Noniin, kyseessä monta vuotta muhinut ja pahentunut vika. Jos joku tietää sanoa asiaan jotain, niin kiitos jo tässä vaiheessa.
Kaikki alkoi useampi vuosi sitten kun pierburg kaasari tulvi imusarjan päälle, yhtään tarkemmin en osaa asiaa kertoa kun en muista. Auto vietiin sitten korjaamolle ja tulvaongelma tuli kuntoon.
Kylmänä auto kävi normaalisti, mutta heti kun moottori lämpeni tyhjäkäynti alkoi "konkata" muuten auto pelasi normaalisti.
Pian auto ei käynyt tyhjäkäyntiä lämpöisenä ollenkaan, eikä mennyt kauaa aikaa kun käynti kylmänäkin tuotti vaikeuksia.
Itse olen vaihtanut kaasariin sen korjaussarjan sisältävät osat sen kumilaipan kaasarin alle. Nämä auttoivat hetkellisesti, mutta taas on alamäki jatkunut.
Tämän hetken tilanne on se että kun auto käynnistetään se käy kolmella, hetken kaasuttelun jälkeen kaikki sylinterit ovat pelissä. Pian kumminkin 1 tai 2 sylinteriä lakkaa toimimasta tai jotain vastaavaa, ei enää ota kunnolla kierroksia ja hädin tuskin pääsee liikkeelle.
Niin ja tämä korjaamon ukko ei osannut paikata virhettään.
VW Golf 2 -90 1.6 käyntihäiriö
Anonyymi
1
85
Vastaukset
- Anonyymi
Tutkipa alipaineletku, joka lähtee imusarjasta 4-sylinterin kohdalta ja menee jarrutehostimelle. Imusarjan puoleisessa päässä olevaan kumiseen mutkalla olevaan letkun osaan jos on tullut reikä, syntynyt alipainevuoto sekoittaa käynnin melko perusteellisesti, varsinkin jos autossa on katalysaattori ja lambda-ohjattu polttoaineen syöttö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467645
- 334223
- 573715
- 503200
- 172876
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652581- 562427
- 512388
- 402339
- 162286