Lapset korona aikana kouluun?

Anonyymi

Hallitus päätti eilen että lapsethan menevät kouluun parin viikon päästä, sillä syyllä että nuoriin korona ei tartu niin helposti, onhan koulussa aikuisiakin mm opettajat ja siivoojat. Mielestäni hullua on myös se että tällä hetkellä edes 10 yhmistä ei saa kokoontua, mutta parin viikon päästä jo nuo 100-1000 ihmistä saisivat kokoontua kouluissa. Ruotsissahan koulut ovat olleet auki ja siellä korona tilanne on riistäytynyt käsistä. Niinkun haloo hallitus!! Kommentoikaa alas omia mielipiteitänne ja aijjotteko laittaa lapsenne kouluun?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      juurikin näin. minä en laita kouluun

    • Anonyymi

      Ite oon joutumassa kouluun. Ei saa ite ääntään kuuluviin vaikka ME Nuoret (ja opettajat mutta heitä on vähemmän) joudutaan sinne kouluun. Just. No parin vuoden päästä nuorisovalyuustoja ehkä kuunnellaan niin paljon, että tälläsessä tilanteissa ymmärrettäisiin myös meidän kanta, se on poliitikoillekkin järkevää. Ollaanhan me tulevia äänestäjiä.
      ~poliittinen nuori.
      (haluisin isona hallitukseen. Mahdollisesti jopa pressaks)

    • Anonyymi

      Ei järjen häivääkään tuolla AKKA-HALLITUKSELLA ollut koko asiassa koulujen avaamisen suhteen! VASTUUTTOMAN Li Anderssonin on helppoa laittaa lapset kouluun, kun itsellään EI OLE LAPSIA!!! Oliko järkevää vielä julkaista asia ennen vappua, joka pistää kansan VITUTTAMAAN oikein olan takaa??? Voi olla, että vappuna poliisi on todellakin ylityöllistetty ???

    • Anonyymi

      Ei kyllä mitään järkeä avata kouluja vain kahdeksi viikoksi. Olen itse yläasteella ja useissa aineissa viimeisillä viikoilla ei enää opiskella mitään vaan katsotaan dokumenttejä/elokuvia, ollaan ulkona, tehdään lisätehtäviä yms. joita voi tehdä ihan hyvin kotonakin. Meidän koulu on hyvin ahdas verrattuna sen oppilasmäärään joten en ymmärrä miten koulun henkilökunta pystyy järjestämään vaikka ruokailut ja välitunnit turvaväleineen yms. Vesisateella lähes kaikki oppilaat yrittää sulloutua pienee katokseen iha vieriviereen ja kuitenkin koulupäivän jälkeen porukkaa jää hengailemaan koulunpihaan tai lähtee isossa porukassa vaikka kauppaan hengailemaan

    • Anonyymi

      Ite oon niin onnellinen et pääsen kouluun, koska haluun luoda viimeset muistot mun alasteesta ja parhaasta luokasta ikinä. Oon kaiken aikaa toivonu pääseväni kouluu. Moni joka on lähössä yläasteelle, lukioon, amikseen tai mihin nyt onkaa lähössä on varmaa mun kaa samaa mieltä et on kiva päästä luomaa viimeset muistot sen nykysen luokan kaa. Kesäloma menis mulla ihan pilalalle, jos en pääsis luomaa viimehetkien muistoja mun luokan kaa. Mua ei kiinnosta, vaikkei koskaan olla oltu kovin tiivis porukka muitten silmissä, mut silti meillä on joku pieni juttu joka tekee meistä super tiiviin porukan. Mua ei pystyis estää menemästä kouluun enää kun siihen vihdoin on lupa. Oon jopa päättäny, etten enää koskaa valita koulusta, koska ei koskaan tiiä millon joutuuki eroon luokasta.

      • Anonyymi

        Ylä-koulus joutuu muista pakosti eroon ja ei niillä ala-aste kavereil oo mitää vääli. Ps. Oot varmaa tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylä-koulus joutuu muista pakosti eroon ja ei niillä ala-aste kavereil oo mitää vääli. Ps. Oot varmaa tyttö

        Sitä suuremmal syyllä haluun nähä ne vielä


    • Anonyymi

      Ne tunarit yrittää vaa muita maita matkia ja ei yhtää omaa maata ajattele. Yrittää vaa ne äyssit tartuttaa kaikkiin viruksen ja meijän koulu on niin pieni et ei mitenkää onnistu

    • Sanot, että tilanne on riistäytynyt Ruotsissa käsistä. Oletko kuullut, että Ruotsin kokonaiskuolleisuus ei ole tähän mennessä muuttunut yhtään mihinkään koronasta huolimatta.

      Ilmeisesti sinulta meni myös ohi uutiset, joissa kerrottiin tartuttavuusluvun painuneen Ruotsissa alle yhden ja tämä tarkoittaa sitä, että epidemia on tukahtumassa.

      Nyt viikonloppuna uutisoitiin pandemian kestävän mahdollisesti kaksi vuotta. Ihan oikeastiko pitäisitte koulut ja muut paikat kiinni sen ajan?

      Minustakin koulujen avaaminen loppukevääksi on turhaa, mutta joku tolkku pitäisi tässä vouhkaamisessakin olla.

    • Anonyymi

      Todennäköisesti korona ei juuri tartu nuoriin ja eivät ainakaan paljon tartuta sitä. Opettajia on kouluissa tosi vähän, joten ei ne keskenään saa suurta epidemiaa aikaan. Koulujen avaaminen on siis koronan kannalta aika merkityksetöntä. Sen sijaan on nuoria jotka eivät näe kuin mutsinsa koko eristysaikana mikä on aivan kauheaa.
      Sitä voi kysyä onko kahdesta viikosta mitään iloa, mutta silloin kysymys onkin: miksi ei avattu aikaisemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe