Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybridin kulutus on käsittämättömän pieni. Toyotalla on näköjään huippunykyaikaiset moottorit ja hybridijärjestelmä:
Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa, vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.
Käsittämättömän pieni. Uskomaton.
Corolla Touring Sports 2.0 Hybridin uskomattoman pieni kulutus
150
15993
Vastaukset
- Anonyymi
Iha....iha....ihan... on...on pals..... palst...palsta..... sek....seka...sekas..sekasi. Nyyh, nyyh, nyyyyyh! Toyota-hönö pis--pist--pist---pistäny..pisänyt....nyyyyyyyyyh!
- Anonyymi
Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimman bensiinimoottorin. Pieni kulutus johtuu siitä ja nerjännen sukupolven uudesta hybridijärjestelmästä. Uusinta uutta automaailmassa.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
- Anonyymi
Niin on tojo ajastaan jäljessä. Pelkkiä fossiilipolttimia tarjolla kun muut kulkevat verkosta ladatulla sähköllä tai kaasulla.
- Anonyymi
Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimman bensiinimoottorin. Pieni kulutus johtuu siitä ja nerjännen sukupolven uudesta hybridijärjestelmästä. Uusinta uutta automaailmassa.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimman bensiinimoottorin. Pieni kulutus johtuu siitä ja nerjännen sukupolven uudesta hybridijärjestelmästä. Uusinta uutta automaailmassa.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876Toyotan bensiini moottorin hyötysuhde on paljon parempi kuin muiden valmistajien dieseleissä. Dieseleistä yksikään ei pääse yli 40% keskimääräiseen hyötysuhteeseen. Dieseleiden keskimääräinen hyötysuhde jää parhaimmillakin alle 30%. Näin se menee. Toyota on ylivoimainen tekniikassa.
- Anonyymi
Onneks on. Siinäku 10v päästä 50k sähköautoo lähet vaihtamaan ni hinta onki vaa 10k
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneks on. Siinäku 10v päästä 50k sähköautoo lähet vaihtamaan ni hinta onki vaa 10k
Ja sähköauton saa 15.000 eli pienellä välirahalla selviää. Mutta edullisemman pään sähköautoa ei kannata taas ostaa Suomen ilmastoon, jos hiukankin enemmän joutuu ajelemaan pois valtaväyliltä. Latauspaikkojs vaan ei löydy sieltä missä tarve.
- Anonyymi
Ylläpitokulut 2€/100km suuremmat kuin parhaimmalla kilpailijalla.
- Anonyymi
Toyota säästää kokonaiskuluissa 5€/100 km parhaimpiin kilpailijoihin verraten.
- Anonyymi
Höpöhöpö toyota toimii kauan ja pitkään ja korjattavaa on vähemmän joten halvimmaksi tulee ja mielensä pahoittamisia on vähemmän kun saa ajaa huolettomalla autolla aina kun tarve. Ei tarvitse korjaamo aikoja soitella ja sopia vaan ajaa, semmoinen on toyota ja hybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota säästää kokonaiskuluissa 5€/100 km parhaimpiin kilpailijoihin verraten.
Sinun säästösi on pelkkää harhaa!
Nimenomaan kokonaiskuluissa Toyota Auris hybrid hävisi VW Golf 1,4TSI ACT:lle Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä. Auris kulutti bensaa vain 0,8/100km vähemmän, mutta kaikki muu olikin sitten reilusti kalliimpaa. Lopputulos kokonaikuluissa oli 60000/3v Aurikselle 31,86€/100km ja Golfille 29,70€/100km. 2,16€/100km tappiota Aurikselle Golfiin verrattuna.
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/11-2014-nakoislehti/20-54
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/20-2014-nakoislehti/18-45
Tuosta käyttötestistä on jo aikaa ja nykyinen Corolla hb on vielä taloudellisempi, mutta niin on Golf TSI:kin. Voimasuhteet eivät ole miksikään muuttuneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun säästösi on pelkkää harhaa!
Nimenomaan kokonaiskuluissa Toyota Auris hybrid hävisi VW Golf 1,4TSI ACT:lle Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä. Auris kulutti bensaa vain 0,8/100km vähemmän, mutta kaikki muu olikin sitten reilusti kalliimpaa. Lopputulos kokonaikuluissa oli 60000/3v Aurikselle 31,86€/100km ja Golfille 29,70€/100km. 2,16€/100km tappiota Aurikselle Golfiin verrattuna.
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/11-2014-nakoislehti/20-54
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/20-2014-nakoislehti/18-45
Tuosta käyttötestistä on jo aikaa ja nykyinen Corolla hb on vielä taloudellisempi, mutta niin on Golf TSI:kin. Voimasuhteet eivät ole miksikään muuttuneet.Noista kahdesta käyttötestistä kannattaa huomata se, että Golf testattiin ajanjaksolla johon sisältyi 2 talvea ja 1 kesä. Auriksen testijaksoon kuului 2 kesää ja yksi talvi. Lohkolämmittimiä ei käytetty.
Tekniikan Maailma kirjoittelee valheita tojohihhulien mielestä, paitsi silloin kun joku tojo pärjää vertailussa muitten kanssa. Tämä on nähty.
Noita käyttötestejäkin ovat kritisoineet siten, että testaajat eivät osaa ajaa hybrideillä ja huolloissakin niitä käytetään kalleimmissa merkkihuolloissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun säästösi on pelkkää harhaa!
Nimenomaan kokonaiskuluissa Toyota Auris hybrid hävisi VW Golf 1,4TSI ACT:lle Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä. Auris kulutti bensaa vain 0,8/100km vähemmän, mutta kaikki muu olikin sitten reilusti kalliimpaa. Lopputulos kokonaikuluissa oli 60000/3v Aurikselle 31,86€/100km ja Golfille 29,70€/100km. 2,16€/100km tappiota Aurikselle Golfiin verrattuna.
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/11-2014-nakoislehti/20-54
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/20-2014-nakoislehti/18-45
Tuosta käyttötestistä on jo aikaa ja nykyinen Corolla hb on vielä taloudellisempi, mutta niin on Golf TSI:kin. Voimasuhteet eivät ole miksikään muuttuneet.Jumankekka mitkä huoltokulut on Toyotalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö toyota toimii kauan ja pitkään ja korjattavaa on vähemmän joten halvimmaksi tulee ja mielensä pahoittamisia on vähemmän kun saa ajaa huolettomalla autolla aina kun tarve. Ei tarvitse korjaamo aikoja soitella ja sopia vaan ajaa, semmoinen on toyota ja hybridi.
Pelkästään hyviä kokemuksia minulle kertynyt jo noin 7-8 vuoden ajalta. Varma hybridi ja osta isoin konevaihtoehto, jos tykkäät turvallisuudesta.
- Anonyymi
Miksiköhä TM ei koskaan mittaa kulutusta 100 tai 120 km/h keskinopeuksilla.
- Anonyymi
No ei kukaan saa semmoisia keskinopeuksia Suomessa, ehkä Saksassa se on mahdollista.
- Anonyymi
Kyllä TM mittaa, mutta ei näissä vertailuissa. 100kmh ja 120kmh kulutukset mitataan mallikohtaisissa artikkeleissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei kukaan saa semmoisia keskinopeuksia Suomessa, ehkä Saksassa se on mahdollista.
TM sanoi että ei kaikissa testeissään edes hybridin kulutusta mittaakaan kun siihen vaikuttaa ajotapa niin paljon että ei saa luotettavaa tulosta. Siksi on tehtaan ilmoituksia ne kulutuslukemat.. Ja nehän ilmoitetaan pieniksi tottakai.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM sanoi että ei kaikissa testeissään edes hybridin kulutusta mittaakaan kun siihen vaikuttaa ajotapa niin paljon että ei saa luotettavaa tulosta. Siksi on tehtaan ilmoituksia ne kulutuslukemat.. Ja nehän ilmoitetaan pieniksi tottakai.
Ne eivät ole tehtaan ilmoituksia. Se pitää olla viranomaisen vahvistama WLTP-päästömittausmenetelmän mukainen lukema.
Älä siis valehtele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät ole tehtaan ilmoituksia. Se pitää olla viranomaisen vahvistama WLTP-päästömittausmenetelmän mukainen lukema.
Älä siis valehtele.Ei mitään valehtelua ne ilmoitetut VLTP päästölukemat on niin alakantissa että eivät koskaan käytännössä pidä paikkaansa eli ovat liian pieniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei kukaan saa semmoisia keskinopeuksia Suomessa, ehkä Saksassa se on mahdollista.
Pirkanmaalta Oulun yläpuolelle 600 km pakettiautolla, ennen joulua 105.5 km/h keskinopeudella pakettiautolla ja kulutus 14.2 l/100 km.
Ei se Toyotalla ole mahdollista, mutta Fiatilla siihen pystyi.
- Anonyymi
Tässä vähän aukilaskettuna TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.
Bensan hintana käytetty 1,25€
Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
Huolto bensa-kustannukset / 100km
Maantie
Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.
Kaupungissa
Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€
Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:
Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.
Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.
50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.- Anonyymi
Terojen omat hybridin kulutus laskelmat alittaa vielä reilusti tehtaan ilmoitukset.. Ei niihin kukaan voi uskoa niin utopiaa ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terojen omat hybridin kulutus laskelmat alittaa vielä reilusti tehtaan ilmoitukset.. Ei niihin kukaan voi uskoa niin utopiaa ovat.
Jos Corolla 2.0 Hybrid TS painoinen ja kokoinen sähköauto kuluttaa yli 18 kWh/100km, niin Toyota ei pääse alle 5 litran kulutuksella. Se on vaan mahdottomuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terojen omat hybridin kulutus laskelmat alittaa vielä reilusti tehtaan ilmoitukset.. Ei niihin kukaan voi uskoa niin utopiaa ovat.
Kaikenkaikkiaan fossiilipolttimen bensankulutuksesta vaahtoaminen kuuluu 90-luvulle. Kaasuautot ja sähköautot pieksevät nuo tojot mennentullen ja palatessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan fossiilipolttimen bensankulutuksesta vaahtoaminen kuuluu 90-luvulle. Kaasuautot ja sähköautot pieksevät nuo tojot mennentullen ja palatessa.
Kaasuautot ovat jo historiaa. Valmistuskin loppuu, joillakin semmoinen jää käsiin, sääli heille, hehehee.
Sähköpatteriautojen johtojumppa tuskin kiinnostaa 99% suomalaisista.
Vai paljonko niitä nyt myydään autokannasta? Duracellihönötys vois kaivaa tilastoja esiin, me ihaillaan sillä välin itselataavaa Toyotaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautot ovat jo historiaa. Valmistuskin loppuu, joillakin semmoinen jää käsiin, sääli heille, hehehee.
Sähköpatteriautojen johtojumppa tuskin kiinnostaa 99% suomalaisista.
Vai paljonko niitä nyt myydään autokannasta? Duracellihönötys vois kaivaa tilastoja esiin, me ihaillaan sillä välin itselataavaa Toyotaa.Ihailkaa vaan rauhassa kohta pois siirtyvää agregaattianne. eihän tässä tilanteessa muutakaan voi mielenrauhan pönkittämiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautot ovat jo historiaa. Valmistuskin loppuu, joillakin semmoinen jää käsiin, sääli heille, hehehee.
Sähköpatteriautojen johtojumppa tuskin kiinnostaa 99% suomalaisista.
Vai paljonko niitä nyt myydään autokannasta? Duracellihönötys vois kaivaa tilastoja esiin, me ihaillaan sillä välin itselataavaa Toyotaa.Kaasuautojen käsiinjäämisestä puhuu yksinkertainen pösilö. Kaasuautoja myydään vieä kymmenen vuotta ja niillä on aina kysyntää myös käytettynä. Se kun on oikeasti hybridi eli kulkee halvalla kaasullu mutta tarvittaessa se on normaali bensa-auto. Tuohon ei tojot taivu. Niissä hybrdihöpötys on vain maiosmiesten kusetusta.
Tojomiehen selkä taipuu kyllä laittamaan lohkolämppärin päälle mutta auton lataaminen olisi ylivoimainen tehtävä. Onko surkeampaa tekosyytä olemassa lataamisen vaikeuteen? Tojomies tekee itsestään pellen joka päivä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen käsiinjäämisestä puhuu yksinkertainen pösilö. Kaasuautoja myydään vieä kymmenen vuotta ja niillä on aina kysyntää myös käytettynä. Se kun on oikeasti hybridi eli kulkee halvalla kaasullu mutta tarvittaessa se on normaali bensa-auto. Tuohon ei tojot taivu. Niissä hybrdihöpötys on vain maiosmiesten kusetusta.
Tojomiehen selkä taipuu kyllä laittamaan lohkolämppärin päälle mutta auton lataaminen olisi ylivoimainen tehtävä. Onko surkeampaa tekosyytä olemassa lataamisen vaikeuteen? Tojomies tekee itsestään pellen joka päiväIkää 16 v,,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terojen omat hybridin kulutus laskelmat alittaa vielä reilusti tehtaan ilmoitukset.. Ei niihin kukaan voi uskoa niin utopiaa ovat.
Ne eivät ole tehtaan ilmoituksia. Se pitää olla viranomaisen vahvistama WLTP-päästömittausmenetelmän mukainen lukema.
Älä siis valehtele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen käsiinjäämisestä puhuu yksinkertainen pösilö. Kaasuautoja myydään vieä kymmenen vuotta ja niillä on aina kysyntää myös käytettynä. Se kun on oikeasti hybridi eli kulkee halvalla kaasullu mutta tarvittaessa se on normaali bensa-auto. Tuohon ei tojot taivu. Niissä hybrdihöpötys on vain maiosmiesten kusetusta.
Tojomiehen selkä taipuu kyllä laittamaan lohkolämppärin päälle mutta auton lataaminen olisi ylivoimainen tehtävä. Onko surkeampaa tekosyytä olemassa lataamisen vaikeuteen? Tojomies tekee itsestään pellen joka päiväKaasuautojen valmistus on lopetettu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaasuauton-kuolonkorina-volkswagen-konserni-hylkaamassa-teknologian-johon-meidankin-hallituksemme-luotti/7752186#gs.5hsjc8 - Anonyymi
En usko että Aurista saa enää tilattua. Valmistus on jo lopetettu. Mitäpä maksaisi hevosen ja reen ylläpito😂 Pitäisi varmaankin olla kärryt kesäkelille?
- Anonyymi
"Bensan hintana käytetty 1,25€" - ei päde ennään !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen valmistus on lopetettu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaasuauton-kuolonkorina-volkswagen-konserni-hylkaamassa-teknologian-johon-meidankin-hallituksemme-luotti/7752186#gs.5hsjc8Valmistusta ei ole lopetettu, vaan uusien mallien kehitys.
Uusia myydään edelleen, olemassaolevia autoja voi muuttaa kaasukäyttöisiksi (hilpein tähän mennessä nähdyista oli Yaris) ja vähän ajettuja käytettyjä tuodaan ulkomailta Suomeen. Kaasuautojahan valmistivat aiemmin myös Volvo, Opel ja Fiat.
Itse ostin viimeksimainitun, vähän ajetun Volvon. 1½ vuotta on nyt pöristelty 1,7 l/100 km bensankulutuksella. Ei paha 2,0 l ja 180 kW turbokoneen kulutuksena! Etenkin, kun auto on painava, automaattivaihteinen ja tähän kulutukseen sisältyy myös etäohjatun webaston kulutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen valmistus on lopetettu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaasuauton-kuolonkorina-volkswagen-konserni-hylkaamassa-teknologian-johon-meidankin-hallituksemme-luotti/7752186#gs.5hsjc8Ei ole valmistus lopetettu, vaan tuotekehitys.
Uusia malleja on tullut myyntiin syksyllä ja näitä myydään vielä vuosien ajan. Voi olla että uusia malleja tulee vielä keväälläkin. Auton kehittäminen kaikkine hyväksyntöineen kun kestää aikansa.
Käytettyjä on kohtuullisesti tarjolla, näitähän valmisti pari vuotta aiemmin myös Volvo ja Opel. Myös Fiat on tehnyt kaasuautoja, mutta ne saattavat olla nestekaasukäyttöisiä, jolloin eivät sovellu Suomeen, missä kaasu = metaania (maakaasu/biokaasu).
Kaasuautojen valmistuksesta on siis kokemusta monellakin valmistajalla, joten tarpeen tulleen ne voidaan myös ottaa uudelleen tuotantoon. Ei siis mitään "sitku saadaan tämä ongelma ratkaisutua" haasteita. Lisäksi olemassaolevia autoja voidaan muuttaa kaasukäyttöisiksi. Näistä hilpein vastaan tullut oli Ayris. Tankkausliitin konepellin alla, kaasusäiliön paikkaa en nähnyt, mutta varmaan koko takakontti sille uhrattu.
Niinjoo, ja muuttofirma Niemihän on ottanut sellaisen linjan, että uusi kalusto ei kulje pelkästään fossiilisen polttoainene voimin
https://www.niemi.fi/yritys/uuden_ajan_muuttoautot
Ovat siis hankkineet uusimmat kuorma-autonsa biokaasuvarustuksella. Näihin on tullut tankkausasemila törmättyäkin. Valiolla tai mikä se nyt oli on myös kokeilussa nesteytyllä biokaasulla toimiva rekka.
BTW dieselinkin voi muuttaa kaasuautoksi, mutta sitä ei saa kulkemaan pelkän kaasun voimin, vaan dieseliäkin kuluu koko ajan. Sitä tarvitaan sytykkeeksi, koska kaasu ei syty puristuksesta. - Anonyymi
skoude on siihen mennessä ollut jo 10 vuotta romiksella:)
toyotalla sentään on mahdollista ajaa tuo 656250km mutta skoudella ja volkkarilla ei.
Ja mitä vanhemmaksi autot tulevat sitä paremmin toitsu pärjää...
Uutena kaikki autot on hyviä.
- Anonyymi
Toyotan itselataava hybridi hakkaa valmistuksen lopettaneet kaasuautot ja lyhyen kantaman patteriautot sekä pluggarit.
Itselataava hybridi on tämän hetken paras valinta.- Anonyymi
Taas pelkkää sanahelinää ilman mitään perusteluja ja valehtelua tojoteron tapaan. Sama juttu joka päivä.
Ymmärrätkö edes kuinka läpinäkyvää ja surkeaa sun valehtelu on? Tämä kaasuauto-juttu esimerkiksi. VW tekee edelleen kaasuautoja ja kaikki tietävät sen. Törkeän huonoa valehtelua taas kerran.
Tojon latauskelvottomat hybridit kulkevat pelkästään kalliilla bensalla kun ladattavat käyttävät monta kertaa halvempaa verkkosähköä. Paljon tojon tekniikasta kertoo se että tojo on antanut hybridipatenttinsa ilmaisjakeluun mutta silti ne eivät kelpaa kenellekään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas pelkkää sanahelinää ilman mitään perusteluja ja valehtelua tojoteron tapaan. Sama juttu joka päivä.
Ymmärrätkö edes kuinka läpinäkyvää ja surkeaa sun valehtelu on? Tämä kaasuauto-juttu esimerkiksi. VW tekee edelleen kaasuautoja ja kaikki tietävät sen. Törkeän huonoa valehtelua taas kerran.
Tojon latauskelvottomat hybridit kulkevat pelkästään kalliilla bensalla kun ladattavat käyttävät monta kertaa halvempaa verkkosähköä. Paljon tojon tekniikasta kertoo se että tojo on antanut hybridipatenttinsa ilmaisjakeluun mutta silti ne eivät kelpaa kenellekään.Etkö lue lehtiä? Ne ovat aivan täynnä perusteluja. Ei niitä enää tänne tarvitse kirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö lue lehtiä? Ne ovat aivan täynnä perusteluja. Ei niitä enää tänne tarvitse kirjoittaa.
Valehtelijan perussettiä. Kaasuautojen valmistus jatkuu vielää monia vuosia. Vain yksi esimerkki tyhmistä valheista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö lue lehtiä? Ne ovat aivan täynnä perusteluja. Ei niitä enää tänne tarvitse kirjoittaa.
Suurimmalle osalle autolijoista kulutuksella ei ole mitään merkitystä. Tankki täyteen ja menoksi. Rahalla sitä bensaa vielä saa ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalle osalle autolijoista kulutuksella ei ole mitään merkitystä. Tankki täyteen ja menoksi. Rahalla sitä bensaa vielä saa ostaa.
Suurin osa tosiaan ajaa rippikouluikäisillä autoilla. Heidän autovalintansa ovat lompakon sanelemia - sillä ei ole merkitystä, millaisella autolla haluaisivat ajaa. Pakko tyytyä siihen, mitä saa.
Uutta tai uudehkoa autoa ostavista taitaa iso osa ottaa myös ympäristövaikutukset huomioon. Vrt. kun katalysaattoriautot tulivat 30 vuotta sitten myyntiin, niin ne vietiin käsistä ja perinteisetä jäivät liikkeiden pihaan. Ne saatiin dumpattua ulos vain käyttämälä valttikorttina ilmastointia. Autoihin siis asennettiin Suomessa ilmastointilaite, joka oli tuolloin todella harvinainen.
Kun ympäristövaikutuksia katsotaan, niin paras on sähköauto. Tosin ovat myös hankintahinnaltaan kalliita ja kotilatausmahdollisuuden puute voi olla esteenä myös.
Päästöjen osalta toiseksi paras vaihtoehto on (bio)kaasulla toimiva auto. Sellainen ei edes välttämättä ole kauhean kallis, mutta rajoitteena on kaasun saatavuus. PKS ja etelän suurimman kaupungit OK, mutta esim. Kuopion pohjoispuolella tarjolla pelkkää eioota.
Kolmosena päästöjen suhteen ovat hybridit, etenkin lataushybridit, ovat selvästi kalliimpia. Tosin pitkän ajan kuluessa erot tasoittuvat, kun huomioidaan polttoainekulut ja käyttövoimaverot.
Viimeisenä pelkällä bensalla tai dieselillä kulkevat autot. Yleinen harhaluulo on, että diesel olisi ympäristöystävällisempi. Ei välttämättä. Kulutus on litroina/100 km pienempi, mutta litrasta dieseliä syntyy enemmän päästöjä kuin litrasta bensaa. Etenkin kaupunkiajossa dieselin kulutus voi nousta, kun hiukkasloukkua pitää poltella puhtaaksi usein. Oma vaikutuksensa myös sillä, jos dieselissä on polttoainekäyttöinen lämmitin, mitä pitää poltella ajon ajan että tarkenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalle osalle autolijoista kulutuksella ei ole mitään merkitystä. Tankki täyteen ja menoksi. Rahalla sitä bensaa vielä saa ostaa.
> Suurimmalle osalle autolijoista kulutuksella ei ole mitään merkitystä.
Hypetyksiä ostelee kehityksen kelkasta tippuneet papat. Pitää ostaa uusi tohjo, kun rupeaa pelottamaan tohjon ruostuminen yms. ongelmat takuun päätyttyä.
Alle 15 tkm vuodessa ajavan on taloudellisessa mielessä ihan järjetöntä ostaa uutta autoa ja kärsiä sen arvonalenema, mutta tässä mennäänkin tojolahkon opit edellä, sokean uskon voimin. Jotenkin pitää hankinta perustella ja silloin kannatta keskittyä hehkuttamaan, miten hypetys vie vain 4 l (paperien mukaan, todelisen elämän kulutus voi olla litran tai kaksi, siis jopa 50 % isompi). Jotta touhun saa näyttämään oikein hyvältä, kannattaa valehdella itselleen, että muut autot vievät kaupungissa 12 ja maantiellä 7-8 litraa
Tuo voi pitää paikkansakin, jos se muu auto oli bensakoneella ja mehumaija-automaatilla varustettu kitumaasturi. Tosin noista ajoista on kyllä jo vierähtänyt yli 10 vuotta, mutta tuoreempaa vertailukohtaa ei kannata valita, ettei pääse tosiasiat laskelmia suistamaan raiteiltaan.
- Anonyymi
Oikeasti naurattaa. On vähän noloa olla valehtelija luonteeltaan ja todella noloa olla todella huono valehtelija.
- Anonyymi
Sellaisiahan ne Skoda-myyjät ovat. Minkä me sille mahdamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisiahan ne Skoda-myyjät ovat. Minkä me sille mahdamme.
Eikä se tuotekaan jota myymme ole sen kummempi, pelkkää skeidaa.
- Anonyymi
Siinäkin se on. Energiatehokkain eli hyötysuhteeltaan paras moottori ja neljännen sukupolve pienikuluksinen hybridijärjestelmä. Ensimmäinen hybridijärjestelmä vuonna 1997 on kuin GSM-puhelin verrattuna tämän päivän puhelimiin ja neljännen sukupolven hybridijärjestelmään.
- Anonyymi
Sinne 90-luvulle ne tojon saavutukset moottoriteknologian saralla sitten jäivätkin.
Edelleen juopottelevat paperilla 4 litraa ja todelisessa elämässä 6. Tarkoittaa, että CO2 päästö on pitkälti yli 100 g/km.
Muut merkit tarjoavat ratkaisuja, millä päästöt alle 50 g/100 km.
- Anonyymi
Kertooko tämänkin aloitus, että Toyota olisi mukan jotenkin jälkeen jäänyt? Se osoittaa, että Toyota on teknisen kehityksen tiennäyttäjä, kuten Kauppalehti kirjoitti.
- Anonyymi
Tuo Corollan Trek-malli on aika kiinnostava. Se on tuollainen maastoautomaisempi Corolla.
- Anonyymi
4-6 l kulutukset olivat kova juttu 20 vuotta sitten. Nyt tähtäin on 1-3 l haarukassa.
- Anonyymi
Kun ei satu olemaan parempaakaan tekemistä, niin käyn täällä lueskelemassa näitä tuon yhden hörhön kirjoittamia juttuja, ja naureskelen niille.
- Anonyymi
Tuota Corollan mallia myydään juuri tuon pienen kulutuksen vuoksi todella paljon. Myös Corolla Trek-mallina.
- Anonyymi
Kiinnostais tietää käyttäjien kokemuksia, mitä ne kulutukset käytännössä on olleet, ja jos oikeen yrittää pihistellä , ootteko saaneet vieläkin pienempiä kulutuksia. Olen vaan huomannut, että autotoimittajien ajotapa on aika raskas, yleensä oon saanu lähes aina pienempiä tuloksia.
- Anonyymi
4,3-5,1l/100km, keskimäärin, aj. 12000km
- Anonyymi
4,6 l/100 km. Ajettu 9000 km.
- Anonyymi
Sama moottori kuin TREKissä. Kulutus noin pieni.
- Anonyymi
Perus 2.0 hybrid yli 5, Trek lähes 6 litraa.
- Anonyymi
Vajaa 7000 km, kulutus 6 litraa.
https://www.vibilagare.se/test/langtest/langtest-toyota-corolla-touring-sports-2020- Anonyymi
No sehän vie sitten vain 300 % enemmän bensaa kuin vm2016 Volvo.
- Anonyymi
Oikein väkisin yrittämällä menee yli neljän litran isolohko-Corollalla. Skodassa menee öljyä sen verran vaikka yrittää pihistää.
- Anonyymi
Älä viitsi valehdella ja pois sieltä oikeiden autojen jaloista.
- Anonyymi
Kaikissa toyotissa näkyy koeajojen mukaan olevan todella pieni kulutus.
- Anonyymi
Mitä se joku vaan jaksaa valehdella Toyotan suurten moottoreiden kulutuksesta. Kulutukset ovat käsittämättömän pieniä.
- Anonyymi
Toyotan suuret moottorit...
Hahhahhahahahahahhahahhhahahahahahahahahahahhahhaaaaaaaaaaaa!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan suuret moottorit...
Hahhahhahahahahahhahahhhahahahahahahahahahahhahhaaaaaaaaaaaa!!!!Onhan niissä iso iskutilavuus, mutta vähän tehoa. Myös kulutus on nykymittapuulla iso.
- Anonyymi
Katsokaa Spirit Monitorista todelliset käytännön kulutukset.
- Anonyymi
On se uskomattoman pieni kuluts vaikka noin suuri moottori.
- Anonyymi
Hirveä kulutus noin laiskalle vaparille!
Oma 2,0 l ja 180 kW turbokoneeni on haukannut tankkauksista laskettuna 1,7 l/100 km viimeisten 1½ vuoden aikana. Tai oikeastaan vähemmänkin, koska osa bensasta on poltettu etäohjattavassa webastossa.
Ei tarvi pelleillä lataus- eikä lämppärinjohtojen kanssa. - Anonyymi
Pieni on Tyotassa tehokin. Omassa autossani on 100kW 1,5litrainen polttomoottori. Jalkoihin sillä jäisi ilman 65kW avustavaa sähkömoottoria. Yhteisteho on on tuo 165kW, eikä siitä tehdä Toyotan tapaan reilua vähennystä tehohäviöiden tai tekniikan säästämisen vuoksi.
Ps. Tuo 65kW sähkömoottori riittää aika kivasti päivittäiseen taajama-ajoon. Bensaa ei kulu ja sähköä saa halvalla lisää töpsölistä.
- Anonyymi
Eikä tarvitse pelleillä latausjohtojen kanssa! Vain tippa bensaa ja uskomaton toimintasäde verrattuna akkupatterilaitteisiin.
- Anonyymi
Kyllähän nuo 4 litran kulutukset Corolla 2.0 hybridille pitkässä juoksussa ovat täyttä utopiaa.
- Anonyymi
Missä pitkässä juoksussa? Ei ne koeajossa todetut kulutukset siitä mihinkään muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä pitkässä juoksussa? Ei ne koeajossa todetut kulutukset siitä mihinkään muutu.
Kylmällä säällä kulutus kasvaa. Vrt. VHS-fossiilipoltin vei HS koeajossa PKS työmatkaliikenteen ruuhkissa viime talvena 7 l/100 km... vaikkei pakkasta ollut koko talvena kuin parina päivänä!
- Anonyymi
On, 14tkm ajettu 2,0 hybrid Corollalla ja laskettu keskikulutus seka-ajossa 5,1-5,8l/100km.
- Anonyymi
Käsittämättömän pieni kulutus.
- Anonyymi
Pelkkä fossiilipoltin.
VW tekee autoja jotka eivät käytä mitään fossiilista polttoainetta. Tojo on niin perässähiihtäjä.
- Anonyymi
Ompas tosiaan suuri kulutus kun virta loppuu 11.4 satasella perävaunusa
puuta kin - Anonyymi
Miksi ruokitte trollia. . Miksi ruokitte trollia. .MIKSI RUOKITTE TROLLIA.
- Anonyymi
Todella pieni kulutus.
- Anonyymi
Corolla 2.0 Hybridin bensankulutusta ei saa pieneksi kuin vaihtamalla siihen dieselin.
- Anonyymi
Vähällä kulkee ja on muuten voimaa tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähällä kulkee ja on muuten voimaa tarpeeksi.
Kyllähän se voima 450 kg jarruttoman kärryn vetoon riittää.
- Anonyymi
Kun nokalle laittaa tojolootan dieselin, niin kulutus tosiaan tippuu.
Tosin ajotkin vähenee, kun auto seisoo korjaamolla odottamassa moottorinvaihtoa.
- Anonyymi
Kuka sitä vajaalla kuormalla ajelee 1,5 tonnii vähintään pitää mennä
- Anonyymi
TM:n vertailussa Corolla1.8 kulutti sekä maantiellä että kaupungissa vain 4,1 l/100 km.
- Anonyymi
Nelosella alkavat kulutukset olivat kova juttu 10 vuotta sitten. Nyt tähtäin on 1-3 l haarukassa.
- Anonyymi
Suuri auto ja suuri moottori. Kulkee silti pelkillä höyryillä. On siinä ihmettelemistä.
- Anonyymi
Näkyy muualla maailmassa olvan vieläkin alhaisempia kulutuslukemia tuolle Toyotalle.
- Anonyymi
Ei tuo 2,5 litrainenkaan paljon kuluta.
- Anonyymi
Tuollaisella moottoreilla varustetut olivat ennen suuria amerikkalaisia autoja ja kuluttivat 15 l/100 km. Nyt 5l/100 km koeajojen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisella moottoreilla varustetut olivat ennen suuria amerikkalaisia autoja ja kuluttivat 15 l/100 km. Nyt 5l/100 km koeajojen mukaan.
Niin se maailma muuttuu.
- Anonyymi
Vai lähtee se väittelemään kulutuksesta. Toyotan hybridien pientä kulutusta on turha lähdeä mollaamaan. Se on jo kaikkien tiedossa.
- Anonyymi
100 % fossiilisen itäauton kulutus voi olla paperilla nelosella alkava, mutta todellisuus 6-7 l/100 km. Ainakin, jos ajetaan rajoitusten mukaan. Kummasti nämä itäautot tulevat moottoritiellä perä edellä vastaan... Se on vaarallista, koska itäautoissa sähköviatkin ovat yleisiä eikä takavalot sen seurauksena toimi,
Kaasuauto kuluttaa fossiilista alle 2 l/100 km eli CO2 päästöt ovat kolmasosa siitä, mitä pelkästään fossiilisen polttoaineen voimin liikkuvalla ns. itsesaastuttavalla itäautolla.
Kaasuautot näyttävät edelleen sisältyvän ilmastotrategiaan. Kaasuasemien ja sähköautojen latausasemien rakentamisesta järjestettiin tarjouskilpailu, jonka perusteella myönnettiin tukea 18 uuden kaasuaseman rakentamiselle.
https://energiavirasto.fi/liikenteen-infratuki#paatokset
Tällä hetkellä kaasuasemia on Suomessa 48 ja esim. Saksassa 821. Siinä vetyautoista hössöttäneille tojohönöille faktaa. Tojohöhöt mm. väittäneet että Saksassa olisi 200 vetyä jakelevaa asemaan. Ei ole noin montaa edes koko Euroopassa.
Tai että USAssa olisi 500 vetyä jakelevaa asemaa. Todellisuudessa niitä on vähemmän kuin metaanin tankkausasemia Suomessa.
- Anonyymi
2.0 hybridissä sähkö ongelmia pakkasessa.Pikku akku takatilassa, jännite heikko vaikka ajossa joka päivä noin 40 km
- Anonyymi
Pientä on vain aloittajan järjenjuoksu
- Anonyymi
Miksi Toyota on paras (talvi)auto?
- Anonyymi
Voi kun oliskin, vaan ei, ihan onneton kulkine talvella, vaikka kolhoosotuote.
- Anonyymi
Tojojen nopeus tuolla maantiellä ei juuri ylitä viittäkymppiä, niin ei sitä bensaakaan voi paljon kulua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi onkin ajella hiljaa, ettei korin viritys laukea.
https://www.copart.fi/lot/50087869Halpuutuksen ja kevennyksen tulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpuutuksen ja kevennyksen tulos.
Talvivertailun voittaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvivertailun voittaja.
Melumittarin suosikki peltirumpu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpuutuksen ja kevennyksen tulos.
Muovikelmu on hyvä säilytyksessä ja folio uuniperunassa mutta ei auton keulassa ja korissa.
- Anonyymi
Toi nopeus on kiinni korvien välistä
- Anonyymi
Toyota halutuin ja ostetuin auto myös tammikuussa!
- Anonyymi
Toyota Corolla Touring Sports Hybrid 2,0 ollut nyt reilun vuoden käytössä. Keskikulutus omat ajotietokoneen mukaan koko ajalta 5,7 litraa/ 100 km, kaupunki ja maantieajoa. Nyt seisoo tuossa pihassa, ei lähde käyntiin. 12 V akku tyhjä, kuulemma releessä vika. Akku kylmässä paikassa, ei lataudu pakkasilla ja releeseen kondensoituu vettä. Huoltoon soitin et pitäs hinata sinne, oli 50 muuta Corolla 2,0 jonossa. Tyyppivika siis.
- Anonyymi
Onko k-kaarassa kriisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko k-kaarassa kriisi?
K-Caara ei myy Toyotaa! Kriisi on Toyota Finlandissa.
- Anonyymi
> Nyt seisoo tuossa pihassa, ei lähde käyntiin.
Uskomattoman pientä on siis kulutus!
- Anonyymi
Sekä moottori että hybridijäejestelmä ovat kaikkein uusimmat.
- Anonyymi
Ajelin uudella Yaris hybridillä 280km, meni 16,5 litraa bensaa, eli kulutus oli jotain 6,9 litraa sadalla.
- Anonyymi
Korjaan 5,9 litraa
- Anonyymi
Ajelin uudehkolla 2,0 täyshybridillä -16 pakkasella, 4.93 l/100 km
- Anonyymi
Corolla 2.0 TS hybridin kulutus vuoden ajalta yli 6,8l/100km. Siihen päälle releviat yms ongelmat.. Paska laite!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla 2.0 TS hybridin kulutus vuoden ajalta yli 6,8l/100km. Siihen päälle releviat yms ongelmat.. Paska laite!
Trolli keksi aivan omia juttujaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trolli keksi aivan omia juttujaan.
Trollilla ei kasetti kestä jäätyään hippohiihdoissa viimeiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla 2.0 TS hybridin kulutus vuoden ajalta yli 6,8l/100km. Siihen päälle releviat yms ongelmat.. Paska laite!
Minulla 5,5l/100 km. Ei vikoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla 5,5l/100 km. Ei vikoja
Eli kulutus on kominkertainen Volvon hybridiin verrattuna.
- Anonyymi
Toyotan hybrideissä on kaikkein pienimmät kulutukset kun puhutaan autoista, joissa on polttomoottori.
- Anonyymi
Minun autossani on polttomoottori ja bensaa menee alle 2 l/100 km.
Ei, kyseessä ei ole lataushybridi.
- Anonyymi
Onhan se pieni kulutus noin isolle moottorille.
- Anonyymi
Miten Toyota saanutkaan tehtyä moottorista niin hengettömän. Hiihtolomalla piti kärryä vetää missä moottorikelkka. Oli ajaminen kuin olisi siirrytty 25-30v ajassa taaksepäin kun ei löytynyt Ravista tehoja.
- Anonyymi
Nyt meni melkein viisi litraa sataselle kun ajoin moottoritietä. Kaupungissa hybridi vei jopa 4,3 litraa/100km.
Uskomattoman vähän.- Anonyymi
Ei se moottoritie kuluta enemmän vaan suurempi nopeus.
- Anonyymi
1.8
5l auto maantiellä. Eikä tarvii tukkona olla suomen teillä. Kaikki p****t roikkuu vasemmalla kaistalla tukkona. Kaupungissa vähän alle 5. Ei talvi ongelmia. Ja eihän tällaista autoa osteta kärryn vetoa varten.- Anonyymi
Ei tuota 1.8 ole kyllä autoksi tarkoitettu lainkaan.
Pikkaisen saivat sitä paranneltua kun toivat markkinoille 2.0 koneen mutta sekin yli 10v liian myöhään.
- Anonyymi
Volovo sähköauto jäi huoltoasemalle myyjä lähti käpälämäkeen
- Anonyymi
Paljonko kulutus kun 100kmh todellinen tasaisella ( ei yhtään alamäkeä) ja veto päällä.
Ja 80kmh
16" renkailla - Anonyymi
1.8 ja 2.0
Olkoon nyt vaikka sitten potkukelkkoja mut ei muuta eroo ku kiihtyvyys ja hinta.
Kalakukolle ja takas motari 140 ja lusista eteenpäin jatkuvaa ohitusta 17” renkaat. 5l/100km ja täys lasti. Jos tässä nyt ihmetellään corollan kulutusta. Ei tällä palstalla pitäs ”auton omistajia” ollakkaan. - Anonyymi
Ei milloinkaan yli viiden litran, upeeta, mahtavaa.
- Anonyymi
Spritmonitorissa 2,0 mallin kulutusten keskiarvo 5,54 l/100km. Eivät taida osata Tojopapan niksejä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Spritmonitorissa 2,0 mallin kulutusten keskiarvo 5,54 l/100km. Eivät taida osata Tojopapan niksejä!
Ja suurin kulutus Spritissä on liki 7 litraa.
- Anonyymi
Reilu neljä mennyt kesällä, talvella liki viisi.
- Anonyymi
Nuo siis hippohiihdoissa, ei oikeasti ajossa.
- Anonyymi
Paljonko säästäisin rahaa ja ilmastoa, jos vaihtaisin nykyisen alle 6,5 litraa kuluttavan bensaturbon 5,5 litraa kuluttavaan itselataavaan? Kannattaako maksaa Corollasta yli 35000 euroa. Suurin osa ajoista työmatkaa 100-120 nopeuksilla.
- Anonyymi
Toyotan hybridit ovat aina olleet todella taloudellisia autoja. Muutama vuosi sitten hybridit piti erottaa taloudellisuusajokilpailuissa omaan luokkaansa, koska mikään tavallinen polttomoottoriauto ei pärjännyt niitä vastaan.
Toyota Corolla Touring Sports 1,8 Hybridin yhdistetty kulutus on 4,5-4,9 l/100 km CO2 päästöt 101-112 g/km. Isomman 2,0 moottorin kulutus on 4,9-5,3 l/100 km ja CO2 päästöt 112-121 g/km. Kulutus ja päästöt riippuvat siitä mitkä renkaat autossa on; pienemmillä 16" renkailla kulutus on pienempi kuin 17" ja 18" renkailla.
Ajoin kaksilitraisella koeajoautolla 16" renkailla niin maantiellä kuin kaupungissa yhteensä reilu 300 km. Keskikulutus tuolla matkalla oli 4,4 l/100 km, mikä on reippaasti alle yhdistetyn WLTP-kulutuksen! Enkä edes pihdannut erityisesti muuten kuin taloudellisen ajon lenkeillä.
Testasin Corollalla myös 20 km pituisen vakioidun taloudellisen ajon lenkkini, joka sisältää sekä 80 km/h maantieajoa että kaupungissa pyörimistä 20-50 km/h nopeudella. Kun palasin maantieltä kaupunkiin kulutus oli 4,5 l/100 km tietämissä ja lähti siitä sitten putoamaan, kun hybridi kulki sähköllä aina kun pystyi. Testilenkin lopullinen kulutus oli 3,5 l/100 km.
Ajoin hatchback Aurisilla muutama neljä vuotta sitten saman lenkin 3,3 l/100 km kulutuksella, joten olin hieman pettynyt Corollan 3,5 l/100 km kulutukseen. Ei kuitenkaan pitäisi olla, sillä Corolla on isompi auto ja myöskin moottori on huomattavasti tehokkaampi.
Myöhemmin kävin testaamassa saman kulutuslenkin Corollan 1,8 versiolla. Siinä kulutus oli maantieltä palatessa vain 3,9 l/100 km ja odotin superhyvää lopputulosta, mutta se olikin vain desin vähemmän; 3,4 l/100 km. Tulos ei tosin ole ihan vertailukelpoinen 2,0:lla ajetun kanssa, koska 1,8:lla ajaessa tiet olivat märkiä ja jouduin kaupungissa pysähtymään lähes kaikkiin valoihin. Todennäköisempi kulutus olisi ollut 3,3 l/100 km johon mittari painui vain 200 m lenkin päättymisen jälkeen. - Anonyymi
Pieni on kulutus.
- Anonyymi
Puolet sähöllä, elektrisiteetti rulaa!
- Anonyymi
Käsittämättömän pieni. Uskomaton.
- Anonyymi
Uskomattoman vähän.
- Anonyymi
Se on niin pieni kulutus että en usko koko tätä juttua. Eli se on uskomaton tarina.
- Anonyymi
Corollani ei kuluta paljoa bensaa, mutta sen sijaan jäähdytinnestettä menee litra tolkulla pakoputkeen mätänevän lämmönvaihtimen kautta. Myös kiihdyttäessä savupilvi on komeaa katsottavaa moottorin huutaessa viimeisiään. Hieno auto!
- Anonyymi
Täällä kans ollaan jäähdytinnesteen suurkuluttajia nykyään. Näitä lämmönvaihtimen lasahtamisia tuntuu riittävän.
- Anonyymi
Toyotan hybridien pientä kulutusta ei voita mikään muu auto. TM on tutkinut asian.
- Anonyymi
Tankkaaminen hymyilyttää aina pienen kulutuksen takia.
- Anonyymi
Kohta neljä vuotta käyttöä, auto Toyota Corolla Touring Sport 2.0 hybrid. Kilometrejä tulee kohta täyteen 90 000km, ajo ympärivuotista. Kulutuksesta: hieman rengastuksesta riippuen voi päästä hyvinkin mataliin kulutuksiin. Olen mittarin mukaan päässyt jopa alle 4L/100 km kulutukseen pariin otteeseen, mutta silloin ajellaan "varpaisillaan" ja liikenne on tuolloin vähäistä eli yöaika, ei tarvitse jäädä liikennevaloihin ja nopeudet olleet 50-80 kmh väliltä. Mittari huijaa hieman laskujeni mukaan, eli bensakuitit talteen, samaten kilometrilukemat ja ajon jälkeen laskemaan, niin ilmoitettu kulutus on alakanttiin n. 3-4 dl. Kaverini mökille on kotoolta matkaa 72 km ja tämänkin olen pariin otteeseen talvirajoitusten aikana ajanut n. 4,3 - 4,4 l/100 km kulutuksella. Työmatkoilla tulee ajettua usein 120 kmh nopeuksisia teitä, tällöin kesäkelillä kulutus pyörii n. 4,8l/100 kmh lukemissa ja jos kaasujalka on raskas, teen enemmän ohituksia jne, niin voi kulutus nousta 5-5,2l/100 km lukemiin. Talvella saa laskea kulutukseen puolisen litraa lisää, lämmitän auton/moottorin ennen kuin lähden ajamaan. Muut ajatukset autosta: auto on hintaluokassaan hyvä auto ajaa. Ennen kuin tuohon autoon päädyin, kävin ajamassa aika monta uutta ja uudehkoa autoa, eri merkkien malleja. Mitä huonoja puolia tullut vastaan? Takakontin luukku nousee/laskeutuu moottorien avustuksella ja itsellä noi hajosi parin vuoden käytön jälkeen ja ovat kalliit korjata. Onneksi Toyota-takuu hoiti tämän ilmaiseksi. Sisäpuolelta meni vuosi sitten yksi poltin vaihtoon ja nyt on vaihdettava takajarrun poltin, huomasin justiinsa sen hajonneen. Siinä on kaikki murheet ja harmit neljän vuoden aikana, ei paha. Tavaratilaa olisi saanut olla enemmän, mutta tämä oli toki tiedossa jo ostaessa ettei kyseessä ole kovinkaan isolla tavaratilalla varustettu auto, edeltävä autoni oli golf farkku ja siinä oli samaa luokkaa tavaratilat. Vuoden päivät olisi tarkoitus vielä tällä autolla ajella, minkä merkkinen auto sen jälkeen, on hitsin hyvä kysymys.
- Anonyymi
Paljon nopesmittarissa on virhettä? Esimerkiksi 80 ja 100 nopeuksilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon nopesmittarissa on virhettä? Esimerkiksi 80 ja 100 nopeuksilla?
3-4 km/h.
- Anonyymi
Miksi ladata polttomoottorilla akkua, kun kulutus hyöty on olematon?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172194Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842148- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101346Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841237Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249896- 78879
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63854