montako panosta saa olla hirvimetsällä puoliautomaatin lippaassa maksimissaan. eli 1 ?
hirviase
7
2913
Vastaukset
- simo
Hirvimetsällä lippaassa saa olla 3 patruunaa puoliautomaatissa.
- hirvestäjä
1 2 patruunaa
- simo
Metsästyslaki 33 § kohta 7 rajoittaa lippaan kapasiteetin 3 patruunaan.
Metsästysasetus 16§ lopussa rajoitetaan kapasiteetti 2 patruunaan, mutta vain siinä luetelluille eläimille.
Hirvijahdissa lippaaseen saa siis mahtua 3 patruunaa. Jos kuitenkin on mahdollisuus ampua myös karhua hirvijahdin yhteydessä, lippaan kapasiteetti saa olla vain 2 patruunaa.
Asian voi helposti tarkistaa MKJ:n sivuilta: http://www.riista.fi kohdasta: palvelut-metsästyslainsäädäntö. Sieltä löytyy sekä laki, että asetus.
- Hirvestäjä
Lippaassa saa itseasiassa olla patruunoita, niin paljon kuin sinne mahtuu.
- Amatööri
Koskee muistaakseni itselataavia aseita. Pulttilukkoon voi ahtaa lippaan täyteen.
- vastasi
Aivan oikein.
- spekuloiden
olisi kiva tietää mihin nuo patruunarajoitukset tai paremminkin määrät perustuvat. Liika on aina liikaa, mutta eikö esim. 5 patruunaa olisi käyttökelpoinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305