haluaisin kysyä teiltä, että onko teitä pelottanu olla päiväkodissa töissä - kun olette olleet raskaana ja kaikki rokot (tuhka, veri, entero yms.) jyllää päiväkodissa? itselläni on tälläinen tilanne, mutta yritän lievittää pelkoani ajattelemalla, että kuinka moni ihminen työskentelee samassa tilanteessa. Oletteko saaneet ennen töihinmenoa, joitakin rokotuksia rokkoja vastaan? entä kuullut, että kyseiset rokot olisivat aiheuttaneet raskaana olevalle jotain? Yritän tässä ottaa itseäni niskasta kiinni ja ajatella aivoilla, enkä hormoneillani....kiitos vastauksista etukäteen ja aurinkoista kevättä!
(kirjotin saman tekstin odottavienkin puolelle)
Päiväkodissa työskentelevät
5
3693
Vastaukset
- pelänny
oon ollu kaksi kertaa raskaana ollessani töissä pk:ssa ja en oo pelänny em. asioita. Mut jos oon kuullu et omassa pk:ssani on esim. parvorokkoa liikkeellä oon ottanu yhteyttä neuvolaan ja saanu sieltä ohjeita kyseiseen tapaukseen. Kannattaa selvittää mitä rokkoja oot jo ite aikoinaan sairastanu ni tiedät paremmin mitä varoa. Esim. vesirokkohan ei tuu uudestaan jne. En oo kuullu et kukaan työkavereista ois saanu seuraamuksia taudeita työssään. Oon ollu alalla 10v.
- Ninni
pelännyt. Olen 10 vuotta ollut kohta päiväkodissa ja 3 lasta sinä aikan tehnyt mailmaan.
- sinnukkala
kun oot raskaana, käyt kaupassa, pankissa, terveyskeskuksessa,......., jokapaikassa on tautisia ihmisiä, tauteja on monenlaisia, bakteereja, viruksia, ethän voi olla missään piilossa taudinaiheuttajia. Älä pelkää turhaan, saat vaan ittestäs hysteerisen odottavan aikaiseksi. tutulla on useita lapsia ja joka kerta se on ollu sairaana josjostakinpäinkuumetta, nuhaa, jne, silti komea lapsikatras maailmaan saatettuna. Pelko pois, Rosmarie!
- Hoitaja, rv 30
Hei! Olen päiväkodissa töissä, enkä ole pelännyt pöpöjä. Työterveyslääkäri sanoi, että jos parvorokkoa tulee meidän ryhmään, niin sitten mun pitää vaihtaa ryhmää tai päiväkotia taudin ajaksi.
- ystäväni
Ystäväni oli raskaana kun sairasti vesirokon. Terve tyttö hänellä on ollut jo 10 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207