Lasketaan itselataavan säästöt

Anonyymi

Tyypillinen ajomatka 20tkm vuodessa tarkoittaa 200 x 100 km matkaa. Jos oletetaan että itselataavan kulutus olisi 1 litra pienempi kuin bensa auton ja bensan hinta 1,5 e. Silloin vuodessa tulisi säästöä kokonaiset 300 e. Mutta välissä pitääkin käydä 15 tkm huollossa, jota muilla merkeillä ei ole. Niin säästöjä ei kerry yhtään.
Itselataavan hankkivat eivät ymmärrä, että heitä korjataan pahemman kerran.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän se öljynvaihtohuolto edes ole kuin noin 300e. Eli vaikka kulutusero jäisikin vain litraan, ja "tavallisessa" autossa olisi, 30tkm huoltoväli, tulisi hybridi silti halvemmaksi. Noin laskemalla kustannus olisi suunnilleen sama, jos "tavallista" autoa ei käyttäisi huollossa koskaan!

      Myöskin tuo 30tkm huoltoväli on niissä muuttuvissa maksimi, helposti voi jäädä 20tkm. Ja nuo huollot ovat myös yleensä Toyotan huoltoja kalliimpia.

      • Anonyymi

        Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
        On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
        Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
        Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
        On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
        Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
        Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon.

        Heh heh tolloloota vie tuhkatkin pesästä hihiii

        T.köfffff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh tolloloota vie tuhkatkin pesästä hihiii

        T.köfffff

        Taidatkin olla tuhkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
        On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
        Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
        Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon.

        Jos ajat 20 tkm vuodessa tai enemmän, niin Tojota ei enään ole vaihtoehto, huoltoväli on vaan on liian lyhyt. Kauppakasseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
        On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
        Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
        Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon.

        Höpö laskee kuviteltuja korjauskuluja. Aika epätoivoista keksiä ja kehitellä kaavaa jolla Toyotasta saa edullisen käyttökustannuksiltaan.


    • Anonyymi

      Hybridi Corollan vakuutus 150-200 euroa kalliimpi kuin verrokeilla.

      • Anonyymi

        Vertasit mihinkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertasit mihinkä?

        Ford Focus
        Skoda Octavia
        Nissan Qashqai
        Kia Ceed


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford Focus
        Skoda Octavia
        Nissan Qashqai
        Kia Ceed

        Pistäppä sitten lukuja esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistäppä sitten lukuja esille.

        Nuohan ovat halppisautoja muutenkin, eivät oikeastaan Toyotan kilpailijoita. Toyota on luokkaa ylempänä hybrideineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuohan ovat halppisautoja muutenkin, eivät oikeastaan Toyotan kilpailijoita. Toyota on luokkaa ylempänä hybrideineen.

        Juuri niin, hinnaltaan ylempänä. Ei tiloiltaan tai ajo-ominaisuuksiltaan.
        Siksi kiinnostaisi noi hinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistäppä sitten lukuja esille.

        Esim Focus 170 euroa halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, hinnaltaan ylempänä. Ei tiloiltaan tai ajo-ominaisuuksiltaan.
        Siksi kiinnostaisi noi hinnat.

        Toyotan laadusta kannattaa maksaa vähän enemmän, lisäksi hybridit ovat tunnetusti kestäviä, sähäköitä ja polttoaineen kulutus ovat päästöineen mitättömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan laadusta kannattaa maksaa vähän enemmän, lisäksi hybridit ovat tunnetusti kestäviä, sähäköitä ja polttoaineen kulutus ovat päästöineen mitättömiä.

        Hei, mulla on tojota, tiedän kyllä mitä rihkamaa se laatu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mulla on tojota, tiedän kyllä mitä rihkamaa se laatu on.

        Mikä rekkari? Tsekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Focus 170 euroa halvempi.

        Täysillä 70/80% bonuksilla. Ero uudella vakuutuksella on paljon suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä rekkari? Tsekkaan.

        En todellakaan laita rekkaria tänne, mutta valmistenumeron alun voin jostain kaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan laita rekkaria tänne, mutta valmistenumeron alun voin jostain kaivaa.

        JTMWRREV1....jne


    • Anonyymi

      Pitäisi puhua itsepetoshybridistä eikä itselataavasta.

      • Anonyymi

        Tässäpä oiva nimitys! Norjassakin puuttuivat jo näiden mainontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä oiva nimitys! Norjassakin puuttuivat jo näiden mainontaan.

        Pitää hakea tuotesuoja ja patentti nimelle ja myydä se sitten toyotalle muutamalla miljoonalla.


    • Anonyymi

      Toyotalla saa ajaa vaikka 50 000 kilsaa samoilla öljyillä. Auton omistaja saa tehdä aivan kuten parhaaksi näkee. Takuu tietenkin raukeaa moisesta hulluudesta. Volsulla tai muulla kaalivaagenilla öljynvaihtoväli on ehkä 30 000 kilsaa, ehkä ei. Takuu tai tuotteen virhevastuu ei kata ”auton” hajoamisesta aiheutuneita korjauskuluja. VAG konsernin romuilla niin sanottu omavastuu huolehtii korjaamolaskuista. Toyotan suhtautuminen laatukysymyksiin on tunnetusti intohimoinen. Huonoa laatua ei yksinkertaisesti hyväksytä. Mikäli tuotteessa on virhe, se korjataan tehtaan piikkiin.
      Jokainen voi ihan itse päätellä kannattaako turbolla kiusatulla downsizemoottorilla ajella mitään 30 000 kilsan siivuja. Varsinkaan kun männänrenkaiden öljyreiät tunnetusti tukkeutuvat.

      • Anonyymi

        Toyotan laatua pidetään noilla lyhyillä huoltoväleillä. Eihän millään muulla merkillä ole niin lyhyttä huoltovälit ollut kuin joskus 80 luvulla. Jos Tojota olisi niin laadukas kun väitetään niin ei olisi mikään ongelma pidentää huoltoväli nykyisen normaalin 30 tkm pituiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan laatua pidetään noilla lyhyillä huoltoväleillä. Eihän millään muulla merkillä ole niin lyhyttä huoltovälit ollut kuin joskus 80 luvulla. Jos Tojota olisi niin laadukas kun väitetään niin ei olisi mikään ongelma pidentää huoltoväli nykyisen normaalin 30 tkm pituiseksi.

        Kyllä huolto, etenkin se öljynvaihto kannattaa tehdä Suomen olosuhteissa kerran vuodessa. Monelle tuo 15 tkm tulee vuoden aikana.
        On muitakin automerkkejä mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa vaikka km raja olisi 20 tai 30 tkm.


      • Anonyymi
        Itsepetoshybrid kirjoitti:

        Kyllä huolto, etenkin se öljynvaihto kannattaa tehdä Suomen olosuhteissa kerran vuodessa. Monelle tuo 15 tkm tulee vuoden aikana.
        On muitakin automerkkejä mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa vaikka km raja olisi 20 tai 30 tkm.

        Lada 1200l huoltoväli oli sama 15000 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lada 1200l huoltoväli oli sama 15000 km

        Lada olikin kestävä kulkuväline


    • Anonyymi

      Toyota pääsee murto-osalla vaggineisiin käytettävällä huolto- ja korjauskustannuksilla.

      • Anonyymi

        Taitaa olla kaikki ns. tavalliset bensa perheauto olla halvempia kokonaiskustannuksista kuin Tobota. Haisee pahasti kuluttajan puijaamiselta koko itselataava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kaikki ns. tavalliset bensa perheauto olla halvempia kokonaiskustannuksista kuin Tobota. Haisee pahasti kuluttajan puijaamiselta koko itselataava.

        Todella näin se totuus on, mutta Toyotan aggressiivinen ja kallis mainostus uppoaa suomalaiseen kun vaan luvataan pieniä(vääriä)kulutuslukemia, eli "jopa 50% sähköllä ajoa" ja kuitenkin käytännön kulutus asettuu 6,7- 7,5 litran väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kaikki ns. tavalliset bensa perheauto olla halvempia kokonaiskustannuksista kuin Tobota. Haisee pahasti kuluttajan puijaamiselta koko itselataava.

        Hermostuneisuutta ja paniikkia on havaitavissa kun Vikawaagen joutuu taas huomenna nöyrtymään kun trafi kertoo, mikä merkki ja malli on piikkipaikalla. Alkaa vimmattu yhteenlaskutoiminta keskoskaarassa kun pitää saksalaisia ,tsekkiläisiä ja espanialaisia automerkkejä alkaa laskemaan yhteen jotta saisi itseään huijattua.


      • Anonyymi

        Taas tyhjää löpinää ilman mitään perusteluja. Höpöpuheita joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Kun käyttää yleisesti saatavilla olevaa tietoa luotettavista tietolähteistä ja käyttäää hieman päättelytaitoa niin tulos näyttää tältä.
        TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
        Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.

        Bensan hintana käytetty 1,25€
        Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
        Huolto bensa-kustannukset / 100km

        Maantie
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
        Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.

        Kaupungissa
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€

        Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:

        Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.

        Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.

        50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.


    • Anonyymi

      Skodan huolto tosipuheessa tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin Toyotassa, Skodan huoltoon kuuluu muun muassa jakopään hihnan vaihto joka maksaa tonnin. Toyotassa on ketju, ei tarvitse vaihtaa, kiristää tai mitään muutakaan. Skodan tulpatkin pitää vaihtaa vaikka sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, parisataa euroa, sitten jarrunesteet, dsg-loota öljyt, pyöränlaakerit, jarruhuolto ja niin edelleen. Ihanan kallista.

      • Tuo on kyllä totta. Skodan huollossa suositellaan aina jotakin lisätöitä mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos et halua lisätöitä, muuttuu asiakaspalvelu töykeäksi.


      • Anonyymi

        Onpahan taas sitä tyypillistä tojohönön valehtelua. Pari faktaa
        Jakohihnan vaihtoväli on noin 200.000km ja sen takastaminen ja vaihto tarvittaessa kuuluu huolto-ohjelmaan.
        Tulppien vaihto 120.000km välein kuuluu huolto-ohjelmaan
        Pyöränlaakerien vaihto ei kuulu myöskään tojon huolto-ohjelmaan. Ne tarkastetaan ja vaihdetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt.

        Olet aivan todella surkea valehtelija. Täällä on niin paljon porukkaa jotka tietävät paljon enemmän autotekniikasta kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpahan taas sitä tyypillistä tojohönön valehtelua. Pari faktaa
        Jakohihnan vaihtoväli on noin 200.000km ja sen takastaminen ja vaihto tarvittaessa kuuluu huolto-ohjelmaan.
        Tulppien vaihto 120.000km välein kuuluu huolto-ohjelmaan
        Pyöränlaakerien vaihto ei kuulu myöskään tojon huolto-ohjelmaan. Ne tarkastetaan ja vaihdetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt.

        Olet aivan todella surkea valehtelija. Täällä on niin paljon porukkaa jotka tietävät paljon enemmän autotekniikasta kuin sinä.

        Korjaan:
        Ne tarkastetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan:
        Ne tarkastetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt.

        Skodan huolto tosipuheessa tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin Toyotassa, Skodan huoltoon kuuluu muun muassa jakopään hihnan vaihto joka maksaa tonnin. Toyotassa on ketju, ei tarvitse vaihtaa, kiristää tai mitään muutakaan. Skodan tulpatkin pitää vaihtaa vaikka sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, parisataa euroa, sitten jarrunesteet, dsg-loota öljyt, pyöränlaakerit, jarruhuolto ja niin edelleen. Ihanan kallista.
        Tuo on kyllä totta. Skodan huollossa suositellaan aina jotakin lisätöitä mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos et halua lisätöitä, muuttuu asiakaspalvelu töykeäksi.
        Ei se kieltämällä asia muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan huolto tosipuheessa tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin Toyotassa, Skodan huoltoon kuuluu muun muassa jakopään hihnan vaihto joka maksaa tonnin. Toyotassa on ketju, ei tarvitse vaihtaa, kiristää tai mitään muutakaan. Skodan tulpatkin pitää vaihtaa vaikka sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, parisataa euroa, sitten jarrunesteet, dsg-loota öljyt, pyöränlaakerit, jarruhuolto ja niin edelleen. Ihanan kallista.
        Tuo on kyllä totta. Skodan huollossa suositellaan aina jotakin lisätöitä mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos et halua lisätöitä, muuttuu asiakaspalvelu töykeäksi.
        Ei se kieltämällä asia muutu.

        Minkä auton huolto-ohjelmaan kuuluu pyöränlaakereiden ja jarrujen vaihto?


    • Anonyymi

      Toyotan turvallisuustarkastus:
      - Kuljettajan lattiamaton kiinnityksen tarkastus 15 tkm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1661
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      115
      1405
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      107
      942
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      906
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      743
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      682
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      651
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      28
      618
    9. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      593
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      311
      579
    Aihe