Tyypillinen ajomatka 20tkm vuodessa tarkoittaa 200 x 100 km matkaa. Jos oletetaan että itselataavan kulutus olisi 1 litra pienempi kuin bensa auton ja bensan hinta 1,5 e. Silloin vuodessa tulisi säästöä kokonaiset 300 e. Mutta välissä pitääkin käydä 15 tkm huollossa, jota muilla merkeillä ei ole. Niin säästöjä ei kerry yhtään.
Itselataavan hankkivat eivät ymmärrä, että heitä korjataan pahemman kerran.
Lasketaan itselataavan säästöt
39
56
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän se öljynvaihtohuolto edes ole kuin noin 300e. Eli vaikka kulutusero jäisikin vain litraan, ja "tavallisessa" autossa olisi, 30tkm huoltoväli, tulisi hybridi silti halvemmaksi. Noin laskemalla kustannus olisi suunnilleen sama, jos "tavallista" autoa ei käyttäisi huollossa koskaan!
Myöskin tuo 30tkm huoltoväli on niissä muuttuvissa maksimi, helposti voi jäädä 20tkm. Ja nuo huollot ovat myös yleensä Toyotan huoltoja kalliimpia.- Anonyymi
Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon.Heh heh tolloloota vie tuhkatkin pesästä hihiii
T.köfffff - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh tolloloota vie tuhkatkin pesästä hihiii
T.köfffffTaidatkin olla tuhkis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon.Jos ajat 20 tkm vuodessa tai enemmän, niin Tojota ei enään ole vaihtoehto, huoltoväli on vaan on liian lyhyt. Kauppakasseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella tuo 30 tkm huoltoväli pätee vain jos autolla ajetaan enimmäkseen pitkää ajoa.
On myös muitakin merkkejä kun Toyota mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa. Jos siis ajaa sen 15 tkm vuodessa, on huolto joka vuosi.
Joka tapauksessa autoilu on kallista. Isoimmat summat menee sitten vähän enemmän ajettuna korjauskuluihin, tiedättehän ne tsi-moottorit noin esimerkiksi.
Myös autoa uuteen vaihtaessa menee ihan eri kertoimella rahaa kun mitä menisi johonkin öljynvaihtoon.Höpö laskee kuviteltuja korjauskuluja. Aika epätoivoista keksiä ja kehitellä kaavaa jolla Toyotasta saa edullisen käyttökustannuksiltaan.
- Anonyymi
Hybridi Corollan vakuutus 150-200 euroa kalliimpi kuin verrokeilla.
- Anonyymi
Vertasit mihinkä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertasit mihinkä?
Ford Focus
Skoda Octavia
Nissan Qashqai
Kia Ceed - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ford Focus
Skoda Octavia
Nissan Qashqai
Kia CeedPistäppä sitten lukuja esille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistäppä sitten lukuja esille.
Nuohan ovat halppisautoja muutenkin, eivät oikeastaan Toyotan kilpailijoita. Toyota on luokkaa ylempänä hybrideineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuohan ovat halppisautoja muutenkin, eivät oikeastaan Toyotan kilpailijoita. Toyota on luokkaa ylempänä hybrideineen.
Juuri niin, hinnaltaan ylempänä. Ei tiloiltaan tai ajo-ominaisuuksiltaan.
Siksi kiinnostaisi noi hinnat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistäppä sitten lukuja esille.
Esim Focus 170 euroa halvempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, hinnaltaan ylempänä. Ei tiloiltaan tai ajo-ominaisuuksiltaan.
Siksi kiinnostaisi noi hinnat.Toyotan laadusta kannattaa maksaa vähän enemmän, lisäksi hybridit ovat tunnetusti kestäviä, sähäköitä ja polttoaineen kulutus ovat päästöineen mitättömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan laadusta kannattaa maksaa vähän enemmän, lisäksi hybridit ovat tunnetusti kestäviä, sähäköitä ja polttoaineen kulutus ovat päästöineen mitättömiä.
Hei, mulla on tojota, tiedän kyllä mitä rihkamaa se laatu on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, mulla on tojota, tiedän kyllä mitä rihkamaa se laatu on.
Mikä rekkari? Tsekkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim Focus 170 euroa halvempi.
Täysillä 70/80% bonuksilla. Ero uudella vakuutuksella on paljon suurempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä rekkari? Tsekkaan.
En todellakaan laita rekkaria tänne, mutta valmistenumeron alun voin jostain kaivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan laita rekkaria tänne, mutta valmistenumeron alun voin jostain kaivaa.
JTMWRREV1....jne
- Anonyymi
Pitäisi puhua itsepetoshybridistä eikä itselataavasta.
- Anonyymi
Tässäpä oiva nimitys! Norjassakin puuttuivat jo näiden mainontaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäpä oiva nimitys! Norjassakin puuttuivat jo näiden mainontaan.
Pitää hakea tuotesuoja ja patentti nimelle ja myydä se sitten toyotalle muutamalla miljoonalla.
- Anonyymi
Toyotalla saa ajaa vaikka 50 000 kilsaa samoilla öljyillä. Auton omistaja saa tehdä aivan kuten parhaaksi näkee. Takuu tietenkin raukeaa moisesta hulluudesta. Volsulla tai muulla kaalivaagenilla öljynvaihtoväli on ehkä 30 000 kilsaa, ehkä ei. Takuu tai tuotteen virhevastuu ei kata ”auton” hajoamisesta aiheutuneita korjauskuluja. VAG konsernin romuilla niin sanottu omavastuu huolehtii korjaamolaskuista. Toyotan suhtautuminen laatukysymyksiin on tunnetusti intohimoinen. Huonoa laatua ei yksinkertaisesti hyväksytä. Mikäli tuotteessa on virhe, se korjataan tehtaan piikkiin.
Jokainen voi ihan itse päätellä kannattaako turbolla kiusatulla downsizemoottorilla ajella mitään 30 000 kilsan siivuja. Varsinkaan kun männänrenkaiden öljyreiät tunnetusti tukkeutuvat.- Anonyymi
Toyotan laatua pidetään noilla lyhyillä huoltoväleillä. Eihän millään muulla merkillä ole niin lyhyttä huoltovälit ollut kuin joskus 80 luvulla. Jos Tojota olisi niin laadukas kun väitetään niin ei olisi mikään ongelma pidentää huoltoväli nykyisen normaalin 30 tkm pituiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan laatua pidetään noilla lyhyillä huoltoväleillä. Eihän millään muulla merkillä ole niin lyhyttä huoltovälit ollut kuin joskus 80 luvulla. Jos Tojota olisi niin laadukas kun väitetään niin ei olisi mikään ongelma pidentää huoltoväli nykyisen normaalin 30 tkm pituiseksi.
Kyllä huolto, etenkin se öljynvaihto kannattaa tehdä Suomen olosuhteissa kerran vuodessa. Monelle tuo 15 tkm tulee vuoden aikana.
On muitakin automerkkejä mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa vaikka km raja olisi 20 tai 30 tkm.- Anonyymi
Itsepetoshybrid kirjoitti:
Kyllä huolto, etenkin se öljynvaihto kannattaa tehdä Suomen olosuhteissa kerran vuodessa. Monelle tuo 15 tkm tulee vuoden aikana.
On muitakin automerkkejä mihin pitää huolto tehdä kerran vuodessa vaikka km raja olisi 20 tai 30 tkm.Lada 1200l huoltoväli oli sama 15000 km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada 1200l huoltoväli oli sama 15000 km
Lada olikin kestävä kulkuväline
- Anonyymi
Toyota pääsee murto-osalla vaggineisiin käytettävällä huolto- ja korjauskustannuksilla.
- Anonyymi
Taitaa olla kaikki ns. tavalliset bensa perheauto olla halvempia kokonaiskustannuksista kuin Tobota. Haisee pahasti kuluttajan puijaamiselta koko itselataava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla kaikki ns. tavalliset bensa perheauto olla halvempia kokonaiskustannuksista kuin Tobota. Haisee pahasti kuluttajan puijaamiselta koko itselataava.
Todella näin se totuus on, mutta Toyotan aggressiivinen ja kallis mainostus uppoaa suomalaiseen kun vaan luvataan pieniä(vääriä)kulutuslukemia, eli "jopa 50% sähköllä ajoa" ja kuitenkin käytännön kulutus asettuu 6,7- 7,5 litran väliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla kaikki ns. tavalliset bensa perheauto olla halvempia kokonaiskustannuksista kuin Tobota. Haisee pahasti kuluttajan puijaamiselta koko itselataava.
Hermostuneisuutta ja paniikkia on havaitavissa kun Vikawaagen joutuu taas huomenna nöyrtymään kun trafi kertoo, mikä merkki ja malli on piikkipaikalla. Alkaa vimmattu yhteenlaskutoiminta keskoskaarassa kun pitää saksalaisia ,tsekkiläisiä ja espanialaisia automerkkejä alkaa laskemaan yhteen jotta saisi itseään huijattua.
- Anonyymi
Taas tyhjää löpinää ilman mitään perusteluja. Höpöpuheita joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Kun käyttää yleisesti saatavilla olevaa tietoa luotettavista tietolähteistä ja käyttäää hieman päättelytaitoa niin tulos näyttää tältä.
TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.
Bensan hintana käytetty 1,25€
Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
Huolto bensa-kustannukset / 100km
Maantie
Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.
Kaupungissa
Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€
Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:
Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.
Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.
50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.
- Anonyymi
Skodan huolto tosipuheessa tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin Toyotassa, Skodan huoltoon kuuluu muun muassa jakopään hihnan vaihto joka maksaa tonnin. Toyotassa on ketju, ei tarvitse vaihtaa, kiristää tai mitään muutakaan. Skodan tulpatkin pitää vaihtaa vaikka sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, parisataa euroa, sitten jarrunesteet, dsg-loota öljyt, pyöränlaakerit, jarruhuolto ja niin edelleen. Ihanan kallista.
Tuo on kyllä totta. Skodan huollossa suositellaan aina jotakin lisätöitä mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos et halua lisätöitä, muuttuu asiakaspalvelu töykeäksi.
- Anonyymi
Onpahan taas sitä tyypillistä tojohönön valehtelua. Pari faktaa
Jakohihnan vaihtoväli on noin 200.000km ja sen takastaminen ja vaihto tarvittaessa kuuluu huolto-ohjelmaan.
Tulppien vaihto 120.000km välein kuuluu huolto-ohjelmaan
Pyöränlaakerien vaihto ei kuulu myöskään tojon huolto-ohjelmaan. Ne tarkastetaan ja vaihdetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt.
Olet aivan todella surkea valehtelija. Täällä on niin paljon porukkaa jotka tietävät paljon enemmän autotekniikasta kuin sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpahan taas sitä tyypillistä tojohönön valehtelua. Pari faktaa
Jakohihnan vaihtoväli on noin 200.000km ja sen takastaminen ja vaihto tarvittaessa kuuluu huolto-ohjelmaan.
Tulppien vaihto 120.000km välein kuuluu huolto-ohjelmaan
Pyöränlaakerien vaihto ei kuulu myöskään tojon huolto-ohjelmaan. Ne tarkastetaan ja vaihdetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt.
Olet aivan todella surkea valehtelija. Täällä on niin paljon porukkaa jotka tietävät paljon enemmän autotekniikasta kuin sinä.Korjaan:
Ne tarkastetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan:
Ne tarkastetaan kaikissa autoissa joka huollossa ja vaihdetaan tarvittaessa, samoin kuin jarrutpalat ja levyt.Skodan huolto tosipuheessa tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin Toyotassa, Skodan huoltoon kuuluu muun muassa jakopään hihnan vaihto joka maksaa tonnin. Toyotassa on ketju, ei tarvitse vaihtaa, kiristää tai mitään muutakaan. Skodan tulpatkin pitää vaihtaa vaikka sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, parisataa euroa, sitten jarrunesteet, dsg-loota öljyt, pyöränlaakerit, jarruhuolto ja niin edelleen. Ihanan kallista.
Tuo on kyllä totta. Skodan huollossa suositellaan aina jotakin lisätöitä mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos et halua lisätöitä, muuttuu asiakaspalvelu töykeäksi.
Ei se kieltämällä asia muutu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodan huolto tosipuheessa tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin Toyotassa, Skodan huoltoon kuuluu muun muassa jakopään hihnan vaihto joka maksaa tonnin. Toyotassa on ketju, ei tarvitse vaihtaa, kiristää tai mitään muutakaan. Skodan tulpatkin pitää vaihtaa vaikka sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkitty, parisataa euroa, sitten jarrunesteet, dsg-loota öljyt, pyöränlaakerit, jarruhuolto ja niin edelleen. Ihanan kallista.
Tuo on kyllä totta. Skodan huollossa suositellaan aina jotakin lisätöitä mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos et halua lisätöitä, muuttuu asiakaspalvelu töykeäksi.
Ei se kieltämällä asia muutu.Minkä auton huolto-ohjelmaan kuuluu pyöränlaakereiden ja jarrujen vaihto?
- Anonyymi
Toyotan turvallisuustarkastus:
- Kuljettajan lattiamaton kiinnityksen tarkastus 15 tkm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036