Isoja kiviä siirrellä n 1 kuutio puoliksi maanalla osa. 40cm kantoja on suurimmat työt joihin voi käyttää aikaa ihan miten kauan vaan. Mikä on pieni kone joka tekee työtä? Tuumin jo kelfrin sitä kauhalla siirreltävääkin. Metsaman youtube kanavalla on tehty hommia silläkin. Pikku kone jota voi maasturilla siirrellä. Tiedän että 28 t kaivuri on tehokas ja en vuokraa konetta vaan oma. Pikku kone mutta mikä on pakko olla ja mitä ilman pärjää?
Pieni kaivinkone puutarhatöihin?
4
298
Vastaukset
- Anonyymi
lapiolla ja kangellakin pärjää, joten niin pientä konetta ei olekaan jolla ei pärjäisi.pienellä se homma vaan kestää kauan.
- Anonyymi
Kiviä voi paloitella pienemmäksi käsinkin, joten ne ei tarvitse kovin kummoista konetta. Kannot taas eivät hievahdakaan 3 tonnin kaivurilla suoraan yritettäessä, siinä on kaivettava ympäriltä juuret poikki yksi kerrallaan. Tulee melkoinen kuoppa ja kantoon jää maata kiinni melkoisesti, jos sen saa ylös kuopasta. Kantojyrsimellä voi lähteä helpommin, vaikka onkin kallista. Halvempi on sahata moottorisahalla kanto riittävän matalaksi.
Jos rahaa on, hanki pieni Bobcat tai telakaivuri, kyllä sille aina jotain käyttöä keksii. Kauhalla työnnettävät ja muut viritykset jättäisin väliin.- Anonyymi
Telakaivuri vaatii tosi sileät olosuhteet ja kaatuu helpommin. Kauha työnnettävä on vakaampi ja pahemmissa paikoissa liikkuu sekä telakaivuri on myös kauhalla työnnettävä usein.
- Anonyymi
Itse en ole kovin hankaliin paikkoihin ajellut, mutta mitä olen katsellut jyrkkiä tontteja tai kasoja, telakone siellä useimmiten on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848