Isoja kiviä siirrellä n 1 kuutio puoliksi maanalla osa. 40cm kantoja on suurimmat työt joihin voi käyttää aikaa ihan miten kauan vaan. Mikä on pieni kone joka tekee työtä? Tuumin jo kelfrin sitä kauhalla siirreltävääkin. Metsaman youtube kanavalla on tehty hommia silläkin. Pikku kone jota voi maasturilla siirrellä. Tiedän että 28 t kaivuri on tehokas ja en vuokraa konetta vaan oma. Pikku kone mutta mikä on pakko olla ja mitä ilman pärjää?
Pieni kaivinkone puutarhatöihin?
4
351
Vastaukset
- Anonyymi
lapiolla ja kangellakin pärjää, joten niin pientä konetta ei olekaan jolla ei pärjäisi.pienellä se homma vaan kestää kauan.
- Anonyymi
Kiviä voi paloitella pienemmäksi käsinkin, joten ne ei tarvitse kovin kummoista konetta. Kannot taas eivät hievahdakaan 3 tonnin kaivurilla suoraan yritettäessä, siinä on kaivettava ympäriltä juuret poikki yksi kerrallaan. Tulee melkoinen kuoppa ja kantoon jää maata kiinni melkoisesti, jos sen saa ylös kuopasta. Kantojyrsimellä voi lähteä helpommin, vaikka onkin kallista. Halvempi on sahata moottorisahalla kanto riittävän matalaksi.
Jos rahaa on, hanki pieni Bobcat tai telakaivuri, kyllä sille aina jotain käyttöä keksii. Kauhalla työnnettävät ja muut viritykset jättäisin väliin.- Anonyymi
Telakaivuri vaatii tosi sileät olosuhteet ja kaatuu helpommin. Kauha työnnettävä on vakaampi ja pahemmissa paikoissa liikkuu sekä telakaivuri on myös kauhalla työnnettävä usein.
- Anonyymi
Itse en ole kovin hankaliin paikkoihin ajellut, mutta mitä olen katsellut jyrkkiä tontteja tai kasoja, telakone siellä useimmiten on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5742975Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892562Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211631Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451436- 691414
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141312- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901193