Mua kiusataan netissä. Mitä tehdä?

Anonyymi

Mua kiusataan netissä. Jos nettisaapas näkee tämän tai moderaattorit niin mitä minun pitäisi tehdä?

10

119

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistä kiusaajat estoon.

    • Anonyymi

      lopeta nettailu ja keksi joku muu ulkoiluharrastus.

    • Anonyymi

      Kerro vanhemmillesi, tai jollekkin muulle luotettavalle aikuiselle. Älä jää yksin! Jos mahdollista, estä kiusaajat. Tsemppiä! Toivottavasti tilanne helpottaa!

    • Anonyymi

      kerro itse suoraan poliisille. tuo on rikos.

      • Anonyymi

        Jep, oikea ratkaisu. Toinen tietysti että unohtaa koko netin/laittaa estot päälle ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, oikea ratkaisu. Toinen tietysti että unohtaa koko netin/laittaa estot päälle ym.

        Juuri näin.

        Ensin vaikka estot päälle. Jos ei auta, niin unohtaa koko netin. Jos kiusaaminen tämän jälkeen jatkuu muilla menetelmillä, niin sitten on kyse vakavammasta asiasta joka sitten jo kuuluu poliisille, ellei jo ole liian myöhäistä.

        Omasta mielestäni kannattaa HETI kertoa poliisille suoraan, niin näin estetään ettei kiusaaminen jatku muilla menetelmillä ja saadaan mahdollisesti selville että onko kiusattu muitakin, joka varmasti loppuu samalla.

        Poliisille kertominen yleensä tuo sen, että poliisi tulee sitten kouluun juttelemaan ja antaa samalla puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen johon voi ilmoittaa kiusaamisesta. Näin poliisi saa koko ketjun selville nopeasti ja yhdellä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Ensin vaikka estot päälle. Jos ei auta, niin unohtaa koko netin. Jos kiusaaminen tämän jälkeen jatkuu muilla menetelmillä, niin sitten on kyse vakavammasta asiasta joka sitten jo kuuluu poliisille, ellei jo ole liian myöhäistä.

        Omasta mielestäni kannattaa HETI kertoa poliisille suoraan, niin näin estetään ettei kiusaaminen jatku muilla menetelmillä ja saadaan mahdollisesti selville että onko kiusattu muitakin, joka varmasti loppuu samalla.

        Poliisille kertominen yleensä tuo sen, että poliisi tulee sitten kouluun juttelemaan ja antaa samalla puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen johon voi ilmoittaa kiusaamisesta. Näin poliisi saa koko ketjun selville nopeasti ja yhdellä kertaa.

        Kuuleha ny nuorukainen. Jo on aikohi eletty ku minutki saatii tälläsell kompuutterille asetettuu.

        Nyt mie kai painoin jotaki ihimeen nappulaa ku toho tuli tuollassii välejä. Jos siuu kiusattaa nii kerrompas ny pojanpoikani Pasin neuvon: Laita vastaukseksi haista paska ja mykistä sitten. Kai tässä pitää koohta pahanna maaten.


      • Anonyymi

        En tiedä auttaako tuo mutta ensin estän ja sitten kerron poliisille!


    • Kiusaa takasin kovempaa

    • Moi. Olen pahoillani, että NettiSaappaan osalta keskusteluun osallistuminen kesti näin kauan.
      Toki edellä on jo monia hyvä vinkkejäkin. Itse ajattelen, että kostaminen tai epäasiallinen viestintä laittaa homman jatkumaan vain vielä pahemmin. Yksi tapa on yrittää toimia siten, että asiat vain menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Juu, tiedän se ei aina auta eikä ole mahdollistakaan.
      Poliisi tai muut viranomaistoimijat voivat olla avuksi, mutta se tietysti edellyttää, että lähdet itse tekemään ilmoituksia. Netissä toimii myös ns. nettipoliiseja, joilta voi saada ohjeita, miten kannattaa toimia. Ainakin facebookista heidät löytää hakemalla "nettipoliisi". Poliisin nettitoiminnasta löydät tietoa myös osoitteesta www.poliisi.fi/some.

      Kannattaa lähteä liikkeelle. Kenenkään ei pidä suostua kiusatuksi tulemiseen missään.

      Terveisin

      Matti Joensuun Saappaasta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3407
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1860
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      92
      1355
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe