Mua kiusataan netissä. Mitä tehdä?

Anonyymi

Mua kiusataan netissä. Jos nettisaapas näkee tämän tai moderaattorit niin mitä minun pitäisi tehdä?

10

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistä kiusaajat estoon.

    • Anonyymi

      lopeta nettailu ja keksi joku muu ulkoiluharrastus.

    • Anonyymi

      Kerro vanhemmillesi, tai jollekkin muulle luotettavalle aikuiselle. Älä jää yksin! Jos mahdollista, estä kiusaajat. Tsemppiä! Toivottavasti tilanne helpottaa!

    • Anonyymi

      kerro itse suoraan poliisille. tuo on rikos.

      • Anonyymi

        Jep, oikea ratkaisu. Toinen tietysti että unohtaa koko netin/laittaa estot päälle ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, oikea ratkaisu. Toinen tietysti että unohtaa koko netin/laittaa estot päälle ym.

        Juuri näin.

        Ensin vaikka estot päälle. Jos ei auta, niin unohtaa koko netin. Jos kiusaaminen tämän jälkeen jatkuu muilla menetelmillä, niin sitten on kyse vakavammasta asiasta joka sitten jo kuuluu poliisille, ellei jo ole liian myöhäistä.

        Omasta mielestäni kannattaa HETI kertoa poliisille suoraan, niin näin estetään ettei kiusaaminen jatku muilla menetelmillä ja saadaan mahdollisesti selville että onko kiusattu muitakin, joka varmasti loppuu samalla.

        Poliisille kertominen yleensä tuo sen, että poliisi tulee sitten kouluun juttelemaan ja antaa samalla puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen johon voi ilmoittaa kiusaamisesta. Näin poliisi saa koko ketjun selville nopeasti ja yhdellä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Ensin vaikka estot päälle. Jos ei auta, niin unohtaa koko netin. Jos kiusaaminen tämän jälkeen jatkuu muilla menetelmillä, niin sitten on kyse vakavammasta asiasta joka sitten jo kuuluu poliisille, ellei jo ole liian myöhäistä.

        Omasta mielestäni kannattaa HETI kertoa poliisille suoraan, niin näin estetään ettei kiusaaminen jatku muilla menetelmillä ja saadaan mahdollisesti selville että onko kiusattu muitakin, joka varmasti loppuu samalla.

        Poliisille kertominen yleensä tuo sen, että poliisi tulee sitten kouluun juttelemaan ja antaa samalla puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen johon voi ilmoittaa kiusaamisesta. Näin poliisi saa koko ketjun selville nopeasti ja yhdellä kertaa.

        Kuuleha ny nuorukainen. Jo on aikohi eletty ku minutki saatii tälläsell kompuutterille asetettuu.

        Nyt mie kai painoin jotaki ihimeen nappulaa ku toho tuli tuollassii välejä. Jos siuu kiusattaa nii kerrompas ny pojanpoikani Pasin neuvon: Laita vastaukseksi haista paska ja mykistä sitten. Kai tässä pitää koohta pahanna maaten.


      • Anonyymi

        En tiedä auttaako tuo mutta ensin estän ja sitten kerron poliisille!


    • Kiusaa takasin kovempaa

    • Moi. Olen pahoillani, että NettiSaappaan osalta keskusteluun osallistuminen kesti näin kauan.
      Toki edellä on jo monia hyvä vinkkejäkin. Itse ajattelen, että kostaminen tai epäasiallinen viestintä laittaa homman jatkumaan vain vielä pahemmin. Yksi tapa on yrittää toimia siten, että asiat vain menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Juu, tiedän se ei aina auta eikä ole mahdollistakaan.
      Poliisi tai muut viranomaistoimijat voivat olla avuksi, mutta se tietysti edellyttää, että lähdet itse tekemään ilmoituksia. Netissä toimii myös ns. nettipoliiseja, joilta voi saada ohjeita, miten kannattaa toimia. Ainakin facebookista heidät löytää hakemalla "nettipoliisi". Poliisin nettitoiminnasta löydät tietoa myös osoitteesta www.poliisi.fi/some.

      Kannattaa lähteä liikkeelle. Kenenkään ei pidä suostua kiusatuksi tulemiseen missään.

      Terveisin

      Matti Joensuun Saappaasta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe