Moikka! Tarvitsen apua hieman matikan(avaruus) kanssa jos täältä löytyy sellaisia jotka osais neuvoo näissä laskuissa . Oon siis lukion ekalla ja muutamaan tehtävään tarvitsen apua.
1. Suorakulmaisen särkille tilavuus on 1 litra , niin kuinka suuri on sen korkeus , jos pohjan mitat ovat 15cm ja 10cm
2. Jos kuution tilavuus on 64m*3 niin mikä on yhden sivun pituus? entä yhden tahkon (sivun ) pinta-ala?
Etäopiskelu LUKION MATIKKA
4
146
Vastaukset
- Anonyymi
Ovat peruskoulun laskutehtäviä. Suoraan kaavan sijoituksiakin. Juksaatko?
#1,
1 l = 1 dm³ = 1000 cm³
h = korkeus
V=a x b x h
1000 cm3 =15 cm x 10 cm x h
h= 1000 cm3/15cm x 10 cm
h= 6,666 cm h= 6,7 cm
kuutiossa jokainen sivu tai oikeammin särmä ovat yhtä pitkiä. Samoin kaikki 6 tahkoa ovat saman pinta-alaisia
V =a^{3}
a= särmä
tilavuus V = 64 cm3
64cm3= a^{3}.
==> sivun pituus a= 4 cm
yhden tahkon pinta-ala
A= a x a = 4cm x 4 cm = 16 cm2- Anonyymi
No valitettavasti oon aina ollut helvetin huono matikassa. Tukiopetuksessa aina ollut peruskoulussa ja nyt suoritan kaksoistutkintoa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No valitettavasti oon aina ollut helvetin huono matikassa. Tukiopetuksessa aina ollut peruskoulussa ja nyt suoritan kaksoistutkintoa .
Ja helpotettu matikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja helpotettu matikka
Mutta kiitos avusta ☺️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 825872
- 1293965
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj463919- 663594
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262948Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72497- 272214
- 2042121
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332109Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4451823