Olin vkl:n pois kotoa ja ostin reissulla headsetin jota tarvitsen huomenna alkavassa etäkoulutuksessa. Menin koneelle testaamaan laitetta mutta kuinka ollakaan; kone kysyi salasanaa. Koskaan aiemmin se ei ole ksynyt enkä ole sitä asettanut. Pari vuotta se on ollut eikä koskaan mitään kysellyt.
Noh...netistä löytyi 'helppo' ratkaisu. Latasin PCUnlocker -ohjelman ja hain kaupasta USB-tikun. Poltin ISO-tiedoston tikulle ja muutin BIOSista boottausjärjestyksen. Kone ei kuitenkaan tottele uutta järjestystä vaan menee aina suoraan kovalevylle. Mitä pitäisi tehdä?
PC kysyi yllättäen salasanaa
Anonyymi
4
51
Vastaukset
- Anonyymi
Ota kovalevy irti niin ei mene sinne.
- Anonyymi
Jos et ole asettanut salasanaa, niin riittää painaa return/enter. Tämä vaatii tietysti hiukan itseluottamusta ja rohkeutta. Laita silmät kiinni ja varaudu koneen poksahdukseen.
Ehkä joku päivitys on muuttanut jotain asetuksia tai sinä olet lisännyt jotain ihmeellistä koneeseesi. - Anonyymi
mene boot menuun ja valitse sieltä usb tikku
- Anonyymi
Laita minulle kuva siitä valinnasta, jota kone ei tottele.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389