Armo vapauttaa synnistä

Anonyymi

Jos­kus pu­heis­sa kuu­lee sa­not­ta­van, et­tä us­ko­vai­nen ei saa esi­mer­kik­si juo­da al­ko­ho­lia. On­ko us­ko sitä, mitä saa teh­dä ja mitä ei saa teh­dä? On­ko pe­las­tus riip­pu­vai­nen sii­tä, mitä ih­mi­nen te­kee tai jät­tää te­ke­mät­tä?

Paa­va­li kä­sit­te­lee näi­tä ky­sy­myk­siä roo­ma­lais­kir­jees­sä laa­jas­ti ja sy­väl­li­ses­ti. Paa­va­li ku­vaa kris­ti­tyn elä­mää va­pau­te­na lain ja syn­nin or­juu­des­ta. Us­ko­vai­sen elä­mä on va­el­ta­mis­ta Kris­tuk­ses­sa, hä­nen oma­naan.

Ku­kaan ei voi omil­la te­oil­laan an­sai­ta pe­las­tus­ta. Pe­ri­syn­nin tur­me­le­ma ih­mi­nen on ky­vy­tön elä­mään Ju­ma­lan tah­don mu­kai­ses­ti. Jo­kai­nen ih­mi­nen rik­koo Ju­ma­lan tah­toa vas­taan aja­tuk­sin, sa­noin ja te­oin.

Sik­si kris­ti­tyn va­paus ei ole lain al­la kul­ke­mis­ta, yri­tys­tä täyt­tää Ju­ma­lan la­kia. Laki ei kuu­lu kris­ti­tyl­le. Elä­mä Kris­tuk­ses­sa on us­koa ja luot­ta­mis­ta sii­hen, et­tä Jee­sus on täyt­tä­nyt Ju­ma­lan vaa­ti­van lain puo­les­tam­me. Ju­ma­la ar­mah­taa us­ko­vai­set Kris­tuk­sen so­vi­tus­työn an­si­os­ta. Tä­män ar­mon saa omak­seen us­kon kaut­ta.

Roo­ma­lais­kir­jees­sä Paa­va­li ky­syy: “On­ko mei­dän jat­ku­vas­ti teh­tä­vä syn­tiä, jot­ta ar­mo tu­li­si yhä suu­rem­mak­si?” Ja vas­taa: “Ei tie­ten­kään. Kun ker­ran olem­me kuol­leet pois syn­nis­tä, kuin­ka voi­sim­me edel­leen elää sii­nä?” (Room. 6:1–2.) Ju­ma­lan lap­si on va­paa syn­nin or­juu­des­ta.

Jo­kai­nen lap­si syn­tyy tän­ne maa­il­maan Ju­ma­lan lap­se­na, Kris­tuk­sen so­vi­tus­työs­tä osal­li­se­na. Kris­ti­tyt tah­to­vat tuo­da pie­net lap­set kas­tet­ta­vik­si Jee­suk­sen käs­kyn mu­kai­se­na. Kas­tees­sa lap­si saa­te­taan Ju­ma­lan ar­mo­liit­toon. Kas­teen lii­tos­sa elä­mi­nen on jo­ka­päi­väis­tä kil­voit­te­lua, kuo­le­mis­ta pois syn­nis­tä.

Us­ko­vai­sen va­el­lus on Ju­ma­lan ar­mon va­ras­sa elä­mis­tä. Ar­mo opet­taa hyl­kää­mään syn­nin. Ju­ma­lan ar­mo­lii­tos­sa py­sy­mi­seen kuu­luu tais­te­lu syn­tiä vas­taan. Tuo­hon kamp­pai­luun ei ke­nes­tä­kään ole oman ih­mi­syy­den puo­les­ta. Tä­män Pie­ta­ri sai ko­kea en­sim­mäi­sen pit­kä­per­jan­tain aa­mu­na van­not­tu­aan ole­maan hyl­kää­mät­tä Mes­ta­ri­aan.

Us­kon tais­te­lua syn­tiä vas­taan käy­dään Ju­ma­lan voi­mil­la ja hä­nen lah­joit­ta­mil­laan sota-aseil­la. Syn­tien an­teek­si­an­ta­muk­sen ar­mo­e­van­ke­liu­mi vah­vis­taa tais­te­lus­sa haa­voil­le lyö­tyä. Tuol­la evan­ke­liu­mil­la on myös ih­mis­jär­jel­le kä­sit­tä­mä­tön voi­ma vir­voit­taa tais­te­lus­sa kuol­lut ta­kai­sin elä­mään, nos­taa epä­us­koon jou­tu­nut Ju­ma­lan lap­sek­si.

Elä­mä Kris­tuk­ses­sa on myös elä­vää yh­teyt­tä Ju­ma­lan seu­ra­kun­taan. Seu­ra­kun­ta on Kris­tuk­sen ruu­mis maan pääl­lä. Kris­tus on löy­det­tä­vis­sä vain Ju­ma­lan seu­ra­kun­nan kes­kel­tä, Ju­ma­lan las­ten jou­kos­ta.

Kut­sua Ju­ma­lan val­ta­kun­taan ju­lis­te­taan kai­kil­le. Saar­na syn­tien so­vi­tuk­ses­ta Jee­suk­sen ni­mes­sä ja ve­res­sä kai­kuu yhä vah­vis­ta­va­na ja kut­su­va­na. Ju­ma­lan val­ta­kun­nan työ on so­vi­tuk­sen sa­nan ju­lis­ta­mis­ta.

Ju­ma­lan val­ta­kun­nan työ­tä teh­dään eri­lai­sis­sa toi­min­ta­muo­dois­sa. Sii­hen työ­hön on jo­kai­nen us­ko­vai­nen kut­sut­tu. Kal­lein­ta Ju­ma­lan val­ta­kun­nan työ­tä teh­dään ko­deis­sa, kun siel­lä ju­lis­te­taan syn­tien an­teek­si­an­ta­muk­sen ilo­sa­no­maa.

Tu­le­vai­suu­des­sa on het­ki, jol­loin kaik­ki Ju­ma­lan lap­set koo­taan tai­vaa­seen. Sil­loin us­koa ja kil­voit­te­lua ei tar­vi­ta. Syn­nin, ki­pu­jen ja kär­si­myk­sen ruu­mis on vaih­tu­nut ylös­nous­seen Kris­tuk­sen kal­tai­seen täy­del­li­seen ruu­mii­seen. Siel­lä ilo, rau­ha ja rie­mu on täy­del­lis­tä. Sik­si kan­nat­taa us­koa, vie­lä tä­nään­kin.

Seppo Sandell

45

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vain vanhoillislestaadiolainen usko voi vapauttaa synnistä

• Anonyymi

Miksi ei saa käyttää korviksia tai meikata? Tuomitsette ihmisen näidenkin perusteella, ohi Raamatun sanan ja ilman valtuuksia, haluatte alistaa ihmisiä ja se on syntiä.

• Anonyymi

Onko? Miksi sitten Raamattu käskee naisen laittaa koruja.

Minä puin sinut kirjailtuihin juhlavaatteisiin, panin jalkaasi pehmeät nahkakengät,
        kiedoin päähäsi pellavaisen liinan ja asetin upean viitan harteillesi. Minä kaunistin
        sinut koruilla ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut.
        Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi
        kimaltavan otsarivan. Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat
        hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta
        vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen,
        kuninkaille olisit kelvannut. Sinun maineesi kiiri kansojen keskuuteen, niin kaunis olit,
        olit täydellinen ihanuudessasi, jonka minä sinulle lahjoitin. Näin sanoo Herra Jumala.
        (Hes. 16:10-14)

r

• Anonyymi

no kyllä se on niin että kun alat sooloileen ei sulla muutkaan teot ja ajatukset ole seurakunnan tasolla. vain yksi usko ja seurankunta on läpimenevä

• Pelastus on yksistää Jeesuksen sovintoverenkautta,syntien anteeksi saanti.
      Uskovalla on pyhähenki joka ohjaa,opastaa ja lohduttaa.

• Anonyymi

Khyä näi on näpykkeet!

jeesukin pääsi taivaaseen vain koska vanhoillislestaadiolaiset olivat antamassa hänelle syntilöitä anteeksi. Onneksi vanhoillislestaadiolaisia on ollut olemassa jo luomakunnan alkuajoista lähtien. Jumala loi ensin vanhoillislestaadiolaiset, sitten vasta ihmiset.

• Anonyymi

”Ar­mo opet­taa hyl­kää­mään syn­nin”
      Niinkö, mites kävi kun vl liikkeen hyväksikäyttö skandaali tuli julkiseksi, kiljuen riensitte rikollisille armoa antamaan mutta uhrit jätitte tien viereen makaamaan. Kun armo opettaa hylkäämään synnin silloin uhrit saa ihmisarvoista kohtelua ja huolenpitoa, tekijät toki armon mutta vain rikoksen sovituksen kautta. On olemassa lait ja säännöt, niitä vastaan te olette kehitelleet salaripin, Raamatun ja Jeesuksen opetuksen vastaisesti toimitte kuin käärmeet, puhutte kaksihaaraisella kielellä myös muka ettei ole syntilistoja vaikka ne on mutta ei kirjoitettuna, vaan kiertoilmauksin luotte pelkoa ihmisiin. Olette oikeasti sielunvihollisen lähettejä ilman Pyhää henkeä, säälittäviä hengellisen väkivallan käyttäjiä vailla ymmärrystä kristillisyydestä.

• Anonyymi

Jos Armo pelastaa, niin ihmisden ei tarvitse tehdä uskonratkaisua, ja kaikki pelastuvat.
        Täysin pakanallinen käsitys.
        Kannattaisi laittaa vaikka paikka Raamatusta.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Armo pelastaa, niin ihmisden ei tarvitse tehdä uskonratkaisua, ja kaikki pelastuvat.
        Täysin pakanallinen käsitys.
        Kannattaisi laittaa vaikka paikka Raamatusta.

r

Ei armo pelasta vaan opettaa hylkäämään synnin, mutta vain kun armo herättää totuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei armo pelasta vaan opettaa hylkäämään synnin, mutta vain kun armo herättää totuuteen.

Mistä se on luettavaissa Raamatusta?

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä se on luettavaissa Raamatusta?

r

Mikä Raamatussa kumoaa tuon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla tavalla minäkin asian käsitän ja uskon. Se on myös Raamatun hengen mukaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan se kirjoitettu Raamattuun, jollei, olet valehtelia.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä Raamatussa kumoaa tuon?

Kaikki.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan se kirjoitettu Raamattuun, jollei, olet valehtelia.

r

Pyhä henki neuvoo totuuteen, aina, vaikka oma tai yhteisön kunnia siitä kärsisi. Eli Pyhän hengen omaava ei valehtele, eikä puhu muunneltua totuutta. Joka ei totuutta rakasta, ei myöskään armoa kaipaa, ehkä ihmisten armollisuutta ja sitä näkyy paljon oikeussaleissa. Etsipä itse Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä henki neuvoo totuuteen, aina, vaikka oma tai yhteisön kunnia siitä kärsisi. Eli Pyhän hengen omaava ei valehtele, eikä puhu muunneltua totuutta. Joka ei totuutta rakasta, ei myöskään armoa kaipaa, ehkä ihmisten armollisuutta ja sitä näkyy paljon oikeussaleissa. Etsipä itse Raamatusta.

Mielenkiintoinen näkökulma, ja oikea. Mikäli esimerkiksi vl- uskova löytää totuuden Jeesuksen evankeliumista silloin hän tekee parannuksen ja käy kasteella. Hän saa armolahjana Pyhän hengen. Se on opettaja joka on totuus.
        Kun ihminen saa voiman ylhäältä hän jättää entisen yhteisön koska siellä ei ole totuutta. Hän rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään ja on silloin osallinen armosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen löytänyt Pyhän Hengen ja Hän tehtävänsä Raamatusta jo yli 60 vuotta sitten, ja kuinka ollakaan, Raamatusta. Sinulle se on jäänyt auki.

Hengen Tehtävä on kirkastaa Jeesusta, Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta

Jos olet lestadiolainen, tuskin edes omaat Hengen voitelua, se loppui silloin, kun SRK teki saatanan kanssa sopimuksen, sitoakseen "epämiellyttävät ihmiset", joka totuudessa olivatkin oikeassa, saatanaan, talojen rappusilla.
        Kristitty ei tee yhteistyötä saatana kanssa, mutta hoitureille se oli työkaveri.

Puhut totuudesta. Jeesus, joka jäi mainitsematta on Totuus. Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.

Tämänkin tiesin jo 5 vuotiaana, Sinä et nytkään?

Valehtelu on lestadiolaisilla elämisen laji, ikäänkuin autossa pyörät, tai moottori.

Puhut kun eräs VL asianajaja, alkaa J;llä päättyy nen kirjaimiin. Hän käyttää oikeudessa juuri noita luonnehdintoja. Itsekin on lusinut vuosikausia.

Lopeta tuollainen liturgia, tee parannus Jeesukseen.

r

Jk: Mitä piti Sinulle etsiä Raamatusta, selvitän sen kun kerrot ongelman.

Samma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen löytänyt Pyhän Hengen ja Hän tehtävänsä Raamatusta jo yli 60 vuotta sitten, ja kuinka ollakaan, Raamatusta. Sinulle se on jäänyt auki.

Hengen Tehtävä on kirkastaa Jeesusta, Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta

Jos olet lestadiolainen, tuskin edes omaat Hengen voitelua, se loppui silloin, kun SRK teki saatanan kanssa sopimuksen, sitoakseen "epämiellyttävät ihmiset", joka totuudessa olivatkin oikeassa, saatanaan, talojen rappusilla.
        Kristitty ei tee yhteistyötä saatana kanssa, mutta hoitureille se oli työkaveri.

Puhut totuudesta. Jeesus, joka jäi mainitsematta on Totuus. Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.

Tämänkin tiesin jo 5 vuotiaana, Sinä et nytkään?

Valehtelu on lestadiolaisilla elämisen laji, ikäänkuin autossa pyörät, tai moottori.

Puhut kun eräs VL asianajaja, alkaa J;llä päättyy nen kirjaimiin. Hän käyttää oikeudessa juuri noita luonnehdintoja. Itsekin on lusinut vuosikausia.

Lopeta tuollainen liturgia, tee parannus Jeesukseen.

r

Jk: Mitä piti Sinulle etsiä Raamatusta, selvitän sen kun kerrot ongelman.

Samma.

Ei mulla ole ongelmaa, itse kysyit ja saat itse etsiä. Vl liikkeeseen minulla ei ole yhteyttä kuin kauan sitten, onneksi sain armon lähteä sieltä. En jaksa kirjoitella liirumlaarumia kuten jotkut, ellei ymmärrä muuten kuin tuhansien sanojen selittelyillä, so what?

• Hyvää kilvoitusta ..sitä on kehoitettu kaikille ja kun se on hyvää niin paha puuttuu siitä.

• Paraskaan ihminen ei ole niin hyvä että voisi päästä sen perusteella taivaaseen. Jokainen ihminen on kokovika, hän tulee vanhurskaaksi Yksin uskosta yksin armosta yksin Kristuksen tähden.

Uskominen on sotkettu usein lestadiolaisissa piireissä anteeksipyytelemiseen, ikäänkuin anteeksipyytelemisellä voisi ansaita oikeuden uskoa Kristuksen ansion tähden itsensä autuaaksi. Silloin Kristus jää ikäänkuin taka-alalle ja anteeksipyytelystä tulee sakramantti.

Sinänsä oikein käsitettynä anteeksipyytäminen on hyvä asia, kunhan siitä ei tehdä ehtoa uskomiselle,. Jos anteeksipyytelemisestä tehdään ehto vapalle uskomiselle, silloin ollaan jo lakivanhurskaudessa syvällä ja korotetaan Jeesuksen Kristuksen ansion sijasta ihmistekoa.

• Anonyymi

Oikaistaan nyt heti ettei taivaaseen mennä. Ei vaikka vl liike niin luulottelee. Tietysti jos liikkellä on oma kuviteltu taivas.
        Armo tarkoittaa että Jumala katsoo sormiensa läpi meidän virheitämme ilman että itse olisimme ansainneet sitä. Armolla ei ole syntien anteeksisaamisen kanssa mitään tekemistä.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikaistaan nyt heti ettei taivaaseen mennä. Ei vaikka vl liike niin luulottelee. Tietysti jos liikkellä on oma kuviteltu taivas.
        Armo tarkoittaa että Jumala katsoo sormiensa läpi meidän virheitämme ilman että itse olisimme ansainneet sitä. Armolla ei ole syntien anteeksisaamisen kanssa mitään tekemistä.
        w.

Toisaalta:
        35 Hänhän sanoo toisessa kohden: -- Sinä et salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua. [Ps. 16:10; Ap. t. 2:27,31]
        36 "Palveltuaan omana aikanaan Jumalan suunnitelmaa Daavid nukkui pois; hänet vietiin isiensä viereen ja hänen ruumiinsa maatui. [1. Kun. 2:10; Ap. t. 2:29]
        37 Mutta hän, jonka Jumala herätti kuolleista, ei maatunut.
        38 (13:38-39) Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi,
        39 (13:38-39) saavuttaa kaiken sen, mitä te Mooseksen lain avulla ette voineet saavuttaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta:
        35 Hänhän sanoo toisessa kohden: -- Sinä et salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua. [Ps. 16:10; Ap. t. 2:27,31]
        36 "Palveltuaan omana aikanaan Jumalan suunnitelmaa Daavid nukkui pois; hänet vietiin isiensä viereen ja hänen ruumiinsa maatui. [1. Kun. 2:10; Ap. t. 2:29]
        38 (13:38-39) Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi,
        39 (13:38-39) saavuttaa kaiken sen, mitä te Mooseksen lain avulla ette voineet saavuttaa

Niinpä, muita Jumala ei ole herättänyt kuolleista muita kuin Jeesuksen. Ja hän on ainoa joka on mennyt taivaaseen. Tottakai koska sieltä hän oli lähtöisinkin. Kävi vaan maan päällä suorittamassa Isän hänelle antaman tehtävän. Siis tavattoman selvä asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta:

Teit suunnattoman tärkeän havainnon?? Liharuumis maatuu, sieltähän se on tullutkin.
        Suurkiitos, pitää ottaa saarnassa esille.

Mainiota, olet tutkinut sanaa.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, muita Jumala ei ole herättänyt kuolleista muita kuin Jeesuksen. Ja hän on ainoa joka on mennyt taivaaseen. Tottakai koska sieltä hän oli lähtöisinkin. Kävi vaan maan päällä suorittamassa Isän hänelle antaman tehtävän. Siis tavattoman selvä asia.

Lasarus ja tyttö herätettiin kuolleista.
        Daavid rikkoi Jumalaa vastaan monin eritavoin. Siksi hän haudattiin, eikä hänen hautansa avautunut Jeesuksen ristinkuoleman aikana.

ks. Matt. 27:52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
        Ap. t. 2:29 "Veljeni, kantaisästämme Daavidista voi varmasti sanoa, että hän kuoli ja hänet haudattiin. Onhan hänen hautansa tänäkin päivänä meidän nähtävissämme.
        Ap. t. 13:36 "Palveltuaan omana aikanaan Jumalan suunnitelmaa Daavid nukkui pois; hänet vietiin isiensä viereen ja hänen ruumiinsa maatui.

On siis erittäin tärkeää rukoilla armoa, joka avaa silmät oman tilanteensa näkemiseen.
        Armoa vailla oleva henkilö luulee olevansa fiksu ja filmaattinen kuin humalainen. Kun ihminen saa armoa niin hän saa ymmärrystä eikä enää tee kuoleman syntiä. Esim. armoa saanut ihminen ei enää tee haureutta.

1. Piet. 2:16 Ja näin tehkää vapaiden tavoin -- älkää niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan orjat.

• Anonyymi

Synti vapauttaa armosta, jota ei ihminen mihinkään tarvitse kerjätä.
      Vapahtaja olet sinä - Jeesus joutaa historian tunkiolle.

• Anonyymi

Meniköhän "senat sakaisin", olet ilmeisesti lesta.

• Anonyymi

Armo vapauttaa, SRK ei.
      Ja siellä Taivahan portilla on kuulkaa SRK:n väki tekemässä sitä karsintaa taivaaseen pyrkijöiden suhteen.
      Ihan ekana taivaaseen pääsy estetään ehkäisjöiltä.
      Sitten pääsy blokataan televisiota katsoneilta
      Ja estetään se pääsy paradiisiin myös alkomaholia juoneilta ja masturpaatioon syyllistyneiltä.
      Pedofilit armahdetaan. Samoin suurperheelliset isät, joilla on sivussuhteita.

• Anonyymi

Armo antaa mahdollisuuden uskoa synnit anteeksi, jos haluaa ja kilvoitella sen jälkeen paremmin, yrittäen vilpittömästi olla parempi ihminen. Raamatun 10 käskyä hyvät elämänohjeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armo antaa mahdollisuuden uskoa synnit anteeksi, jos haluaa ja kilvoitella sen jälkeen paremmin, yrittäen vilpittömästi olla parempi ihminen. Raamatun 10 käskyä hyvät elämänohjeet.

Koskeeko ne kattoremonttejakin ja viemäreitä ynnä ikkunoita ja salaojia!?

RAAMATUSSA ei kukaan usko omia syntejään anteeksi, milloin se fakta uppoaa näiden kaaleen, mikä sitä jarruttaa onkio kyprä päässä yölläkin ettei mikään terve ajatus pääse koviin vai mikä on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koskeeko ne kattoremonttejakin ja viemäreitä ynnä ikkunoita ja salaojia!?

RAAMATUSSA ei kukaan usko omia syntejään anteeksi, milloin se fakta uppoaa näiden kaaleen, mikä sitä jarruttaa onkio kyprä päässä yölläkin ettei mikään terve ajatus pääse koviin vai mikä on!

Uskontunnustuksessakin sanotaan mm: ...uskon syntien anteeksi saamiseen... (vai onko se sanamuoto anteeksi antamiseen, sama asia joka tapauksessa).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä Jeesusksen veli Kaakob sanoo käskyjen ottamisesta elämänohjeeksi?
        Jaak. 2:10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.

Mielestäni kristityn tulee turvata Jeesukseen; Joh. 13:34 Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.

Joka turvaa yhteenkää 618 käskyyn(mizvaan) on pelastusta vailla.

Olet siinä oikeassa, että Jeesuksen Rakkauden kaksoiskäsky sisätää myös sen, ettei ole hyvä kadehtia lähimmäisen omaa, ainoastaan rakastaa Häntä.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä Jeesusksen veli Kaakob sanoo käskyjen ottamisesta elämänohjeeksi?
        Jaak. 2:10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.

Mielestäni kristityn tulee turvata Jeesukseen; Joh. 13:34 Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.

Joka turvaa yhteenkää 618 käskyyn(mizvaan) on pelastusta vailla.

Olet siinä oikeassa, että Jeesuksen Rakkauden kaksoiskäsky sisätää myös sen, ettei ole hyvä kadehtia lähimmäisen omaa, ainoastaan rakastaa Häntä.

r

Jos katsotaan lakia niin se oli lihallisten tekojen kieltämistä. Älä varasta, älä tapa, ym.
        Yhä vielä opetetaan ja korostetaan näiden noudattamista vaikkapa rippikoulussa.
        Jeesus antoi uuden liiton uudet käskyt ja niitä on vain kaksi. Ne ovat rakkauden käskyt eli rakasta Jumalaa ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
        Kun ihminen noudattaa näitä käskyjä hän ei tapa, ei varasta eikä tee muutakaan pahaa kenellekään. Jos maailmassa toimittaisiin näiden käskyjen mukaan täällä olisi kaikilla hyvä olla.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontunnustuksessakin sanotaan mm: ...uskon syntien anteeksi saamiseen... (vai onko se sanamuoto anteeksi antamiseen, sama asia joka tapauksessa).

Joo ymmärtämättömille kaikki on sitä samaa asiaa eli sitä mihin on opittu, olkoot se niin hölmöä kuin voikin olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ymmärtämättömille kaikki on sitä samaa asiaa eli sitä mihin on opittu, olkoot se niin hölmöä kuin voikin olla.

Uskontunnustukset ovat kaikki ihmisten tekemiä. Ne ovat jopa sisällöltään epäinhimillisiä ja komentavia tyyliin jollet usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos katsotaan lakia niin se oli lihallisten tekojen kieltämistä. Älä varasta, älä tapa, ym.
        Yhä vielä opetetaan ja korostetaan näiden noudattamista vaikkapa rippikoulussa.
        Jeesus antoi uuden liiton uudet käskyt ja niitä on vain kaksi. Ne ovat rakkauden käskyt eli rakasta Jumalaa ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
        Kun ihminen noudattaa näitä käskyjä hän ei tapa, ei varasta eikä tee muutakaan pahaa kenellekään. Jos maailmassa toimittaisiin näiden käskyjen mukaan täällä olisi kaikilla hyvä olla.
        w.

Laki ei ole yksin lihallinen; 2. Moos. 23:3 Älä kuitenkaan aiheettomasti suosi köyhää hänen asiassaan!
        Vaan se kattaa kaiken allensa, ja on limittäinen.

On luonnollista, että Mooseksen laki, joka on tehty Israelin ihmisten turvaksi, on myös lihallinen.
        2. Moos. 23:19 Tuo joka vuosi peltosi ensimmäisen sadon parhaat hedelmät Herran, Jumalasi, pyhäkköön. "Älä keitä karitsaa emänsä maidossa.

Lakia ei opeteta Luterilaisuudessa, eikä katolisuudessa missään, koska se on täytetty, mutta ei myöskään sen tilalle tullutta Rakkauden kaksoiskäskyä Rakastaa lähimmäistä, niin kuin isteään ja Jumalaa yli kaiken, ei ole saanut sille kuuluvaa paikka.

Sitä ei mitenkään korosteta, eikä myös sitä, että Jos ei usko, ja tunnusta Jeesusta Kaikkivaltiaaksi Herraksi, niin heille Laki on voimassa, kuten heille, jotka käyttävät vaikka yhtä lain kohtaa omalla kohdallaan.

Matt. 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Jaak. 2:10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin

Kuitenkaan näitä "tajuaa" vain uudestisyntyneet, josta Johannes; 7:49 Tuo rahvas ei tiedä laista mitään -- kirottuja kaikki!"

Toinen muutos liittojen välillä on itsensä rakastaminen, joka tuli esille kirjoituksessasi, kuitenkin se jä huomiota vaille. Vanhassa liitossa ei painotti itsensä rakastamista, mutta uudessa Liitossa se nostetaan samalle tasolle, "fileo rakkauden tasolle", kuten rakkaus lähimmäiseen.

>>Kun ihminen noudattaa näitä käskyjä hän ei tapa, ei varasta eikä tee muutakaan pahaa kenellekään.** Silloin olet Jaakobin kirjeen 2;10 alainen, koko lain alla.

Asia tulee katsoa Jeesuksen rakkauden lain mukaan, kuka nyt rakastamaansa tappaa.

>>>Jos maailmassa toimittaisiin näiden käskyjen mukaan täällä olisi kaikilla hyvä olla.** Maailmassa kyllä, mutta kukaan ei pelastuisi, sillä ainoastaan Jeesus pystyi elämään Lain sisällä, rikkomatta heitä. Jälleen Jaakob 2;10.

Danielia ja Joosefia ei pystytty syyllistämään mihinkään syntiin syypääksi, mutta on toinen asia täyttää laki, ja Jeesus sen teki 800v heidän jälkeensä.

r

• Armo on lahja Jumalalta .Pelastus on uskosta Jeesukseen Kristukseen.
      Uskova kun on uskova niin täytyy olla syntynyt uudelleen taivaasta siis on saanut Pyhyyden Hengen sisälleen ja ohjaamaan kaikessa kulkemisessa.
      Jos ihminen rukoilee Jumalalta voimaa ja haluaa kulkea Hengen ohjaamana niin ihminen saa tuonkin kun anoo.
      Ihminen kuitenkin saattaa maallistumisellaan vaipua kulkemaan lihan vietävänä ja kuka nämä on kokenut niin hän tietää ,että lihalla on todella se lihanmieli ja Hengellä Kristuksen sillä Henki on Kristuksen ja silloin Hän ohjaa ihmistä kaikkeen Totuuteen ja opettaa .

Pyhyyden Henki tuo esiin ja kirkastaa kaikella toimillaan Jeesusta Kristusta ihmisessä.Se ei ole pakkotekoja vaan vaeltamista Hengessä ja sanomatta selvää ,että silloin teot ,mitkä näkyy on taivaallisia hyviä ,kuten Kristus tekee. Tämä tarkoittaa sitä ,että ihminen on kuin astia jolla on kädet jalat mieli ja Kristus ohjaa tuota astiaa Hengen kautta.Jokainen varmaan ymmärtää millaisia teot silloin ovat.Ne ovat hyviä ja saatanan tekoihin Hengessä oleva ei tartu.

Se lihallinen puoli sitten ohjaa niihin huonoihin ja on sanomatta selvää ,että huonoa on jälki.
      Näistä asioista raamattu puhuu ja paavali taas puhuu Kristuksen Hengessä sitä ,mitä Kristus ohjaa puhumaan.
      Siksi paavali vasta pystyi tuomaan esiin niitä ns testamentin virallisia asioita kun Jeesus oli sovitustyön tehnyt ja testamentti oli kelpoinen olemaan.
      Näin paavalikin oli kuin ns astia ja teki oman osansa Pyhyyden Hengessä.

• Anonyymi

Ensin tulee synnintuntoon, sitten syntejään voi katua ja pyytää anteeksi. Sitten voi saada anteeksiannon, armon. Sen jälkeen karttaa syntiä, pahuutta yhdessä uskovienkin kanssa, rukoillen voimaa Isältä Jumalalta, Jeesukselta, Pyhältä Hengeltä hyvään kilvoitteluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin tulee synnintuntoon, sitten syntejään voi katua ja pyytää anteeksi. Sitten voi saada anteeksiannon, armon. Sen jälkeen karttaa syntiä, pahuutta yhdessä uskovienkin kanssa, rukoillen voimaa Isältä Jumalalta, Jeesukselta, Pyhältä Hengeltä hyvään kilvoitteluun.

....voi saada anteeksiannon, armon... Keneltä saa anteeksiannon ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....voi saada anteeksiannon, armon... Keneltä saa anteeksiannon ?

Jeesukselta tietenkin.
        Hän on ne jo sovittanut 2000 v sitten.
        Kukaan muu siihen ei pysty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta tulee asettaa Jumalan tilalle Jeesus, Hän synnit sovittaa, ei kukaan muu.

r

• Anonyymi

Siäl taivaan portilla on kuulkaa suuri joukko SRK:n miehiä ja naisia vahtimassa ettei yksikään syntinen Paradiisiin pääse.
      Siinä portinpielessä sitten kuiskuttelee Jumalan korvaan, mitä kukin taivaspyrkyri on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
      Taivaaseen pääsyn nämä SRK:n palvelijat ovat estäneet jo mm. käteenvetäjiltä, ehkäisijöiltä, E-kaupassa asioinneilta, TV- syntiin langenneilta, kirkkokuorossa laulaneilta, kitaraa soittaneilta, parran kasvattaneilta miespuolisilta (naisilla saa olla parta), RY:n talkoovuorosta laistaneilta, keskikaljaa juoneilta, tupakoitsijat pääsee taivaaseen...
      Nämä SRK:n palvelijat ovat oikeita Herran kätyreitä. On oikeinkin hyvä, että heitä on, sillä eihän Jumala näe esim. avioparien makuukammareihin, mutta näillä SRK:n ja RY:n pyhillä miehillä ja naisilla on pääsy myös niihin.

• Anonyymi

Makuuhuoneen ovella seisoo virallinen SRK:n valvoja jotta kaikki menee niin kuin lahkossa on pätetty.

• Anonyymi

Missä "taivaan portilla" ne SRK valvoo. Varmista Raamatusta jo ylipäätään se, onko sinne menossa muut kun VL;t, ja nekin jäävät pois sieltä.
        Sitten kirjoitat samaan syssyyn Paratiisista? Se on mainittu Raamatussa, mutta VL;t eivät sitä usko, eikä puhu mitään. Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Siinä on Paratiisi, jonne pääsee vain Jeesuksen omat. Kerro heille tämä evankeliumi, sillä Taivaaseen ei pääse kukaan; Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Toisaalta, voitko näyttää kohdan, missä Jeesus kieltää mainitsemasi "synnit" -mm. käteenvetäjiltä, ehkäisijöiltä, E-kaupassa asioinneilta, TV- syntiin langenneilta, kirkkokuorossa laulaneilta, kitaraa soittaneilta, parran kasvattaneilta miespuolisilta (naisilla saa olla parta), RY:n talkoovuorosta laistaneilta, keskikaljaa juoneilta, tupakoitsijat pääsee taivaaseen...

Se on totta, mitä sanoit; -Nämä SRK:n palvelijat ovat oikeita Herran kätyreitä. Mutta herra on sielunvihollinen, ei kolmiyhteinen Jumala.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä "taivaan portilla" ne SRK valvoo. Varmista Raamatusta jo ylipäätään se, onko sinne menossa muut kun VL;t, ja nekin jäävät pois sieltä.
        Sitten kirjoitat samaan syssyyn Paratiisista? Se on mainittu Raamatussa, mutta VL;t eivät sitä usko, eikä puhu mitään. Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Siinä on Paratiisi, jonne pääsee vain Jeesuksen omat. Kerro heille tämä evankeliumi, sillä Taivaaseen ei pääse kukaan; Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Toisaalta, voitko näyttää kohdan, missä Jeesus kieltää mainitsemasi "synnit" -mm. käteenvetäjiltä, ehkäisijöiltä, E-kaupassa asioinneilta, TV- syntiin langenneilta, kirkkokuorossa laulaneilta, kitaraa soittaneilta, parran kasvattaneilta miespuolisilta (naisilla saa olla parta), RY:n talkoovuorosta laistaneilta, keskikaljaa juoneilta, tupakoitsijat pääsee taivaaseen...

Se on totta, mitä sanoit; -Nämä SRK:n palvelijat ovat oikeita Herran kätyreitä. Mutta herra on sielunvihollinen, ei kolmiyhteinen Jumala.

r

Tämä uusi Jerusalem laskeutui taivaasta Jumalan tyköä. Ja valtaistuimelta kuului ääni.
        Tämän mukaan Jumala oli ja on aina taivaassa ja siellä on myös hänen valtaistuimensa.
        Eli ei hän tule maan päälle asustelemaan. Jumala on nytkin keskellämme henkensä kautta, niillä joilla sattuu olemaan pyhä henki.
        w.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      7151
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4946
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2791
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2298
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1288
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      184
      1214
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1053
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      265
      917
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      876
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      833
    Aihe