Miksi seuraavia varusteita kannattaa raahata mukana autoissa?
1. Monimutkainen, kallis ja kenties rikkoituva vaihteisto, miksi sitä kannattaa rahdata mukana?
2. Kytkin - miksi roudata osia, jotka lähtökohtaisesti ovat kuluvia?
3. Starttimoottori - miksi?
4. Laturi - samoin miksi?
5. Kiilahihnat - näitäkin joutuu vaihtamaan ajan kuluessa - miksi rahdata mukana?
Ja jos ajaa dieselillä:
6. Kaksimassavauhtipyörä - särkynyt vaikka kuinka useasta autosta.
7. Hiukkassuodatin - vaikka kuinka usein näiden kanssa pelleillään.
Jne....
Yksinkertaisuus - siinä syy Toyotan hybridin ostoon.
Turhat rikkoutuvat osat!
52
91
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi pitää raahata polttomoottoria ja bensatankkia yms mukana, jos autossa on sähkömoottori ja akku?
- Anonyymi
Yhden sähköauton akun materiaaleista tekee 50-100 Toyotan hybridin akkua ja yhden lataushybridin akun materiaaleista tekee 10-20 Toyota hybridin akkua - siksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden sähköauton akun materiaaleista tekee 50-100 Toyotan hybridin akkua ja yhden lataushybridin akun materiaaleista tekee 10-20 Toyota hybridin akkua - siksi!
Akku on akku, mutta mukahybridin sähkölähde on taskulampun patteri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akku on akku, mutta mukahybridin sähkölähde on taskulampun patteri.
Jonka hinta, koko ja paino ovat sen mukaiset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonka hinta, koko ja paino ovat sen mukaiset!
Tojon patteri ladataan aina todella kalliilla bensasta tehdyllä sähköllä. Todella typerää toimintaa kun sähköä saa monta kertaa halvemmalla verkosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon patteri ladataan aina todella kalliilla bensasta tehdyllä sähköllä. Todella typerää toimintaa kun sähköä saa monta kertaa halvemmalla verkosta.
Nämä kaikki ovat leluja tosi käytöss ja akkujen kestoikä nykyisin on niin lyhyt että kyllä tulee kalliiksi autoilu ja verot vain ousee
- Anonyymi
Miksi joissain autoissa on älyttömän nopeasti ruostuva kori, ihan turhaa.
Kova melukin on ihan turha lisä halvalla tehdyssä autossa jota myydään kovaan ylihintaan. - Anonyymi
Toyota on kyllä täysin suvereeni hybriditekniikassa.
- Anonyymi
Suvereenisti vanhentunutta tekniikkaa, sitä on Toyotan autot ja hybridit.
Tähän keskusteluun sopii käytettyjen autojen myyjän kommentti sille, kun takavuosina kysyin, että voinko jättää vaihtoautoon valmiiksi jo ostamani öljynsuotimen, sytytystulppasarjan ja kenties sisäilmansuotimen, koska olen sattunut ne ostamaan valmiiksi?
Osathan ovat yleensä sellaisia, että ne usein sopivat vain kyseiseen autoon - ei mihinkään muuhun!
Myyjä vastasi, että älä jätä, sillä osilla ei edelleenmyynnin kannalta useinkaan ole merkitystä - vaikka näin luulisi, sillä seuraava ostajakandidaatti saattaa pelkästään pelästyä tavaratilan osapaljoutta ja kysyä, että "puuttuvatko nuo osat jostain"??- Anonyymi
Toyota, polttomoottori joka hajoaa ja syö öljyä. Sähkömoottorit jotka hajoavat. Korkeajännite elektroniikka joka hajoaa. Korkeajännite kaapeloinnit, joista sulaa vaippa ja pitää teippailla(hihii). Jotain on vähemmän ja jotain enemmän, mutta taitaa olla aika kalliita nuo hybridiin liittyvät osat?
- Anonyymi
Toyotan latauskelvottomat ovat malliesimerkki siitä kuinka autossa on ylimääräisiä, painavia ja kalliita osia.
Kaksi voimalinjaa ja akusto jota ei pysty lataamaan. Ei noin.
VW on rakentanut jo vuosia sähköautoja joissa ei ole fossiilipoltinta ollenkaan. Ja sitten jos autoon haluaa kaksi voimalinjaa niin shkövoimalinjaa käytetään halvalla lataussähköllä. Ei sikahintaisella bensasta tehdyllä sähköllä. - Anonyymi
Mitään noista mainitsemistasi komponenteista ei löydy sähköautosta. Ja sellaisia Tojolla ei ole eikä tule vielä moneen vuoteen. Perässähiihtäjän meininkiä.
- Anonyymi
Mukahybridissä on turhia osia, kuten mm. akku ja sähkömoottori. Nykyaikaisella bensakoneella varustetulla autolla pääsee ihan yhtä pieneen kulutukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukahybridissä on turhia osia, kuten mm. akku ja sähkömoottori. Nykyaikaisella bensakoneella varustetulla autolla pääsee ihan yhtä pieneen kulutukseen.
Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
Ottaahan se sua päähän. Hihii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukahybridissä on turhia osia, kuten mm. akku ja sähkömoottori. Nykyaikaisella bensakoneella varustetulla autolla pääsee ihan yhtä pieneen kulutukseen.
Pääsit kahteen - aloittaja seitaemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsit kahteen - aloittaja seitaemään.
Mitään aloittajan mainitsemista ei löydy sähköautosta.
Jos alkaisi luettelemaan mitä komponentteja polttisautosta löytyy mutta sähköautoste ei, niin tulisi aivan hevetin pitkä lista.
Samoiten jos listaa niitä komponentteja mitä hypyhybridissä on mutta normi polttiskoneessa ei ole.
Sanoohan sen jo maalaisjärkikin että kaksi voimalinjaa tarkoittaa ylimääräistä krääsää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
Ottaahan se sua päähän. Hihii.Miksi jaksat valehdella näin selvissä asioissa?
Corolla:
6,16 litraa sataselle
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/435-Corolla.html?fueltype=10&constyear_s=2018&powerunit=2
Golf TSI 1.0:
5,95 sataselle
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2018&power_s=11&power_e=115&sort=1&powerunit=2
Valheella on lyhyet jäljet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
Ottaahan se sua päähän. Hihii.Ei tavisautoilija Saksasta sinne laitakaan mitään tietoja, joku Tojohörhö kylläkin joka ei autobahnoja kuluta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
Ottaahan se sua päähän. Hihii.Älä usko jaskaa - jaska puhuu paskaa. Maantieajossa - siis huomaa pösilö - maantieajossa mukahybridi kuluttaa todistetusti 6-7 litraa sadalle. Sehän sinua juuri päähän ottaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsit kahteen - aloittaja seitaemään.
Niin, itsetyydyttävissä on kaksi sähkömoottoria eli siinä oli kolmas.
DC-AC invertteri on neljäs
DC-DC convertteri on viides (myös tehoelektroniikka rikkoutuu)
Planeettapyörästö on kuudes
ja
Voimansiirron toimintaa ohjaava tietokone ja siihen liittyvät sensorit kaikkine komponentteineen ja juotosliitoksineen on seitsemäs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jaksat valehdella näin selvissä asioissa?
Corolla:
6,16 litraa sataselle
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/435-Corolla.html?fueltype=10&constyear_s=2018&powerunit=2
Golf TSI 1.0:
5,95 sataselle
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2018&power_s=11&power_e=115&sort=1&powerunit=2
Valheella on lyhyet jäljet.Todellakin, yllättävän lyhyet:
Toyota Corolla hybrid 5,24. Min 4,34, max 7,00
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?fueltype=10&constyear_s=2017&gearing=2&powerunit=2
VW Golf puutarhakoneella ja sambaavalla automaatilla 6,55. Min 5,15, max 8,77.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_e=130&gearing=2&powerunit=2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, itsetyydyttävissä on kaksi sähkömoottoria eli siinä oli kolmas.
DC-AC invertteri on neljäs
DC-DC convertteri on viides (myös tehoelektroniikka rikkoutuu)
Planeettapyörästö on kuudes
ja
Voimansiirron toimintaa ohjaava tietokone ja siihen liittyvät sensorit kaikkine komponentteineen ja juotosliitoksineen on seitsemäsHienoa! Luulin, että kaikki täällä ovat aivottomia älykääpiöitä, mutta vastasit ihan aidon tietävästi - siitä pisteet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin, yllättävän lyhyet:
Toyota Corolla hybrid 5,24. Min 4,34, max 7,00
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?fueltype=10&constyear_s=2017&gearing=2&powerunit=2
VW Golf puutarhakoneella ja sambaavalla automaatilla 6,55. Min 5,15, max 8,77.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_e=130&gearing=2&powerunit=2"käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa."
On tuo kyllä edelleen iso vale. Tojon hybridit ovat noin viiden ja puolen litran pelejä. Golf taas kuuden litran kieppeillä. Aika suuri valehtelu kummankin kulutuksen suhteen.
- Anonyymi
Suurimmassa osassa hybridiautoja on kaksinkertainen tekniikka - Tototan systeemissä yksinkertainen tekniikka. Ehkä sillä on jotain merkitystä, kun auto vanhenee. Toyotasta tosiaan puuttuvat nuo aloittajan mainitsevat osat ja mitä ei ole, ei voi hajota.
- Anonyymi
Aivan höpöpuhetta että tojon hybrideissä olisi vain yksi voimalinja. Aivan samalla tavalla muissakin hybrideissä voima menee aina saman vaihdelaatikon kautta. Ei se silti tarkoita että olisi vain yksi voimalinja.
Typeryyttä kuvitella että vähänkääntekniikkaa tuntevalle menisi läpi tuollainen köyhä sumutusyritys. Meitä kun sellaisia jotka lukevat teknisiä dokumentteja työkseen markkinointimateriaalin sijaan. Tojohönön teksti perustuu markkinointimateriaaliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan höpöpuhetta että tojon hybrideissä olisi vain yksi voimalinja. Aivan samalla tavalla muissakin hybrideissä voima menee aina saman vaihdelaatikon kautta. Ei se silti tarkoita että olisi vain yksi voimalinja.
Typeryyttä kuvitella että vähänkääntekniikkaa tuntevalle menisi läpi tuollainen köyhä sumutusyritys. Meitä kun sellaisia jotka lukevat teknisiä dokumentteja työkseen markkinointimateriaalin sijaan. Tojohönön teksti perustuu markkinointimateriaaliin.Surkea parkaisu kun vikavaakeni ei kelpaa ja toyota jyrää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkea parkaisu kun vikavaakeni ei kelpaa ja toyota jyrää
Taas silkkaa sumutusta. VW on edelleen maailman suurin ja Suomessa kaksi kertaa suurempi kuin Tojo.
Se siitä valehteluyrityksestä. - Anonyymi
Siksikö tojotaa ostetaan? Yksinkertainen tekniikka yksinkertaisille ihmisille.
- Anonyymi
Toyota on edelleen maailman suurin valmistaja ja tänä korona-aikana ero vielä kasvaa. Vain Toyota menee hyvin kaupaksi johtuen maailman moderneimmasta itselataavasta hybridistä.
- Anonyymi
Kuulin pihalta aamulla jotain höpötystä. Naapurin äijä seisoi siinä parkissa olevan autonsa vieressä ja mutisi jotain, että "no lataa nyt, sinä tyhmä auto".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin pihalta aamulla jotain höpötystä. Naapurin äijä seisoi siinä parkissa olevan autonsa vieressä ja mutisi jotain, että "no lataa nyt, sinä tyhmä auto".
Juu ei se e-volkkari ymmärrä latautua itsekseen kuten Toyotan Hybrid.
Voi olla että sulakkeet eivät riitä taulussa tai latauspiuhat ovat jo murtuneet, kenpä tietää. Ongelma ratkeaa ehkä seuraavassa 30000km korjaushuollossa. Hihii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei se e-volkkari ymmärrä latautua itsekseen kuten Toyotan Hybrid.
Voi olla että sulakkeet eivät riitä taulussa tai latauspiuhat ovat jo murtuneet, kenpä tietää. Ongelma ratkeaa ehkä seuraavassa 30000km korjaushuollossa. Hihii.No mitkähän pihat sinulta on seonneet ja proput palaneet. Juttu on nimittäin niin, että se itsetyydyttävä hybridi ei lataa parkissa ollessaan. Jäh-jäh-jäh-jäh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitkähän pihat sinulta on seonneet ja proput palaneet. Juttu on nimittäin niin, että se itsetyydyttävä hybridi ei lataa parkissa ollessaan. Jäh-jäh-jäh-jäh.
Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid.Eihän se lataa kuin muutaman hassun milliamppeerin. Sekin lataus on seuraavassa kiihdytyksessä syöty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid.Tojo on itsekin tunnustanut että sen hybridtekniikka on arvotonta kun tarjoaa patenttejaan vapaaseen käyttöön. Ei vaan kelpaa kellekään.
Että sellainen maailman paras. Miksei paras kelpaa kenellekään ilmaiseksikaan?
Minä sanon miksei keplaa. Se on 90-luvun sepustus ja muilla on parempaa käytössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se lataa kuin muutaman hassun milliamppeerin. Sekin lataus on seuraavassa kiihdytyksessä syöty.
Ja skooda kyykytetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo on itsekin tunnustanut että sen hybridtekniikka on arvotonta kun tarjoaa patenttejaan vapaaseen käyttöön. Ei vaan kelpaa kellekään.
Että sellainen maailman paras. Miksei paras kelpaa kenellekään ilmaiseksikaan?
Minä sanon miksei keplaa. Se on 90-luvun sepustus ja muilla on parempaa käytössä.Mulle keplaa skoodan öljysyöpöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle keplaa skoodan öljysyöpöt.
Ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid.Valitettavasti Toyotan halpishybrid on jo niin vanhaa tekniikka ettei kelpaa muille ja muut painelivat ohi jo aikaa sitten. Ladattavat on nyt kovaa valuuttaa ja sellaisia kaikki haluavat, sillä silloin voi ajaa lähes kaikki ajot sähköllä ja jos tarvitsee lähteä pidemmälle, niin vähän bensasta apuja ja matka taittuu edullisesti.
Tuo vääntösi latauksen kaapelijumpasta on jo niin onneton yritys, että voisit siirtyä jo eteenpäin ja kehittää jotain parempaa, ehkä keksit jotain uutta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti Toyotan halpishybrid on jo niin vanhaa tekniikka ettei kelpaa muille ja muut painelivat ohi jo aikaa sitten. Ladattavat on nyt kovaa valuuttaa ja sellaisia kaikki haluavat, sillä silloin voi ajaa lähes kaikki ajot sähköllä ja jos tarvitsee lähteä pidemmälle, niin vähän bensasta apuja ja matka taittuu edullisesti.
Tuo vääntösi latauksen kaapelijumpasta on jo niin onneton yritys, että voisit siirtyä jo eteenpäin ja kehittää jotain parempaa, ehkä keksit jotain uutta?Iskikö Trafin uusin tilasto trollin kanveesiin? Ota jotain rauhoittavaa että pääset yli. Raskastahan tuo on mutta kyllä sä kestät kun olet jo saanut tottua ja sopeutua vikavaagenin mahalaskuun ja Toyotan raketinomaiseen nousuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iskikö Trafin uusin tilasto trollin kanveesiin? Ota jotain rauhoittavaa että pääset yli. Raskastahan tuo on mutta kyllä sä kestät kun olet jo saanut tottua ja sopeutua vikavaagenin mahalaskuun ja Toyotan raketinomaiseen nousuun.
Puttipalloautokin oli jo sijalla ynnä muut. Kaukana kärjestä ja Paskatti ja Auti komppaa. Ei fiksut enää osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puttipalloautokin oli jo sijalla ynnä muut. Kaukana kärjestä ja Paskatti ja Auti komppaa. Ei fiksut enää osta.
Eikös se puttipalloauto ole ihan uusi malli? Miksi se ei käy kaupaksi? Onko liikaa 90-luvun golffin näköinen? Silloinen tekniikka taisi olla volkkarilla tätä päivää parempaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se puttipalloauto ole ihan uusi malli? Miksi se ei käy kaupaksi? Onko liikaa 90-luvun golffin näköinen? Silloinen tekniikka taisi olla volkkarilla tätä päivää parempaakin.
Edelleen VW on Suomessa valmistajana kaksi kertaa isompi kuin Tojo. On täysin turha tuollaisena pikkusinttinä ottaa esiin rekisteröintitilastoja kun Tojo on täysin altavastaajana vuodesta toiseen Volsuun nähden.
Isossa pelissä VW vie Tojoa kaksinkertaisella myynnillä. Näin on sanont Trafi jo monta monta vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle keplaa skoodan öljysyöpöt.
Keplaa mitä keplaat, ei se sinusta miestä tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen VW on Suomessa valmistajana kaksi kertaa isompi kuin Tojo. On täysin turha tuollaisena pikkusinttinä ottaa esiin rekisteröintitilastoja kun Tojo on täysin altavastaajana vuodesta toiseen Volsuun nähden.
Isossa pelissä VW vie Tojoa kaksinkertaisella myynnillä. Näin on sanont Trafi jo monta monta vuotta.Miksei kolopallo auto käy kaupaksi maailman toiseksi suurimmalta valmistajalta? Vastaa nyt urpo tähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti Toyotan halpishybrid on jo niin vanhaa tekniikka ettei kelpaa muille ja muut painelivat ohi jo aikaa sitten. Ladattavat on nyt kovaa valuuttaa ja sellaisia kaikki haluavat, sillä silloin voi ajaa lähes kaikki ajot sähköllä ja jos tarvitsee lähteä pidemmälle, niin vähän bensasta apuja ja matka taittuu edullisesti.
Tuo vääntösi latauksen kaapelijumpasta on jo niin onneton yritys, että voisit siirtyä jo eteenpäin ja kehittää jotain parempaa, ehkä keksit jotain uutta?Portaallinen vaihteisto se vasta vanhaa tekniikkaa onkin eikä kelpaa enää nykyihmisille.
Nykiminen ja viivyttely kaasua painaessa kuuluu sekin historiaan.
Miksiköhän VAG on tehnyt vaihteistoon nykimisen ja hitauden?
- Anonyymi
Kumpikohan systeemi mahtaa olla kestävämpi. Tojon planeettapyörästö vai Vaggilainen kaksoismassavauhtipyörä ja DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.
- Anonyymi
Ähäkutti. Uudessa Skodan pistokehybridissä on kolmoiskytkinvaihteisto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ähäkutti. Uudessa Skodan pistokehybridissä on kolmoiskytkinvaihteisto.
Ja Tollolootan nykyladattavissakin on kytkin, vaikka Tero eivät halua sitä myöntää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ähäkutti. Uudessa Skodan pistokehybridissä on kolmoiskytkinvaihteisto.
Kolmas kytkin vähentää rikkoutuvien osien määrää. Se on uudelleen keksittyä puolalaista logiikkaa.
- Anonyymi
Milloin volkkari saa nytkymättömän vaihteiston?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162078Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1621571Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551384- 551158
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1641141Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75976Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62882Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36877- 52864
- 56821