vaikka en kovin nuori enää olekaan. Kun sitten joskus menen naimisiin niin perinne ei saa katketa tietenkään.
Äiti tykkää kuoria minulle perunat lautaselle
55
<50
Vastaukset
Ehdottomasti kannattaa pitää hyvistä perinteistä kiinni. Tarvittaessa lyö vaikka nyrkkiä pöytään tulevan vaimosi kanssa jotta kyllä perunat on kuorittava.
- Anonyymi
Siinä tyypillinen lieksalainen peräkammarin poika. Niin sitä pitää, kannustan jatkamaan samalla tiellä.
- Anonyymi
Äiti kuorii mulle peunat ja isä syö ne puolestani, ja veljeni käy puolestani paskalla, joten itselle jää vain kusella käynti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äiti kuorii mulle peunat ja isä syö ne puolestani, ja veljeni käy puolestani paskalla, joten itselle jää vain kusella käynti.
Sillai niin. Moottorit käy yleensä bensalla tai dieselillä, mutta sinä käyt kusella.
- Anonyymi
Jos tuleva vaimo ei suostu kuorimaan perunoita, niin tuleeko tulevasta vaimosta menevä vaimo?
- Anonyymi
Meikäpoika ei kuori ollenkaan enkä tykkää kuorituista perunoista
- niis ei ole mitään sisällä eikä makuaMinä en edes pese enkä keitä perunoita. Se on todellista superfuudia tällä tavalla.
- Anonyymi
Hyvä nuorimies, olet oikea peruslieksalainen, et mikään harvinaisuus täällä päin.
- Anonyymi
Kyl määkin tykkäisin jos saisin vielä vierellä kelliä
- rintaakin välillä lupsuttaa muusta puhumattakaan
- on siin opettavainen äitee - Anonyymi
Varo ettet ota niin laiskaa vaimoa että rupeaa vaatimaan jotain perunankuorinta konetta.
- Anonyymi
Minä syön perunat aena kuorinnee, ruakana. Sokerjuurikkaat, lantut kanss. Silakattii männöö ruakana suolinneen päenneen potakoehen kansa, ku merisuolloo heitälttää lunkkuun välillä.
Tämä on oikkee meininki. Ei sua kuulemma syyvä rosessoittuu ruokkoo kun se ei oo tervveellistä.
- Anonyymi
Minä syön perkele pellosta kaiken, joskus käyn jo siemenperunatkin syömässä.
- Anonyymi
Minä kuorin mielelläni pojalleni perunat, sen kerran kun niitä syömme. Ei ole vaivaa, pelkkää iloa vain. On mukavaa, kun poika on ns. kunnollinen, teen mitä vain hänen puolestaan. Näin tässä äitienpäivän lähellä ajattelee yksi äiti.
- Anonyymi
Voisiko joku äiti käydä kuorimassa minunkin perunat. Oma äiti kun kuoli 45 vuotta sitten.
- Anonyymi
Minun äiti p ureskseleekin ne valmiiksi, minä sy ön vain se pöperön sitten. Ihanan valmista.
- Anonyymi
Moni äiti juuri suojatiltaan katkaisee näin elämän, kun ei itse kestä pukata suojattiaan liihotamaan sitä omaa alkuaan ja opimaan erehyksien kautten sitä omaa elämänkaartaan
muttei silti sillätyylillä mitä kuniakkaat tekevät siirtymällä muitten valtioitten leipiin vaatimuksineen, se on näitten mielestä kuniakasta vaatia meiltä opimaan vielä näitten arvomailma raset-vääräsuskos
- Anonyymi
Kuoritaanko Lieksan tehtaallakin perunat valmiiksi syötettäville?
- Anonyymi
Ruuhihommas joo eikä kaikki kelpaakkaan, on ne niin kuniakkaita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruuhihommas joo eikä kaikki kelpaakkaan, on ne niin kuniakkaita
Eihän matut ole parunoita kuorinut eikä syönyt kun ne syö vain taateleita.
- Anonyymi
Millä tehtaalla, eihän Lieksassa ole enää ainuttakaan tehedasta.
Anonyymi kirjoitti:
Ruuhitehdas on ainakkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näitä riittää, haes tuolla-
- > Lieksalaisia yrityksiä ja yhdistyksiä
Lieksa on hieno paikka ja maantieteellisesti vielä hienompi
- on voimakas maaperä jot metsäkin kasvaa aivan rytisten ja tiheänä vielä
Väestä puhumattakaan seutu kuuluu suomen aarteisiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä asiantuntija tietää, koska hän itse on ruuhitehtaan konsultti.
- Anonyymi
Muuta en tee itse kuin aukaisen kaljatölkin. Vaimo ja äiti vuorollaanssa ja yhdessä saavat tehd muun kaiken perunan kuorinnasta lähtein.
Eikös sen vaimon tai äiidn pitäisi avata kaljatölkki ja tuoda se sohvaan kun katsoo jääkiekkoa?
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Eikös sen vaimon tai äiidn pitäisi avata kaljatölkki ja tuoda se sohvaan kun katsoo jääkiekkoa?
Söin juuri uusia Israelilaisia perunoita uunipaistin ja hollandais katikkeen kera, sekä salaattia! Jälkiruuaksi on kahvit ja tuorejuustoakakkua digestive pohjalla!
Ps. Uusia perunoita ei tarvinnut kuoria.
Hyvää Äitienpäivää kaikille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin juuri uusia Israelilaisia perunoita uunipaistin ja hollandais katikkeen kera, sekä salaattia! Jälkiruuaksi on kahvit ja tuorejuustoakakkua digestive pohjalla!
Ps. Uusia perunoita ei tarvinnut kuoria.
Hyvää Äitienpäivää kaikille!Ei Israelin perunoiossa muuta vikaa kuin on hirveesti käytetty myrkkyjä. Enkä tajuu miksi sieltä asti kuskataan kun peprunaa on Suomessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Israelin perunoiossa muuta vikaa kuin on hirveesti käytetty myrkkyjä. Enkä tajuu miksi sieltä asti kuskataan kun peprunaa on Suomessakin.
Olisko siinä se juju että Suomalainen peruna on 5 kertaa kalliimpaa ja niissäkin on torjunta aineita! Oletko käynyt Israelissa katsomassa myrkyttääkö ne, vai valehteleeko evira ja antaa myydä Suomessa myrkytettyjä perunoita?
- Anonyymi
Minujltapa äiti vielä pyihkiikin. Olen ajatellu ruveta ite pyihkimään nyt kun kohtäpuolin täytän 40. Eikös se ole väähän noloa jos vanha äiti pyihkii vielä isolta mieheltä.
- Anonyymi
Jo on aika alakaa sinunkin ite pyyhkimään. Minäkin aloin jo 3-kymppisenä, tosin nyt vaimo.
- Anonyymi
Kyl lieksa on koko mailman pyyhkija suomalaisuuvesta piittaamatta
- on teijät kyllä kunnolla manipuloitu ja sokaistettu sekä hiljennetty
Lieksan pyykäreillä on kauvaskantoiset seuraamukset suomen hävityksessä - Anonyymi
Vaimo ei suostu leikkaamaan multa varpaankynsiä kun tuo maha tiellä. Käyn äitin luona leikkauttamassa.
- Anonyymi
Tarkotat että vaimon maha on tiellä ?
- Anonyymi
Äiti sanoo jotta älä ota eukkoo niin kauan kuin hän on elossa, kyllä hän passsaa minut. Otan eukon passariksi sitten kun äitistä aika jättää, niin olen tuumannut.
Tämä on hyvä suunnitelma. Äidin vaihtamisessa eukkoon on aina olemassa se riski, että palvelujen taso saattaa laskea. Näitä asioita pitää punnita huolella.
- Anonyymi
Aeti hoiti minulta tuon nenän pyihkimisen. Ja voe veikkonen, tulihan se luatuusahi paremmin pyihittyy mitä itellä paejan hihaan.
Nyt pitänöön alakoo ite opetella pyihkimään kun äeti sano jotta tuli reomatismi sormiin. On se kovoo tämä nuoren miehen elämä kun äetit vanahenoo.- Anonyymi
Kovaa on,sanos muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovaa on,sanos muuta.
Ja kovemmaksi vain muuttuu.
- Anonyymi
Minä en tarvihe äitii. Olen hoitanut nenän pyyhkimen hihaan jo 5-vuotiaasta asti ja hyvin menee vieläkin. Akka siitä aina motkottaa mutta mitäpä tuosta, sitähän ne aina tekee kuitenkin.
- Anonyymi
Nyt kyllä suututtaa kun äeti ei pukenna minnuu pihalle tänä uamuna. Nyt on pitännä olla koko päevä pyjamassa. Yritin soettoo nuapurin poejan äettii pukammaan vaen ei se kerinnä kun poeian syöttäminen oli kesken. Meinnookohan äeti pittee minuu pyjamassa ensi lauantainakin kun minulla olis 50 vuotis syntymäpäevät ja vieraeta tupa täännä. Pitäsköhän jo opetella pukemmaan.
Rolliportti - Anonyymi
Hyppelin tänään lätököessä vuan äeti kielsi jotta mitä ne nuapuritkin sanoo jos näköö kun 60 vuotiasta vielä nuin lapsettaa. Mutta ei haettoo, suavat sanoo minä poeka sitä vaen jatkan hyppimistä jotta kura lentää.
- Anonyymi
Antaako äiti ja isä mopon bensarahaa?.
- Anonyymi
Eikun iskä korjaa mopedia ei sillä voi nyt ajaa ei tarvii bensarahaa kun ei aja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikun iskä korjaa mopedia ei sillä voi nyt ajaa ei tarvii bensarahaa kun ei aja.
Entä kaljarahaa?.
- Anonyymi
Onko lauantaina karkkipäivä?.
- Anonyymi
Maksaako äiti ja isä laskut?.
- Anonyymi
Ei taida naimiset tulla ajankohtaisesti.
- Anonyymi
Minä annan lapsilleni rahaa kun sitä on mistä antaa! Ompahan lapsilla helpompaa kun ei ole niin rahahuolia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä annan lapsilleni rahaa kun sitä on mistä antaa! Ompahan lapsilla helpompaa kun ei ole niin rahahuolia.
Passivoiko helppo raha lapsia ja tekee heistä uusavuttomia?.
Anonyymi kirjoitti:
Passivoiko helppo raha lapsia ja tekee heistä uusavuttomia?.
Onko uusavuttomuus sitäkin, kun ei osata enää elämän perustaitoja, kuten perunoita kuoria?
- Anonyymi
Peseekö isä ja äiti selän ja vaatteet?.
- Anonyymi
Alotin seurustelemaan viikko sitten yhen emon kanssa ja se seuraamus siitä oli jotta sain elämäni ensimäisen nenäliinan. Ihan outo juttu, hankala käytellä.
Nenäliinat on turhhoo hienostelluu. Hyvin voipi törräyttee hihanvartteen ja sitten äittee pessöö jos pessöö.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162310- 1682249
- 1121808
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791389- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa420933- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä236874