Mitä tehdä "roskapuulle"?

Anonyymi

Perintönä tullut pienehkö metsäpläntti. Siinä on hyvin kasvava kuusitaimikko mutta harmina siellä on etupäässä koivuja. Ovat tyvestä n 150-300 mm. Yhteensä niitä laskujeni mukaan n 60 kpl.
Olen ajatellut kaataa ne syksyllä pois ja jättää mätänemään maahan. Ei kai sitä mikä metsänhoito laki kiellä? Minulla ei ole tarvetta polttopuille.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee niistä "kerrostalo" linnuille.

    • Anonyymi

      Myy jollekin polttopuuksi tai sitten jätä maahan lahoamaan.

    • Anonyymi

      Kutsu paikalle Virolainen raivausporukka, kyllä lähtee, - kuuset meinaan.

    • Anna kasvaa vaan. Kyllä se kuusikko siinä pärjää niitten kanssa. Myyt ne jollekulle 20v päästä joka kaataa ja ottaa ne puut.

      • Anonyymi

        Asiantuntijan mukaan koivut estävät valon kuusikolle. Siksi ne pitää kaataa.


    • Anonyymi

      Voisit antaa ne jopa ilmaiseksi jollekin, jolla on polttopuun tarvetta.
      Tiedän täällä kesämökin suunnalla Kanta-Hämeessä erään metsänomistajan, joka antaa harvennuspuut tutulleen, kunhan tämä tuttava tekee kaikki työt kaatoa ja karsintaa myöten ja vie puut pois.

      Ennen vanhaan sanottiin toisinaan, että harvennuspuista ei molempia kahta voi saada, vaan vain toisen:

      1. puille hintaa
      2. työpalkkaa
      Siis niistä saa vain toisen.

      Nykyajan tehokkailla metsäkoneilla saa paljon aikaiseksi nopeasti, mutta puuston omistaja saa aika huonoa hintaa puilleen. Nyt puhun vähän isommista puista.

      Mahtuisiko sinne joku pieni moto kulkemaan ja tekemään puunkorjuun?
      Aika hyviähän nuo koivut ovat, ei mitään ohuita. Ei kannattaisi jättää niitä lahoamaan. Niistähän saisi mahlaa, mutta sen aika lienee jo ohi tältä vuodelta.

      Koivupuusta on ollut kysyntää kaupallisille polttopuun tekijöille. He varmaan haluavat saada rangat valmiina tienviereen kasattuna.
      Täällä etelässä on ollut puutetta koivuista, koska klapien ostajat ovat olleet nirsoja ostamaan sekapuuta. Tämä minun muistikuvani on jo monen vuoden takaa. Tilanne voi vaihdella alueittain. Näin oli Kanta-Hämeessä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe