Mitä tehdä "roskapuulle"?

Anonyymi

Perintönä tullut pienehkö metsäpläntti. Siinä on hyvin kasvava kuusitaimikko mutta harmina siellä on etupäässä koivuja. Ovat tyvestä n 150-300 mm. Yhteensä niitä laskujeni mukaan n 60 kpl.
Olen ajatellut kaataa ne syksyllä pois ja jättää mätänemään maahan. Ei kai sitä mikä metsänhoito laki kiellä? Minulla ei ole tarvetta polttopuille.

6

232

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tee niistä "kerrostalo" linnuille.

• Anonyymi

Myy jollekin polttopuuksi tai sitten jätä maahan lahoamaan.

• Anonyymi

Kutsu paikalle Virolainen raivausporukka, kyllä lähtee, - kuuset meinaan.

• Anna kasvaa vaan. Kyllä se kuusikko siinä pärjää niitten kanssa. Myyt ne jollekulle 20v päästä joka kaataa ja ottaa ne puut.

• Anonyymi

Asiantuntijan mukaan koivut estävät valon kuusikolle. Siksi ne pitää kaataa.

• Anonyymi

Voisit antaa ne jopa ilmaiseksi jollekin, jolla on polttopuun tarvetta.
      Tiedän täällä kesämökin suunnalla Kanta-Hämeessä erään metsänomistajan, joka antaa harvennuspuut tutulleen, kunhan tämä tuttava tekee kaikki työt kaatoa ja karsintaa myöten ja vie puut pois.

Ennen vanhaan sanottiin toisinaan, että harvennuspuista ei molempia kahta voi saada, vaan vain toisen:

1. puille hintaa
      2. työpalkkaa
      Siis niistä saa vain toisen.

Nykyajan tehokkailla metsäkoneilla saa paljon aikaiseksi nopeasti, mutta puuston omistaja saa aika huonoa hintaa puilleen. Nyt puhun vähän isommista puista.

Mahtuisiko sinne joku pieni moto kulkemaan ja tekemään puunkorjuun?
      Aika hyviähän nuo koivut ovat, ei mitään ohuita. Ei kannattaisi jättää niitä lahoamaan. Niistähän saisi mahlaa, mutta sen aika lienee jo ohi tältä vuodelta.

Koivupuusta on ollut kysyntää kaupallisille polttopuun tekijöille. He varmaan haluavat saada rangat valmiina tienviereen kasattuna.
      Täällä etelässä on ollut puutetta koivuista, koska klapien ostajat ovat olleet nirsoja ostamaan sekapuuta. Tämä minun muistikuvani on jo monen vuoden takaa. Tilanne voi vaihdella alueittain. Näin oli Kanta-Hämeessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe