LO ja sivunumerointi

Anonyymi

Miten libreofficella sais tehtyä seuraavat:
- eka alatunnisteet asiakirjan alkuun ilman sivunumeroita tai muitakaan merkintöjä
- toka alatunnisteet joissa sivunumerointi samaan asiakirjaan alkaen numerosta 5 sivulta 5

Noi ohjeet ei mulle oo avautuneet vaikka oon niitä tavannut. Joku helppo tapa olis kiva oppia jos joku vaan jeesais

39

2107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lisää sivunumerointi normaalisti, kun siihen kentään ilmesyy se numero, tuplalikkaa sitä numeroa, ja avautuneessa ikkunassa valitset haluamasi ofsetin, sinun tapauksessa se olisi 5. Ei se tuon helpompaa voi olla.

      • Anonyymi

        Jäi miinus merkki numeron edestä pois, siis; Offset -5 (miinus viisi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi miinus merkki numeron edestä pois, siis; Offset -5 (miinus viisi)

        Mikä toi offset on?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko siinä kirjoitusvirhe, tai jotain, mutta kyllä minä sillä tarkoitan tuota siirtymää, kuva selventää tilannetta: https://s6.gifyu.com/images/Muokkaa-kenttia_049.png

        Näyttää selkeeltä mutta kun tein ton niin sivunumerot katosi kaikilta sivuilta. Mitähän mä tein väärin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää selkeeltä mutta kun tein ton niin sivunumerot katosi kaikilta sivuilta. Mitähän mä tein väärin...

        No nyt ne palasi mut sivulla 5 sivunumero on 0 (siis nolla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt ne palasi mut sivulla 5 sivunumero on 0 (siis nolla)

        Minulla on LibreOffice Versio: 6.0.7.3, siinä tämä numerointi alkaa myös siirtymän kanssa 1. En ole juuri tähän asiaan niin perehtynyt, mutta epäilen versioiden välisiä muutoksia, mikäli sinulla on uusinta uutta se LibreOfficen asennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on LibreOffice Versio: 6.0.7.3, siinä tämä numerointi alkaa myös siirtymän kanssa 1. En ole juuri tähän asiaan niin perehtynyt, mutta epäilen versioiden välisiä muutoksia, mikäli sinulla on uusinta uutta se LibreOfficen asennus.

        HEI, kun määrittelin siirtymän uudestaan alkoi numerointi minullakin nollasta, katsotapas mitenkä saan sen alkamaan uudelleen määrittelystä huolimatta 1. Nyt en vielä tiedä. Palaan asiaan kun se ratkeaa, jos ratkeaa, eihän näistä aina tiedä etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI, kun määrittelin siirtymän uudestaan alkoi numerointi minullakin nollasta, katsotapas mitenkä saan sen alkamaan uudelleen määrittelystä huolimatta 1. Nyt en vielä tiedä. Palaan asiaan kun se ratkeaa, jos ratkeaa, eihän näistä aina tiedä etukäteen.

        Kyllä se näyttää korjaantuvan kun poistaa numeroinnin ja määrittelee uudestaan ensimmäisellä sivulla. Eli kaikki on OK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näyttää korjaantuvan kun poistaa numeroinnin ja määrittelee uudestaan ensimmäisellä sivulla. Eli kaikki on OK.

        Mulla tulee vaan 0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tulee vaan 0.

        Tää versio on LO 6.3.6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tulee vaan 0.

        Nyt en sitten pysty auttamaan, onko sittenkin eri versioissa erilainen käytäntö.
        Kokeileppas ihan uudella asiakirjalla. Kopioi jotain tekstiä täältä, ja painelet vuoren perään

        Shift Ins
        Ctrl Enter

        kun olet puolenkymmentä kertaa toistanut tuon, mene ensimmäisen sivun ylätunnisteeseen ja "Lisää" -valitkosta kohta "Sivunumero", kun numerointi ilmestyy, tuplalikkaat sitä ykköstä (1) ja asetat siirtymäksi -2.

        Noin tehtynä olet toiminut täysin samalla tavalla kuin minä olen tehnyt, ja tietysti sinullakin tulisi numerointi alkaa 1 eikä nollasta. Kerro kuinka kävi.

        Pitäisiköhän tuo sivunnumerointia pitää jonkin asteisena virheenä, kun se noin käyttäytyy, vai olisiko tarkoituksella laitettu tuollaiseksi, joka tapauksessa hämmennystä se aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en sitten pysty auttamaan, onko sittenkin eri versioissa erilainen käytäntö.
        Kokeileppas ihan uudella asiakirjalla. Kopioi jotain tekstiä täältä, ja painelet vuoren perään

        Shift Ins
        Ctrl Enter

        kun olet puolenkymmentä kertaa toistanut tuon, mene ensimmäisen sivun ylätunnisteeseen ja "Lisää" -valitkosta kohta "Sivunumero", kun numerointi ilmestyy, tuplalikkaat sitä ykköstä (1) ja asetat siirtymäksi -2.

        Noin tehtynä olet toiminut täysin samalla tavalla kuin minä olen tehnyt, ja tietysti sinullakin tulisi numerointi alkaa 1 eikä nollasta. Kerro kuinka kävi.

        Pitäisiköhän tuo sivunnumerointia pitää jonkin asteisena virheenä, kun se noin käyttäytyy, vai olisiko tarkoituksella laitettu tuollaiseksi, joka tapauksessa hämmennystä se aiheuttaa.

        Tein noin ja taas tuli 0 sinne sivulle 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein noin ja taas tuli 0 sinne sivulle 5

        Ja sivulle yksi tuli 6 ja vikalle sivulle 3 (vaikka se on oikeasti sivu 8)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sivulle yksi tuli 6 ja vikalle sivulle 3 (vaikka se on oikeasti sivu 8)

        HÖH, mitä hittoa sinä teit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖH, mitä hittoa sinä teit?

        Taidat kusettaa minua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖH, mitä hittoa sinä teit?

        Tein just noin kuin neuvoit. Eli laadin uuden asiakirjan, yhteensä 8 sivulla tekstiä. Sitten nuo asetukset ja tuollee ne tuli. Oon kyllä ihan ihmeissäni tän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein just noin kuin neuvoit. Eli laadin uuden asiakirjan, yhteensä 8 sivulla tekstiä. Sitten nuo asetukset ja tuollee ne tuli. Oon kyllä ihan ihmeissäni tän kanssa.

        Ajauduin tämmöselle sivulle
        https://bugs.documentfoundation.org/buglist.cgi?chfield=[Bug creation]&chfieldfrom=24h
        ei oo oikeen mahkuja tutkia noita kaikkia mutta en siis välttämättä oo ainoa jolle tää ohjelma on tuottanu ongelmia.... Koodarit voi tajuta perusidean mutta mä en oikeen pääse logiikkaan kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajauduin tämmöselle sivulle
        https://bugs.documentfoundation.org/buglist.cgi?chfield=[Bug creation]&chfieldfrom=24h
        ei oo oikeen mahkuja tutkia noita kaikkia mutta en siis välttämättä oo ainoa jolle tää ohjelma on tuottanu ongelmia.... Koodarit voi tajuta perusidean mutta mä en oikeen pääse logiikkaan kiinni.

        Onkohan toi Open Office yhtä vaikee käyttää? tai meneekö vaan vaikeemmaks jos alan siirteleen eri ohjelmien välillä? Mulla on valmis teksti josta vaan muotoilut uupuu, tehty Librellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajauduin tämmöselle sivulle
        https://bugs.documentfoundation.org/buglist.cgi?chfield=[Bug creation]&chfieldfrom=24h
        ei oo oikeen mahkuja tutkia noita kaikkia mutta en siis välttämättä oo ainoa jolle tää ohjelma on tuottanu ongelmia.... Koodarit voi tajuta perusidean mutta mä en oikeen pääse logiikkaan kiinni.

        Kertoisitko ympäristön jossa nämä ongelmat tulevat vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko ympäristön jossa nämä ongelmat tulevat vastaan.

        niin ja LibreOfficen version.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja LibreOfficen version.

        Suomenkielinen LO 6.3.6 ja siinä Writer. Käyttis on Windows 10. Mitäs muuta voisin kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenkielinen LO 6.3.6 ja siinä Writer. Käyttis on Windows 10. Mitäs muuta voisin kertoa?

        Tuo riittä, parasta laittaa pitoon tuo LibreOffice ettei tee päivitystä, toimimattomaan versioon. Pitoon laitto (hold) estää järjestelmää päivittämästä tätä asetusta kantavaa ohjelmaan muun päivityksen yhteydessä. Mutta nämä on niitä Linux juttuja. Aina kun jostakin julkaistaan uusi versio tekee mieli asentaa se uusin, ja juuri niistä useinkin löytyy näitä epämääräisiä toimivuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo riittä, parasta laittaa pitoon tuo LibreOffice ettei tee päivitystä, toimimattomaan versioon. Pitoon laitto (hold) estää järjestelmää päivittämästä tätä asetusta kantavaa ohjelmaan muun päivityksen yhteydessä. Mutta nämä on niitä Linux juttuja. Aina kun jostakin julkaistaan uusi versio tekee mieli asentaa se uusin, ja juuri niistä useinkin löytyy näitä epämääräisiä toimivuuksia.

        Jos haluat testata vanhempaa versiota, niin tuolla ovat kaikki versiot käytettävissä: https://downloadarchive.documentfoundation.org/libreoffice/old/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo riittä, parasta laittaa pitoon tuo LibreOffice ettei tee päivitystä, toimimattomaan versioon. Pitoon laitto (hold) estää järjestelmää päivittämästä tätä asetusta kantavaa ohjelmaan muun päivityksen yhteydessä. Mutta nämä on niitä Linux juttuja. Aina kun jostakin julkaistaan uusi versio tekee mieli asentaa se uusin, ja juuri niistä useinkin löytyy näitä epämääräisiä toimivuuksia.

        Onko vaaratonta jos vaihtelee vanhempaan versioon? Mun ei auttaisi nyt sotkea tätä yhtään enempiä koska teksti on palautettava piakkoin. Kun vaan sais noi sivunumerot edes jotenkin siististi sivujen alalaitaan (paitsi sinne alkuun). Ylätunnisteetkin oli tarkoitus laittaa mutta en varmaan viitsi kokeilla kun ei nää sivunumerotkaan mene paikoilleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaaratonta jos vaihtelee vanhempaan versioon? Mun ei auttaisi nyt sotkea tätä yhtään enempiä koska teksti on palautettava piakkoin. Kun vaan sais noi sivunumerot edes jotenkin siististi sivujen alalaitaan (paitsi sinne alkuun). Ylätunnisteetkin oli tarkoitus laittaa mutta en varmaan viitsi kokeilla kun ei nää sivunumerotkaan mene paikoilleen...

        Koska jotain mätää tossa ohjelmassa on. Esim. äsken kokeilin huvikseen ylätunnistetta niin seurauksena oli vaan että koko asiakirjan rivinvälit muuttui isommiksi yhdestä painalluksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaaratonta jos vaihtelee vanhempaan versioon? Mun ei auttaisi nyt sotkea tätä yhtään enempiä koska teksti on palautettava piakkoin. Kun vaan sais noi sivunumerot edes jotenkin siististi sivujen alalaitaan (paitsi sinne alkuun). Ylätunnisteetkin oli tarkoitus laittaa mutta en varmaan viitsi kokeilla kun ei nää sivunumerotkaan mene paikoilleen...

        En osaa sanoa miten se menee Windowsin puolella, Mint antaa asentaa rinnakkain useamman version, jolloin ei tarvitse olemassa olevaa poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa miten se menee Windowsin puolella, Mint antaa asentaa rinnakkain useamman version, jolloin ei tarvitse olemassa olevaa poistaa.

        Mint? Ihan uusi nimi mulle... Harmi että nää on niin hankalia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietäiskö joku mikä noista toimii kunnolla? Mun testauksilla menee vaan sekavammaksi...

        Ei taida täällä olla enää Windowsin käyttäjiä, kaikki on siirtyneet Linuxiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida täällä olla enää Windowsin käyttäjiä, kaikki on siirtyneet Linuxiin.

        Toimiiko LO paremmin linuxissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko LO paremmin linuxissa?

        Minä uskon niin. Olen jo niin kauan ollut Linux käyttäjä, etten muista Windowsia kovin tarkasti. Ne jotka vielä Windowsin muistaa jotenkin, ovat polttamassa siltoja siihen suuntaan, haukkumalla Windowsia päivät pitkät minkä ikinä kerkiävät, paluuta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon niin. Olen jo niin kauan ollut Linux käyttäjä, etten muista Windowsia kovin tarkasti. Ne jotka vielä Windowsin muistaa jotenkin, ovat polttamassa siltoja siihen suuntaan, haukkumalla Windowsia päivät pitkät minkä ikinä kerkiävät, paluuta ei ole.

        Oisko noi kehittäjät sitten unohtaneet windows-käyttäjät? Tai sitten linux-käyttäjät on vaan osaavampia. Mitä mä nyt olen tota ohjelmaa käyttänyt, niin ei siitä meinaa päästä jyvälle. Ohjeetkin on sekavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon niin. Olen jo niin kauan ollut Linux käyttäjä, etten muista Windowsia kovin tarkasti. Ne jotka vielä Windowsin muistaa jotenkin, ovat polttamassa siltoja siihen suuntaan, haukkumalla Windowsia päivät pitkät minkä ikinä kerkiävät, paluuta ei ole.

        En ole paha yllyttämään, mutta Office ohjelmistoja on Linux maailmassa niin että varmaan joku toimivakin joukkoon sopii:

        LibreOffice
        Apache OpenOffice
        WPS Office for Linux
        OnlyOffice - Yksityinen pilvi Office Suite
        Feng Office - projektinhallinta
        Googlen G Suite
        SoftMaker FreeOffice
        Calligra-sviitti
        GNOME Office
        Siag Office - ilmainen toimistopaketti Unixille

        En pistänyt linkkejä, koska pelkäsin viestin poistoa. Nyt Googlen pariin, ja miettimään onko Windows sittenkään tälläkään toimisto saralla edes varteen otettava vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole paha yllyttämään, mutta Office ohjelmistoja on Linux maailmassa niin että varmaan joku toimivakin joukkoon sopii:

        LibreOffice
        Apache OpenOffice
        WPS Office for Linux
        OnlyOffice - Yksityinen pilvi Office Suite
        Feng Office - projektinhallinta
        Googlen G Suite
        SoftMaker FreeOffice
        Calligra-sviitti
        GNOME Office
        Siag Office - ilmainen toimistopaketti Unixille

        En pistänyt linkkejä, koska pelkäsin viestin poistoa. Nyt Googlen pariin, ja miettimään onko Windows sittenkään tälläkään toimisto saralla edes varteen otettava vaihtoehto.

        Tuosta OnlyOffice - Yksityinen pilvi Office Suite ratkaisusta sen verran että eka kertaa tutustuessaan on parasta tehdä se tutustuminen VIRTUALBOX IMAGE versiolla, koska siihen on varta vasten oma image olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta OnlyOffice - Yksityinen pilvi Office Suite ratkaisusta sen verran että eka kertaa tutustuessaan on parasta tehdä se tutustuminen VIRTUALBOX IMAGE versiolla, koska siihen on varta vasten oma image olemassa.

        WPS Office for Linux ohjelmassa, ehken paras sivunumeroinnin asettelut, voi käännellä vaikka 30 asteen kulmaan millä fonttikoolla tahtaansa, juuri sen värisenä kun valitsemasi pohja sen fiksusti näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        WPS Office for Linux ohjelmassa, ehken paras sivunumeroinnin asettelut, voi käännellä vaikka 30 asteen kulmaan millä fonttikoolla tahtaansa, juuri sen värisenä kun valitsemasi pohja sen fiksusti näyttää.

        Pakko sanoo että LO on huono. Sitä joutuu kliksuttamaan ees taas eikä mikään mene niinkun pitäis. Sivun tyylejä kun yrittää vaihtaa ni ei mitään järjellistä tapaa tehdä sitä helposti.


    • Anonyymi

      Joo ei oo mun juttu tää. Ilmaiseksi ei kai vaan voi saada hyvää....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16750
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2143
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1720
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe