Millainen talo? Maksaako palkat?
Huhtala logistics
79
8356
Vastaukset
- Anonyymi
Huhtala logistics on ollut heikossa hapessa ollut jo pitkään.
- Anonyymi
On vai? Tulosta tekevä yritys kuitenkin..
- Anonyymi
höpö höpö, kasvava yritys
- Anonyymi
Ei maksa palkkaa. Pääsääntöisesti siellä tehdään työtä ruokapalkalla. Osalle ei makseta edes sitä.
- Anonyymi
Joskus saa tilipäivänä vasemman jalan sukan palkaksi.
Joillakin niitä vasuri sukkia on jo kaappi täynnä.
- Anonyymi
Miksi ei maksa palkkoja? Osti uuden hallin mutta palkkoja ei maksa! Kumma homma
- Anonyymi
Maksaahan !
Palkan maksu on sitä, että saa kävellä hallissa eestaas tilipäivänä. - Anonyymi
aivan varmasti maksaa palkkoja, nämä ovat nyt jotain ihme puheita, ainakin itse olen saanut aivan jämtillisesti palkan palkkapäivänä
- Anonyymi
kysy sieltä missä oot töissä turha sitä täältä on kysyä en minä sun palkoja ala maksamaa. jos joku sopimus lukehan se siinä. aika töllö tyyppi en ottaisi töihin sinua.
- Anonyymi
Huhtala logistics on bensa lopussa.
- Anonyymi
Millainen talo maksaako palkat?Kun tällainen kysymys tällä sivustolla esitetään,niin heti herää kokeneemmalla konkarilla 41 v. alalla epäilys,että tarkoitus ei ole kysyä onko hyvä työpaikka vaan käynnistää keskustelu kuinka "paska" työpaikka on kyseessä. Siis kyseisen työpaikan mollaaminen(haukkuminen). Oli niin tai näin kun menee kuljetusyritykseen töihin niin perusssääntö on tee kirjallinen työsopimus.
Siihen työsopimukseen laitetaan tuntipalkka tai kuukausipalkka ja sitä noudatetaan ihan kirjaimellisesti. Työnantaja maksaa sovitun summan ja työntekijä hoitaa hommat ammattimaisesti ja särmästi. Todella yksinkertainen asia. Kirjallinen työsopimus on ihan lakisääteinen asia joten tähän keskusteluun on turha sotkea AKT:tä. Vaikka AKT on hyvä kumppani jos tulee ongelmia työnantajan kanssa.- Anonyymi
Onko Huhtalan autoissa alkolukot?
- Anonyymi
Ikävä kyllä se työsopimuskaan ei aina takaa, että palkat maksetaan oikein. Paljon on yrityksiä, joissa kikkaillaan pekkaspäivien maksuilla, ylityö-ja vuorolisät jää jostain syystä maksamatta y.m. Ja vuosilomat ne vasta erilaisia kikkailuja aiheuttaakin. Lomia jaetaan miten sattuu, viikko silloin, viikko tällöin. Reiluimmat yrittäjät päästävät viettämään kesälomia ensilumien aikaan. On totta, että Akt auttaa näiden asioiden parantamisessa yrityksessä, mutta laitapa Akt:n lakimies asialle, niin todennäköisesti työnnataja "muistaa" tämän aina, ja pystyy kyllä työntekijälle maksamaan tekonsa takaisin tavalla tai toisella.
Itsellä 31v. takana adr-säiliöpuolelta ja eteenkin pienemmissä firmoissa em. työsopimuksen yksipuolista noudattamatta jättämisiä tapahtui paljon. Eteenkin pekkaspäivät ja vuosilomat olivat todella outojen toimintatapojen kohteena. Isoissa yrityksissä asiat useimmiten toimivat paremmin.
Kuljetusalan palkkaus on muuten kahden viikon periodipalkka. Ei kuukausi-, urakka-, kilometri-, tai provikkapalkka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä se työsopimuskaan ei aina takaa, että palkat maksetaan oikein. Paljon on yrityksiä, joissa kikkaillaan pekkaspäivien maksuilla, ylityö-ja vuorolisät jää jostain syystä maksamatta y.m. Ja vuosilomat ne vasta erilaisia kikkailuja aiheuttaakin. Lomia jaetaan miten sattuu, viikko silloin, viikko tällöin. Reiluimmat yrittäjät päästävät viettämään kesälomia ensilumien aikaan. On totta, että Akt auttaa näiden asioiden parantamisessa yrityksessä, mutta laitapa Akt:n lakimies asialle, niin todennäköisesti työnnataja "muistaa" tämän aina, ja pystyy kyllä työntekijälle maksamaan tekonsa takaisin tavalla tai toisella.
Itsellä 31v. takana adr-säiliöpuolelta ja eteenkin pienemmissä firmoissa em. työsopimuksen yksipuolista noudattamatta jättämisiä tapahtui paljon. Eteenkin pekkaspäivät ja vuosilomat olivat todella outojen toimintatapojen kohteena. Isoissa yrityksissä asiat useimmiten toimivat paremmin.
Kuljetusalan palkkaus on muuten kahden viikon periodipalkka. Ei kuukausi-, urakka-, kilometri-, tai provikkapalkka.Minä olen ajanut kilometripalkalla kohta 40v, olen tosi tyytyväinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ajanut kilometripalkalla kohta 40v, olen tosi tyytyväinen.
Olet siis tehnyt suuren määrän odotuksia, lastauksia ja purkuja ilman palkkaa. Onnittelut. Vuoro-ja ylityökorvauksien puutteesta en edes viitsi onnitella. Työnantajasikin on tietysti tyytyväinen ilmaiseksi tekemistäsi töistä. Hänen palkkakustannuksissa saamaansa hyötyä voi vain miettiä. Tuhansia ja tuhansia Euroja pitänyt itsellään sinulle kuuluvia rahoja. Ei tyhmyydelleen tietenkään kukaan mitään voi, ja jos kaikki on tyytyväisiä niin sehän on hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis tehnyt suuren määrän odotuksia, lastauksia ja purkuja ilman palkkaa. Onnittelut. Vuoro-ja ylityökorvauksien puutteesta en edes viitsi onnitella. Työnantajasikin on tietysti tyytyväinen ilmaiseksi tekemistäsi töistä. Hänen palkkakustannuksissa saamaansa hyötyä voi vain miettiä. Tuhansia ja tuhansia Euroja pitänyt itsellään sinulle kuuluvia rahoja. Ei tyhmyydelleen tietenkään kukaan mitään voi, ja jos kaikki on tyytyväisiä niin sehän on hyvä.
Kaikki riipuu km-hinnasta, jon vähän odotuksia. vähän purkuja. vähän lastauksin. vähän ylitöitä. km-hinta paikassa, niin avot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki riipuu km-hinnasta, jon vähän odotuksia. vähän purkuja. vähän lastauksin. vähän ylitöitä. km-hinta paikassa, niin avot.
Niin kirjoitin jo tässä aiemmin illalla mielipiteeni km-palkkauksesta. Se oli ihan asiallista kertomusta siitä,että km-palkkaus on on kielletty EU alueella . Asiani ei sisältänyt mitään loukkausta kansanryhmää kohtaan eikä mitään asiattomuuksia ja silti se poistettiin asiattomana kirjoituksena. Minun on tätä vaikea ymmärtää?? Nyt uusi yritys. Km -palkkaus on kielletty EU-alueella,koska se kannustaa rikkomaan työaikalakeja . Miksi yksi työntekijäryhmä haluaa jatkuvasti tehdä töitä tolkuttomasti muihin ammatteihin verrattuna ja se porukka on kuljettajat. Onko ajaminen niin hemmetin hauskaa??? hyvä kysymys?? Kaikissa muissa ammattiryhmissä halutaan parempia työoloja ja joustavuutta mm. etätöitä niin suomalainen kuski rakastaa km-palkkausta. Tiedän tunteen itsekin rakastan sitä,että pääseen aamulla tienpäälle jo 38 vuotta takana ,mutta se ,että sitä pitäisi tehdä km-palkalla ei ole oikein raskaasta jakelutyöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kirjoitin jo tässä aiemmin illalla mielipiteeni km-palkkauksesta. Se oli ihan asiallista kertomusta siitä,että km-palkkaus on on kielletty EU alueella . Asiani ei sisältänyt mitään loukkausta kansanryhmää kohtaan eikä mitään asiattomuuksia ja silti se poistettiin asiattomana kirjoituksena. Minun on tätä vaikea ymmärtää?? Nyt uusi yritys. Km -palkkaus on kielletty EU-alueella,koska se kannustaa rikkomaan työaikalakeja . Miksi yksi työntekijäryhmä haluaa jatkuvasti tehdä töitä tolkuttomasti muihin ammatteihin verrattuna ja se porukka on kuljettajat. Onko ajaminen niin hemmetin hauskaa??? hyvä kysymys?? Kaikissa muissa ammattiryhmissä halutaan parempia työoloja ja joustavuutta mm. etätöitä niin suomalainen kuski rakastaa km-palkkausta. Tiedän tunteen itsekin rakastan sitä,että pääseen aamulla tienpäälle jo 38 vuotta takana ,mutta se ,että sitä pitäisi tehdä km-palkalla ei ole oikein raskaasta jakelutyöstä.
Oikein iso kiitos mielipiteestäsi. On hyvä ,että joku puolustaa myös perinteistä jakelukuskia. Niin meitähän on vähintääkin 90 % suomalaisista kuljettajista. Teen jakelutyötä ja sellaista hyvin raskasta vieläkin ja kilometrejä tulee päivässä alle 100 niin ainakaan minulta nämä km-palkkaus miehet/naiset eivät saa ääniä. Ymmärtäkää nyt ystävät hyvät,että myös meikäläisten pitää pärjätä elämässä ja saada elanto kuljetusalalla. Jos EU on kieltänyt kyseisen palkkauksen niin luulisi olevan päivän selvää miten täällä Suomessa lakeja noudatetaan.
- Anonyymi
Mutta kun nämä ihanoivat partisaanit taistolaiskommunistit ovat aina ihanoineet Sovietauto Mockba nimisen yrityksen oransseja Volvoja Moskovasta. Tämä venäjän valtio-omisteinen yritys on luonut toivoa aina teillämme liikkuen näyttävästi Volvoilla myöskin huonoina aikoina. He ajavat taatusti km hinnalla ,koska kiire ei ole mihinkään. Jos kuorma ei ole noudettavissa niin ei muuta kuin retkikalusto hytin viereen ja retkikeitin ja teetä keittämään. Voi siinä muutama päivä hurahtaa ehkä 5 ,mutta pinna ei pala sillä km-palkallahan he työtä tekevät. Ovat siis aitoja elämäntapa intiaaneja ja km-palkkauksen ammattilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun nämä ihanoivat partisaanit taistolaiskommunistit ovat aina ihanoineet Sovietauto Mockba nimisen yrityksen oransseja Volvoja Moskovasta. Tämä venäjän valtio-omisteinen yritys on luonut toivoa aina teillämme liikkuen näyttävästi Volvoilla myöskin huonoina aikoina. He ajavat taatusti km hinnalla ,koska kiire ei ole mihinkään. Jos kuorma ei ole noudettavissa niin ei muuta kuin retkikalusto hytin viereen ja retkikeitin ja teetä keittämään. Voi siinä muutama päivä hurahtaa ehkä 5 ,mutta pinna ei pala sillä km-palkallahan he työtä tekevät. Ovat siis aitoja elämäntapa intiaaneja ja km-palkkauksen ammattilaisia.
Ajoin parivuotta km-palkalla sain tehdystä työsta kunnon korvauksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kirjoitin jo tässä aiemmin illalla mielipiteeni km-palkkauksesta. Se oli ihan asiallista kertomusta siitä,että km-palkkaus on on kielletty EU alueella . Asiani ei sisältänyt mitään loukkausta kansanryhmää kohtaan eikä mitään asiattomuuksia ja silti se poistettiin asiattomana kirjoituksena. Minun on tätä vaikea ymmärtää?? Nyt uusi yritys. Km -palkkaus on kielletty EU-alueella,koska se kannustaa rikkomaan työaikalakeja . Miksi yksi työntekijäryhmä haluaa jatkuvasti tehdä töitä tolkuttomasti muihin ammatteihin verrattuna ja se porukka on kuljettajat. Onko ajaminen niin hemmetin hauskaa??? hyvä kysymys?? Kaikissa muissa ammattiryhmissä halutaan parempia työoloja ja joustavuutta mm. etätöitä niin suomalainen kuski rakastaa km-palkkausta. Tiedän tunteen itsekin rakastan sitä,että pääseen aamulla tienpäälle jo 38 vuotta takana ,mutta se ,että sitä pitäisi tehdä km-palkalla ei ole oikein raskaasta jakelutyöstä.
Noniin, sitten vain jotain lähdettä sille että km palkkaus olisi kiellettyä. Kumma juttu kun esimerkiksi alan TES:kin sanoo että palkkaus voidaan järjestää myös muilla tavoin kuin aikapalkkauksena. Km palkan järkevyyteen ja kuljetusyritysten maksuhaluttomuuteen en ota kantaa, mutta älkää nyt papat hyvät sentään viitsikö jauhaa omia olettamuksianne totuuksina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, sitten vain jotain lähdettä sille että km palkkaus olisi kiellettyä. Kumma juttu kun esimerkiksi alan TES:kin sanoo että palkkaus voidaan järjestää myös muilla tavoin kuin aikapalkkauksena. Km palkan järkevyyteen ja kuljetusyritysten maksuhaluttomuuteen en ota kantaa, mutta älkää nyt papat hyvät sentään viitsikö jauhaa omia olettamuksianne totuuksina.
No potkuhousut jalkaan pullikoiva juniori. Ei aina täällä keskustelufoorumilla saa haukkua kokeneita kuljettajia seniileiksi papparaisiksi. Tosi on tuo mitä kirjoitit,mutta pitää muistaa,että työehtosopimuksessa mainitaan ,että jos on jokin muu perusta palkkaukselle kuin aikapalkkaus niin lopputulos eli palkka pitää olla vähintään se mitä kyseinen kuljettaja olisi saanut työehtosopimuksen mukaisella aikapalkkauksella tehdystä työstä . Ja kuten varmasti ymmärrät ,että työaikalakeja noudatetaan Suomessa kirjaimellisesti. Eli lopputuloksen pitää olla sama vaikka palkanmaksu peruste olisi muu kuin aika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, sitten vain jotain lähdettä sille että km palkkaus olisi kiellettyä. Kumma juttu kun esimerkiksi alan TES:kin sanoo että palkkaus voidaan järjestää myös muilla tavoin kuin aikapalkkauksena. Km palkan järkevyyteen ja kuljetusyritysten maksuhaluttomuuteen en ota kantaa, mutta älkää nyt papat hyvät sentään viitsikö jauhaa omia olettamuksianne totuuksina.
Ja sinä sitten väität tietäväsi totuuden??!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, sitten vain jotain lähdettä sille että km palkkaus olisi kiellettyä. Kumma juttu kun esimerkiksi alan TES:kin sanoo että palkkaus voidaan järjestää myös muilla tavoin kuin aikapalkkauksena. Km palkan järkevyyteen ja kuljetusyritysten maksuhaluttomuuteen en ota kantaa, mutta älkää nyt papat hyvät sentään viitsikö jauhaa omia olettamuksianne totuuksina.
Tukka nousee pystyyn kun luen tällaisia kirjoituksia jossa puhutaan papparaisista.
Se on ikärasismia ja sellaista ei pidä viljellä työyhteisössä. Jostain syystä moni kirjoittaja vähättelee alalla kauan toimineita kuljettajia kirjoituksissaan. Totuus on kuitenkin sellainen,että kun työyhteisö koostuu monen ikäisistä ihmisistä niin vuorovaikutus ihmisten välillä takaa sen ,että nuoret kysyy neuvoja vanhemmilta kuljettajilta ja taas toisaalta kyllä ne vanhat kuskit kuuntelee nuoria ja omaksuvat asiat mitä kannattaa noudattaa omassa työskentelyssä varsinkin jos se helpottaa omia työtehtäviä.
Kaikki tällainen ikäpolvien vastakkain asettelu on keinotekoista kun samoja töitä kaikki teemme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, sitten vain jotain lähdettä sille että km palkkaus olisi kiellettyä. Kumma juttu kun esimerkiksi alan TES:kin sanoo että palkkaus voidaan järjestää myös muilla tavoin kuin aikapalkkauksena. Km palkan järkevyyteen ja kuljetusyritysten maksuhaluttomuuteen en ota kantaa, mutta älkää nyt papat hyvät sentään viitsikö jauhaa omia olettamuksianne totuuksina.
Nimimerkille papat hyvät sentään. En pidä siitä,että vanhempia kuljettajia tällä keskustelufoorumilla monesti halveksitaan seniileiksi ja tyhmiksi papparaisiksi.
Heillä on kuitenkin takanaan kuljetusalasta kokemusta aina jopa tuolta 1970-luvulta asti.
Oman kokemukseni mukaan vanhat ja nuoret kuskit pystyvät toimimaan omassa työyhteisössä todella hyvässä sovussa. Nuoret kyselevät vinkkejä,neuvoja ja toisaalta vanhat kyllä muuttavat omia toimintatapoja jos nuori perustelee hyvin miksi joku asia kannattaa hoitaa toisin. Sellainen on hyvä työyhteisö joissa on vahva vuorovaikutus. Edellinen kirjoitukseni samasta aiheesta poistettiin vaikka se ei sisältänyt mitään rasistista tai herjaavaa kirjoitusta . En ymmärrä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukka nousee pystyyn kun luen tällaisia kirjoituksia jossa puhutaan papparaisista.
Se on ikärasismia ja sellaista ei pidä viljellä työyhteisössä. Jostain syystä moni kirjoittaja vähättelee alalla kauan toimineita kuljettajia kirjoituksissaan. Totuus on kuitenkin sellainen,että kun työyhteisö koostuu monen ikäisistä ihmisistä niin vuorovaikutus ihmisten välillä takaa sen ,että nuoret kysyy neuvoja vanhemmilta kuljettajilta ja taas toisaalta kyllä ne vanhat kuskit kuuntelee nuoria ja omaksuvat asiat mitä kannattaa noudattaa omassa työskentelyssä varsinkin jos se helpottaa omia työtehtäviä.
Kaikki tällainen ikäpolvien vastakkain asettelu on keinotekoista kun samoja töitä kaikki teemme.Se on niin moneen kertaan tullut nähtyä että kuljetusalalla kokemusvuodet ja ammattitaito ei ikävä kyllä useinkaan kulje käsikädessä, vaikka usea pappa näin kuvitteleekin. Johan sen näkee näistä kirjoituksista täällä, totuuksina kirjoitellaan omaa mututuntumaa ja sitten hermostutaan kun joku kehtaa oikaista näitä mutuja kertomalla että ne eivät pidä paikkaansa. Aivan samoin nämä papat toimivat myös työelämässä. Kaikki tehdään samoin kuin on aina tehty, mitään uutta ei viitsitä/haluta/joidenkin kohdalla enää edes ymmärretä opetella ja se oma (monen asian kohdalla kuviteltu) tietämys asioista on yhtäkuin virallinen fakta jota ei sovi kyseenalaistaa. Niinhän sitä sanotan että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, sopii täysin näihin täällä (kin) pyöriviin ikämiehiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ajanut kilometripalkalla kohta 40v, olen tosi tyytyväinen.
Olet menettänyt jo tankkaus lastaus/purku/katkomis/liittämis hommissa aika paljon rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Huhtalan autoissa alkolukot?
Pakko olla!
- Anonyymi
Miksi työnantaja haluaa maksaa muuta kuin työehtosopimulsessa sovittua tuntipalkkaa?? Siitä syystä , että hän haluaa säästää palkkakustannuksissa, eli haluaa maksaa työntekijälleen pienempää palkkaa tehtyä työtuntia kohti. Samalla hän myös siirtää yrityksenä tulosvastuuta työntekijälleen, eli kilometripalkalla ajava saa palkkaa vain jos auto liikkuu. Muuten ollaan työmaalla sitten ilman palkkaa. Ei ole kuluja, kun kuski istuu hytissä kuormaa odotellessa satamassa tai tehtaan pihalla. Näppärää. Kilometrikuskeilla ei varmaan ole mitään halua saada päivärahojakaan.
Kyllä saa olla todella suuri kilometrikorvaus jos sillä palkalla pääsee lähellekään tes-palkkaa kaikkine ylityö-ja vuorolisäkorvauksineen. Jos ajaa vaikka 500 km ja sen jälkeen tekee tunnin kuormaa ilman palkkaa, se pudottaa keskituntupalkkaa kyseisen 500 kilometrin matkalta todella rajusti. Ja kun tietää esum. irtoperähommien rahdit, niin ei niistä kovin kummoista kilometripalkka voi kuskille maksaa. Hyvä jos polttoaineet saa maksettua. Sen verran kova kilpailu on kyseisellä alalla.
Eli vielä kerran, että ainoa syy kilometrioalkan maksamiseen on se, että työnantaja yrittää säästää palkkakustannuksissa. Jos näin ei olisi, työnantaja voisi ihan hyvin maksaa tes-palkkaa kaikkine lisineen työntekijälleen. No, jotkut eivät vaan halua heille lakisääteisesti kuuluvaa rahaa.- Anonyymi
Lue edeltävä kommenttini niin saat vastauksen ,miten asioiden pitäisi olla. NIIn jos maksuperuste on muu kuin aikaan sidottu niin lopputuloksen pitäisi olla vähintään sama jos tehdystä työstä olisi maksettu tuntipalkka. Näin pitäisi olla kuten työehtosopimus mainitsee asiasta ,mutta onko. No...... Suomi on hyvä maa ja avoimia kuljettajan paikkoja on pilvin pimein . On omaa laiskuutta jos ei jaksa etsiä sellaista työpaikkaa jossa asiat on kunnossa. Se vaatii työtä ja ehkä hieman aikaakin,mutta löytyy lopulta varmasti. Nimittäin valtava määrä suurenikäluokan 1950-60 syntyneitä kuljettajia jää tänäkin vuonna eläkkeelle.
Kuten legendaarinen suomi 24 legenda pankkiautomaatti,pakettiautomaatti aikoinaan totesi " ei kannata jäädä paskaan työpaikkaan" makamaan. Vaikka poika oli Turun Runosmäestä niin
sananparsi oli täyttä totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue edeltävä kommenttini niin saat vastauksen ,miten asioiden pitäisi olla. NIIn jos maksuperuste on muu kuin aikaan sidottu niin lopputuloksen pitäisi olla vähintään sama jos tehdystä työstä olisi maksettu tuntipalkka. Näin pitäisi olla kuten työehtosopimus mainitsee asiasta ,mutta onko. No...... Suomi on hyvä maa ja avoimia kuljettajan paikkoja on pilvin pimein . On omaa laiskuutta jos ei jaksa etsiä sellaista työpaikkaa jossa asiat on kunnossa. Se vaatii työtä ja ehkä hieman aikaakin,mutta löytyy lopulta varmasti. Nimittäin valtava määrä suurenikäluokan 1950-60 syntyneitä kuljettajia jää tänäkin vuonna eläkkeelle.
Kuten legendaarinen suomi 24 legenda pankkiautomaatti,pakettiautomaatti aikoinaan totesi " ei kannata jäädä paskaan työpaikkaan" makamaan. Vaikka poika oli Turun Runosmäestä niin
sananparsi oli täyttä totta.Turun poika oli ihan oikeassa tässä asiassa,vaikka muuten hän kyllä pilasi aina koko keskustelu-yhteisön ja oli todella ärsyttävä kirjoittaja.Onneksi lopetti kirjoittelun. Minun on vaikea ymmärtää tällaisena pitkänlinjan uranuurtajana 40 vuotta alalla ja onnellisesti aina hyvässä työpaikassa olleena mikä se on miehissä vikana kun tänne kirjoitetaan kuinka kurjaa on ja kaikki menee päin mäntyä. Silti ei tehdä asioille yhtään mitään???? vaikea ymmärtää. Jos nyt oikein ymmärrän,että jos pitkän uran tehnyt kuski huomauttaa työnantajalleen,että tämä asia ei ole nyt ihan oikein ja pitäisi saada korjaus tai muuten vaihdan työpaikkaa niin ainakin minulla on vahva näkemys,että kyllä se yrittäjä pitää kiinni sellaisesta kuskista joka on kymmeniä vuosia ollut töissä ja hoitanut aina todella hyvin työnsä ja suostuu tarvittaviin muutoksiin vaikka onkin se pomo kas kun se työntekijä on se yrityksen tärkein voimavara.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue edeltävä kommenttini niin saat vastauksen ,miten asioiden pitäisi olla. NIIn jos maksuperuste on muu kuin aikaan sidottu niin lopputuloksen pitäisi olla vähintään sama jos tehdystä työstä olisi maksettu tuntipalkka. Näin pitäisi olla kuten työehtosopimus mainitsee asiasta ,mutta onko. No...... Suomi on hyvä maa ja avoimia kuljettajan paikkoja on pilvin pimein . On omaa laiskuutta jos ei jaksa etsiä sellaista työpaikkaa jossa asiat on kunnossa. Se vaatii työtä ja ehkä hieman aikaakin,mutta löytyy lopulta varmasti. Nimittäin valtava määrä suurenikäluokan 1950-60 syntyneitä kuljettajia jää tänäkin vuonna eläkkeelle.
Kuten legendaarinen suomi 24 legenda pankkiautomaatti,pakettiautomaatti aikoinaan totesi " ei kannata jäädä paskaan työpaikkaan" makamaan. Vaikka poika oli Turun Runosmäestä niin
sananparsi oli täyttä totta.Niin, minä kyllä tiedän miten asioiden pitäisi olla ja siksi kritisoinkin yrittäjiä jotka yrittävät säästää palkkakustannuksista jättämällä osan työntekijälle kuuluvista rahoista maksamatta ja työntekijöitä jotka vielä vapaaehtoisesti suostuvat tähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, minä kyllä tiedän miten asioiden pitäisi olla ja siksi kritisoinkin yrittäjiä jotka yrittävät säästää palkkakustannuksista jättämällä osan työntekijälle kuuluvista rahoista maksamatta ja työntekijöitä jotka vielä vapaaehtoisesti suostuvat tähän.
Monet kuskit ajaa km-palkalla, mys monet myyntimiehet tekevät työtä pelkällä provisiopalkalla, tulot voi olla huomattavasti suurenmat kuin TES sopimuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet kuskit ajaa km-palkalla, mys monet myyntimiehet tekevät työtä pelkällä provisiopalkalla, tulot voi olla huomattavasti suurenmat kuin TES sopimuksella.
Ihan hyvä huomio ja kiitos mielipiteestäsi asia on juurikin näin. Tässä keskustelussa on juurikin kysymys siitä ,että KM-palkkaus on hyväksyttävää jos tehdyllä työmäärällä päästään samaan ansiotasoon kuin periodipalkkauksella/tuntipalkkauksella. Sitten vielä se työturvallisuus aspekti tuo työ pitää tehdä työaikalakeja noudattaen. Tällaisella KM-palkkaus järjestelmällä on ollut huono maine ,koska kuskit rikkovat ahneudessaan työaikalakeja,virittelevät magneetteja vaihdelaatikon kylkeen jotta digipiirturi ei piirrä mitään. Laitetaan jopa oma vaimo ajamaan pikku e-kortti B kortin jatkeeksi jotta vaimo voi hankkia oman digikortin. Sitten vaimon digikortilla jatketaan kun omasta loppuu ajoaika.
Näitä mestareita on jäänyt kiinni juuri perheenjäsenen digikortilla ajosta mm. pohjois-Suomessa. Tämä ei ole urbaanilegenda vaan ihan sanomalehdestä asiasta luin vuosia sitten. Mitä niihin myyntimiehiin tulee niin kyllä pitää olla melkoinen kettu,että sitä työtä pelkällä provisiopalkalla jaksaa kymmeniä vuosia. Jos niissä hommissa pärjää niin sellaisella kaverilla ei ole mitään muuta elämää kuin myydä tavaraa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä huomio ja kiitos mielipiteestäsi asia on juurikin näin. Tässä keskustelussa on juurikin kysymys siitä ,että KM-palkkaus on hyväksyttävää jos tehdyllä työmäärällä päästään samaan ansiotasoon kuin periodipalkkauksella/tuntipalkkauksella. Sitten vielä se työturvallisuus aspekti tuo työ pitää tehdä työaikalakeja noudattaen. Tällaisella KM-palkkaus järjestelmällä on ollut huono maine ,koska kuskit rikkovat ahneudessaan työaikalakeja,virittelevät magneetteja vaihdelaatikon kylkeen jotta digipiirturi ei piirrä mitään. Laitetaan jopa oma vaimo ajamaan pikku e-kortti B kortin jatkeeksi jotta vaimo voi hankkia oman digikortin. Sitten vaimon digikortilla jatketaan kun omasta loppuu ajoaika.
Näitä mestareita on jäänyt kiinni juuri perheenjäsenen digikortilla ajosta mm. pohjois-Suomessa. Tämä ei ole urbaanilegenda vaan ihan sanomalehdestä asiasta luin vuosia sitten. Mitä niihin myyntimiehiin tulee niin kyllä pitää olla melkoinen kettu,että sitä työtä pelkällä provisiopalkalla jaksaa kymmeniä vuosia. Jos niissä hommissa pärjää niin sellaisella kaverilla ei ole mitään muuta elämää kuin myydä tavaraaFakta on kuitenkin se että TES taloissa tehdään 80-90 tuntia 2 viikkojaksoon eikä yhtään enempää. Mikäli alalla haluaa tienata on jokin muu, useimmiten työnantajalle edullisempi palkkausmuoto käytännössä ainoa vaihtoehto. Siksi en ymmärrä näitä TES.istä itkijöitä, kun niitä TES taloja kyllä riittää halukkaille ja urakkamiehet menköön muihin taloihin. Esim. itse tienasin km palkalla ajaessa 3500-4000e/kk, nykyisellä TES palkalla ei pääse lähellekään. Tosin ompahan vapaa-aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fakta on kuitenkin se että TES taloissa tehdään 80-90 tuntia 2 viikkojaksoon eikä yhtään enempää. Mikäli alalla haluaa tienata on jokin muu, useimmiten työnantajalle edullisempi palkkausmuoto käytännössä ainoa vaihtoehto. Siksi en ymmärrä näitä TES.istä itkijöitä, kun niitä TES taloja kyllä riittää halukkaille ja urakkamiehet menköön muihin taloihin. Esim. itse tienasin km palkalla ajaessa 3500-4000e/kk, nykyisellä TES palkalla ei pääse lähellekään. Tosin ompahan vapaa-aikaa.
Mutta kannattaa muistaa,että emme me äijät vaikka kuinka kovia kundeja ollaan ainakin omasta mielestämme .... niin tosiasia on ettemme ole ikinuoria ainakaan fysiikan osalta.
Jaksaminen ja pitkä työpäivä alkaa painaa tuossa viimeistään kun 50 vuotta on täytettyä.
Jokainen täysjärkinen ihminen alkaa arvostamaan myös vapaa-aikaa. Asunnot on maksettu ja mökit on hankittu ja lapsetkin on jo omillaan. Jos haluaa pitää parisuhteen kunnossa niin on ihan järkevää tehdä töitä kohtuullisesti,muuten voi käydä niin ,että vaimo äänestää jaloillaan ja lähtee. Kas kun naiset eivät halua miestä joka väsyneenä kaikki illat makaa ruokailun jälkeen sohvalla.Onnellisia pariskuntia ne jotka ovat kuin paita ja perse,mutta suurin osa naisista ei voi sietää sitä,että mies on työpäivän jälkeen väsynyt keski-ikäinen kuski poloinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fakta on kuitenkin se että TES taloissa tehdään 80-90 tuntia 2 viikkojaksoon eikä yhtään enempää. Mikäli alalla haluaa tienata on jokin muu, useimmiten työnantajalle edullisempi palkkausmuoto käytännössä ainoa vaihtoehto. Siksi en ymmärrä näitä TES.istä itkijöitä, kun niitä TES taloja kyllä riittää halukkaille ja urakkamiehet menköön muihin taloihin. Esim. itse tienasin km palkalla ajaessa 3500-4000e/kk, nykyisellä TES palkalla ei pääse lähellekään. Tosin ompahan vapaa-aikaa.
Niin kommentoimatta mitenkään ihmisten jaksamista työuralla. En ole olleenkaan kiinnostunut ihmisten hyvinvoinnista Minua kiinnostaa lähinnä lainsäädäntö.
Kun lainsäädäntö on nykyisin hyvin tiukka ja on digipiirturit jotka määrittävät tarkalleen mitä on tehty niin miten tätä 90 tunnin työrupeamaa 2 viikon jaksossa voidaan laillisin keinoin ylittää niin en ole siihen löytänyt laillisia keinoja. Mitä tällaiseen keskusteluun palkoista tulee niin sekin asia on jokaisen yksityinen juttu. Mutta jos haluatte niin niin kuski jolla on kaikki ikälisät,yhdistelmäkuskinpalkka, verottomat ruokarahat ja osapäiväraha niin ilman ylitöitä voi hyvinkin olla 3500 eur/kk niin se on surkea palkka kovasta työstä. Näin on myös sairaanhoitajan ja poliisin palkka. Kaikki ovat Suomelle tärkeitä ammatteja joita ei arvosteta riittävästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kommentoimatta mitenkään ihmisten jaksamista työuralla. En ole olleenkaan kiinnostunut ihmisten hyvinvoinnista Minua kiinnostaa lähinnä lainsäädäntö.
Kun lainsäädäntö on nykyisin hyvin tiukka ja on digipiirturit jotka määrittävät tarkalleen mitä on tehty niin miten tätä 90 tunnin työrupeamaa 2 viikon jaksossa voidaan laillisin keinoin ylittää niin en ole siihen löytänyt laillisia keinoja. Mitä tällaiseen keskusteluun palkoista tulee niin sekin asia on jokaisen yksityinen juttu. Mutta jos haluatte niin niin kuski jolla on kaikki ikälisät,yhdistelmäkuskinpalkka, verottomat ruokarahat ja osapäiväraha niin ilman ylitöitä voi hyvinkin olla 3500 eur/kk niin se on surkea palkka kovasta työstä. Näin on myös sairaanhoitajan ja poliisin palkka. Kaikki ovat Suomelle tärkeitä ammatteja joita ei arvosteta riittävästi.Nyt on taas pappa niin hukassa kuin olla ja voi, joka on tosin täysin tyypillistä enkä muuta odottanutkaan. Digipiirturilla voit tehdä viikossa laillisesti 3x15h ja 3x13h vuorot. En tiedä mistä tuon 90h/2 viikkoa rajan revit, itse saan tuosta kyllä 84h viikkoon. Toki tuossa sitten tulee vastaan vuosittaiset ylityömaksimit ym. aika äkkiä jos noita jatkuvasti tehdään mutta ne ovat työnantajan, ei työntekijän ongelmia. Kuten ammattipätevyyskoulutuksessa digipiirturikurssilla opetettiin, on kuljettajan velvollisuus noudattaa ainoastaan häntä koskevaa lainsäädäntöä, eli tieliikenteen siaalilainsäädäntöä. Kaikesta muusta huolehtii työnantaja. Ja muuten tuo palkkalaskelmasi ei pidä alkuunkaan paikaansa, täsyperäkuskin palkka täysillä lisillä on 1240,80/2 vko eli reilu 2500e/kk. Työvuoroja tuossa kuukaudessa on varmaankin se 15-17 koska päivät harvemmin jää siihen kahdeksaan tuntiin. 15xosapäiväraha n.15e = 225e. 2500e 225e = 2725e/kk. TES ei tunne mitään erillisiä ruokarahoja eli jos sellaisen saa niin ollaan töissä jo huomattavasti TES:iä paremmalla palkalla. Eli käytännössä yli 3:n tonnin palkkoihin ei TES:in normitunneilla ole mahdollista päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kannattaa muistaa,että emme me äijät vaikka kuinka kovia kundeja ollaan ainakin omasta mielestämme .... niin tosiasia on ettemme ole ikinuoria ainakaan fysiikan osalta.
Jaksaminen ja pitkä työpäivä alkaa painaa tuossa viimeistään kun 50 vuotta on täytettyä.
Jokainen täysjärkinen ihminen alkaa arvostamaan myös vapaa-aikaa. Asunnot on maksettu ja mökit on hankittu ja lapsetkin on jo omillaan. Jos haluaa pitää parisuhteen kunnossa niin on ihan järkevää tehdä töitä kohtuullisesti,muuten voi käydä niin ,että vaimo äänestää jaloillaan ja lähtee. Kas kun naiset eivät halua miestä joka väsyneenä kaikki illat makaa ruokailun jälkeen sohvalla.Onnellisia pariskuntia ne jotka ovat kuin paita ja perse,mutta suurin osa naisista ei voi sietää sitä,että mies on työpäivän jälkeen väsynyt keski-ikäinen kuski poloinen.No kuka niitä kovia hommia käskee painamaan lopunikäänsä, tekee vaikka vuoden pari tai ihan miltä itsestä tuntuu ja vaihtaa sitten kevyempiin töihin ja nauttii kovalla työllä tienatuista rahoista. Miksi te vanhukset teette kaikesta niin vaikeaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas pappa niin hukassa kuin olla ja voi, joka on tosin täysin tyypillistä enkä muuta odottanutkaan. Digipiirturilla voit tehdä viikossa laillisesti 3x15h ja 3x13h vuorot. En tiedä mistä tuon 90h/2 viikkoa rajan revit, itse saan tuosta kyllä 84h viikkoon. Toki tuossa sitten tulee vastaan vuosittaiset ylityömaksimit ym. aika äkkiä jos noita jatkuvasti tehdään mutta ne ovat työnantajan, ei työntekijän ongelmia. Kuten ammattipätevyyskoulutuksessa digipiirturikurssilla opetettiin, on kuljettajan velvollisuus noudattaa ainoastaan häntä koskevaa lainsäädäntöä, eli tieliikenteen siaalilainsäädäntöä. Kaikesta muusta huolehtii työnantaja. Ja muuten tuo palkkalaskelmasi ei pidä alkuunkaan paikaansa, täsyperäkuskin palkka täysillä lisillä on 1240,80/2 vko eli reilu 2500e/kk. Työvuoroja tuossa kuukaudessa on varmaankin se 15-17 koska päivät harvemmin jää siihen kahdeksaan tuntiin. 15xosapäiväraha n.15e = 225e. 2500e 225e = 2725e/kk. TES ei tunne mitään erillisiä ruokarahoja eli jos sellaisen saa niin ollaan töissä jo huomattavasti TES:iä paremmalla palkalla. Eli käytännössä yli 3:n tonnin palkkoihin ei TES:in normitunneilla ole mahdollista päästä.
Kyllä tässäkin on taas laskinta paljon käytetty ja aikaa nähty,että saadaan jotain materiaalia maailmalle jotka voidaan nokittaa kuljettaja kolleegan mielipide negatiivisesti. Minä painan aamuyöstä päivään keskimäärin 8-10 tuntia viitenä päivänä viikossa töitä (todella raskasta jakeluajoa Helsingin alueella) vuosiansio on ollut keskimäärin 44 000 eur. Se sisältää verottoman ruokarahan , yksinajolisän, suoritepalkan (joka on yrityksen itse laatima ja ihan kohtuullinen eli yritys haluaa sen mielellään palkita kuljettajia hyvin tehdystä työstä) Yötunneilta maksetaan ennen klo 6 100% palkka koska sellainen maksetaan myös muille työntekijöille. Niin nämä ovat ne taikasanat joilla taataan se ettei työvoimapulaa ole kuljetusalalla. Näin toimitaan hyvissä työpaikoissa jossa työt tehdään särmästi ja hommat hoituvat. Jokaisella on oikeus tällaiseen hyvään työpaikkaan. Se ei löydy hetkessä ja sen eteen pitää nähdä vaivaa ja muuttokin toiselle paikkakunnalle voi tulla kysymykseen, Lopulta sellainen löytyy ja kun löytyy niin se onkin sitten se "eläkevirka" Oi ne onnelliset jotka ovat olleet 45 vuotta samassa työpaikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas pappa niin hukassa kuin olla ja voi, joka on tosin täysin tyypillistä enkä muuta odottanutkaan. Digipiirturilla voit tehdä viikossa laillisesti 3x15h ja 3x13h vuorot. En tiedä mistä tuon 90h/2 viikkoa rajan revit, itse saan tuosta kyllä 84h viikkoon. Toki tuossa sitten tulee vastaan vuosittaiset ylityömaksimit ym. aika äkkiä jos noita jatkuvasti tehdään mutta ne ovat työnantajan, ei työntekijän ongelmia. Kuten ammattipätevyyskoulutuksessa digipiirturikurssilla opetettiin, on kuljettajan velvollisuus noudattaa ainoastaan häntä koskevaa lainsäädäntöä, eli tieliikenteen siaalilainsäädäntöä. Kaikesta muusta huolehtii työnantaja. Ja muuten tuo palkkalaskelmasi ei pidä alkuunkaan paikaansa, täsyperäkuskin palkka täysillä lisillä on 1240,80/2 vko eli reilu 2500e/kk. Työvuoroja tuossa kuukaudessa on varmaankin se 15-17 koska päivät harvemmin jää siihen kahdeksaan tuntiin. 15xosapäiväraha n.15e = 225e. 2500e 225e = 2725e/kk. TES ei tunne mitään erillisiä ruokarahoja eli jos sellaisen saa niin ollaan töissä jo huomattavasti TES:iä paremmalla palkalla. Eli käytännössä yli 3:n tonnin palkkoihin ei TES:in normitunneilla ole mahdollista päästä.
Nyt järki käteen varsinkin jos jakelutyöstä puhutaan niin kuskeilla on säännölliset työajat ja työvuorot. Kaikki tällaiset 3 x15 h 3 x 13 h mestarit ovat enemmän tai vähemmän oman alansa " omasta mielestään" niitä ainoita oikeita kuljettajia "Suomen rekkakuskit jäällä" miehiä vaikkei talvea ei ole ollut vuosiin. Normi jakelukuski tekee kahden viikon perioidityöjakson ja tällöin ajoaika on kahdessa viikossa 90 tuntia eli 45 tuntia viikko.
Siis puhumme ajoajasta. Se mitä nämä jakelukuskit käyttää lastaukseen ja muuhun koheltamiseen on sitten oma lukunsa. Kaikissa suurissa kuljetusyrityksissä on tarkasti mietitty ajoajat siten ettei päivittäinen ajoaika ylity ja työaikalakeja noudatetaan pilkulleen.
Se on tietysti huono uutinen niille jotka haluaisivat painaa pitkää päivää,mutta hyvä asia kuljettajan perheelle kun iskä on joskus jopa kotona ja hyvä niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt järki käteen varsinkin jos jakelutyöstä puhutaan niin kuskeilla on säännölliset työajat ja työvuorot. Kaikki tällaiset 3 x15 h 3 x 13 h mestarit ovat enemmän tai vähemmän oman alansa " omasta mielestään" niitä ainoita oikeita kuljettajia "Suomen rekkakuskit jäällä" miehiä vaikkei talvea ei ole ollut vuosiin. Normi jakelukuski tekee kahden viikon perioidityöjakson ja tällöin ajoaika on kahdessa viikossa 90 tuntia eli 45 tuntia viikko.
Siis puhumme ajoajasta. Se mitä nämä jakelukuskit käyttää lastaukseen ja muuhun koheltamiseen on sitten oma lukunsa. Kaikissa suurissa kuljetusyrityksissä on tarkasti mietitty ajoajat siten ettei päivittäinen ajoaika ylity ja työaikalakeja noudatetaan pilkulleen.
Se on tietysti huono uutinen niille jotka haluaisivat painaa pitkää päivää,mutta hyvä asia kuljettajan perheelle kun iskä on joskus jopa kotona ja hyvä niin.Tällaisille tosi ammattilaisille 3 x 15 h ja 3 x 13 h työtä putkeen. Millaisen kuvan haluatte luoda niille innokkaille nuorille kuljetusalan lupauksille jotka vasta opiskelevat alaa ammattikoulussa niin kerrotte karua totuutta tyhmistä kuljettajista joilla ei ole mitään muuta elämää kuin ratin vääntö.Työaikalainsäädäntö kertoo seuraavaa:päivittäinen ajoaika saa olla 9 tuntia . Pidetään yksi 15 min ja yksi 30 min. tauko eli 45 min. yhteensä.Lyhyempi tauko pitää olla ensin ja sitten pidempi. Näin myös piirturi asian tulkitsee. viikossa voi olla ajotunteja 45 ja kahdessa viikossa 90. Sitten muuta työtä,lastaus ja purku ja auton pesu,huolto voidaan suorittaa joustojen puitteissa.Silloin kokonaistyöaika voi olla jopa tuo 13 tuntia. Onneksi nämä nerot omien sääntöjen luojat asuvat Suomessa, Saksassa tällaiset kaverit olisivat ratsiassa autobahnalla todella hiljaisia miehiä. Siis todella hiljaisia. Tiedän kun olen noita baanoja ajanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas pappa niin hukassa kuin olla ja voi, joka on tosin täysin tyypillistä enkä muuta odottanutkaan. Digipiirturilla voit tehdä viikossa laillisesti 3x15h ja 3x13h vuorot. En tiedä mistä tuon 90h/2 viikkoa rajan revit, itse saan tuosta kyllä 84h viikkoon. Toki tuossa sitten tulee vastaan vuosittaiset ylityömaksimit ym. aika äkkiä jos noita jatkuvasti tehdään mutta ne ovat työnantajan, ei työntekijän ongelmia. Kuten ammattipätevyyskoulutuksessa digipiirturikurssilla opetettiin, on kuljettajan velvollisuus noudattaa ainoastaan häntä koskevaa lainsäädäntöä, eli tieliikenteen siaalilainsäädäntöä. Kaikesta muusta huolehtii työnantaja. Ja muuten tuo palkkalaskelmasi ei pidä alkuunkaan paikaansa, täsyperäkuskin palkka täysillä lisillä on 1240,80/2 vko eli reilu 2500e/kk. Työvuoroja tuossa kuukaudessa on varmaankin se 15-17 koska päivät harvemmin jää siihen kahdeksaan tuntiin. 15xosapäiväraha n.15e = 225e. 2500e 225e = 2725e/kk. TES ei tunne mitään erillisiä ruokarahoja eli jos sellaisen saa niin ollaan töissä jo huomattavasti TES:iä paremmalla palkalla. Eli käytännössä yli 3:n tonnin palkkoihin ei TES:in normitunneilla ole mahdollista päästä.
Työantajan on maksettava verottomat kotimaan päivärahat jos ehdot täyttyvät eli poistutaan työpaikan kunnan alueelta ja työnantaja ei pysty järjestämään ruokailua
Ruokaraha tai kotimaan osapäiväraha kuuluu kuljettajalle ja se on verovapaata tuloa.
Kannatta lukea tarkemmat tiedot Ruokaraha/ päiväraha maksuperusteet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas pappa niin hukassa kuin olla ja voi, joka on tosin täysin tyypillistä enkä muuta odottanutkaan. Digipiirturilla voit tehdä viikossa laillisesti 3x15h ja 3x13h vuorot. En tiedä mistä tuon 90h/2 viikkoa rajan revit, itse saan tuosta kyllä 84h viikkoon. Toki tuossa sitten tulee vastaan vuosittaiset ylityömaksimit ym. aika äkkiä jos noita jatkuvasti tehdään mutta ne ovat työnantajan, ei työntekijän ongelmia. Kuten ammattipätevyyskoulutuksessa digipiirturikurssilla opetettiin, on kuljettajan velvollisuus noudattaa ainoastaan häntä koskevaa lainsäädäntöä, eli tieliikenteen siaalilainsäädäntöä. Kaikesta muusta huolehtii työnantaja. Ja muuten tuo palkkalaskelmasi ei pidä alkuunkaan paikaansa, täsyperäkuskin palkka täysillä lisillä on 1240,80/2 vko eli reilu 2500e/kk. Työvuoroja tuossa kuukaudessa on varmaankin se 15-17 koska päivät harvemmin jää siihen kahdeksaan tuntiin. 15xosapäiväraha n.15e = 225e. 2500e 225e = 2725e/kk. TES ei tunne mitään erillisiä ruokarahoja eli jos sellaisen saa niin ollaan töissä jo huomattavasti TES:iä paremmalla palkalla. Eli käytännössä yli 3:n tonnin palkkoihin ei TES:in normitunneilla ole mahdollista päästä.
Ei voi puhua näin yleisesti palkoista kun suurin osa Suomen kuskeista on yli 50 vuotiaita ja täydet ikälisät on tulleet jo alalla toimittua 12 vuotta. Siihen ne ikälisät sitten jäävätkin.
Suurimmalla osalla seniori kuskeja peruspalkka kuukaudessa on 2600 euroa. Parempi kuin kirjastotädillä jolla on akateeminen yliopistokoulutus, parempi kuin lastentarhaopettajalla jolla hänelläkin on yliopistotausta kasvatustieteenmaisterina ja hänkin tienaa keskimäärin 2300 eur/ kk. Perushoitaja ja aloitteleva sairaanhoitaja 1980-2100 eur / kk niin näillä mennään kun tärkeitä perusduuneja tehdään niitä meille kaikille tärkeitä asioita. Mikä pahinta niin nämä edellä mainitut ihmiset eivät saa ruokarahoja, kotimaan päivärahoja, bonuksia, ylityökorvauksia vain pelkkää samaa peuspalkkaa joka kuukausi. Kuski sentään saa palkkaa siltä pohjalta mitä on tehnyt ja lisätkin maksetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tässäkin on taas laskinta paljon käytetty ja aikaa nähty,että saadaan jotain materiaalia maailmalle jotka voidaan nokittaa kuljettaja kolleegan mielipide negatiivisesti. Minä painan aamuyöstä päivään keskimäärin 8-10 tuntia viitenä päivänä viikossa töitä (todella raskasta jakeluajoa Helsingin alueella) vuosiansio on ollut keskimäärin 44 000 eur. Se sisältää verottoman ruokarahan , yksinajolisän, suoritepalkan (joka on yrityksen itse laatima ja ihan kohtuullinen eli yritys haluaa sen mielellään palkita kuljettajia hyvin tehdystä työstä) Yötunneilta maksetaan ennen klo 6 100% palkka koska sellainen maksetaan myös muille työntekijöille. Niin nämä ovat ne taikasanat joilla taataan se ettei työvoimapulaa ole kuljetusalalla. Näin toimitaan hyvissä työpaikoissa jossa työt tehdään särmästi ja hommat hoituvat. Jokaisella on oikeus tällaiseen hyvään työpaikkaan. Se ei löydy hetkessä ja sen eteen pitää nähdä vaivaa ja muuttokin toiselle paikkakunnalle voi tulla kysymykseen, Lopulta sellainen löytyy ja kun löytyy niin se onkin sitten se "eläkevirka" Oi ne onnelliset jotka ovat olleet 45 vuotta samassa työpaikassa.
Niin, oletko kenties tietoinen että kaikkia ei kiinnosta todella raskas jakeluajo joista nyt kenties maksetaan yli Tesin vaan esim. Tes palkalla voi tehdä muitakin hommia jotka kuluttaa vähemmän kroppaa? Ja samaan aikaan itkette kun jossain fyysisesti kevyemmässä työssä painetaan isoja tuntimääriä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt järki käteen varsinkin jos jakelutyöstä puhutaan niin kuskeilla on säännölliset työajat ja työvuorot. Kaikki tällaiset 3 x15 h 3 x 13 h mestarit ovat enemmän tai vähemmän oman alansa " omasta mielestään" niitä ainoita oikeita kuljettajia "Suomen rekkakuskit jäällä" miehiä vaikkei talvea ei ole ollut vuosiin. Normi jakelukuski tekee kahden viikon perioidityöjakson ja tällöin ajoaika on kahdessa viikossa 90 tuntia eli 45 tuntia viikko.
Siis puhumme ajoajasta. Se mitä nämä jakelukuskit käyttää lastaukseen ja muuhun koheltamiseen on sitten oma lukunsa. Kaikissa suurissa kuljetusyrityksissä on tarkasti mietitty ajoajat siten ettei päivittäinen ajoaika ylity ja työaikalakeja noudatetaan pilkulleen.
Se on tietysti huono uutinen niille jotka haluaisivat painaa pitkää päivää,mutta hyvä asia kuljettajan perheelle kun iskä on joskus jopa kotona ja hyvä niin.Noniin papparaiset, taas huomaa että ymmärryksen kanssa alkaa olla pahoja ongelmia. Ensin väitetään että digikortilla on mahdollista tehdä töitä 90h/2 viikkoa ja kun tämä korjataan kertoen miten asian laita todellisuudessa on, aletaan suoltaa tällaista asiaan liittymätöntä skeidaa. Huomaa kyllä että pitkään alalla toimiminen lamauttaa ihmisen ymmärryskyvyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työantajan on maksettava verottomat kotimaan päivärahat jos ehdot täyttyvät eli poistutaan työpaikan kunnan alueelta ja työnantaja ei pysty järjestämään ruokailua
Ruokaraha tai kotimaan osapäiväraha kuuluu kuljettajalle ja se on verovapaata tuloa.
Kannatta lukea tarkemmat tiedot Ruokaraha/ päiväraha maksuperusteetTES ei mitään ruokarahaa tunne, jos ollaan yli 10h pois asemapaikkakunnalta niin tällöin maksetaan osapäiväraha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisille tosi ammattilaisille 3 x 15 h ja 3 x 13 h työtä putkeen. Millaisen kuvan haluatte luoda niille innokkaille nuorille kuljetusalan lupauksille jotka vasta opiskelevat alaa ammattikoulussa niin kerrotte karua totuutta tyhmistä kuljettajista joilla ei ole mitään muuta elämää kuin ratin vääntö.Työaikalainsäädäntö kertoo seuraavaa:päivittäinen ajoaika saa olla 9 tuntia . Pidetään yksi 15 min ja yksi 30 min. tauko eli 45 min. yhteensä.Lyhyempi tauko pitää olla ensin ja sitten pidempi. Näin myös piirturi asian tulkitsee. viikossa voi olla ajotunteja 45 ja kahdessa viikossa 90. Sitten muuta työtä,lastaus ja purku ja auton pesu,huolto voidaan suorittaa joustojen puitteissa.Silloin kokonaistyöaika voi olla jopa tuo 13 tuntia. Onneksi nämä nerot omien sääntöjen luojat asuvat Suomessa, Saksassa tällaiset kaverit olisivat ratsiassa autobahnalla todella hiljaisia miehiä. Siis todella hiljaisia. Tiedän kun olen noita baanoja ajanut.
Niin mitenkä nyt oikeasti asia on onko ihminen tässä tapauksessa mies/pojan kloppi joka ihannoi 13/ 15 tunnin työrupeamia ihan täysi järkinen ihminen . jos meidän esivanhemmat ovat käyneet torpparilaitoksen jälkeen suurta kädenvääntöä mikä on työläisen asema Suomessa. Onko työtätekevän kansan oltava orjia niille jolla on varallisuutta. Oli kansalaissota joka oli häpeä koko Suomen kansalle. Tämän asian on todennut ihan presidentti
Niinistö.Minun on vaikea ymmärtää sellaisia nuoria ihmisiä jotka eivät anna arvoa niille ihmisille jotka ovat ovat tehneet kuljetusalalla töitä esim. 1970 luvulla ja kuukausipalkka oli 900 mk/kk eli nykyrahassa 150 eur . Ajat ovat nyt toiset ja kuljettajan palkka on noussut lähellä teollisuuden palkkoja. miksi edelleen on porukka joka haluaa pilata hyvän kehityksen säännöllisistä työajoista asiallisisesta palkasta ja samalla valittaa
Liity ettei ammattitaitosia kuljettajia tule alalle.Ei tule koska osa omasta ammattiväestä pissii omaan pesäänsä ja kertoo kuinka kurjaa on olla kuljettaja. Säälittävää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisille tosi ammattilaisille 3 x 15 h ja 3 x 13 h työtä putkeen. Millaisen kuvan haluatte luoda niille innokkaille nuorille kuljetusalan lupauksille jotka vasta opiskelevat alaa ammattikoulussa niin kerrotte karua totuutta tyhmistä kuljettajista joilla ei ole mitään muuta elämää kuin ratin vääntö.Työaikalainsäädäntö kertoo seuraavaa:päivittäinen ajoaika saa olla 9 tuntia . Pidetään yksi 15 min ja yksi 30 min. tauko eli 45 min. yhteensä.Lyhyempi tauko pitää olla ensin ja sitten pidempi. Näin myös piirturi asian tulkitsee. viikossa voi olla ajotunteja 45 ja kahdessa viikossa 90. Sitten muuta työtä,lastaus ja purku ja auton pesu,huolto voidaan suorittaa joustojen puitteissa.Silloin kokonaistyöaika voi olla jopa tuo 13 tuntia. Onneksi nämä nerot omien sääntöjen luojat asuvat Suomessa, Saksassa tällaiset kaverit olisivat ratsiassa autobahnalla todella hiljaisia miehiä. Siis todella hiljaisia. Tiedän kun olen noita baanoja ajanut.
Niin, pappa kun ei taas ymmärtänyt lukemaansa niin tulos on tällainen. Selitin tuossa viestissäni toiselle ikämiehelle joka luuli että digikortilla voi työskennellä vain 90h/2vko, miten asia todellisuudessa on. Moisten työmäärien järkevyys/järjettömyys taas ei liittynyt asiaan mitenkään, mutta mitäs muuta teiltä patuilta voikaan odottaa. Ensin ollaan väärässä, sitten kun korjatan, ei ymmärretä täysin ja aletaan kitistä jostain asiaan liittymätömästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitenkä nyt oikeasti asia on onko ihminen tässä tapauksessa mies/pojan kloppi joka ihannoi 13/ 15 tunnin työrupeamia ihan täysi järkinen ihminen . jos meidän esivanhemmat ovat käyneet torpparilaitoksen jälkeen suurta kädenvääntöä mikä on työläisen asema Suomessa. Onko työtätekevän kansan oltava orjia niille jolla on varallisuutta. Oli kansalaissota joka oli häpeä koko Suomen kansalle. Tämän asian on todennut ihan presidentti
Niinistö.Minun on vaikea ymmärtää sellaisia nuoria ihmisiä jotka eivät anna arvoa niille ihmisille jotka ovat ovat tehneet kuljetusalalla töitä esim. 1970 luvulla ja kuukausipalkka oli 900 mk/kk eli nykyrahassa 150 eur . Ajat ovat nyt toiset ja kuljettajan palkka on noussut lähellä teollisuuden palkkoja. miksi edelleen on porukka joka haluaa pilata hyvän kehityksen säännöllisistä työajoista asiallisisesta palkasta ja samalla valittaa
Liity ettei ammattitaitosia kuljettajia tule alalle.Ei tule koska osa omasta ammattiväestä pissii omaan pesäänsä ja kertoo kuinka kurjaa on olla kuljettaja. SäälittävääAsiallinen kommentti. Jokaisen pitää muistaa myös Suomen historia ja työläisten olot viimeisen 120 vuoden ajalta. jos olet työssä oleva kuski 2020 ja et myönnä olevasi työläinen niin sinulla on todella huono itsetunto. Ei ne asiat miksikään muutu vaikka aika on toinen.
Meillä on johtajia,toimihenkilöitä ja työläisiä ja virastokielellä puhutaan työntekijästä. Jos olet hyvän itsetunnon omaava kuski niin voit reilusti sanoa kuuluvasi työläisten porukkaan. Se ,että kuulut työläisiin ei kerro mitään puoluekannastasi. Itse äänestän yleisimmin Kokoomusta.Moni työkaveri äänestää perussuomalaisia.Vasemmistoliittoa ei kukaan.
Politiikka ja työläisyys ei ole nykyisin enää tärkeä yhdistelmä.Minulle on tärkeintä,että asiat hoidetaan siten kuin lainsäädäntöön on asiat kirjattu ja saan ne asiat työssäni mitkä kuulukin saada. Asiallinen palkka, ruokarahat ja ylityökorvaukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt järki käteen varsinkin jos jakelutyöstä puhutaan niin kuskeilla on säännölliset työajat ja työvuorot. Kaikki tällaiset 3 x15 h 3 x 13 h mestarit ovat enemmän tai vähemmän oman alansa " omasta mielestään" niitä ainoita oikeita kuljettajia "Suomen rekkakuskit jäällä" miehiä vaikkei talvea ei ole ollut vuosiin. Normi jakelukuski tekee kahden viikon perioidityöjakson ja tällöin ajoaika on kahdessa viikossa 90 tuntia eli 45 tuntia viikko.
Siis puhumme ajoajasta. Se mitä nämä jakelukuskit käyttää lastaukseen ja muuhun koheltamiseen on sitten oma lukunsa. Kaikissa suurissa kuljetusyrityksissä on tarkasti mietitty ajoajat siten ettei päivittäinen ajoaika ylity ja työaikalakeja noudatetaan pilkulleen.
Se on tietysti huono uutinen niille jotka haluaisivat painaa pitkää päivää,mutta hyvä asia kuljettajan perheelle kun iskä on joskus jopa kotona ja hyvä niin.Ei jessus sentään mistä teitä neropatteja oikein riittää, normi jakelukuski ei todellakaan aja autoa 90h/2 viikkoa. Ihan vakavissasi väität että joku 12 tonnin Atego jonka ajoalueena on pk seutu, vetää 6-700 kilsaa joka ikinen päivä jonka tuollaiset ajotunnit edellyttävät? Todellisuudessahan kaikki alalla olijat tietävät että tavalliset jakoautot ajaa sen 100-300km vuorossa ja ajoaikaa tulee maksimissaan muutama tunti. Suurempi osa työstä ei ole itse ajoa vaan kuorman käsittelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitenkä nyt oikeasti asia on onko ihminen tässä tapauksessa mies/pojan kloppi joka ihannoi 13/ 15 tunnin työrupeamia ihan täysi järkinen ihminen . jos meidän esivanhemmat ovat käyneet torpparilaitoksen jälkeen suurta kädenvääntöä mikä on työläisen asema Suomessa. Onko työtätekevän kansan oltava orjia niille jolla on varallisuutta. Oli kansalaissota joka oli häpeä koko Suomen kansalle. Tämän asian on todennut ihan presidentti
Niinistö.Minun on vaikea ymmärtää sellaisia nuoria ihmisiä jotka eivät anna arvoa niille ihmisille jotka ovat ovat tehneet kuljetusalalla töitä esim. 1970 luvulla ja kuukausipalkka oli 900 mk/kk eli nykyrahassa 150 eur . Ajat ovat nyt toiset ja kuljettajan palkka on noussut lähellä teollisuuden palkkoja. miksi edelleen on porukka joka haluaa pilata hyvän kehityksen säännöllisistä työajoista asiallisisesta palkasta ja samalla valittaa
Liity ettei ammattitaitosia kuljettajia tule alalle.Ei tule koska osa omasta ammattiväestä pissii omaan pesäänsä ja kertoo kuinka kurjaa on olla kuljettaja. SäälittävääKatsokaas patut hyvät kun se arvostus ei tule tyhjästä vaan se tulee ansaita, ja siihen ei riitä pelkkä pitkä työhistoria vaan myös asenne tulisi olla kohdallaan, tuo teidän asenne mikä täälläkin on nähtävissä ei sitä arvostusta tuo. Tuskin niitä pitkiä päiviä kukaan sen kummemmin ihannoi, mutta täysin laillisesti niitä voi tehdä jos siltä tuntuu. Säännöllinen työaika ei vain sovi kaikkiin ajotehtäviin mitenkään, se on toki varmasti vaikeaa ymmärtää kun ikänsä on pyöritetty sitä jakarin rattia ja vedetty rullakkoa kotinurkissa ja mitään muuta perspektiiviä saati ymmärryskykyä ja halukkuutta alaan ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TES ei mitään ruokarahaa tunne, jos ollaan yli 10h pois asemapaikkakunnalta niin tällöin maksetaan osapäiväraha.
Kyllä tällaista ruokarahaa voidaan maksaa ja pitääkin maksaa jos yrittäjä on järjestänyt muille yrityksen työntekijöille ruokailun johon kuljettajalla ei ole mahdollisuus osallistua.
Se on reilu peli yrittäjältä kuljettajalle osoituksena,että myös kuljettajia arvostetaan saman arvoisena työntekijänä kuin muita työntekijöitä. Kaikki yrittäjät eivät ole riistokapitalisteja vaan mielellään maksavat tällaisia verottomia bonuksia,kas kun kuljettaja on joka yrityksen se tärkein voimavara. Ilman kuskia tavara ei liiku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jessus sentään mistä teitä neropatteja oikein riittää, normi jakelukuski ei todellakaan aja autoa 90h/2 viikkoa. Ihan vakavissasi väität että joku 12 tonnin Atego jonka ajoalueena on pk seutu, vetää 6-700 kilsaa joka ikinen päivä jonka tuollaiset ajotunnit edellyttävät? Todellisuudessahan kaikki alalla olijat tietävät että tavalliset jakoautot ajaa sen 100-300km vuorossa ja ajoaikaa tulee maksimissaan muutama tunti. Suurempi osa työstä ei ole itse ajoa vaan kuorman käsittelyä.
Niin eiköhän kyseessä ollut maksimi ajoaika suoritus jonka voi suorittaa laillisesti eli 45 tuntia viikossa ja 90 tuntia kahdessa viikossa.Älkää rakkaat jakelukuski kollegat lukeko kuin piru raamattua kaikkea.Sitten pahoitetaan mieli ja kirjoitetaan kuin joku p....kele riivaisi omaa mieltä.
Tuskin kukaan tässä väittää,että näin ajetaan eikä todellisuudessa ajeta jos kyse on jakeluajosta ja varsinkin pääkaupunkiseudulla . Todellisuudessa ajoaika on 2.5 - 3.5 tuntia ja muuta työtä eli lastausta ,purkua,asiakaspalvelua ja tyhjien kuljetusyksiköiden palautusta loppuaika.Päivittäinen kokonaistyöaika 8-12 tuntia keskimäärin. Tässäkin tapauksessa jokainen fiksu ihminen ymmärtää ,että tämä 3 x 13 tuntia / 3 x 15 tuntia ääliö ei elä sitä arkea mitä kukaan normi kuski elää. Kyseinen kirjoittaja on friikki ja kukaan työnantaja ei suostu jatkuvaan tällaiseen 3 X 13 tuntia työsopimukseen. Lakitekstikin sanoo selvästi tilapäisessä tapauksessa voi kokonaistyöaika ylittyä ja olla tuo 13 tuntia. Ei sellaista saa laillisesti tehdä 52 viikkoa vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eiköhän kyseessä ollut maksimi ajoaika suoritus jonka voi suorittaa laillisesti eli 45 tuntia viikossa ja 90 tuntia kahdessa viikossa.Älkää rakkaat jakelukuski kollegat lukeko kuin piru raamattua kaikkea.Sitten pahoitetaan mieli ja kirjoitetaan kuin joku p....kele riivaisi omaa mieltä.
Tuskin kukaan tässä väittää,että näin ajetaan eikä todellisuudessa ajeta jos kyse on jakeluajosta ja varsinkin pääkaupunkiseudulla . Todellisuudessa ajoaika on 2.5 - 3.5 tuntia ja muuta työtä eli lastausta ,purkua,asiakaspalvelua ja tyhjien kuljetusyksiköiden palautusta loppuaika.Päivittäinen kokonaistyöaika 8-12 tuntia keskimäärin. Tässäkin tapauksessa jokainen fiksu ihminen ymmärtää ,että tämä 3 x 13 tuntia / 3 x 15 tuntia ääliö ei elä sitä arkea mitä kukaan normi kuski elää. Kyseinen kirjoittaja on friikki ja kukaan työnantaja ei suostu jatkuvaan tällaiseen 3 X 13 tuntia työsopimukseen. Lakitekstikin sanoo selvästi tilapäisessä tapauksessa voi kokonaistyöaika ylittyä ja olla tuo 13 tuntia. Ei sellaista saa laillisesti tehdä 52 viikkoa vuodessa.Näitä viestiketjuja on kyllä hauska lukea,nehän yhtä Hedbergin standup show:ta.
Yksi kirjoittaa yhtä ja toinen tyrmää toisen . Kokeneet kuskit kirjoittaa oman mielipiteensä
ja juniorit tyrmää ja haukkuu seniileiksi papparaisiksi. Ammattiltaidolla kokemuksella pyyhitään hanuria,koska nykyisin on ihan eri meininki. Nykyisin vain pitää mennä,meni sitten suteen tai saveen. Puoli vuotta vanhasta autosta puuttuu takalokasuoja ja kyljessä on 2 m x 10 cm pitkä reikä ,"mutta ei haitaa pakko painaa pitkää päivää" Joy joy........
Onneksi koko kuljetusala ei ole tätä. Tällaista meininkiä on täällä ,mutta niissä todella hyvissä yrityksissä meininki on ihan toinen,sitä sanotaan tekemisen meiningiksi ja tulosta syntyy ja palkat on kohdillaan. Kaikilla on mahdollisuus päästä tällaisiin yrityksiin töihin ei ehkä heti mutta kun on sitkeä ja reipas niin muutaman vuoden aikajaksolla kyllä pääsee, kas kun suuri joukko rautasia ammattilaisia jää juuri nyt eläkkeelle joka vuosi.
Niin ne suuret ikäluokat sodan jälkeen syntyneet poistuvat palveluksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä viestiketjuja on kyllä hauska lukea,nehän yhtä Hedbergin standup show:ta.
Yksi kirjoittaa yhtä ja toinen tyrmää toisen . Kokeneet kuskit kirjoittaa oman mielipiteensä
ja juniorit tyrmää ja haukkuu seniileiksi papparaisiksi. Ammattiltaidolla kokemuksella pyyhitään hanuria,koska nykyisin on ihan eri meininki. Nykyisin vain pitää mennä,meni sitten suteen tai saveen. Puoli vuotta vanhasta autosta puuttuu takalokasuoja ja kyljessä on 2 m x 10 cm pitkä reikä ,"mutta ei haitaa pakko painaa pitkää päivää" Joy joy........
Onneksi koko kuljetusala ei ole tätä. Tällaista meininkiä on täällä ,mutta niissä todella hyvissä yrityksissä meininki on ihan toinen,sitä sanotaan tekemisen meiningiksi ja tulosta syntyy ja palkat on kohdillaan. Kaikilla on mahdollisuus päästä tällaisiin yrityksiin töihin ei ehkä heti mutta kun on sitkeä ja reipas niin muutaman vuoden aikajaksolla kyllä pääsee, kas kun suuri joukko rautasia ammattilaisia jää juuri nyt eläkkeelle joka vuosi.
Niin ne suuret ikäluokat sodan jälkeen syntyneet poistuvat palveluksesta.On tämä niin säälittävää luettavaa. Yksi painaa pitkää päivää 13 h x 3 / 15 h x 3 ja toiselle ei tule km riittävästi. Yksi pahoittaa mielensä jo työaikalakisäädöksistä. Voi kun nyt edes koittaisi se päivä nyky-Suomessa,että kun on työtä tarjolla jakeluajoa pääkaupunkiseudulla ja palkka on ihan asiallinen kaikkine lisineen ja ihan ATK:n sopimusten mukaisesti ja työtehtävät ovat ihan mukavat ja silti ei löydy kuljettajaa ei millään. Tätä tämä on ollut jo pidemmän aikaan. Nuoret naiset ovat kiitettävästi tarttuneet ongelmaan ja parhaimmat nuoret kuljettajat ovat tästä syystä nuori naisia ja ne mimmit hoitavatkin työt todella hyvin.
Ei kiitos mitään haistatteluja sillä nämä nuoret naiset jotka alalle ovat tulleet hoitavat työnsä todella pro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tämä niin säälittävää luettavaa. Yksi painaa pitkää päivää 13 h x 3 / 15 h x 3 ja toiselle ei tule km riittävästi. Yksi pahoittaa mielensä jo työaikalakisäädöksistä. Voi kun nyt edes koittaisi se päivä nyky-Suomessa,että kun on työtä tarjolla jakeluajoa pääkaupunkiseudulla ja palkka on ihan asiallinen kaikkine lisineen ja ihan ATK:n sopimusten mukaisesti ja työtehtävät ovat ihan mukavat ja silti ei löydy kuljettajaa ei millään. Tätä tämä on ollut jo pidemmän aikaan. Nuoret naiset ovat kiitettävästi tarttuneet ongelmaan ja parhaimmat nuoret kuljettajat ovat tästä syystä nuori naisia ja ne mimmit hoitavatkin työt todella hyvin.
Ei kiitos mitään haistatteluja sillä nämä nuoret naiset jotka alalle ovat tulleet hoitavat työnsä todella pro.Niin lipsahti ATK,mutta tarkoitin AKT eli näillä mennään.
- Anonyymi
Huhtala Logistics vaikuttaa hyvältä työpaikalta, jossa ajatellaan ihmistä työntakana.
Kuljettajien puolella on hyvä me henki ja sopivasti kettuilua ja kuittailua puolin toisin, elämää ei saa ottaa liian vakavasti.
Itse en ole kuullut kuljettajilta pahaa sanaa yrityksestä, tuntuu aika vakaalla pohjalla olevalta yritykseltä, joka tahtoo kehittyä.
Yritys on kasvanut ja panostanut paljon kehittymiseensä. Yritys selkeästi haluaa turvata työpaikan työntekijöilleen.- Anonyymi
Huhtala Logistics Oy (2841877-5) liikevaihto oli 17,8 miljoonaa euroa 2020 ja työllisti 124 henkilöä. Liikevaihto nousi 435,5 %. Liiketoiminnan voitto oli 309 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 1,7 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 7 %.
- Anonyymi
huhtala logistics näyttää päälle päin hyvältä mutta palkkoja ei makseta kunnolla ja muutenkin vitun surkeaa touhua. Saatana voi olla vaikeeta niillä työnteko
- Anonyymi
Huhtala Logistics muuten hyvä, paitsi autoissa alkolukot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhtala Logistics muuten hyvä, paitsi autoissa alkolukot.
1puhaltaa ja 10 lähtee.
- Anonyymi
Mitä sivusta kuulleena, niin Huhtala Logisticsin autoissa ei ole alkolukkoja, en tiedä sitten onko Kuljetusliike Kalevi Huhtala Oy autoissa lukot, joka on eri yritys.
Mitä pahaa alkolukoissa on? Halutaan varmistua sillä, että kuljettajat eivät lähde tien päälle monien tonnien kuormalla päihtyneenä? Halutaan turvata monen tielläkulkijan päivä, varsinkin kun tietää, että osalla kuskeilla varmasti on pitkiä kosteita iltoja takanaan.
Huhtala Logisticsilla Korona ajasta huolimatta ketään ei ole tarvinnut lomauttaa, eikä irtisanoa. Mielestäni se on loistava asia.
Joka paikassa on paskat puolensa ja niistä vellotaan, mutta näillä mitätöidään kaikki hyvä.- Anonyymi
Kuljetusliike Kalevi Huhtala Oy (0800443-6) liikevaihto oli 13,3 miljoonaa euroa 2020 ja työllisti 34 henkilöä. Liikevaihto laski 4,8 %. Liiketoiminnan voitto oli 225 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 1,7 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 19 %
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljetusliike Kalevi Huhtala Oy (0800443-6) liikevaihto oli 13,3 miljoonaa euroa 2020 ja työllisti 34 henkilöä. Liikevaihto laski 4,8 %. Liiketoiminnan voitto oli 225 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 1,7 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 19 %
Ihmettelen suuresti miksi me ammattilaiset kuljetusalalla haluamme nostaa ainoastaan kepin nokkaan kuljetusyrityksiä joilla menee taloudellisesti huonosti tai henkilöstön ja esimiesten välit ovat huonot. Kysellään täällä " millainen yritys , hakevat kuskia" eli suomeksi silkkaa haistattelua jo otsikossa. Jokainen kolli tuntee netin tarjoavat palvelut turhankin hyvin varsinkin aikuisviihdesivut. Kaikki tieto yrityksistä löytyy netistä, myös taloustiedot. Millainen on henkilöstön hyvinvointi niin se pitää itse kokeilla. Kyllä kuljetusalan ammattilainen puskaradion perusteella pystyy ihan itse muodostamaan kuvan omalla alalla toimivista yrityksistä. Miehet ovat harvinaisen suulaita "juoruämmiä" näissä asioissa ja mielellään kertovat sen totuuden työpaikastaan.Joten kyllä pystyy välttämään ne huonot yritykset. Se olisi vuosisadan upein uutinen jos joku tälläkin sivustolla kertoisi kuinka upea hänen työpaikkansa on ..... niin no ei kukaan kerro, kun vanha sanonta on " Se kellä onni on niin sen kätkeköön" Taikauskoista porukkaa koko suomenkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen suuresti miksi me ammattilaiset kuljetusalalla haluamme nostaa ainoastaan kepin nokkaan kuljetusyrityksiä joilla menee taloudellisesti huonosti tai henkilöstön ja esimiesten välit ovat huonot. Kysellään täällä " millainen yritys , hakevat kuskia" eli suomeksi silkkaa haistattelua jo otsikossa. Jokainen kolli tuntee netin tarjoavat palvelut turhankin hyvin varsinkin aikuisviihdesivut. Kaikki tieto yrityksistä löytyy netistä, myös taloustiedot. Millainen on henkilöstön hyvinvointi niin se pitää itse kokeilla. Kyllä kuljetusalan ammattilainen puskaradion perusteella pystyy ihan itse muodostamaan kuvan omalla alalla toimivista yrityksistä. Miehet ovat harvinaisen suulaita "juoruämmiä" näissä asioissa ja mielellään kertovat sen totuuden työpaikastaan.Joten kyllä pystyy välttämään ne huonot yritykset. Se olisi vuosisadan upein uutinen jos joku tälläkin sivustolla kertoisi kuinka upea hänen työpaikkansa on ..... niin no ei kukaan kerro, kun vanha sanonta on " Se kellä onni on niin sen kätkeköön" Taikauskoista porukkaa koko suomenkansa.
Olipa napakka kirjoitus ja täyttä asiaa. Olisihan se suoranainen ihme jos joku tämänkin viestiketjun lukija kertoisi,että hänellä on unelmien työpaikka. Sitä odotellessa..... saan varmasti odottaa maailman tappiin. Suomi24.fi on valittajia varten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen suuresti miksi me ammattilaiset kuljetusalalla haluamme nostaa ainoastaan kepin nokkaan kuljetusyrityksiä joilla menee taloudellisesti huonosti tai henkilöstön ja esimiesten välit ovat huonot. Kysellään täällä " millainen yritys , hakevat kuskia" eli suomeksi silkkaa haistattelua jo otsikossa. Jokainen kolli tuntee netin tarjoavat palvelut turhankin hyvin varsinkin aikuisviihdesivut. Kaikki tieto yrityksistä löytyy netistä, myös taloustiedot. Millainen on henkilöstön hyvinvointi niin se pitää itse kokeilla. Kyllä kuljetusalan ammattilainen puskaradion perusteella pystyy ihan itse muodostamaan kuvan omalla alalla toimivista yrityksistä. Miehet ovat harvinaisen suulaita "juoruämmiä" näissä asioissa ja mielellään kertovat sen totuuden työpaikastaan.Joten kyllä pystyy välttämään ne huonot yritykset. Se olisi vuosisadan upein uutinen jos joku tälläkin sivustolla kertoisi kuinka upea hänen työpaikkansa on ..... niin no ei kukaan kerro, kun vanha sanonta on " Se kellä onni on niin sen kätkeköön" Taikauskoista porukkaa koko suomenkansa.
Matkahuollonväkeä lähtee pian kilometritehtaalle. Liian kallista ja tuottamatonta työvoimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkahuollonväkeä lähtee pian kilometritehtaalle. Liian kallista ja tuottamatonta työvoimaa.
Oppineet olemaan tekemättä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkahuollonväkeä lähtee pian kilometritehtaalle. Liian kallista ja tuottamatonta työvoimaa.
Organisaatio huono, johtuu huonosta johtamisesta.
- Anonyymi
Kyllä näitä essonpaarimiehiä riittää ! Paskaa jauhetaan vaikka asiasta ei mitään tiedetä. Mutta on pakko härkkiä ja kommentoida joka asiaa
- Anonyymi
Kyllä me tiedetään. Seurattu jonkinaikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me tiedetään. Seurattu jonkinaikaa.
Yrityksen menestyksellisessä johtamisessa on 2 tärkeää asiaa. Numero 1. Työntekijät ovat yrityksen tärkein voimavara. Ilman asiansa osaavaa yhteen hiileen puhaltavaa henkilökuntaa joka on työnantajansa takana niin hyvinä kuin huonoina aikoina ei ole myöskään menestystä. Numero 2. Yritysjohdolla on kristallinkirkas näkemys siitä miten yritystä johdetaan ja näin myös toimitaan ja työntekijöiden kanssa sovitut asiat pitävät ja niistä ei luisteta. Eli organisaatio esimiesten ja yritysjohdon välillä pitää olla saumaton ja ei unohdeta työntekijä puolta . Yrityksen luottamusmies pitää olla osa menestys tiimiä.
Tämä ohje pätee jokaiseen yritykseen koko Suomessa. Hyvin motivoitunut henkilöstö tekee uskomattoman tuloksen yrityksen menestymisen eteen.Siinä voi kaikki hyvin niin duunari kuin yrittäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrityksen menestyksellisessä johtamisessa on 2 tärkeää asiaa. Numero 1. Työntekijät ovat yrityksen tärkein voimavara. Ilman asiansa osaavaa yhteen hiileen puhaltavaa henkilökuntaa joka on työnantajansa takana niin hyvinä kuin huonoina aikoina ei ole myöskään menestystä. Numero 2. Yritysjohdolla on kristallinkirkas näkemys siitä miten yritystä johdetaan ja näin myös toimitaan ja työntekijöiden kanssa sovitut asiat pitävät ja niistä ei luisteta. Eli organisaatio esimiesten ja yritysjohdon välillä pitää olla saumaton ja ei unohdeta työntekijä puolta . Yrityksen luottamusmies pitää olla osa menestys tiimiä.
Tämä ohje pätee jokaiseen yritykseen koko Suomessa. Hyvin motivoitunut henkilöstö tekee uskomattoman tuloksen yrityksen menestymisen eteen.Siinä voi kaikki hyvin niin duunari kuin yrittäjä.Hyvä kirjoitus. Suomessa on paljon hyviä yrityksiä jotka takovat hyvää tulosta myös kuljetusalalla juurikin näistä edellä mainituista asioista johtuen. Silloin kuin ei eletä muinais-Suomessa jossa on isäntä ja renki vaan yrittäjä ja työntekijä muodostaa tiimin jossa kaikki puhaltavat yhteen hiileen eli menestymisen eteen kaikki tekevät työtä yhteisen päämäärän eteen.Silloin syntyy myös tulosta. Ainakin merkittävät asiakkaat ovat jo ajat sitten tajunneet ,että luotettavat kuljetusyritykset löytyvät tästä porukasta ja ovat valmiita maksamaan korkeampaa hintaa jos vastineeksi saadaan takuuvarmat palvelut kuljetusyritykseltä. Toimitusvarmuus on hyvin tärkeä kriteeri nyky maailmassa.
- Anonyymi
Hyvä firma!
- Anonyymi
Antoi potkuja matkahuoltolaisille oikein roppakaupalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antoi potkuja matkahuoltolaisille oikein roppakaupalla.
Törkeä temppu. Olivat niin ahkeria työläisiä ja liittoaktivisteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Törkeä temppu. Olivat niin ahkeria työläisiä ja liittoaktivisteja.
Sitä saa mitä tilaa. Liittoaktivisteista vaikka rahalla eroon. Yleensä ovat kapuloita rattaissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Liittoaktivisteista vaikka rahalla eroon. Yleensä ovat kapuloita rattaissa.
Liittolaiset murehtii liikaa työaikoja ja mitä ei kuulu heidän työtehtäviin. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittolaiset murehtii liikaa työaikoja ja mitä ei kuulu heidän työtehtäviin. Ei jatkoon.
Matkahuolto oli huono neuvottelija. Ei välitä omistaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384248- 892059
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152041Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi641699Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541482Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1361452VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981191
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080