Kokemuksia arvostelupalveluista?

Anonyymi

Oletteko kokeilleet arvostelupalveluita? Oletteko kokeneet, että niistä on ollut hyötyä?

9

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuoren voiman liiton arvostelupalvelu laskutti 2 vuotta sitten 50 sivusta 60€. Siitä ei arvostelijalle voi kovin monen tunnin työhön jäädä rahaa. Arvostelija oli lukenut käsiksen läpi ja kirjoittanut siitä n. 1000 sanaa. Arvostelijan tekstissä oli sen verran typoja, ettei siihen varmaan oltu käytetty kauheasti aikaa. En kovin montaa hyödyllistä neuvoa saanut ja mielestäni arvostelija oli ymmärtänyt tekstin idean väärin (ehkä se oli tekstin vika ja sain siitä hyödylllistä informaatiota).

Nyt kun googlasin, NVL oli nostanut hintojaan roimasti. Ehkä laatukin on noussut, mutta aikaisemman kokemuksen perusteella luotto meni.

En suosittele kitsastelemaan, jos haluaa hyvää palautetta.

• Anonyymi

Korjaus: katsoin väärin, ei olekaan hinta noussut. Eli ei varmaankaan laatukaan ole parantunut

• Anonyymi

Olen kokeillut Mari Mörön arvostelupalvelua. On jokseenkin arvokas, mutta myös laadukas!

• Anonyymi

Toisaalta, siinä saa vaan yhden ihmisen makua vastaavan näkemyksen.

• Anonyymi

Olen kokeillut ja hyötynyt niistä. NVL:ta olen saanut aina palautetta mikä on vienyt omaa tekstiä eteenpäin, joskus enemmän, joskus vähemmän. En ole koskaan kokenut sitä turhaksi tai huonoksi.

• Anonyymi

Kuinka paljon olet lähettänyt tekstiä kerralla? Kuka oli arvostelija ja mitä genreä kirjoitat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka paljon olet lähettänyt tekstiä kerralla? Kuka oli arvostelija ja mitä genreä kirjoitat?

Olen lähettänyt noin 20-30 runoa ja saatteessa esittänyt toiveen, että joku runoilijoista arvostelee tekstini. Olen myös huomannut, että omalla saatekirjeellä ja mitä kertoo tekstin taustasta ja toiveesta palautetteen suhteen on väliä. Mitä tarkemman saatteen kirjoittaa, sen tarkempaa palautetta itse saa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Itse koen, että on tärkeää, että arvostelu on kannustavaa, riittävän kriittista ja KONKREETTISTA. Itse olen käyttänyt NVL:n arvostelupalveluja ja sain ihan konkreettisia ideoita siihen, miten tekstiä kannattaisi viedä eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      77
      5436
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3015
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      123
      2335
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1955
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      19
      1895
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1810
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      297
      1415
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      69
      1402
    9. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1294
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      94
      1187
    Aihe