Tulvapelto. Siinäpä loistava nimitys yhteiskunnan suurimman rosvon ja verenimijän kannattavaksi väittämälle asialle. Sanoikohan joku punakaartilainen vuoden 1899 tulvia muistellessaan 1918, että 'Onks Kymeen isännät kätkeneet sen vähäsen tulvapellon tuottaman kellariinsa'.
Naurattipa tuo termi minkä kuulin tukijussin miljööstä
5
71
Vastaukset
- Anonyymi
Itse tulvapellon lähellä asuneena voin sanoa, että siinä on vissi ero, onko toukotöiden aikaan pellolla veneen vai traktorin mentävä maaperä. Tulvapellolta yleensä korjattiin heinä kerran kesässä, muilla pelloilla pystyi kasvattamaan muutakin.
- Anonyymi
Tulvapeltoja on törsäke koko Suomi täynnä. Suurena tulvavuotena 1899 tuli esimerkiksi käytännössä kaikki ruoka Venäjältä, yleensä Venäjältä tuotiin 80 prosenttia ruoasta.
- Anonyymi
Tehkäämme lakko. Kukaan ei osta enää tuon verenimijän ja suurimman rosvon tuotteita.
Jos nuo rosvot eivät ilman vastiketta eli rahaa niitä lahjoita emme niistä maksa.
Toverit, mukaan lakkoon!!!- Anonyymi
Et sinä tuota tulvapelloillasi edes tarpeeksi ohrakaljaa, tämähän on oikea syy Altian korkeisiin hintoihin tukijussi.
- Anonyymi
Nyt jäi vähän epäselväksi mitä aloittaja tarkoittaa. Onko väite siis että joku on väittänyt maataloutta kannattavaksi mutta kun pellolla on vettä se ei olekkaan kannattavaa.
Minusta jostain yrittäjästa puhuttaessa verenimijänä tarkoitetaan että hän ”kiskoo” ylihintaa tuotteistaan ja saa hyvän voiton.
Miten siis on loogista vaittää että tuotanto ei ole kannattavaa mutta yrittäjä on kuitenkin verenimijä, siis tuotanto kannattaa hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308378Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4358224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1561091Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17746Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58633En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579