Pääkuvapiirroksia

Itse kaipaisin olla mukana tekemässä ristikkoja. Minulla on tehtynä itse asiassa viisi pääkuvaehdotelmaa:

* Amiraalit
* Ritarit
* Siepot
* Vimmat

yksi muu, jota en laita esille edes salasanan taakse.

Noissa on puhekuplat esillä. Voisin tehdä ratkaisusanaehdotelmia. Tarvis saada ristikoiden laatija, sillä enempään kuin kuvitukseen ja pääkuvaehdotelmiin taidot eivät riitä. Harmi, etten noita voi Sanarikselle tarjota, kun en ole väleissä.

14

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perusta osakeyhtiö johon palkkaat keulakuvaksi Bul Vaanin. Vaikka itse häärit yhtiössä kymppinä niin ei sitä tarvitse Vuo Kilalle kertoa. Bisnekset alkaa sujua kun henkilökemiat ei ole enää rasitteena. Jehna se olisi nasta homma nähdä oma kovis jossain lehden juhannusnumerossa. Ei haittaisi vaikka satais kaikki pyhät ja sääsket imisi verta yötä päivää.

    • No itse voisin korkeintaan toivoa, että juhannusristikossa olisi piirtämäni pääkuva ideoimani pääkuvalauseet (laatija muotoilisi ne lopulliseen muotoonsa). Laadin kuvat niin, että parissa ehdotelmassa aineksia on kahteenkin ristikkoon.

      Koko ristikon kuvituksessa minulla menisi liikaa aikaa, kun varastossa ei ole hirveästi tehtyjä kuvia. Tekstin asettelua en ole edes kokeillut, joten ei homma tuntipalkan suhteen leiville löisi. Voisi ehkä olla kiva harrastus.

      • Anonyymi

        Tarjoa alkuun jotain miniristikkoa paikalliseen ilmaisjakelulehteen. Kun maine alkaa kiiriä ja kansa kohista siihen malliin niin kohta oletkin jo hankkimassa Manhattanin pilvenpiirtäjän ylimmästä kerroksesta huonetta pysyvämpää taivaanrannan maalarin virkaa varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarjoa alkuun jotain miniristikkoa paikalliseen ilmaisjakelulehteen. Kun maine alkaa kiiriä ja kansa kohista siihen malliin niin kohta oletkin jo hankkimassa Manhattanin pilvenpiirtäjän ylimmästä kerroksesta huonetta pysyvämpää taivaanrannan maalarin virkaa varten.

        Kuten kerroin, tarkoituksenani ei ole laatia koko ristikkoa vaan löytää yhteistyökumppaneita. Ja ihan tavallisesta viikkoristikosta olisi kyse. Kuvasta riippuu se, miten soveltuu millekin vaikeustasolle.


    • Hyvät pääkuvaideat ovat sellaisia, jotka tulevat mieleen satunnaisista yhteyksistä. Ei niitä oikein etukäteen edes osaa kehitellä.

    • Sen, mitä Vuokilalta ja monelta muulta olen oppinut, on sanaleikkihuumori. Sitä olen yrittänyt viljellä pääkuvaehdotelmissanikin.

    • Erityisesti nyt pääkuvaehdotus Siepot sieppaa, kun siinä on ideoita ainakin kolmen ristikon verran, mutta kun itse ei osaa koko ristikkoa laatia, menee ideat haaskuun.

      • Anonyymi

        Kovalla treenillä ihminen saa ihmeitä aikaan. Muista mitä Hentun Liisa sanoi jo rippikoulussa papille. "Periksi en anna mutta muuten kyllä."

        Harjoittelu tekee mestaajan... vai miten se meni...


    • Anonyymi

      Osaan luoda ristkoiden pääkuvia ja osaan niitä ideoida. Osaan luoda muuta kuvitusta. Mitä en osaa on luoda kokonainen ristikko. Ehkä sitä pitäisi opetella ristikoiden laadintaa. Mutta se tuntuu kyllä kovin haastavalta ajatukselta.

      • Anonyymi

        Ristikkoakatemia on oikea paikka opetella.


    • En ristikkoakatemian kursseille halua mennä sattuneista syistä. Perusteet on tuttuja, mutta rakentelusta ei ole mitään kokemusta. Eli pitäisi hoitaa jotenkin itseopiskeluna.

      Sitäpaitsi pitäisi miettiä, keille tarjoaa. Haluaisin laatia n. 2 => 3- -tasoisia ristikoita. Valinnanvaraa ei ole hirveästi. Seuraavat eivät käy:

      * Sanaris - ei käy huonojen välien vuoksi
      * Apu - ei käy, koska nykyisin Sanaris vastaa siitä
      * Kolmiokirja - ei käy koska Iisakin ristikot ovat mustavalkoisia enkä halua edes yrittää mustavalkokuvitusta
      * Onni kustannus - ei käy, sillä en ole kiinnostunut yrittämään helppoja ristikoita

      Mitäs jää jäljelle:
      * IS Ristikoiden Mantan Mainiot Ristikot
      * Iltalehden yhteystyökumppani Aurifera
      * Anun Ristikot

    • Anonyymi

      Ei tästä taida mitään tulla ilman opastusta. Mutta laitampa ristikkopohjan. Kuvan mittasuhteet ovat 25x19 ruutua ei samat kuin IS:n koviksessa. Pysty- ja vaakakorkeuksissa on heittoa, kun ristikko ei ole saman muotoinen kuin IS:n kovis.

      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/wp-content/uploads/koirakuningas-ristikko.png

      Pystyyn olisi tarkoitus laittaa KOTIPIHAN. Tuota voi sitten kokeilla jatkaa.
      Voi laittaa keltaiset alueet uusiksi helpolla jos on GIMP tai Adobe Photoshop. Tässä PSD-tiedosto
      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/wp-content/uploads/koirakuningas.psd

    • Kokeinlin toisen pohjan kanssa ristikon luomista. Jonkin verran olen edennyt.
      Muuta arvoitus vihjeitykseen voisi olla paikallaa.
      KYLLÄ UPPOSI (7)
      MARKSY (6)

    • Äh. Jälkimmäinen ei toimi. Unohda.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe