Eikö voikin silmätipat valua silmistä nieluun? Silmätipathan ovat vaarallisia jos esimerkiksi niitä tipauttaa jonkun juomaan. Onko siis vaarallista jos ne valuu silmistä nieluun? Kysyn ihan mielenkiinnosta vain.
silmätipat nielussa
13
15843
Vastaukset
- todellakaan
ole vaarallista, ja tippoja jossa vaikuttava aine on tuo mitä ajat takaa, eli ns. tyrmäystipat, niitä ei käytetä esim. tavallisissa tulehduksissa.
Itselläni oli käytössä nuo tipat joihin viittaat sarveiskalvon siirtoleikkauksen jälkeen.- hohhoijaa
voi hyvänen aika, kertokaa nyt miten muka silmistä voi tipat mennä nieluun???!!! Nenästä kyllä, mutta ei silmistä.
- silmälääkäri
hohhoijaa kirjoitti:
voi hyvänen aika, kertokaa nyt miten muka silmistä voi tipat mennä nieluun???!!! Nenästä kyllä, mutta ei silmistä.
Ylä- ja alaluomessa on kyynelpiste, josta kyyneltiehyet jatkavat kyynelpussiin jota ennen yhdistyvät ja sieltä menee käytävä nenään ja sieltä tipat pääsevät nenän limakalvolle ja/tai nieluun. Siksi usein kehotetaankin puristamaan hetki tipan laiton jälkeen nenänpielestä, jotta niin paljon tippaa ei mene nenään ja tippa ehtii olla pitempään silmän pinnalla (eli silmään imeytyy enemmän vaikuttavaa ainetta).
Etenkin lapset saattavat väsähtää mustuaisen laajennukseen tarkoitetuista tipoista. - Antsu1
silmälääkäri kirjoitti:
Ylä- ja alaluomessa on kyynelpiste, josta kyyneltiehyet jatkavat kyynelpussiin jota ennen yhdistyvät ja sieltä menee käytävä nenään ja sieltä tipat pääsevät nenän limakalvolle ja/tai nieluun. Siksi usein kehotetaankin puristamaan hetki tipan laiton jälkeen nenänpielestä, jotta niin paljon tippaa ei mene nenään ja tippa ehtii olla pitempään silmän pinnalla (eli silmään imeytyy enemmän vaikuttavaa ainetta).
Etenkin lapset saattavat väsähtää mustuaisen laajennukseen tarkoitetuista tipoista.Mulla on erittäin huonosti laajenevat pupillit, joten silmiini joudutaan laittamaan normaalia vahvempia laajennustippoja. Ja kyllä ne nieluun menevät. Ja maituvat myös selvästi - pahalta.
Tipan laittaja on aina painanut hetken silmän sisänurkkaa (tai nenän juurta, kuten silmälääkäri tässä edellä sanoi) pyrkien näin kyynelkanavaa tukkimaan.
Minua on itseänikin pyydetty vielä tuota sisänurkkaa painamaan ja sanottu, että tipat eivät saisi nieluun mennä ainakaan isommassa määrin, koska ovat noita erityisvahvoja. Varsinaisesti ei ole kerrottu mitä sitten siitä aiheutuisi, jos menisivät ja aina olen sen pahan maun tuntenut nielussa.
Mulla tilanteet ovat liittyneet silmänpohjatutkimuksiin ja sitten silmänpohjan laserointiin. - TYTYneen
Antsu1 kirjoitti:
Mulla on erittäin huonosti laajenevat pupillit, joten silmiini joudutaan laittamaan normaalia vahvempia laajennustippoja. Ja kyllä ne nieluun menevät. Ja maituvat myös selvästi - pahalta.
Tipan laittaja on aina painanut hetken silmän sisänurkkaa (tai nenän juurta, kuten silmälääkäri tässä edellä sanoi) pyrkien näin kyynelkanavaa tukkimaan.
Minua on itseänikin pyydetty vielä tuota sisänurkkaa painamaan ja sanottu, että tipat eivät saisi nieluun mennä ainakaan isommassa määrin, koska ovat noita erityisvahvoja. Varsinaisesti ei ole kerrottu mitä sitten siitä aiheutuisi, jos menisivät ja aina olen sen pahan maun tuntenut nielussa.
Mulla tilanteet ovat liittyneet silmänpohjatutkimuksiin ja sitten silmänpohjan laserointiin.HEI! tiiätkö mitään keinoo miten vois välttää liiallisen nesteen joutumasta kurkkuun.
koska noi silmätipat saa mut iha pahoinvoivaks!
nii en mielellää niitä laittelis.
KIITTI AVUSTA JO VALMIIKS:))! - MitÄÄihmEEttÄÄ
TYTYneen kirjoitti:
HEI! tiiätkö mitään keinoo miten vois välttää liiallisen nesteen joutumasta kurkkuun.
koska noi silmätipat saa mut iha pahoinvoivaks!
nii en mielellää niitä laittelis.
KIITTI AVUSTA JO VALMIIKS:))!Tippa silmään, silmä kiinni, sormella painat sisänurkasta, odotat 5 min.
Ja sitten kirjoitukset selkeämmiksi... - Anonyymi
hohhoijaa kirjoitti:
On yhteys
- kivimikko
Vähän ohi alueesta, mutta korvatipatkin maistaa nielussa jos tärykalvossa on reikä. Eipä sekään vaarallista ole. Tosin en kysellyt siitä silloin.
- lissukka 4
huuhdelkaa suuta vedellä aina hetken päästä silmätippoken laittamisen jälkeen.
- mopojonne1
aika myöhään luen näitä mut mulla tileekurkkuunnuobsilmätipat.. Eimaisyu hyvälle
- lääkejonne
LÄÄKE.
Kun on suukin kuiva, niin huomaan kielessä silmätippojen valuneen nielun kautta, eikä haittaa yhtään, ei maistu miltään, tuntuu vähän rasvaiselta.
- Anonyymi
Onkohan haittaa jos silmanpainetippaa menee nieluuun aika säännöllisesti, kun tippoja täytyy laittaa aamuin illoin eikä aina jouda painelemaan nenanpielta. Välillä huippaa silmanpainetippojen laiton jälkeen, voiko tosiaan tipat laskea verenpainetta, kyseessä kaksivaikutteinen silmanpainetippa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758