VW on seläyttänyt korona-viruksen ja ID.3-tehdas on takaisin normaalielämässä. VW on pystynyt jo vahvistamaan että autojen myynti alkaa noin kuukauden päästä ja toimitukset alkavat pian sen jälkeen. Tämän vuoden tuotantomääräksi kerrotaan noin 100.000 autoa.
Softaongelma-huhut saattoivat olla vain VW:n julkisuustemppu jolla haettiin ID.3:lle lisää huomiota.
https://techcrunch.com/2020/05/05/volkswagen-to-start-sales-of-first-edition-all-electric-id-3-hatchback-in-june/
ID.3 tuotanto pyörii taas - toimitukset alkavat pian.
26
51
Vastaukset
- Anonyymi
Joonjoo, Toyota myös. Mutta mutta, ID.3 softaongelmaa ei ole kyetty ratkaisemaan, VW siis kasaa auton kuoria samalla tavalla kuin upea Dacia tai Fiat, mutta kuoret yksin ei vielä autoa tee.
ID.3 floppasi täysin, tyhmät tilasi ennakkoon 😁- Anonyymi
No se ei ole mitään uutta että VW toimittaa puolivalmisteita, se on sääntö. Mitään hyvää sieltä ei ole pitkään aikaan tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se ei ole mitään uutta että VW toimittaa puolivalmisteita, se on sääntö. Mitään hyvää sieltä ei ole pitkään aikaan tullut.
Ei mitään hyvää tullut ja silti VW on noussut maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi joka takoo miljarditulosta joka vuosi.
Ihmetyttää kuinka hyvin VW:llä menisi jos se olisi osannut tehdä jotain hyvää.
Missäs on Tojon sähköautot tai kattava ladattavien mallisto? Pelkkiä fossiilipolttimia koko mallisto.
- Anonyymi
"ID.3 floppasi täysin, tyhmät tilasi ennakkoon 😁"
Nää on niin huonoja. ID.3 on varattu loppuun jo hyvin pitkäksi ajaksi eteenpäin. Ford on tilannut miljoona MEB-kittiä ja maksaa niistä sievoisen summan. Samaan aikaan Toyota on yrittänyt tyrkyttää vanhentunutta hybriditeknologiaansa ilmaiseksi kaikille mutta kukaan ei halua sekaantua noihin vanhoihin fossiilipolttimiin.
MEB-konsepti on sähköautojen suuri maihinnousu taviksille. Kaikesta luetusta päätellen ID.3:ssa on eväitä samanlaiseen megamenestykseen kuin Kupla ja Golf ovat saavuttaneet. Ja kannattaa pitää mielessä että Golfin menestys ei rajoitu pelkästään Golf-nimellä myytyihin autoihin vaan paljon suurempaan MQB-platformiin. - Anonyymi
"Mutta mutta, ID.3 softaongelmaa ei ole kyetty ratkaisemaan, "
Tämä softaongelma on vain huhu. Kukaan ei ole sitä nähnyt tai kyennnyt kertomaan mikä se ongelma olisi. Ja nyt VW kertoo että ID.3:n myynti alkaa ensi kuussa. Se kertoo hyvin selkeästi että kaikki turvallisuuten liittyvät asiat kunnossa jo nyt.- Anonyymi
Kuvasta päätellen ei sitä ainakaan ole millään tyylikkyydellä siunattu eikä VW tekniikka ole innostanut enää aikoihin ketään järki-ihmistä. Eikä sähköauto muutenkaan ole ainakaan tämän päivän juttu jos sillä pitäisi kaikki ajonsa ajaa. VW- maine ja luotettavuus on ollut mennyttä kalua jo vuosien ajan. Toyotan hybridi olisi kiinnostava mutta ajan vanhan paaliin asti tai ainakin niin kauan kuin toimii luotettavasti. Ei rahojaan kannata haaskata Volkkarin puolivalmisteisiin ja alkaa taistelemaan sen vikamaailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvasta päätellen ei sitä ainakaan ole millään tyylikkyydellä siunattu eikä VW tekniikka ole innostanut enää aikoihin ketään järki-ihmistä. Eikä sähköauto muutenkaan ole ainakaan tämän päivän juttu jos sillä pitäisi kaikki ajonsa ajaa. VW- maine ja luotettavuus on ollut mennyttä kalua jo vuosien ajan. Toyotan hybridi olisi kiinnostava mutta ajan vanhan paaliin asti tai ainakin niin kauan kuin toimii luotettavasti. Ei rahojaan kannata haaskata Volkkarin puolivalmisteisiin ja alkaa taistelemaan sen vikamaailmassa.
Ei kannata myöskään alkaa ostelemaan itsetyydyttäviä tollolootia, kun ei niistä ole muuhun, kuin ilmaston pilaajiksi!
- Anonyymi
Kunnossa on, mutta Toyotahörhö ratsastaa tuolla vanhalla jutulla vielä monta vuotta, on se niin hölmö.
- Anonyymi
Onkos tuo tolloloota ratkaissut jo kikottimiensa ultranopean ruostumisen ongelman?
- Anonyymi
Surkeeks on VW menny, paperilla maailman paras, todellisuudessa Dacian ja Fiatin luokkaa. Siitä on Premium kaukana.
- Anonyymi
Suomen erä ID.3 myytiin loppuun parissa päivässä. Seuraavaa erää joutuu odottamaan ensi vuoteen. Toivottavasti toimitusajat tulevat järkevälle tasolle ensi vuoden aikana.
- Anonyymi
Aivan sama vaikka joutuisi odottamaan maailman tappiin, jos ei puolivalmisteet kiinnosta täyspäistä. Toyotan itselataava on päivän sana ja päivän trendi ainakin meillä Suomessa . Vikavaagenin patteriauto on niin marginaalissa että pikkufisukin on jo liioittelua. Kuinka hyväuskoinen idiootti pitäisi olla että alkaisi huijaamisesta kärähtäneelle valmistajalle malsamaan jotain etumaksua kun muita saa ostaa ja maksaa kun tavara on käytetävissä niinkuin reilussa kaupassa .Yleensäkin vain persaukisille pitää jotain maksaa ennakkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama vaikka joutuisi odottamaan maailman tappiin, jos ei puolivalmisteet kiinnosta täyspäistä. Toyotan itselataava on päivän sana ja päivän trendi ainakin meillä Suomessa . Vikavaagenin patteriauto on niin marginaalissa että pikkufisukin on jo liioittelua. Kuinka hyväuskoinen idiootti pitäisi olla että alkaisi huijaamisesta kärähtäneelle valmistajalle malsamaan jotain etumaksua kun muita saa ostaa ja maksaa kun tavara on käytetävissä niinkuin reilussa kaupassa .Yleensäkin vain persaukisille pitää jotain maksaa ennakkoon.
"The Lexus UX 300e will be available to pre-order from the 1st of June 2020."
Että tällainen reilun kaupan tojo.
Zwickaun tehdas valistaa tänä vuonna 100.000 ID.3:a ja ensi vuonna 330.000 kpl. VW:llä on työn allauseita muita tehtaita jotka tuottavat vain sähköautoja. Tojo on äänyt täysin VW:n kyydistä. VW:llä on tuotannossa jo toisen sukupolven sähköautot kun sarake Tojon sarakkeessa näyttää pyöreää nollaa.
Markkinoiden kysyntä VW:n sähköautoille on kova ja tilauskirjat pullottavat täytenä jo pitkäksi ajaksi eteenpäin. Menestystarina on syntynyt. Vähän niinkuin Kuplan ja Golfin tarina.
- Anonyymi
VW on konkurssin partaalla, samoin K-Auto, toiminta ajetaan alas.
- Anonyymi
Ilman Keskon juustomyynnin miljoonia K-Auto olis kuopattu jo aikaa sitten, Kesko tekohengittää, Keskon työntekijät riutuu minimipalkoilla kun alijäämiä paikataan. Keskon toimintaa vaikea tajuta, ilmeisesti ylpeys estää järkevät siirrot.
- Anonyymi
Euroopassa on raja-arvo päästölle per auto. Mikäli sitä ei saavuteta niin autotehdas maksaa ison läjän rahaa. Päästöhuijauksesta on jäänyt kiinni eräs autovalmistaja. En usko että yrittävät huiputtaa uudestaan. 5 pisteen vinkki: Se autovalmistaja ei ollut Toyota.
- Anonyymi
Volkkarin on melkein pakko laittaa sähköhärpätintä myyntiin. Oli valmis tai ei. Toyotalla on mallistossa vähäpäästöistä hybridiä. Sen ei tarvitse sössiä millään sähkövatkaimella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkarin on melkein pakko laittaa sähköhärpätintä myyntiin. Oli valmis tai ei. Toyotalla on mallistossa vähäpäästöistä hybridiä. Sen ei tarvitse sössiä millään sähkövatkaimella.
Toyota yrittää kehittää epätoivon vimmalla omaa sähköautoaan mutta on auttamattomasti VW:n jäljessä. Höpöhybridien kehitys on lopetettu ja nykyinen sukupolvi on viimeinen mitä tojo tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota yrittää kehittää epätoivon vimmalla omaa sähköautoaan mutta on auttamattomasti VW:n jäljessä. Höpöhybridien kehitys on lopetettu ja nykyinen sukupolvi on viimeinen mitä tojo tekee.
Epätoivon vimma taitaa olla ihan Volkkarin pääkonttorissa. Päästöt on painettava alle rajoitusten. Nyt ei huijaus taida olla vaihtoehto. Tojolla kulutus on kunnossa. Problem solved ja eteenpäin sekä ohitse.
- Anonyymi
Montako ID.3 ennakkotilausta on jo peruttu? Eikö K-Auto halua selvittää mitään lukuja?
Rumpujarrut takana, takaveto, manuaalinen käsijarru, siinäkö on VW modernein auto, 50 luvun Kuplassa oli samat varusteet ja takaveto.
Kyllä ihmisiä on nyt kusetettu huolella.- Anonyymi
Eikai nykyautossa enää voi olla rumpujarruja? Olisi paluuta viime vuosituhannelle. Onko se jokin historic relik vai mikä?
- Anonyymi
Normaali käsijarru kahvalla on yksinkertaisin sekä kestävin. Ei ole hajoavia sähkömoottoreita
- Anonyymi
Takaveto ja myöhemmin neliveto, painonjakautuma on optimaalinen 50/50 joten ajuttavuus on enemmän kuin kohdallaan. Jos autoinsinööri saisi vapaat kädet suunnitella auto niin se olisi juuri tuollainen. Painopiste matalalla ja suurin osa massasta akseleiden välissä, takaveto ja joka pyörälle sama paino.
Tekniikkaa ymmärtävät tietävät myös miksi rumpujarrut ID.3:n taka-akselilla on selkeästi paras ratkaisu. Taka-akselilla käytetään nimittäin KERSiä jolloin mekaanisten jarrujen käyttö on pientä. Rumpujarru ei jumitu eikä myöskään laahaa samalla tavalla kuin levyjarrut tuollaisessa käytössä. Ehdottomasti fiksu veto VW:n insinööreiltä ja jokainen tekniikkaa ymmärtävä tietää sen.
- Anonyymi
No mitä jos haluu ostaa auton täynnä ikivanhaa teknologiaa joka on naamioitu digitaalimittarilla muka moderniksi tuotteeksi, niin mikäs siinä. Sähköauto on keksitty yli sata vuotra sitten, VW vielä keksii sitä, Tesla meni jo menojaan ja naureskelee VW räpistelyille. VW voisi jo luovuttaa, TSI ja DSG oli viimenen niitti arkkuun, epäonnistunut yritys keksiä jotain vanhaa uudestaan, kaksoisahdettu moottori jossa mekaaninen ahdin ja Turboahdin oli todettu surkeaksi jo 50 luvulla, idea hyvä mutta jatkuvassa käytössä helposti vikaantuva ja vaarallinen kombo, jos ohituksen aikana magneettiventtiili hajoaa, tehot voi tippua vaparin tasolle ja motista katoaa yli 100 heppaa hetkessä, tuota ei voi ennakoida, voi hajota ihan uudesta autosta, samoin DSG voi lyödä koko auton "lukkoon" kesken ajon varoittamatta kun sensorit oikuttelee. Paljon kuolonkolareita ajettu näillä.
- Anonyymi
Toyota laitto nelivedon Yarikseen, 5.2 s. sataseen. 3 pyttynen mylly, halvempi kuin ID.3, kuka hullu ostaa jonku volkkarin lelun.
ID.3 romun on tilanneet ne jotka luulee että maailma pelastuu 😁 ja että heidän täytyy se pelastaa
Sähköautojen valmistus vastii valtavia uusia avolouhoksia kun akkuben metallia louhitaan, kohta maspallolla ei muuta olekaan kuin suurkaupunkeja ja avolouhoksia.
Sähköautoilu suuressa mittakaavassa ei tule onnistumaan, täysin mahdotonta valmistaa miljsrdeja sähköautoja ja saada niihin uusia akkuja tai renkaita ikuisesti, akkuihin sopivia metalleja on rajallinen määrä.
Itse katson asiaa juurikin koko maapallon mittakaavassa, en vain sen mukaan että itse keräisin jotain pisteitä viherpiiperöiltä 😁
Polkupyörät, soutuveneet ja hevoset on tulevaisuutta. Kun infra on valmis suuri osa tekee työt etänä, muut muuttaa lähelle tehdasta ja muuta työpaikkaa eikä tarvitse autoa.
Autoteollusuus katoaa kokonaan 50 vuoden kuluessa, lentoliikenne ja laivamatkailu vielä aiemmin. Junat kulkee myös koska sähköä riittä pitkään.- Anonyymi
Nerot näkee tulevaisuuteen, matikkapää toimii ilman laskinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389