Pihalla seisoo vuoden 1955 diesel kuorma-auto.
Auto on ollut rekisteröitynä viimeksi 1962.
Startti oli viety, mutta sellainen löytyi taisi olla Vimpelistä.
Elvyttelin sitä käyntiin ja tarkistin öljyt. Riittävä määrä kauniin kullankeltaista öljyä näkyi tikussa.
Suodatin on huopaelementti ja tietenkin tukossa.
Laskin vanhat ölyt pois ja toden totta oli kuin tuoretta öljyä olisin laskenut.
Päätin avata öljypohjan ja totuus paljastui. Öljypohjalla oli paksu kerros sakkaa jota piti kaapia pois.
Tämä tuli mieleeni kun luin lehti artikkelia jossa kerrottiin vastaavasta elvytyksestä.
Kauan seisonut auto ja öljyt
6
361
Vastaukset 6
- Anonyymi
Ameriikan automiehet starttaavat vaan..olipa seisonut vaikka 60 vuotta, ainakin Youtube videoita sellaisia paljon - ts. "lähteekö käyntiin"
- Anonyymi
Sama juttu kävi minulle, kun tutkin kymmeniä vuosia seissyttä jäteöljy pönttöä, mihin olin -70 luvulla laittanut Cortinan vanhat öljyt aina vaihdon jälkeen.
Öljy oli tosiaan kuin uutta öljyä 40 vuoden seisottamisella. Kaikki noki ja karsta oli painunut pöntön pohjalle. Moottorisahan teräketjuöljynä olen niitä nyt käyttänyt polttopuu savotassa. - Anonyymi
Nafta on liukasta tavaraa vuosien jälkeen, lähtee kuin palmun alta, etanoli moottoria en menis käynnistelemään startti pilotilla!🤯
- Anonyymi
Mistä sinä sitä naftaa saat? Varastamalla Nesteen terminaalista, vai?
Se naftahan on raakaöljyä sisältäen ainakin kaikki jakeet propaanista asfalttiin. En minä sellaista vain autooni tankkaisi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä sitä naftaa saat? Varastamalla Nesteen terminaalista, vai?
Se naftahan on raakaöljyä sisältäen ainakin kaikki jakeet propaanista asfalttiin. En minä sellaista vain autooni tankkaisi...Nonnin siinä taas joku viisastelee.
Nafta on meidän aikuisten käyttämä nimitys joka tulee ainakin venäjänkielestä.
Wikipediakin tuntee merkityksen:
Dieselöljy, lyhyemmin pelkästään diesel, joskus myös nafta, on kevyttä polttoöljyä eli kaasuöljyä, jota käytetään dieselmoottorien polttoaineena.
- Anonyymi
Ensin öjyt pois ja liuotinta öljypohjan. Liotinta pari päivää ja öljyt tilalle.
Sitten suuttimet ylös ja öljyä sylintereihin suuttimien reijästä. Kammella käännellä konetta että öljyää sylinterit ja ei leikkaa männänrenkaat heti kiinni.
Suuttimet pois siksi että a) pyörii helposti ja b) saa öljyä männän päälle ja se ylimääräinen öljy kyllä lentää pihalle suuttimen reijästä.
Osat paikalleen ja suutin putken löysällä starttia, kun roiskuu putket kiinni ja tulille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom701113- 64882
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen66866- 53858
- 190851
Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi70735Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72712- 42706
Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal206700Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki31654Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26578Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S54569- 42548
Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen169474Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47474- 18468
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja12427Makeinen, asiaa sinulle
Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il28403Huumekauppaako
”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”9394J-mies!
Meidän "suhde" (suhde mitä ei oikeastaan edes ole) on kielletty ja vaikea. En tiedä mihin uskot, mutta olet irl itsekin32382