Kauan seisonut auto ja öljyt

Anonyymi

Pihalla seisoo vuoden 1955 diesel kuorma-auto.
Auto on ollut rekisteröitynä viimeksi 1962.
Startti oli viety, mutta sellainen löytyi taisi olla Vimpelistä.
Elvyttelin sitä käyntiin ja tarkistin öljyt. Riittävä määrä kauniin kullankeltaista öljyä näkyi tikussa.
Suodatin on huopaelementti ja tietenkin tukossa.
Laskin vanhat ölyt pois ja toden totta oli kuin tuoretta öljyä olisin laskenut.
Päätin avata öljypohjan ja totuus paljastui. Öljypohjalla oli paksu kerros sakkaa jota piti kaapia pois.

Tämä tuli mieleeni kun luin lehti artikkelia jossa kerrottiin vastaavasta elvytyksestä.

6

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ameriikan automiehet starttaavat vaan..olipa seisonut vaikka 60 vuotta, ainakin Youtube videoita sellaisia paljon - ts. "lähteekö käyntiin"

    • Anonyymi

      Sama juttu kävi minulle, kun tutkin kymmeniä vuosia seissyttä jäteöljy pönttöä, mihin olin -70 luvulla laittanut Cortinan vanhat öljyt aina vaihdon jälkeen.
      Öljy oli tosiaan kuin uutta öljyä 40 vuoden seisottamisella. Kaikki noki ja karsta oli painunut pöntön pohjalle. Moottorisahan teräketjuöljynä olen niitä nyt käyttänyt polttopuu savotassa.

    • Anonyymi

      Nafta on liukasta tavaraa vuosien jälkeen, lähtee kuin palmun alta, etanoli moottoria en menis käynnistelemään startti pilotilla!🤯

      • Anonyymi

        Mistä sinä sitä naftaa saat? Varastamalla Nesteen terminaalista, vai?
        Se naftahan on raakaöljyä sisältäen ainakin kaikki jakeet propaanista asfalttiin. En minä sellaista vain autooni tankkaisi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sitä naftaa saat? Varastamalla Nesteen terminaalista, vai?
        Se naftahan on raakaöljyä sisältäen ainakin kaikki jakeet propaanista asfalttiin. En minä sellaista vain autooni tankkaisi...

        Nonnin siinä taas joku viisastelee.
        Nafta on meidän aikuisten käyttämä nimitys joka tulee ainakin venäjänkielestä.
        Wikipediakin tuntee merkityksen:

        Dieselöljy, lyhyemmin pelkästään diesel, joskus myös nafta, on kevyttä polttoöljyä eli kaasuöljyä, jota käytetään dieselmoottorien polttoaineena.


    • Anonyymi

      Ensin öjyt pois ja liuotinta öljypohjan. Liotinta pari päivää ja öljyt tilalle.

      Sitten suuttimet ylös ja öljyä sylintereihin suuttimien reijästä. Kammella käännellä konetta että öljyää sylinterit ja ei leikkaa männänrenkaat heti kiinni.

      Suuttimet pois siksi että a) pyörii helposti ja b) saa öljyä männän päälle ja se ylimääräinen öljy kyllä lentää pihalle suuttimen reijästä.
      Osat paikalleen ja suutin putken löysällä starttia, kun roiskuu putket kiinni ja tulille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe