Miten vietätte äitienpäivää

Anonyymi

palstalaiset? Voiko lapsia edes kutsua tänä vuonna kylään?

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tule lapset käymään, hiljaiseloa huominen päivä.

• Anonyymi

kylmäharjoittelen lastentekoa

• Anonyymi

Karanteenia vielä harjoitellaan.
      Ulkotapaamisia vaan, jos niitäkään.

Ostin itelleni jo valkoisen ruusun kun en saanut päätettyä mikä väri olisi kaunein... Se on helppoa silloin kun joku muu sen ruusun tuo. Kaunein väri on just se.

• Anonyymi

Valkoista ei luokitella väriksi. Joten ostit värittömän ruusun itsellesi. Musta ja harmaa eivät myöskään ole värejä. Sitten on eräs beige, jota ei luokitella myöskään väriksi.

Ota esille taidesivulta väriopin aakkosia, niin siellä kerrotaan niistä oikeista väreistä myöskin.

• Jaa-a täällä mökillä olen kissani kanssa.
      Yksi on lapsi, joka töissä noin 100km päässä. Työ elintärkeää koko yhteiskunnalle.
      Tekstiviestejä odotan ja niitä tulee, Ainakin rakas miniäni muistaa mummun.

• Tässä yritän muistella, että milloinkohan, en varmasti koskaan käynyt oman äitini luona just äitienpäivänä sen jälkeen, kun olin kotoa muuttanut pois.

Harvoin äitini näki näitä lapsenlapsiaankaan, kun näin kaukana asutaan.
      Hyvin hän kesti ruikuttamatta näitten perään paljon kauemmin kuin tällaisen pari kuukautta, mistä jo nyt mummot itkua tiristävät.

Itselleni ei äitienpäivä ole niin kamalan tärkeä. Tiedän olevani äiti muutenkin.

• Anonyymi

Olen jo ikä mies ja suhde äitiini oli etäinen hän kielsi sanomasta itseään äidiksi. olessani jotakin 3-4 vuotias.. no ihmeelliseltähän se tuntui. muuta sisarukset saivat kutsua häntä äidikseen..
        asiaansa hän tehosti selkä saunalla joita tuli osakseni , ihan yllättäen samoin isäni..oli innokas pieksijä jopa keskellä yötä. pelko oli suunnaton samoin kuin tavaton häpeä.

Nyt tämä äitini on edes mennyt, enkä hänen kanssa ollut aikuisenakaan tekemisissä. hänen kanssan kun ei voinut mistään puhua. hänen ainut tapansa kommunikoida oli huutaa ja siihen se jäikin.

Muut lapset alkoivat mielisteleen äitiä ja isää. ja olivat perin ilkeitä minulle, sillä tavalla he välttyivät kohtaloltani ja tämä asetelma on kestänyt vuosikymmenet.

Kaikki yhden puolesta? vai yksi muitten puolesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen jo ikä mies ja suhde äitiini oli etäinen hän kielsi sanomasta itseään äidiksi. olessani jotakin 3-4 vuotias.. no ihmeelliseltähän se tuntui. muuta sisarukset saivat kutsua häntä äidikseen..
        asiaansa hän tehosti selkä saunalla joita tuli osakseni , ihan yllättäen samoin isäni..oli innokas pieksijä jopa keskellä yötä. pelko oli suunnaton samoin kuin tavaton häpeä.

Nyt tämä äitini on edes mennyt, enkä hänen kanssa ollut aikuisenakaan tekemisissä. hänen kanssan kun ei voinut mistään puhua. hänen ainut tapansa kommunikoida oli huutaa ja siihen se jäikin.

Muut lapset alkoivat mielisteleen äitiä ja isää. ja olivat perin ilkeitä minulle, sillä tavalla he välttyivät kohtaloltani ja tämä asetelma on kestänyt vuosikymmenet.

Mielistelyhän se konsti monissa asioissa, mm. politiikassa sekä viranomaisissa jopa heidän keskuudessaan ja näin vältytään ylimääräisiltä ongelmilta,, toivottavasti.
        referoinin vuoksi viittas tukholma panttivanki stndroomaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvänen aika vanhempiasi. On sinulla ollut kestämistä. Toivottavasti elämäsi on nyt parempi ja saat huomiota, jopa rakkautta.
        Äitienpäivään en vietä mitenkään, mutta muistelen ilolla niitä 46:tta äitienpäivää, jotka olen saanut viettää. Nyt näin, enkä lenkillä pyöräillen tai kävellen.

• Anonyymi

Kuka täällä itkua tiristää?
        Sinulla hyvä Tellukka on ikävä tapa lähes jokaisessa viestissäsi piikitellä ihmisiä.

En ole tavannut lastani liki puoleen vuoteen eikä näköpiirissä ole tapaamisaikaa, toteutuneeko koko vuoden aikana.
        En ruikuta enkä itke, elämä on nyt näin, ehkä jonain päivänä paremmin päin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka täällä itkua tiristää?
        Sinulla hyvä Tellukka on ikävä tapa lähes jokaisessa viestissäsi piikitellä ihmisiä.

En ole tavannut lastani liki puoleen vuoteen eikä näköpiirissä ole tapaamisaikaa, toteutuneeko koko vuoden aikana.
        En ruikuta enkä itke, elämä on nyt näin, ehkä jonain päivänä paremmin päin.

Missä siellä?
        Enhän mitään sanonut siellä jonkun itkua tiristelevän, kun en tiedä ketä teillä siellä edes on, onko mummoakaan. Otit vain kommenttini itsellesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivon sinulle onnea elämämässäsi.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Missä siellä?
        Enhän mitään sanonut siellä jonkun itkua tiristelevän, kun en tiedä ketä teillä siellä edes on, onko mummoakaan. Otit vain kommenttini itsellesi.

Missä sinä olet kuullut tai nähnyt "mumojen itkua tiristävän", siellä, tuolla vai täällä? Palstalla et näe mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä sinä olet kuullut tai nähnyt "mumojen itkua tiristävän", siellä, tuolla vai täällä? Palstalla et näe mitään.

Korjaan " mummojen", ettei sun siihen sanaan tarvi takertua.

• Anonyymi kirjoitti:

Ollaanpa sitä uteliasta.
        Vastaisin siihen, että vähän siellä sun täällä. Enkä nyt tarkoita, että juuri nimenomaan siellä, kun en tosiaankaan tiedä oletko mummo tai vaari, vai oletko kumpaakaan, Eikä se minulle ole tietämisen arvoistakaan, mitenkään.
        Aistin sinun siellä kuitenkin olevan sellainen hauras vanhus ainakin, koska tällä palstalla kirjoittelet.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ollaanpa sitä uteliasta.
        Vastaisin siihen, että vähän siellä sun täällä. Enkä nyt tarkoita, että juuri nimenomaan siellä, kun en tosiaankaan tiedä oletko mummo tai vaari, vai oletko kumpaakaan, Eikä se minulle ole tietämisen arvoistakaan, mitenkään.
        Aistin sinun siellä kuitenkin olevan sellainen hauras vanhus ainakin, koska tällä palstalla kirjoittelet.

Täytyyhän sun kulta piemi pystyä kertomaan missä mummot itkua tiristävät, kun sä noin kerrot tapahtuvan.

• Anonyymi

"Harvoin äitini näki näitä lapsenlapsiaankaan, kun näin kaukana asutaan.
        Hyvin hän kesti ruikuttamatta näitten perään paljon kauemmin kuin tällaisen pari kuukautta, mistä jo nyt mummot itkua tiristävät."

Jos lapsenlapset ovat jääneet vieraammiksi jo alunperinkin, esim. pitkän välimatkan takia, niin onhan se ymmärrettävää ettei heitä erityisemmin kaipaa.
        Yhtä ymmärrettävää on se, että lapsenlapsiaan alusta alkaen säännöllisesti tavanneet isovanhemmat kaipaavat kovasti heitä nyt kun tapaaminen ei poikkeustilanteen takia ole ollut mahdollista. Itkua voivat tiristää myös ne lapsenlapset joilla on ikävä mummia ja/tai ukkia.

Mukava päivä äitienpäivä minusta on. Tänä vuonna vähän erilainen kun ravintolat eivät ole auki mikä sekin on minusta aika mukavaa, sillä aikaisemmin olen aina vähän surrut sitä miten paljon pojaltani menee rahaa.

Bessie

• Anonyymi

Yhdenkään äidin en old kuullut ruikuttavan ettei näe lapsiaan äitienpäivänä.
      Kaikki ovat tienneet ettei tilanne ole samanlainen kuin ennen.
      Miksi pitää halveerata äitejä jotka kaipaavat lapsiaan, saattaa olla ettei heitä ole nähnyt pitkiin aikoihin. Joku äiti näkee tällaisenakin aikana lapsensa päivittäin.
      Itse en ole koskaan pitänyt äitienpäivää muita päiviä tärkeämpänä, oma äitini taas piti siitä, että häntä muistettiin.

Hyvää Äitienpäivää tasapuolisesti kaikille äideille!

• Anonyymi

Sää taitaa kääntyä kylmempään, tänään vielä oiva ulkoiluilma, ehkäpä käyn pitemmällä lenkillä, juon päiväkahvit puutarhassa ja nautin yksinolosta.
      Kortti tuli nuoremmalta lapselta, vanhin saattaa soittaa. Sitä odotellessa ihanaa päivää!

• Äitienpäivää voisi viettää vaikka muistelemalla
      kukat liittyvät äitienpäivään

Mummolaan kun mentiin keräsin matkalta valkovuokkoja ja aina pysähdyttiin samalle parkkipaikalle, eikä se pienen matkan päässä ollut kuusikko, johon siltä parkkipaikalta poikettiin koskaan pettänyt, aina löytyi valkovuokkoja.

Lapset kävivät pientä kyläkoulua ja siellä oli joka äitienpäivä äitienpäiväjuhla, jokaiselle äidille lapset laittoivat neulalla leskenlehden tai muun kukan rintaan ja t esittivät ohjelmaa ja kirherra piti puheen ja laulettiin äidin sydäntä. Lapset olivat kasvattaneet luokan ikkunalla viilipurkissa auringonkukan taimen ja se kädessä äiti juhlasta poistui ja kotonakin tuota tainta vaalittiin kesään asti..

Kun lapsi oli kasvanut armeijaikään, lennosto muistaa vuorovuosin äidinpäivää ja isänpäivää ja kohdalleni osui tuo äitienpäivätapahtuma, siellä nuorilta miehiltä saimme sulkeiskoulutusta, syötiin sotkussa ja seurattiin sitä tohinaa, millä tilat laitettiin järjestykseen ennen viikonloppua. Lopuksi järjestyttiin kotiinlähtöä varten kentälle ja kuultiin asiaan kuuluvat komennot ja nuoret miehet juoksivat ruusu kädessä äitinsä luokse, se oli suorastaan liikuttava hetki ja liikuttaa aina kun muistelen sitä.

Monenlaisia äitienpäiviä on ollut hyviä ja joskus vähemmän hyviä mutta aina kaikki on mennyt oikein.
      Palkitseekohan presidentti nyt äitejä kunniamerkein, en ole seurannut,
      mutta mitä välii, me kaikki kuitenkin olemme aina
      oman elämämme kunniamerkki-ihmisiä.

Hyvää äitienpäivää kaikille

• Hyvää äitienpäivää teille kaikille jotka sitä vietätte tänään. Meillä se on vasta kuukauden lopussa, elikkä viimeinen sunnuntai, mutta monet ruotsinsuomalaiset äidit viettävät tänään tai sitten kahteen kertaan. Meillä se lähinnä rajoittuu kukkien viemiseen haudalle. Lapseni viettävät ruotsalaisena äitienpäivänä, yleensä saan kukkia tai mennään ulos lounaalle, tänä vuonna ei tietoa vielä.

• Anonyymi

Ah, kerrankin saan olla ihan rauhassa äitienpäivänä. Tästä minä pidän. Minusta on aina ollut yököttävän ulkokultaista , että tullaan äitienpäivänä muka kahville ja muina päivinä vuodesta toiseen ei monestikaan ehditä vastata edes puhelimeen , puhumattakaan jutustelusta.

• Anonyymi

Maantieteellistä eroa jälkikasvuihimme on sen verran, että lastenlasten kortit tulivat jo viime viikolla ja tänään olivat vuorossa puhelut.

Kävimme vaimoni kanssa hautausmaalla viemässä anoppini haudalle orvokit. Kestävät kuulemma pientä pakkastakin.
      Vikaisimme myös omien vanhempieni haudan mutta ei juolahtanut mieleenkään viedä eläessään myrkkyä tihkuneelle, pahansuovalle, minua riitaisesta liitostaan syyttävän äitini muistoksi mitään!
      Isääni säälin!

• Moni on varmasti hyvilläänkin, kun on pätevä syy nyt olla menemättä anoppilaan esittämään sitä jokavuotista teatteria.

Yhden pikkupojan ainakin tiedän, joka on nyt hyvillään.
        Kerran oli sanonut haluavansa tulla vaikka sairaaksi, ettei tarvitse lähteä tervehtimään isoäidin äitiä, "kun se on niin ryppynen". Seuraavana päivänä, kun piti lähteä, niin pojalla oli koko kroppa täynnä jotain ihottumaa. Varmaan sai pelkästä stressistä, kun pelkäsi, että pitää mennä sen vanhan ryppyisen mummon luo.

• Anonyymi

Paskaa asia- monet äidit tappajia, täysin paskaa koko päivä.

Minä itse pieneneä hain henelle valko vuokkoja, muistan hyvin nämä kukat.

Kuinka isät---isäni muisto on kaunis ja tulee olemaan.

• Anonyymi

Äiti oli rakas, mutta Isä myös, kiitos.

• Anonyymi

Aamulla pysähdyin äidin valokuvan eteen , hetkeksi.....

• Juuri äsken miniäni lähetti ´´vatsapilla´´ puolitusinaa ihanaa kuvaa, koko katraasta, tuli oikein iloinen mieli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5167
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      26
      3488
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      38
      2838
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      16
      2011
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1820
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      272
      1523
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1078
    Aihe