Apua mulla alko kuukautiset

Anonyymi

Moi oon 13 v tyttö ja mulla eilen alkoi kuukautiset (luulen) en tiiä mitä teen 😩. Mä asun mun isän ja äitipuolen kaa (oma äiti kuollu) enkä tiiä mitä sanon isälle. En myöskään tiedä mitä teen kun eihän meillä ole suojia. Oon kierittänyt vessapaperia alushousujen ympäri ja se auttaa vähän. Onneksi ei ole kovin vahva vuoto. Mulla on mutismi eli käytännössä en puhu tietyille ihmisille ja yks niistä on mun äitipuoli kun on vielä niin uus tulokas tänne( 1 vuosi ). En siis voi siltäkään kysyä apua.
Pliis auttakaa ja kertokaa mitä tekisit te mun tilanteessa

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei! Ei hätää, ihan luonnollista. Katso WC: sitä näkyykö siellä terveyssiteitä( jos äitipuolesi vaikka). Lainaa pari, ei haittaa. Tee vessapaperista side kiertämällä sitä sitten muotoisesti useamman kerran ympäri ja laita se paikoilleen. Aamulla tee alapesut, kuivaa ja laita uusi side( vessap.) . Lähikaupassa on myynnissä terveyssiteitä, voit mennä ostamaan aamulla tai soittaa äidille/tutulle, joka tuo siteet. Voit myöskin kertoa äitipuolellesi kuukautisista aamulla ja kysyä neuvoa. Kyllä hän ymmärtää. Onhan hänkin nainen. Tulevaisuudessa voit pitää ylimääräistä sidepakettia varalla, niin ei tuu yllätyksiä. Kaikkea hyvää sinulle!

      Yks teini-ikäinen tytön äiti 🙂

      • Anonyymi

        Kiitos, mutta ongelma on juuri se että en puhu. Ainoat ihmiset joille voin puhua ovat minun paras kaveri, isä ja mummo. Ei muita. Se on niin vahva pelko että ei vaan voi. Kiitos kuitenkin avusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, mutta ongelma on juuri se että en puhu. Ainoat ihmiset joille voin puhua ovat minun paras kaveri, isä ja mummo. Ei muita. Se on niin vahva pelko että ei vaan voi. Kiitos kuitenkin avusta

        Olen 43-vuotias ja silloin kun mulla alkoi 12-vuotiaana kuukautiset niin en uskaltanut kertoa äidille ja laitoin talouspaperia mutta voin sanoa että se veri menee siitä kyllä läpi aika nopeesti.Joten rohkeasti sanomaan että alkoi kuukautiset.Se on ihan normaalia. Mutta en suosittele mitään vessa-tai talouspaperia suojaksi.


    • Anonyymi

      Sano isälle että, tarvitset vähän taskurahaa naisten juttuihin.. Kyllä hän ymmärtää ja sitten marssit kauppaan ostat... Tai vaikka mummolle kerrot. Hän varmasti osaa opastaa ja neuvoa. Muuten. Tarvitset pienen oman ruutuvihkon. Siihen kannattaa kirjata mulloin alkoi ne oikeat ekat kuukautiset ja siitä jatkaa kirjanpitoa. Tulet tarvitsemaan tätä tietoa myöhemmässä vaiheessa kun asioit vaikkapa terveydenhoitajan luona.. Kouluterveydenhoitaja myös mielellään opastaa . Kuukautiset ovat naisille aivan normaalia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe