Kertokaa

Varatuomari

Kertokaa nyt mikä on tilanne

1. Onko Esikoislestadiolainen liite hajoamassa?
2. Mitä uusia riitoja on tullut, tai onko nämä niitä, joita on vuosikymmeniä yritetty ratkoa?
3. Onko joillakin paikkakunnilla jo kahdenlaisia seuroja?
4. Onko rukoushuoneita jaettu?
5. Mikä "ryhmittymä" on missäkin vahvoilla?

8

1215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varalla oleva

      Onko varalla oleva tuomari pelkästään utelias vai peräti huolestunut?

      • Varatuomari

        Enemmän utelias. Itseasiassa en tietenkään toivo hajaannusta, mutta jos ristiriidat nousevat liian suuriksi, niin kai se on sitten ainoa ratkaisu.


    • 1. ei ole hajoamassa, vain leeviläiset ovat omassa kuppikunnassa
      2. Lapin vanhimpien auktoriteetista aina vain kinataan.
      3. ei ole ellei leeviläisiä oteta huomioon.
      4. ei ole ollut aikomustakaan
      5. ei mitään selviä ryhmittymiä, onneksi

      • Varatuomari

        Kiitos täsmällisistä vastauksista. Vielä yksi kysymys, eli onko Leeviläisiin siirtymää menossa tai kenties "paluumuuttajia"?


      • Jaakko
        Varatuomari kirjoitti:

        Kiitos täsmällisistä vastauksista. Vielä yksi kysymys, eli onko Leeviläisiin siirtymää menossa tai kenties "paluumuuttajia"?

        Lisääntyy ja lisääntyy se vaan.

        Ihmiset etsivät turvaa väärästä paikasta. Kun he eivät jaksa uskoa Jumalan armolupauksiin täydellisesti ja epäilemättä, niin he etsivät peloissaan ja turvattomina itselleen, Jumalan sanan lisäksinä näkyviä jumalia.

        Jumalan rakkauden tuntemista hekin tarvitsisivat virvoituksekseen. Vihollisemme omavanhurskaus on niin armoton ja niin kavala, että hän eristää aran syntispoloisen pois luottamasta vahvasti yksin Kristukseen. Juuri sen vuoksi ei saisi saarnata autuutta yksin uskosta yksin armosta
        ja yksin Kristuksen tähden.

        Ihmiset ovat langenneet valvomattomuuteen Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen armossaan, ja ovat aktivoituneet valvomaan
        omissa tekemisissään ja vioissaan ja varsinkin toisten vioissa.

        Kristuskeskeisyys on muuttumassa syntikeskeisyydeksi.

        Tuskahan siitä tulee ja entistäkin kovempi epäilys valtaa, sillä vain usko Heerraan Jeesukseen voi vapahtaa syntisen kuormistaan vapauteen, iloon ja ylistykseen. Herra Jeesus ole kiitetty!


      • Leevi
        Jaakko kirjoitti:

        Lisääntyy ja lisääntyy se vaan.

        Ihmiset etsivät turvaa väärästä paikasta. Kun he eivät jaksa uskoa Jumalan armolupauksiin täydellisesti ja epäilemättä, niin he etsivät peloissaan ja turvattomina itselleen, Jumalan sanan lisäksinä näkyviä jumalia.

        Jumalan rakkauden tuntemista hekin tarvitsisivat virvoituksekseen. Vihollisemme omavanhurskaus on niin armoton ja niin kavala, että hän eristää aran syntispoloisen pois luottamasta vahvasti yksin Kristukseen. Juuri sen vuoksi ei saisi saarnata autuutta yksin uskosta yksin armosta
        ja yksin Kristuksen tähden.

        Ihmiset ovat langenneet valvomattomuuteen Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen armossaan, ja ovat aktivoituneet valvomaan
        omissa tekemisissään ja vioissaan ja varsinkin toisten vioissa.

        Kristuskeskeisyys on muuttumassa syntikeskeisyydeksi.

        Tuskahan siitä tulee ja entistäkin kovempi epäilys valtaa, sillä vain usko Heerraan Jeesukseen voi vapahtaa syntisen kuormistaan vapauteen, iloon ja ylistykseen. Herra Jeesus ole kiitetty!

        Vai Leevin siementä, ei kaikki Leevit ole omassavanhurskaudessa. Omanvanhurskauden perkele on aina tehnyt työtänsä, pois kristuksesta. Siis tuota katalaa työtänsä aina maailman alusta asti. Leeviläiset ovat lähteneet omille teilleen ja osa on palannut takaisin. Omanvanhurskauden henkeä tuskin saadaan kokonaan kitkettyä niin kauan kuin perkelettä ei ole sidottu telkien taa hän tekee yrityksiään siihen saakka kun viimeinen tuomio tulee. Tällä hetkellä suurin omanvanhurskauden vaikutus tulee väärästä vanhurskaudesta joka ilmenee ekumenian muodossa, tahdotaan vanhurskauttaa kaikki hengelliset joukkiot.


    • sykerö

      Ei mitään hätää... eksyneet lampaat vain täällä määkivät kun ovat eksyneet emostaan!!!

      • Domenaari

        " Karavaani kulkee ja koirat haukkuvat"!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe