Kertokaa nyt mikä on tilanne
1. Onko Esikoislestadiolainen liite hajoamassa?
2. Mitä uusia riitoja on tullut, tai onko nämä niitä, joita on vuosikymmeniä yritetty ratkoa?
3. Onko joillakin paikkakunnilla jo kahdenlaisia seuroja?
4. Onko rukoushuoneita jaettu?
5. Mikä "ryhmittymä" on missäkin vahvoilla?
Kertokaa
8
1215
Vastaukset
- varalla oleva
Onko varalla oleva tuomari pelkästään utelias vai peräti huolestunut?
- Varatuomari
Enemmän utelias. Itseasiassa en tietenkään toivo hajaannusta, mutta jos ristiriidat nousevat liian suuriksi, niin kai se on sitten ainoa ratkaisu.
1. ei ole hajoamassa, vain leeviläiset ovat omassa kuppikunnassa
2. Lapin vanhimpien auktoriteetista aina vain kinataan.
3. ei ole ellei leeviläisiä oteta huomioon.
4. ei ole ollut aikomustakaan
5. ei mitään selviä ryhmittymiä, onneksi- Varatuomari
Kiitos täsmällisistä vastauksista. Vielä yksi kysymys, eli onko Leeviläisiin siirtymää menossa tai kenties "paluumuuttajia"?
- Jaakko
Varatuomari kirjoitti:
Kiitos täsmällisistä vastauksista. Vielä yksi kysymys, eli onko Leeviläisiin siirtymää menossa tai kenties "paluumuuttajia"?
Lisääntyy ja lisääntyy se vaan.
Ihmiset etsivät turvaa väärästä paikasta. Kun he eivät jaksa uskoa Jumalan armolupauksiin täydellisesti ja epäilemättä, niin he etsivät peloissaan ja turvattomina itselleen, Jumalan sanan lisäksinä näkyviä jumalia.
Jumalan rakkauden tuntemista hekin tarvitsisivat virvoituksekseen. Vihollisemme omavanhurskaus on niin armoton ja niin kavala, että hän eristää aran syntispoloisen pois luottamasta vahvasti yksin Kristukseen. Juuri sen vuoksi ei saisi saarnata autuutta yksin uskosta yksin armosta
ja yksin Kristuksen tähden.
Ihmiset ovat langenneet valvomattomuuteen Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen armossaan, ja ovat aktivoituneet valvomaan
omissa tekemisissään ja vioissaan ja varsinkin toisten vioissa.
Kristuskeskeisyys on muuttumassa syntikeskeisyydeksi.
Tuskahan siitä tulee ja entistäkin kovempi epäilys valtaa, sillä vain usko Heerraan Jeesukseen voi vapahtaa syntisen kuormistaan vapauteen, iloon ja ylistykseen. Herra Jeesus ole kiitetty! - Leevi
Jaakko kirjoitti:
Lisääntyy ja lisääntyy se vaan.
Ihmiset etsivät turvaa väärästä paikasta. Kun he eivät jaksa uskoa Jumalan armolupauksiin täydellisesti ja epäilemättä, niin he etsivät peloissaan ja turvattomina itselleen, Jumalan sanan lisäksinä näkyviä jumalia.
Jumalan rakkauden tuntemista hekin tarvitsisivat virvoituksekseen. Vihollisemme omavanhurskaus on niin armoton ja niin kavala, että hän eristää aran syntispoloisen pois luottamasta vahvasti yksin Kristukseen. Juuri sen vuoksi ei saisi saarnata autuutta yksin uskosta yksin armosta
ja yksin Kristuksen tähden.
Ihmiset ovat langenneet valvomattomuuteen Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen armossaan, ja ovat aktivoituneet valvomaan
omissa tekemisissään ja vioissaan ja varsinkin toisten vioissa.
Kristuskeskeisyys on muuttumassa syntikeskeisyydeksi.
Tuskahan siitä tulee ja entistäkin kovempi epäilys valtaa, sillä vain usko Heerraan Jeesukseen voi vapahtaa syntisen kuormistaan vapauteen, iloon ja ylistykseen. Herra Jeesus ole kiitetty!Vai Leevin siementä, ei kaikki Leevit ole omassavanhurskaudessa. Omanvanhurskauden perkele on aina tehnyt työtänsä, pois kristuksesta. Siis tuota katalaa työtänsä aina maailman alusta asti. Leeviläiset ovat lähteneet omille teilleen ja osa on palannut takaisin. Omanvanhurskauden henkeä tuskin saadaan kokonaan kitkettyä niin kauan kuin perkelettä ei ole sidottu telkien taa hän tekee yrityksiään siihen saakka kun viimeinen tuomio tulee. Tällä hetkellä suurin omanvanhurskauden vaikutus tulee väärästä vanhurskaudesta joka ilmenee ekumenian muodossa, tahdotaan vanhurskauttaa kaikki hengelliset joukkiot.
- sykerö
Ei mitään hätää... eksyneet lampaat vain täällä määkivät kun ovat eksyneet emostaan!!!
- Domenaari
" Karavaani kulkee ja koirat haukkuvat"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94894
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22828Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550