onko 1.0 ecoboostissa jakoketju vai hihna

Anonyymi

31

1419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeasti niissä on hihna mikä on öljykylvyssä.
      Googlaa jostain kuva.

      • Anonyymi

        Ketju joka on öljykylvyssä. Vaihto 240tkm/10vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju joka on öljykylvyssä. Vaihto 240tkm/10vuotta.

        Eipä kun hihna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kun hihna

        Onko sen loppupeleissä väliä kun on valmis jo kauan ennen tuota metrilukemaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sen loppupeleissä väliä kun on valmis jo kauan ennen tuota metrilukemaa?

        Naurettava moottori. Huonompi moottori löytyy vain Mazdasta ja Subarusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kun hihna

        Mikä hihna kestää öljykylpyä? Nehän hajoaa vähemmästäkin liasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hihna kestää öljykylpyä? Nehän hajoaa vähemmästäkin liasta.

        Kestäähän tiivisteetkin öljyä!
        Ongelmaksi tässä tulee ennemmin se että kun hihnasta lähtee vähitellen kumiputua, tukkii se jossain vaiheessa öljyn imusihdin.
        Mitäs sen jällkeen tapahtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava moottori. Huonompi moottori löytyy vain Mazdasta ja Subarusta.

        käyppä testaamas
        on hiljainen vääntöä on
        ja kyl ä lähtee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käyppä testaamas
        on hiljainen vääntöä on
        ja kyl ä lähtee

        Nauti sinä vaan siitä öljyssä uivasta kumiremmistä ja tappiinsa turboahdetusta mini padasta. Jos aivosolut liikkuu päässä niin hoksaat miksi ei pitkälle kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauti sinä vaan siitä öljyssä uivasta kumiremmistä ja tappiinsa turboahdetusta mini padasta. Jos aivosolut liikkuu päässä niin hoksaat miksi ei pitkälle kestä.

        Eli et ole ajanut litraisella turbolla ole sitten kommentoimatta jos et tiedä kyseisen moottorin ominaisuuksia moni on yllättynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ole ajanut litraisella turbolla ole sitten kommentoimatta jos et tiedä kyseisen moottorin ominaisuuksia moni on yllättynyt

        Ominaisuudet < Kestävyys. Koita jo älytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ominaisuudet < Kestävyys. Koita jo älytä.

        Hyvin se öljyssä uiva jakohihna ja moottori muutenkin kesti sen reilu 70 000km, minkä ko. moottorilla olevan auton omistin.

        Se, mitä tapahtuu moottorille sen jälkeen, ei kiinnosta minua pätkääkään, koska vaihdoin sen uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin se öljyssä uiva jakohihna ja moottori muutenkin kesti sen reilu 70 000km, minkä ko. moottorilla olevan auton omistin.

        Se, mitä tapahtuu moottorille sen jälkeen, ei kiinnosta minua pätkääkään, koska vaihdoin sen uuteen.

        Näinhän se menee. Uskoisin että normaalihuollettuna pääsee helposti toista satkua.
        Ne jotka ostaa 10 vuotta vanhoja autoja, tietää pian millainen tuo on enemmän ajettuna.
        Väittävät että se hihnan vaihto olisi aika kallis toimenpide kun pitää purkaa moottoria vähän enemmän kuin kuivan hihnan vaihdossa.
        Mutta niillä kilometreillä voisi olla fiksumpaa vaihtaa koko moottori, mikäli kori on vielä jotenkin ehjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ominaisuudet < Kestävyys. Koita jo älytä.

        Ymmärrä=älytä näitä litraisia turbo moottoreita on valmistettu vuodesta 2012 alkaen satojatuhansia jos näitä hajoaisi alvariinsa niin kyllä saksalaiset autolehdet reklamoisi asiasta ja foordi joutuisi asiaan puuttumaan jossain luki että tällä moottorilla oli ajettu testattu 800000 km ennen tuotantoon ottamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrä=älytä näitä litraisia turbo moottoreita on valmistettu vuodesta 2012 alkaen satojatuhansia jos näitä hajoaisi alvariinsa niin kyllä saksalaiset autolehdet reklamoisi asiasta ja foordi joutuisi asiaan puuttumaan jossain luki että tällä moottorilla oli ajettu testattu 800000 km ennen tuotantoon ottamista

        Tuo testi on tehty useammalla moottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käyppä testaamas
        on hiljainen vääntöä on
        ja kyl ä lähtee

        Puhutko Autosta vai sen ruosteesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ole ajanut litraisella turbolla ole sitten kommentoimatta jos et tiedä kyseisen moottorin ominaisuuksia moni on yllättynyt

        Monella muullakin merkillä on 1,0 litraiset moottorit. Ford oli vaan edelläkävijä. Taas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella muullakin merkillä on 1,0 litraiset moottorit. Ford oli vaan edelläkävijä. Taas!

        Jos puhutaan pienestä turboahdetusta koneesta, se on vag konserni joka sen ensin markkinoille toi. Sitä ennnen vaparit oli perusmoottoreita näissä perusautoissa. 1,4 tsi on ollut 2006 vuodesta markkinoilla. Ecobootsi on esitelty 2012, joten melko kauan volsun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hihna kestää öljykylpyä? Nehän hajoaa vähemmästäkin liasta.

        heh juuri noin sitten kun hihna alkaa purkautumaan niin on moottorinvaihto edessä.
        ja se purkautuu ennen 240th mikä on muutenkin jo moottorin maximi lyhennetyllä huoltovälilläkin. ( näin ainakin moottorin suunniitelijan mukaan.)
        Uudemmisssa on visiin ketju


    • Anonyymi

      Onko muka fordissa 1.0 turbossa moottoriöljyn roiskeessa oleva hihna?

      En ymmärrä tälläistä ratkaisua jos on kosa hihnasta irtoava materiaali menee voiteluöljyn joukkoon ja syö varmasti turboa sekä muita moottorin osia.

      Kyllä hammashihnat ja urahihnat pitää pyöriä kuivana hihnapyörillä.

      • Anonyymi

        Kyllä.
        Mutta hihna ei ole alttiina ulkopuoliselta lialta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.
        Mutta hihna ei ole alttiina ulkopuoliselta lialta.

        Kyllä.
        Mutta turbo on alttiina kumisilpulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.
        Mutta turbo on alttiina kumisilpulle.

        Ei ihan noinkaan. Kumi ja kaikki muukin lika paakkuuntuu ja kerääntyy vähitellen imusihtiin mikä tukkeutuu. Pienemmät murut päätyy suodattimeen.
        Tarkoittaa sitä että öljyn virtaus ja paine heikkenee.
        Voitelu tietysti on vajaata ja jos sitä jatkuu pitkään, tulee vähän remonttihommia.
        Öljynpainevalon tarkkailu voi pelastaa moottorin.
        Jotkut naureskelee esim 15 tkm/ kerran vuodessa öljynvaihdoille. Mutta ei olisi huono juttu fordissakaan. Pysyisi moottori ja öljyt puhtaampina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan noinkaan. Kumi ja kaikki muukin lika paakkuuntuu ja kerääntyy vähitellen imusihtiin mikä tukkeutuu. Pienemmät murut päätyy suodattimeen.
        Tarkoittaa sitä että öljyn virtaus ja paine heikkenee.
        Voitelu tietysti on vajaata ja jos sitä jatkuu pitkään, tulee vähän remonttihommia.
        Öljynpainevalon tarkkailu voi pelastaa moottorin.
        Jotkut naureskelee esim 15 tkm/ kerran vuodessa öljynvaihdoille. Mutta ei olisi huono juttu fordissakaan. Pysyisi moottori ja öljyt puhtaampina.

        Jos olisi tuollainen niin vaihtaisin kyllä n10 000km välein, pieni öljymäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi tuollainen niin vaihtaisin kyllä n10 000km välein, pieni öljymäärä.

        Öljymäärä taisi olla 4 litran luokkaa. Ei ihan pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljymäärä taisi olla 4 litran luokkaa. Ei ihan pieni.

        Mopon öljymäärä.


    • Anonyymi

      Eikun ompelukoneen..
      hahhhhaaaaa

      köffffff

    • Anonyymi

      Nää palstainsinöörit varmaan osaisivat kehittää moottorin joka on saanut lukuisia palkintoja. En tiedä miksi hihna on laitettu öljyyn uimaan, mutta varmasti siihen on hyvä syynsä. En usko että miljoonien kehitystyön jälkeen tuo on tuonne vaan huvikseen laitettu.

      Mitä tulee itse moottoriin. Olin hyvin skeptinen tuon pöntön suhteen, mutta koska olen avoin kaikille uusille jutuille, niin oli pakko ottaa alle testiin 3 sylinterinen turbopetrooli. Auto on suunniteltu selvästi kaupunkiajoon, ja vääntöä riittää tarpeeksi jotta voi vetää muuta liikennettä perässään. Moottori on myös hiljainen ja polkimen painallukseen moottori vastaa harmonisella murahduksella.

      Ei niin paska moottori kuin monet bensalenkkarit luulevat. Toisaalta niille lantapaukuille sopinee paremmin se valmiiksi 500000 ajettu Saksasta haettu mese tai bmw mikä sitten kestää heidän mukaansa ajasta ikuisuuteen.

      • Anonyymi

        Olen tuollaisella 125 heppasella ajanut jonkin verran. Ex naisella oli sellainen. Noin 90 tkm kesti ainakin. Sen jälkeen en ole nähnyt kumpaakaan. Moottorin heikkous oli alavääntö n 1000 r tuntumassa jos joutui ryömimään hitaasti ylämäkeen. Helposti kyykähti. Vaatisi automasttivaihteiston tai armottoman kytkimen luistatuksen.
        Toisaalta voima loppui sitten ei kovemnassa vauhdissa, no 125 hv ei ole paljoa.
        Miksi sitten hihna? Ehkä ensin piti tehdä ketjukone, kuten 1.5 on. Mutta tuossa hintaluokassa pitää säästää. Samoin lohkon valu on valurautaa, siis halvempi.
        Ehkä on ajateltu että systeemi kestää moottorin iän ja sitten paalaukseen.
        Varmasti km testit on ajettu parissa vuodessa. Kaikki toiminut hyvin. Olisiko jäänyt yhtälöstä pois kumin haurastuminen vuosien aikana?
        Se selittäisi miksi putu tukkii suodattimet kun autolla on takana kilometrejä ja ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tuollaisella 125 heppasella ajanut jonkin verran. Ex naisella oli sellainen. Noin 90 tkm kesti ainakin. Sen jälkeen en ole nähnyt kumpaakaan. Moottorin heikkous oli alavääntö n 1000 r tuntumassa jos joutui ryömimään hitaasti ylämäkeen. Helposti kyykähti. Vaatisi automasttivaihteiston tai armottoman kytkimen luistatuksen.
        Toisaalta voima loppui sitten ei kovemnassa vauhdissa, no 125 hv ei ole paljoa.
        Miksi sitten hihna? Ehkä ensin piti tehdä ketjukone, kuten 1.5 on. Mutta tuossa hintaluokassa pitää säästää. Samoin lohkon valu on valurautaa, siis halvempi.
        Ehkä on ajateltu että systeemi kestää moottorin iän ja sitten paalaukseen.
        Varmasti km testit on ajettu parissa vuodessa. Kaikki toiminut hyvin. Olisiko jäänyt yhtälöstä pois kumin haurastuminen vuosien aikana?
        Se selittäisi miksi putu tukkii suodattimet kun autolla on takana kilometrejä ja ikää.

        Alunperin 1.0 Ecoboostissa oli hihna öljykylvyssä.
        Vuodesta 2018 on ketju öljykylvyssä.
        Öljykylvyn hihnan turbon nukkasihti kannattaa avata alakautta
        ja puhdistaa 150.000 km. välein.


    • Anonyymi

      Eikö noissa eköbötseissä ole köysi, eikä mitään kettinkiä tai hihnaa..
      kunnon hamppu köysi

      hahhhaaaaaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt ei enää kantaverkon siirtokyky kestä tuulivoiman lisäystä

      Uudet tuulivoimalat joutuvat seisomaan tyhjän panttina. Tuliko ongelma taas yllättäen ja pyytämättä. Mitä siellä Fingridissä on nämä vuodet puuhailtu,
      Maailman menoa
      158
      2267
    2. Onko sinulla ja hänellä

      kuinka paljon ikäeroa?
      Ikävä
      107
      1799
    3. Ensitreffit alttarilla: Otto ja Assi hörppivät viiniä - Otto harmistuu Assin reaktiosta: "Mikä..."

      Otto ja Assi viettävät ekaa juhannusta yhdessä. Yhteinen viinihetki ei suju ihan kuin strömsössä… Tsemii Otolle, oot symppis! Varo juonipaljastuksi
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1777
    4. Se on mies nyt niin, että sydämeni ei kestä tätä

      Kaipuuta, eikä tätä radiohiljaisuutta. Voitko tehdä jotain?
      Ikävä
      76
      1175
    5. Kassatyttö uhittelee Venäjälle

      "Tie ulos Ukrainan sodasta on se, että Venäjä lähtee ulos Ukrainasta" https://www.is.fi/politiikka/art-2000009120864.html
      Maailman menoa
      306
      828
    6. Missä Stefu?

      Onko kukaan kuullut miten Stefanilla menee? Huolestuttaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      802
    7. Anna-Reetta laukoo tämän tiukan kriteerin miehelle: "Jos ei osaa, ainakin haluaisi..."

      Hmm, onkohan Anna-Reetta etsimässä puolisoa vai työntekijää tilalleen… ? Tilalla on sukupolvenvaihdos tulossa ja tuleva emäntä on nyt isäntää vailla.
      Maajussille morsian
      6
      783
    8. Suomen sotilasta ei pidä lähettää aseineen ulkomaille!

      ~ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005392633.html -, otsikoituna näin: "Suomen armeija ei voi harjoitella Ahvenanmaalla –puolustusministeriö pitää
      NATO
      317
      726
    9. Saako mies olla alasti musiikkivideossa vai onko tämä varattu vain naisille?

      Pete Parkkonen sai kommentteja ja jopa seksuaalista häirintää osakseen, kun hän esiintyi eroottisesti omalla "Kohta sataa" -musavideollaan, ohjauksest
      Maailman menoa
      23
      683
    10. Kepun kannatus enää 10 prosenttia

      Ylen tuoreessa gallupissa kepun kannatus oli mittaushistorian alin eli 10,4 prossaa. Persut on nousussa. Kokoomus suurin. Kauhavan ministeri saa p
      Kauhava
      84
      639
    Aihe