eli pitääkö vaihtaa jos on ketjulla
mistä tietää kumpi on
ainakin tässä autossa väitetään olevan ketju
https://www.nettiauto.com/ford/focus/11327369
onko 1.0 ecoboostissa jakoketju vai hihna
47
12451
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeasti niissä on hihna mikä on öljykylvyssä.
Googlaa jostain kuva.- Anonyymi
Ketju joka on öljykylvyssä. Vaihto 240tkm/10vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketju joka on öljykylvyssä. Vaihto 240tkm/10vuotta.
Eipä kun hihna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kun hihna
Onko sen loppupeleissä väliä kun on valmis jo kauan ennen tuota metrilukemaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sen loppupeleissä väliä kun on valmis jo kauan ennen tuota metrilukemaa?
Naurettava moottori. Huonompi moottori löytyy vain Mazdasta ja Subarusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kun hihna
Mikä hihna kestää öljykylpyä? Nehän hajoaa vähemmästäkin liasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hihna kestää öljykylpyä? Nehän hajoaa vähemmästäkin liasta.
Kestäähän tiivisteetkin öljyä!
Ongelmaksi tässä tulee ennemmin se että kun hihnasta lähtee vähitellen kumiputua, tukkii se jossain vaiheessa öljyn imusihdin.
Mitäs sen jällkeen tapahtuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettava moottori. Huonompi moottori löytyy vain Mazdasta ja Subarusta.
käyppä testaamas
on hiljainen vääntöä on
ja kyl ä lähtee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käyppä testaamas
on hiljainen vääntöä on
ja kyl ä lähteeNauti sinä vaan siitä öljyssä uivasta kumiremmistä ja tappiinsa turboahdetusta mini padasta. Jos aivosolut liikkuu päässä niin hoksaat miksi ei pitkälle kestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauti sinä vaan siitä öljyssä uivasta kumiremmistä ja tappiinsa turboahdetusta mini padasta. Jos aivosolut liikkuu päässä niin hoksaat miksi ei pitkälle kestä.
Eli et ole ajanut litraisella turbolla ole sitten kommentoimatta jos et tiedä kyseisen moottorin ominaisuuksia moni on yllättynyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ole ajanut litraisella turbolla ole sitten kommentoimatta jos et tiedä kyseisen moottorin ominaisuuksia moni on yllättynyt
Ominaisuudet < Kestävyys. Koita jo älytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ominaisuudet < Kestävyys. Koita jo älytä.
Hyvin se öljyssä uiva jakohihna ja moottori muutenkin kesti sen reilu 70 000km, minkä ko. moottorilla olevan auton omistin.
Se, mitä tapahtuu moottorille sen jälkeen, ei kiinnosta minua pätkääkään, koska vaihdoin sen uuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin se öljyssä uiva jakohihna ja moottori muutenkin kesti sen reilu 70 000km, minkä ko. moottorilla olevan auton omistin.
Se, mitä tapahtuu moottorille sen jälkeen, ei kiinnosta minua pätkääkään, koska vaihdoin sen uuteen.Näinhän se menee. Uskoisin että normaalihuollettuna pääsee helposti toista satkua.
Ne jotka ostaa 10 vuotta vanhoja autoja, tietää pian millainen tuo on enemmän ajettuna.
Väittävät että se hihnan vaihto olisi aika kallis toimenpide kun pitää purkaa moottoria vähän enemmän kuin kuivan hihnan vaihdossa.
Mutta niillä kilometreillä voisi olla fiksumpaa vaihtaa koko moottori, mikäli kori on vielä jotenkin ehjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ominaisuudet < Kestävyys. Koita jo älytä.
Ymmärrä=älytä näitä litraisia turbo moottoreita on valmistettu vuodesta 2012 alkaen satojatuhansia jos näitä hajoaisi alvariinsa niin kyllä saksalaiset autolehdet reklamoisi asiasta ja foordi joutuisi asiaan puuttumaan jossain luki että tällä moottorilla oli ajettu testattu 800000 km ennen tuotantoon ottamista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrä=älytä näitä litraisia turbo moottoreita on valmistettu vuodesta 2012 alkaen satojatuhansia jos näitä hajoaisi alvariinsa niin kyllä saksalaiset autolehdet reklamoisi asiasta ja foordi joutuisi asiaan puuttumaan jossain luki että tällä moottorilla oli ajettu testattu 800000 km ennen tuotantoon ottamista
Tuo testi on tehty useammalla moottorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käyppä testaamas
on hiljainen vääntöä on
ja kyl ä lähteePuhutko Autosta vai sen ruosteesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ole ajanut litraisella turbolla ole sitten kommentoimatta jos et tiedä kyseisen moottorin ominaisuuksia moni on yllättynyt
Monella muullakin merkillä on 1,0 litraiset moottorit. Ford oli vaan edelläkävijä. Taas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monella muullakin merkillä on 1,0 litraiset moottorit. Ford oli vaan edelläkävijä. Taas!
Jos puhutaan pienestä turboahdetusta koneesta, se on vag konserni joka sen ensin markkinoille toi. Sitä ennnen vaparit oli perusmoottoreita näissä perusautoissa. 1,4 tsi on ollut 2006 vuodesta markkinoilla. Ecobootsi on esitelty 2012, joten melko kauan volsun jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hihna kestää öljykylpyä? Nehän hajoaa vähemmästäkin liasta.
heh juuri noin sitten kun hihna alkaa purkautumaan niin on moottorinvaihto edessä.
ja se purkautuu ennen 240th mikä on muutenkin jo moottorin maximi lyhennetyllä huoltovälilläkin. ( näin ainakin moottorin suunniitelijan mukaan.)
Uudemmisssa on visiin ketju - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettava moottori. Huonompi moottori löytyy vain Mazdasta ja Subarusta.
ihan saman tyyppinen 3 pyttyinen öljyhihnainen on myös Shit-roinissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketju joka on öljykylvyssä. Vaihto 240tkm/10vuotta.
jakopää on ketjulla. Öljypumpun hihnalla suositus vaihtoväli on viimeistään 240 000km tai 10 vuotta, kumpi vain tulee ensin vastaan. Apulaitehihnat 120 000km tai viimeistään neljän (4) vuoden välein. Etupään lisäkäyttöhihnalla ja vesipumpun hihnalla 240 000km tai 10 vuotta, kumpi vain tulee ensin vastaan.focus 1,0 l hybridi vm.2023
- Anonyymi
Onko muka fordissa 1.0 turbossa moottoriöljyn roiskeessa oleva hihna?
En ymmärrä tälläistä ratkaisua jos on kosa hihnasta irtoava materiaali menee voiteluöljyn joukkoon ja syö varmasti turboa sekä muita moottorin osia.
Kyllä hammashihnat ja urahihnat pitää pyöriä kuivana hihnapyörillä.- Anonyymi
Kyllä.
Mutta hihna ei ole alttiina ulkopuoliselta lialta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.
Mutta hihna ei ole alttiina ulkopuoliselta lialta.Kyllä.
Mutta turbo on alttiina kumisilpulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.
Mutta turbo on alttiina kumisilpulle.Ei ihan noinkaan. Kumi ja kaikki muukin lika paakkuuntuu ja kerääntyy vähitellen imusihtiin mikä tukkeutuu. Pienemmät murut päätyy suodattimeen.
Tarkoittaa sitä että öljyn virtaus ja paine heikkenee.
Voitelu tietysti on vajaata ja jos sitä jatkuu pitkään, tulee vähän remonttihommia.
Öljynpainevalon tarkkailu voi pelastaa moottorin.
Jotkut naureskelee esim 15 tkm/ kerran vuodessa öljynvaihdoille. Mutta ei olisi huono juttu fordissakaan. Pysyisi moottori ja öljyt puhtaampina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan noinkaan. Kumi ja kaikki muukin lika paakkuuntuu ja kerääntyy vähitellen imusihtiin mikä tukkeutuu. Pienemmät murut päätyy suodattimeen.
Tarkoittaa sitä että öljyn virtaus ja paine heikkenee.
Voitelu tietysti on vajaata ja jos sitä jatkuu pitkään, tulee vähän remonttihommia.
Öljynpainevalon tarkkailu voi pelastaa moottorin.
Jotkut naureskelee esim 15 tkm/ kerran vuodessa öljynvaihdoille. Mutta ei olisi huono juttu fordissakaan. Pysyisi moottori ja öljyt puhtaampina.Jos olisi tuollainen niin vaihtaisin kyllä n10 000km välein, pieni öljymäärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisi tuollainen niin vaihtaisin kyllä n10 000km välein, pieni öljymäärä.
Öljymäärä taisi olla 4 litran luokkaa. Ei ihan pieni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljymäärä taisi olla 4 litran luokkaa. Ei ihan pieni.
Mopon öljymäärä.
- Anonyymi
Eikun ompelukoneen..
hahhhhaaaaa
köffffff- Anonyymi
Tojotalta hyvä saavutus voitti pronssia eli tielle jättänyt kolmaneksi eniten suomen autokannasta
- Anonyymi
Nää palstainsinöörit varmaan osaisivat kehittää moottorin joka on saanut lukuisia palkintoja. En tiedä miksi hihna on laitettu öljyyn uimaan, mutta varmasti siihen on hyvä syynsä. En usko että miljoonien kehitystyön jälkeen tuo on tuonne vaan huvikseen laitettu.
Mitä tulee itse moottoriin. Olin hyvin skeptinen tuon pöntön suhteen, mutta koska olen avoin kaikille uusille jutuille, niin oli pakko ottaa alle testiin 3 sylinterinen turbopetrooli. Auto on suunniteltu selvästi kaupunkiajoon, ja vääntöä riittää tarpeeksi jotta voi vetää muuta liikennettä perässään. Moottori on myös hiljainen ja polkimen painallukseen moottori vastaa harmonisella murahduksella.
Ei niin paska moottori kuin monet bensalenkkarit luulevat. Toisaalta niille lantapaukuille sopinee paremmin se valmiiksi 500000 ajettu Saksasta haettu mese tai bmw mikä sitten kestää heidän mukaansa ajasta ikuisuuteen.- Anonyymi
Olen tuollaisella 125 heppasella ajanut jonkin verran. Ex naisella oli sellainen. Noin 90 tkm kesti ainakin. Sen jälkeen en ole nähnyt kumpaakaan. Moottorin heikkous oli alavääntö n 1000 r tuntumassa jos joutui ryömimään hitaasti ylämäkeen. Helposti kyykähti. Vaatisi automasttivaihteiston tai armottoman kytkimen luistatuksen.
Toisaalta voima loppui sitten ei kovemnassa vauhdissa, no 125 hv ei ole paljoa.
Miksi sitten hihna? Ehkä ensin piti tehdä ketjukone, kuten 1.5 on. Mutta tuossa hintaluokassa pitää säästää. Samoin lohkon valu on valurautaa, siis halvempi.
Ehkä on ajateltu että systeemi kestää moottorin iän ja sitten paalaukseen.
Varmasti km testit on ajettu parissa vuodessa. Kaikki toiminut hyvin. Olisiko jäänyt yhtälöstä pois kumin haurastuminen vuosien aikana?
Se selittäisi miksi putu tukkii suodattimet kun autolla on takana kilometrejä ja ikää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tuollaisella 125 heppasella ajanut jonkin verran. Ex naisella oli sellainen. Noin 90 tkm kesti ainakin. Sen jälkeen en ole nähnyt kumpaakaan. Moottorin heikkous oli alavääntö n 1000 r tuntumassa jos joutui ryömimään hitaasti ylämäkeen. Helposti kyykähti. Vaatisi automasttivaihteiston tai armottoman kytkimen luistatuksen.
Toisaalta voima loppui sitten ei kovemnassa vauhdissa, no 125 hv ei ole paljoa.
Miksi sitten hihna? Ehkä ensin piti tehdä ketjukone, kuten 1.5 on. Mutta tuossa hintaluokassa pitää säästää. Samoin lohkon valu on valurautaa, siis halvempi.
Ehkä on ajateltu että systeemi kestää moottorin iän ja sitten paalaukseen.
Varmasti km testit on ajettu parissa vuodessa. Kaikki toiminut hyvin. Olisiko jäänyt yhtälöstä pois kumin haurastuminen vuosien aikana?
Se selittäisi miksi putu tukkii suodattimet kun autolla on takana kilometrejä ja ikää.Alunperin 1.0 Ecoboostissa oli hihna öljykylvyssä.
Vuodesta 2018 on ketju öljykylvyssä.
Öljykylvyn hihnan turbon nukkasihti kannattaa avata alakautta
ja puhdistaa 150.000 km. välein.
- Anonyymi
Eikö noissa eköbötseissä ole köysi, eikä mitään kettinkiä tai hihnaa..
kunnon hamppu köysi
hahhhaaaaaa- Anonyymi
2018 tuli ketju öljykylpyyn.
Ecobuustiin.
Kyllä hihnakin kestää kun käytää vain Castrol 5 w20 moottoriöljyä. - Anonyymi
Juu köydellä vedetään tojottia tai hampulla kenties kettingillä nääs katos tojotti kolmanneksi eniten jättänyt kosla tienposkeen HAHAaaaa
- Anonyymi
Tekniikkaa on siis uusittu valtavasti, taas kerran?💩💩
- Anonyymi
Vuosimallin 2016 1.0 ecoboost ajettu noin 72 tkm, sytytti sitten öljynpaineen varoitusvalon. Ajoin vain kotipihaan 300m sen jälkeen.
Öljypumpun hihna poikki ja sen kiristin hajosi. Onneksi ei ollut kiirettä saada autoa kuntoon tai maksaa Ford liikkeelle korjauksesta 1600 - 2000 Euroa.
Huoltokirjasta puuttui merkinnät melkein 3 vuoden ja 30tkm väliltä.
Olisi pitänyt vaatia auton oston yhteydessä jakopään remontti (jakohihna ja öljypumpun hihnan vaihto). - Anonyymi
Tiina Äikää, Automyyjä
Jakopää ketjulla
Tuollaisen vastauksen sain Rintajoupin autonmyyjä Tiinalta!
Ei osannut kertoa mihin vuosimalliin on tullut Jakopään ketju
Ennemmin oli Jakohihna öljyssä
Nyt mittarissa 99 700 km eikä mitään ongelmia.
Kerran vuoteen on huolto tehty- Anonyymi
Niin tuo on Ecoboost 100 HP Star and Stop eli Jakopäänhihna on öljy kylvyssä
Fiesta
- Anonyymi
Täyspaska
https://luiginpaja.fi/ecoboost/ - Anonyymi
Ei edes Copart ostanut hyväkuntoista Focusta, jossa oli hihnan aiheuttama moottoririkko. Läpipaska moottori.
- Anonyymi
Eikös tuo hihna voortti ole aika tarkka öljylle. Väärä öljy turvottaa hihnan ja alkaa murtumaan.
- Anonyymi
1.0??? kuka idiootti ajaa sellaisella ei varmaan oli kiviksiä sellaisella.
1.4 tsi on samaaa paska fiasko.
4 sylinteriä on minimi mielellään 5 alkaen!- Anonyymi
Sinäpä se vaikutat oikein fiksulta ja osaat lähes kirjoittaakin.
- Anonyymi
Gen1 moottorissa on jakohihna, uudemmissa gen2 moottoreissa on no nokkaketju, mutta öljypumppua pyörittää edelleen kumihihna. Kestää maailman tappiin, paitsi automaatilla varustetuissa autoissa, jossa on tasapainoakseli samassa hihnassa. 114000km ja hihnassa ei yhtään hammasta.
- Anonyymi
Sen saa läpipaskaksi rikkomalla väärällä öljyllä. Fiksut käyttävät sitä öljyä mikä kuuluu huolto-ohjelmaan. Yli 400 000 km on ajettu Suomessakin näillä moottoreilla ja paljon on 300 000 km:n kohdalla meneviä. Aika pieni osa noista on rikottu väärällä öljyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926