kannen puhtaanapito 11.05.2020

Anonyymi

Miten saatte kannen pidettyä puhtaana? Keväällä jynssäsin puhtaaksi starbriten deck cleanerillä? oliko sen niminen. Ihan OK lopputulos. Mutta mattapintaiseksi tuo jäi ja taas kanteen tarttuu lika heti. Vahaa voisi tietysti laittaa mutta tulee varmasti liukkaaksi. Eli ehdotuksia mattapintaisen kannen saamiseksi likaa hylkiväksi.

11

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oma tiikkikansi pysyy Boracolilla mieleisenäni eli luonnollisen harmaana, ei kimmellä silmiin tai luista tassun alla. Kertakäsittelyllä keväällä selviää koko kauden. Roskat j alinnunpaskat huuhtasen merivedellä ja pehmeällä tiikkikansiharjalla.

Ostan 5 L kannussa ja käytän n. puolet (2,5L) yhteen käsittelyyn leveällä sutillla suorittaen. Ei mitään ongelmaa ole ollut saada Boracolia tänäkään vuonna. 4:ssä päivässä tuli ebaystä Saksasta. Suomalaiset myyjät ulisee tyhjyyttään ja kertovat asiakkaille valheita.

• Anonyymi

Eikös tuon aineen myynti ole nykyisin kielletty.

• Anonyymi

Minä käytän öljynvaihdossa 6l öljynvaihtoalipainepumppua. Siistiä hommaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä käytän öljynvaihdossa 6l öljynvaihtoalipainepumppua. Siistiä hommaa.

Tuohan oli kiva kuulla.

• Anonyymi

Niinhän ne Suomessa selittelee... Vaan kirjoitappa Googleen ja tilaa.

• Anonyymi

Hyvä vastauksia olet saanut 😝. Ei kai siinä ole muita vaihtoehtoja kun pestä sitä säännöllisesti. Karheaa pintaa ei kannata vahata.

• Vihdoinkin löytyy kysyjä joka laittaa otsikkoon päivämäärän. Jos joku nostaa tämän 10v päästä esille, niin näkee heti otsikosta ettei aukaise.
      Vielä kerran kiitos kysyjälle.
      Gullervo20

• Anonyymi

Minua kiinnostaa sama asia, mutta tässäkin keskustelussa ollaan tartuttu lähinnä epäolennaisuuksiin. Venetarvikekauppiaat kauppaavat kaikkea kivakivaa, että saavat maksimimäärän tököttejä myytyä, mutta haluasin tietää, mikä on oikeasti tehokas tapa saada kannen muoviosat puhtaaksi. Olen ymmärtänyt, että on puhdistava (eli ilmeisesti hiova) vaha, joka tarvitsee UV-suojan päälleen. Onko hyvää ja tehokasta vahaa, jossa nuo ominaisuudet kohtaisivat kohtuullisella tavalla: puhdistavuus, kirkastus/lian hylkiminen ja uv-suoja?

Minulla on ongelmana mastolta valuva vesi, joka saa aikaan tummat valumajäljet, joita ei millään meinaa saada pestyä pois. Haluan, että vene on siisti, mutta minulle puunaaamisen sijaan tärkeintä on purjehdus. Eli helppous ja vähän työvaiheita. Minimiefortti kannen kuunaamiseen ja maksimiaika olennaiseen.

• Anonyymi

Oletko pessyt maston ennen pystytystä? Itse vahaan. Valumajälkiä tulee kanteen mutta ei mastosta

• Anonyymi

Kietaise maston ympärille alapäähän "kaulus" kankaasta. Siihen tarttuu suurin osa valuvasta alumiinipölystä, jota tulee kun ratsastajat hiovat uraa. Hionta on ehkä raju ilmaisu mutta kuitenkin. Tällä mustalla mössöllä on ikävä tapa jäädä sitkeästi gelgoatin huokosiin, eikä meinaa millään lähteä puhtaaksi. Ennaltaehkäisy hyvällä vahalla on tärkeä. Vaihda riepu muutama kerta kesässä.
        Sanoo muut sitten mitä tahansa mutta tällä itse selvisin edellisellä veneellä, jossa masto seisoi kannella ja harmaa vana valui "alamäkeä" kohti keulaluukkua.

Lillumarei

• Anonyymi

Minulla on kromatut kannet, ne pysyy puhtaana pyyhkimällä öljyisellä rätillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      228
      17199
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      171
      12228
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      47
      6017
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      65
      4888
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      14
      4825
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      21
      3977
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3595
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      136
      3026
    9. 263
      1489
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1031
    Aihe