Ruotsin kieli koulussa

Anonyymi

Hei nuoret! Kertokaa mitä mieltä olette ruotsin opiskelusta kouluissa.

Mielestäni ruotsin opiskelua tulee jatkaa pakollisena muuten nuorista tulee vähäjärkisempiä.

16

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten ruotsin kielen opiskelu vaikuttaa siihen miten järkevä on??

    • Anonyymi

      Kyllä mielestäni ruotsista ei ole mitään haittaa. Jos sinulla on vaikeuksia oppia ruotsia niin KESKITY OPPITUNNEILLA!

      • Anonyymi

        En pidä pakollisesta ruotsin kielestä. Se vie aivokapasiteettiä ja muistipaikkoja joltakin tärkeämmältä aineelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä pakollisesta ruotsin kielestä. Se vie aivokapasiteettiä ja muistipaikkoja joltakin tärkeämmältä aineelta.

        No voi voi. Onkos sinulla niin pienet aivot ettei ruotsi mahdu niihin?


      • Anonyymi

        Mikä olisi tämä "tärkeämpi aine"? Miksi se olisi tärkeämpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi tämä "tärkeämpi aine"? Miksi se olisi tärkeämpi?

        Minäkin ihmettelen samaa? Mikä voisi olla tärkeämpi aine?


    • Anonyymi

      Svenska är bäst språk i hela värden!!

      Ruotsi on paras kieli koko maailmassa!!

      Kumpi on mielestäsi tyylikkäämpi kieli? Mielestäni se on ruotsi.

      • Anonyymi

        världen*
        olis tyylikkäämpi jos osaisit sen


    • Anonyymi

      Peruskoulussa ruotsi voisi ihan hyvin olla valinnaisaine. Lukiosta jatketaan yleensä korkeakouluun, joten lukiossa ruotsin pakollisuus on tietenkin perusteltua. Ammattikoulussa tärkeintä olisi varmaan oppia ammattisanastoa eikä tankata kielioppia.

      • Anonyymi

        Mutta kun kieliä oppii helpommin ala-asteella. Aivojen kehitys vaan toimii niin.
        Sen sijaan sellaiset aineet kuin uskonto, jonka olemassaolon tapaa ei meinaa aikuinenkaan hiffata, voisi hyvin jättää lukioon.


    • Anonyymi

      Mitä nuoret oikeesti tekee ruotsilla vastaus ei mitään. Koska mitä hyötyä siitä on nuorten myöhemmässä elämässä. Eikö niitä tunteja voisi käyttää vaikka liikuntaan. Change my mind!

      • Ei voi. Ruotsi on erittäin hyödyllinen oppiaine. Se opettaa sinulle tietoa ruotsalaisesta kulttuurista, ja se on yleistietoa osata ruotsia .


      • Ja jotkut voivat tarvita sitä jos he aikovat vaikka tullitarkastajaksi . Silloin täytyy osata virkamiesruotsi.


    • Anonyymi

      Äidinkielenään ruotsia puhuvien osuus väestöstä on niin vähäinen, että en näe syytä pitää kyseisen kielen opiskelua pakollisena. Nuorten motivaatio ruotsin opiskeluun on muutenkin vähäinen, jos verrataan esimerkiksi englannin ja saksan opiskeluun.

      • Anonyymi

        Ei nuorilla ole motivaatiota mihinkään, ainoastaan alkoholin juomiseen ja macDonaldissa syömiseen.
        Change my mind


    • Anonyymi

      mielestäni ruotsin kieli pitäisi heittää kouluissa roskakoriin ja keskittyä enemmän englantiin. englantia kuitenkin ymmärretään lähes kaikkialla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      47
      2105
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      731
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      64
      658
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      487
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      477
    Aihe