Aloittelija...

Anonyymi

Moikka,

Mulla ei ole mitään kokemusta kaksipyöräisistä. Ajan nyt A korttia ja olen 5 ajotuntia ajanut. Käsittelykokeen tehtävistä kaksi onnistuu. Hidasajoa ei olla vielä edes ajettu. Liikenteessä tänään.

En tiedä mutta tuntuu kuin en osaisi ja pitäisi olla kaikki hallinnassa jo 5 tunnin jälkeen.

Kokemuksia vasta alkajilta? Montako lisätuntia tarvitsitte? Miten edistytte?

Kauheen stressin oon tehnyt tästä itselleni.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Terve,

      Mulla juuri eilen päättyi ja sain kortin vihdoin. Aloitin ajot huhtikuun alussa jolloin olin tehnyt teoriakokeen. Muistan kun lähdettiin ensimäiselle ajotunnille niin kyllähän se outoa oli alkuun. Autokoulun pyörä oli helppo käsitellä kun se oli pieni 700cc yamaha MT07. Ajotunneilla tuntui että oppi joka tunti paljon ja lopulta varmuus oli aika hyvä lähteä käsittelykokeeseen. Tein käsittelykokeen vajaa pari viikkoa sitten ja siinä ei ollut ongelmia muutakun se pieni jännitys kun lähdettiin hidasajoon. Oman fiiliksen mukaan hidasajo oli selkeästi se vaikein asia mutta sekin onnistui kun oli pakko onnistua. Enemmän jännitin inssiä joka oli tosiaan eilen. Katselin vapaita aikoja ajovarman eri toimipisteistä ja niitä oli todella vähän. Suurin osa vasta 2-3 viikon päähän ja autokoululla oli samalla tapaa kiire etten olisi sieltä saanut pyörää inssiin. Hankin sitten Triumph Rocket 3R 2500cc ensipyöräksi sillä se miellytti eniten ja ajattelin myös ettei tarvitse sitten heti olla vaihtamassa isompaan. Tosiaan se että menin inssin omalla tuntemattomalla pyörällä(kaveri ajoi pyörän ajovarmalle) lisäsi hieman jännitystä mutta yllätys oli suuri kun lähdimme ajamaan inssiä niin tuo pyörähän tuntuikin kevyeltä ja erittäin helpolta käsitellä. Helppoa ajaa kun vääntöä 221nm niin pyörä menee jokaisella vaihteella helposti.

      Vaikka inssi meni läpi hyvin ja hyvillä arvosanoilla niin kun lähdin sitten pyörällä yksin liikenteeseen niin olihan se aika jännää. Kehä 3 esim huomasin että vasta ollaan alkuun päästy eikä todellakaan vielä ole loputtomasti taitoa. Ajelin eilen 140km ympäriinsä ja pyörä alkoi tuntua koko ajan paremmalta, ennen kaikkea todella helppo pyörä ajaa ja ajoasento mahtava.

      Tsemppiä sulle harjotteluun kyllä se siitä lähtee ja mikäli tuntuu että tarvitsee enemmän kuin 5 ajotuntia niin niitähän voi käydä. Kaikilla oppiminen on yksilöllistä.

      Onko sulla mopo taustaa? Itsellä tulee aika paljon nyt ajellessa mieleen se että ajaisi 50cc skootteria kuten sillon skidinä. Ei se iso pyörä lopulta sen kummempi ole kunhan muistaa että kahvassa on muutakin kun on/off asento joten malttia täytyy olla. Pyörällä ei tarvitse kenellekkään näyttää kiihtyykö se vaan ajelee vaan rauhassa ja nauttii voiman tunteesta ja kaikesta muusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe