Terve,
Onko Ford taunus hyvä auto tiedän, että ne on vanhoja, mutta kertokaa ihmeessä hyviä ja huono puolia taunuksesta😁
Ford Taunus
14
2931
Vastaukset
- Anonyymi
Taunusta valmistettiin vuosina 1939 - 1994.
Kysymyksesi on siis aika laaja ja "epämääräinen" kun autoja oli etu- ja takavetoisina ja niitä tehtiin ainakin 14 eri mallisarjaa.- Anonyymi
Tässä on tarkoitettu, yleensäkkin taunukset onko ne hyviä? Vai huonoja?
Eli kysytty niinkuin kaikista.
- Anonyymi
Tuskinpa noita enää on liikenteessä muuten kuin harraste-autoina.
Oma Taunukseni oli -79 1.6L eli Laiska. Kyllä sillä pääsi paikasta A paikkaan B ja talvella sivuluistot olivat näyttäviä. Fordin tuon ajan moottorit olivat insinööritaidon mestariluomuksia. Ei yhtään ylimääräistä osaa. Jos yksikin osa lopetti toimintansa niin kone ei enää käynyt.
Alusta söi puslia palloniveliä huolella. Jos halusi pitää Taunuksen suurinpiirtein suoraan kulkevana niin pyörien tuennan puslat pallonivelet sai vaihtaa noin kerran vuodessa. Nuorena tuollainen askartelu oli jopa puoliksi hauskaa. Vanhoilla päivilläni en todellakaan halua roplata autoa tuolla tapaa.
Joka tapauksessa mun eka auto ja siksi erityinen paikka sydämessä.- Anonyymi
Minun ensimmäinen autoni oli taunus gt coupe ruskea mustalla vinyylikatolla Moottori oli2.0v6 mallia 1972 ei mikään raketti mutta mukavat äänet lähti koneesta kun oli kuusisylinterinen ja siihen aikaan harvinainen vuosi oli 1981
- Anonyymi
Ford Taunus eurooppamalli 1970-1982
Fordin OHC-moottori ei ollut kovin fiksu keksintö.
Ei kulkua, mutta kulutusta ja kestävyys ei ollut järin hyvä.
Harvassa on yli 200 000km ajettu alkuperäinen OHC.
Rautakansi ilman venttiilinohjureita, joten venttiiilistä tuli nopeasti väljä ohjuriin ja savuahan se silloin pölläytteli.
Nokka-akseli ja nostimet kului, kun nokka-akselin voitelu oli sillä eksoottisella putkella, joss aoli reikä joka nokan kohdalla.
kaunis ajatus, mutta toimivuus... no jaa.
Virranjakajan apuakseli, ne se sentään keski yhtä kauan kuin muu kone.
2.0 oli liian lyhytiskuinen, että siitä olisi järkevästi saanut mitään aikaiseksi.
Alusta olikin täällä ja "kehuttu"
Ei siitä oikein ajettavaa saanut, enempikin sellainen "ameriikan lulla".
Jot teki alustasta jäylän, niin sitten luisteli.
Jos teki alustasta matalan, niin sitten ei ollut joustovaraa.- Anonyymi
Oma ensimmäinen autoni oli Taunus 1600 perusmalli 73. Perusmalli oli todella perusmalli ei tupakansytytintä (ylipäätään oli ainoita varusteita siihen aikaan) , muovimatot ja 73 vuosimallina oli vielä se vanha peltinen loiva kojetaulu. 74 mallissahan oli jo siihen aikaan moderni kojetaulu joka oli samantyylinen vuoteen 82, kunnes Sierra korvasi Taunuksen. Totuuden nimissä 70 luvun autoille 200 000 km oli paljon joten ei Taunus tehnyt poikkeusta, oma kesti hyvin ja ainut mikä tekniikassa hajosi oli kardaanin ristikkonivel. Perä piti ääntä jonkun verran, mutta kesti sen neljä vuotta mitä auto oli. Hyvät muistot autosta kokonaisuudessaan ja ruostetta ei pahemmin ollut eli pellit kesti hyvin.
- Anonyymi
Siihen mottiin sai tunnetusti venttiilien rasvakumeja olla usein vaihtamassa kuten Escort CVH:hon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma ensimmäinen autoni oli Taunus 1600 perusmalli 73. Perusmalli oli todella perusmalli ei tupakansytytintä (ylipäätään oli ainoita varusteita siihen aikaan) , muovimatot ja 73 vuosimallina oli vielä se vanha peltinen loiva kojetaulu. 74 mallissahan oli jo siihen aikaan moderni kojetaulu joka oli samantyylinen vuoteen 82, kunnes Sierra korvasi Taunuksen. Totuuden nimissä 70 luvun autoille 200 000 km oli paljon joten ei Taunus tehnyt poikkeusta, oma kesti hyvin ja ainut mikä tekniikassa hajosi oli kardaanin ristikkonivel. Perä piti ääntä jonkun verran, mutta kesti sen neljä vuotta mitä auto oli. Hyvät muistot autosta kokonaisuudessaan ja ruostetta ei pahemmin ollut eli pellit kesti hyvin.
Lueskellessa kommenttiasi sinulla ei ole koskaan ollut oikeata autoa, sorry vaan. Ei pahalla. Mutta minulla Taunus oli huonoin kulkupeli, mitä on koskaan ollut. Ajettavuus arvosanoilla 1-5 =1, luotettavuus samoin, talvikelit 1, merkkihuolto 1, sisätilat 1 (on tehty mahdollisimman suuren näköinen mahdollisimmman halvalla), takapenkillä istutaan polvet suussa... kaikki viat, mitä autoon voivat tulla, tulevat Taunukseen. En sanoisi moista romua autoksi. nykyajan kriteereillä ei saisi edes tämmöisiä myydä.
- Anonyymi
Hyvä peli. Muuten, tietääkö kukaan mistä saisi 1972 Taunus GXLn maskiin tulevia apukaukovaloumpioita? Ovat tuttavani autossa pilalla, muuten museokuntoinen
- Anonyymi
Taunus mukava ajella joka päivä käytössä yksi moottori meni öljypumpun takia
- Anonyymi
No, menikö jo toinen moottori? Uutena ostettu kestää 200 000, korjauksen jälkeen 100 000. On empiirisiä kokemuksia. Mersuni diagnosoitu (induktiosilmukalla kojetaulun päälle heittämällä) noin 900 000 km. ei tarvitse kaapelia tällätä kiinni. Auto 2008 mallinen W211, nyt ajettu 490 000 km. Eli ehdin kuålla, ennen kuin auto loppuu. Kori sinkitty, ei ruostu niin kuin vanhemmat >2006 mersut. Lasu 70V.
- Anonyymi
Siis öljypumppu Taunuksen ainoa tyyppivika??? En usko sitä . Koko auto on tyyppivika!
- Anonyymi
Kierrä kaukaa. Koko auto on vikoja täynnä 30 000 km ajon jälkeen . Minulla oli yksi, jäi viimeiseksi. Täysin paska koko vehje.
Ainoa, joko toimi hyvin, oli radio.
Lasu - Anonyymi
Ainoa hyvä ja toimiva puoli: radio toimi kyllä hyvin. Muuta en parhaalla tahdollakaan keksi. Mm. virta-avain irtosi kerran vilkkaassa liikenteessä Somerontiellä. Tulipa kiirus , kun ei ollut enää ohjattavissa. Sain viime hetkellä työnnettyä takaisin. Onneksi pyrki ojaan päin, jossa kallionleikkaus eikä vastaan tulevan rekan keulaan.
Kaiken kaikkiaan hengenvaarallinen wähje. Nykynormien mukaan ei saisi edes myydä tällaisia romuja. Nyt pääsen jo taivaaseen, jos sellainen paikka on olemassa. olen kokenut maanpäällisen helvetin ko. "autoa" korjattaessa ja joskus ajaessa. Veljeni, jolla oli samanlainen, totesi: ei ole koskaan niin huonoa kulkupeliä olllut. Kympillä puun alta ostetulla Mossella kyllä pärjää... kaikin puolin paremmin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514545Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1282978Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741720Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051563Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551314
- 931225
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075