Ranskanbulldoggi

Riikka

Heips!
Osaisikos joku kertoa "röhkiikö" ranskanbulldogit? Kuinka paljon ranskanbulldogit suunnilleen maksavat?

9

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pepska

      röhkii ja tuhisee
      kaikinpuolin hyvä seurakoira
      tonnin hujakoilla pennut

    • ranskiksesta

      Minulla ei ole kokemusta kuin yhdestä ranskiksesta, joten mitään yleistystä en tahtoisi tämän perusteella tehtävän. Hoitooni tuli ranskis, joka röhki, kuolasi ja oli erittäin pahasti häiriintynyt. Puri äkkiarvaamatta, raivosi tosissaan muristen, äristen, riepotellen - roikkuen hampaillaan kiinni mistä niillä oli otteen sattunut saamaan. Vahti ruokiaan ja lelujaan - niitä kohti menevä ihminen joutui poikkeuksetta raivoisan hyökkäyksen kohteeksi. Talutushihnan laittaminen onnistui vain "panssariasun" kera. Ulkoiltaessa ei purrut taluttajaansa, mutta yritti hyökäträ vastaantulevien ihmisten ja koirien kimppuun.

      Tätä onnetonta yksilöä ei oltu koulutettu asianmukaisesti. Säälin koiraa syvästi. Ranskikset vaativat perimänsä ja alkuperäisen käyttötarkoituksensa vuoksi määrätietoista kasvatusta ja koulutusta, jotta tällaisilta tapauksilta vältyttäisiin. Omistajaansa (mies) ranskis sieti, suorastaan jumaloi.

      • omistaja

        Kuulostaa ihan kamalalta! Olen mieheni kanssa juuri muutama viikko sitten ottanut ranskiksen. Tähän mennessä on jo ilmennyt, että ranskis miellyttää eniten itseään, eikä sillä ole varsinaista miellyttämisen halua omistajaa kohtaan. Tähän mennessä pentu on alkanut kokeilla kaikkea mikä on kiellettyä, tosin vieraisiin ja muihin eläimiin suhtautuu ihanasti.

        Hyvä saada itselle lisää pontta koulutukselle! Välillä jatkuva kieltäminen turhauttaa, mutta en halua onnetonta koiraa, vaikka töitä saisi tehdä vielä lujasti.


      • ottaisi
        omistaja kirjoitti:

        Kuulostaa ihan kamalalta! Olen mieheni kanssa juuri muutama viikko sitten ottanut ranskiksen. Tähän mennessä on jo ilmennyt, että ranskis miellyttää eniten itseään, eikä sillä ole varsinaista miellyttämisen halua omistajaa kohtaan. Tähän mennessä pentu on alkanut kokeilla kaikkea mikä on kiellettyä, tosin vieraisiin ja muihin eläimiin suhtautuu ihanasti.

        Hyvä saada itselle lisää pontta koulutukselle! Välillä jatkuva kieltäminen turhauttaa, mutta en halua onnetonta koiraa, vaikka töitä saisi tehdä vielä lujasti.

        Itse en oman kokemukseni ja lähipiirini kokemusten perusteella ranskista ottaisi. Ovat tosi vaikeita ja aggressiivisiakin helposti, ovathan ne alkujaan löysänahkaisista taistelukoirista lähtöisin. En muutenkaan pidä hyvänä että jalostetaan kuolaavia, hengitysvaikeuksista kärsiviä koiria jotka on suht lyhytikäisiäkin. Rotua mainostavilla sivuilla sanotaan usein että ranskikset ovat terveitä, eivät kuolaa tai rohise ja että ne tykkäävät lapsista. No, itse en ole tähän mennessä tavannut yhtään ranskista joka olisi ollut lapsirakas eikä olisi kuolannut tai hengittänyt vaikeasti, ja aika paljon olen koiria tavannut. Ja kaikki tähän asti tapaamani ja tiedossani olevat ranskikset ovat asiallisista kenneleistä lähtöisin ja asiallisilla omistajilla.


      • hauva2
        ottaisi kirjoitti:

        Itse en oman kokemukseni ja lähipiirini kokemusten perusteella ranskista ottaisi. Ovat tosi vaikeita ja aggressiivisiakin helposti, ovathan ne alkujaan löysänahkaisista taistelukoirista lähtöisin. En muutenkaan pidä hyvänä että jalostetaan kuolaavia, hengitysvaikeuksista kärsiviä koiria jotka on suht lyhytikäisiäkin. Rotua mainostavilla sivuilla sanotaan usein että ranskikset ovat terveitä, eivät kuolaa tai rohise ja että ne tykkäävät lapsista. No, itse en ole tähän mennessä tavannut yhtään ranskista joka olisi ollut lapsirakas eikä olisi kuolannut tai hengittänyt vaikeasti, ja aika paljon olen koiria tavannut. Ja kaikki tähän asti tapaamani ja tiedossani olevat ranskikset ovat asiallisista kenneleistä lähtöisin ja asiallisilla omistajilla.

        Ystävälläni on ranskis ja olen tavannut useita rodun edustajia sattumalta lenkkeillessäni omien koirieni kanssa. Täytyy kyllä sanoa, etten voi allekirjoittaa väitettäsi agressiivisista ranskiksista, päinvastoin! Urokset saattavat toki pullistella, mutta varsinaista taistelutahtoa mielestäni niillä ei enää ole. Lisäksi ainakin ystäväni koira tykkää paljon lapsista.

        Siinä olet oikeassa, että ranskikset röhisevät vähintään jonkinverran. Kuolaavat myös, mutta niin tekevät useimmat koirat..


      • ottaisi..
        hauva2 kirjoitti:

        Ystävälläni on ranskis ja olen tavannut useita rodun edustajia sattumalta lenkkeillessäni omien koirieni kanssa. Täytyy kyllä sanoa, etten voi allekirjoittaa väitettäsi agressiivisista ranskiksista, päinvastoin! Urokset saattavat toki pullistella, mutta varsinaista taistelutahtoa mielestäni niillä ei enää ole. Lisäksi ainakin ystäväni koira tykkää paljon lapsista.

        Siinä olet oikeassa, että ranskikset röhisevät vähintään jonkinverran. Kuolaavat myös, mutta niin tekevät useimmat koirat..

        Luonnollisesti minäkään en voi kokemuksieni perusteella allekirjoittaa sinun näkemystäsi rodusta. Mutta uskon kyllä että ystävällismielisiä ranskiksia on, johan rotu olisi muutoin kuollut sukupuuttoon =) Minä vain en itse ole yhtä ainoaa miellyttäväluonteista ranskista tavannut. Ja ihmetyttää tuo myös, että - niin kuin sanoit - ranskikset rohisevat ja kuolaavat. Miksi näin vaikka rodun asiantuntijat väittävät etteivät ne röhise ja ovat terveesti hengittäviä?


      • hauva2
        ottaisi.. kirjoitti:

        Luonnollisesti minäkään en voi kokemuksieni perusteella allekirjoittaa sinun näkemystäsi rodusta. Mutta uskon kyllä että ystävällismielisiä ranskiksia on, johan rotu olisi muutoin kuollut sukupuuttoon =) Minä vain en itse ole yhtä ainoaa miellyttäväluonteista ranskista tavannut. Ja ihmetyttää tuo myös, että - niin kuin sanoit - ranskikset rohisevat ja kuolaavat. Miksi näin vaikka rodun asiantuntijat väittävät etteivät ne röhise ja ovat terveesti hengittäviä?

        .. sitäpä en tiedä, miksi niin sanotaan. Kyllähän ranskis toki on äänekkäämpi hengittäjä kuin vaikka pitkäkuonoinen collie, luonnollisesti! Mutta onko äänekkyys sinällään vakava hengitysoire, voidaankin olla montaa mieltä. Omista koiristani toinen on bostoninterrieri, joka on kyllä hiljaisempi kuin tuntemani ranskis. Tämä kaverini ranskis alkaa selvästi kesäkuumalla röhisemään valtavasti, jota oma bostonini ei tee.

        Tosi ikävää ettet ole tavannut ystävällisluontoisia ranskiksia, olet kyllä menettänyt paljon :( Ystäväni ranskis on aivan ihana pussailija. Mutta oliko niin, että tapaamasi ranskikset ovat vihaisia ihmisille vai toisille koirille? Nykyäänhän tuntuu olevan melkein sääntö kuin poikkeus ettei urokset tule keskenään juttuun, eikä siis ole varsinaisesti rotukohtainen ominaisuus. Meidän urokset onneksi, siis tämä ranskis ja bostoni, ovat hyviä kavereita keskenään.


      • bokserin omistaja
        omistaja kirjoitti:

        Kuulostaa ihan kamalalta! Olen mieheni kanssa juuri muutama viikko sitten ottanut ranskiksen. Tähän mennessä on jo ilmennyt, että ranskis miellyttää eniten itseään, eikä sillä ole varsinaista miellyttämisen halua omistajaa kohtaan. Tähän mennessä pentu on alkanut kokeilla kaikkea mikä on kiellettyä, tosin vieraisiin ja muihin eläimiin suhtautuu ihanasti.

        Hyvä saada itselle lisää pontta koulutukselle! Välillä jatkuva kieltäminen turhauttaa, mutta en halua onnetonta koiraa, vaikka töitä saisi tehdä vielä lujasti.

        Jokainen koira tarvitsee koulutusta ja eräät rodut todella määrätietoisen koulutuksen. Jos on pentu otettu niin toivottavasti ei vaan sen takia et ne on niin söpöjä. Koirassa riittää vastuuta ainakin 10-vuodeksi eteenpäin ja on oltava todella pitkäjänteinen kasvattajana. Koiraa täytyy kieltää aina samasta asiasta ja kerran jos annat periksi - se muistaa sen aina. Ranskis on luonteeltaan aikalailla bokserin tyylinen hösöttäjä. Vähän itsepäinen, nokkela ja erittäin seurankipeä hömppä. Jokainen koiranpentu on samanlainen kuin pieni lapsi ja kasvattamiseen pätee pitkälti samat säännöt kuin ihmislapsenkin kanssa - mutta koira on eläin. Koiralta on ansaittava kunnioitus, se ei kunnioita omistajaansa mikäli se ei saa välillä kehuja kiellon päälle. Aina kun koira on edes lähellä tehdä asiaa omistajan haluamalla tavalla - se palkitaan kehulla tai namilla. Siitä se ajan mittaan oppii mikä on oikein ja mikä väärin.
        Tsemppistä ja jos jotain kysyttävää niin aina voi soittaa koiran kasvattajalle - häneltä saa varmasti parhaita ohjeita koiran kasvatukselle.


    • ...

      tuo agressiivisuus on ihan kiinni omasta lähestymistavasta ja mielentilasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      232
      2046
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1787
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1095
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe