Mitä tämä tarkoittaa?Tuossa toisaalla kaksi eri persoonaa kävi aiheesta kuohuvaa keskusteluaan.Itse ymmärrän meren jumalattomasti eläviksi kansoiksi, tai kansoiksi joissa Jumalan Sanan vaikutus on vähäistä. Raamatussa käytetään tällaista ilmaisua erään persoonan ilmestymispaikaksi, suurten vesienkeskelle.
Maailmassa vettä käyttää eniten maatalous. Maatalous tuottaa ruoan.Kytkös?
" Lähde pois sen keskeltä, minun kansani, ja pelastakoon kukin henkensä"
Vaarallista jäädä siihen l, pelkästään syntihyväksyntä on salakavalasti synti monille vaikka se on ilmiselväsynti, loppuun asti. Synneistä osalliseksi joutumisen takia.
" Heidän aaltonsa pauhaavat kuin suuret vedet, korkea on äänensä kohina"
Mielipidevaikutus vaikuttaa eksyttävästi. Aallot pauhaavat , ääniaallot mediakanavilla, ääniraita täynnä ateistista, epäraamatullista, valhetta, aivopesua.
Maan iästä 6000v miljardeja vuosia.
Jeesuksen ääni kuin suurten vesien pauhu. Missä Jeesuksen ääni kuuluu voimakkaimpana mutta josta on pois lähdettävä? Vai onko Jeesuksen ääni , joka on kuin suurten vesien pauhu, ymmärrettävä ilman fyysisenä näkyvää ankkuripaikkaa?
Aallot jotka pauhaavat kuin suuri meri on vaarallinen.
Commandohauis
"Suurten vesien keskellä"
30
87
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä hieman eri kielikuvia Raamatusta:
Jes. 57:20 Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa.
Jes. 17:12 Voi paljojen kansojen pauhua-ne pauhaavat, niinkuin meri pauhaa, ja kansakuntien kohinaa-ne kohisevat, niinkuin valtavat vedet kohisevat!
4 Häpeä, Siidon, sillä näin sanoo meri, meren linnoitus: "En ole kivuissa ollut, en ole synnyttänyt, en nuorukaisia kasvattanut, en neitoja vartuttanut".
4 Sinä mahdat kyllä hämmästyä, Zidon; sillä meri lausuu ja vahvin meren tykönä sanoo: en minä ole silleen raskas, en minä synnytä, enkä myös kasvata yhtään nuorukaista, enkä ruoki neitsyttä.
Tässä se kyseinen kohta eri käännöksissä:
13 Sinä, joka asut suurten vetten partailla, joka olet aarteista rikas, sinun loppusi on tullut, sinun väärän voittosi raja.
13 Sinä, joka suuren veden tykönä asut, jolla myös ovat suuret tavarat, sinun loppus on tullut, ja sinun ahneutes on lakannut.
13 O thou that dwellest upon many waters, abundant in treasures, thine end is come, and the measure of thy covetousness.
Tässä King James kännöksessä puhutaan monista vesistä, ja Baabelihan kokosi kaikki kansat yhteen eli "monet vedet" !
Samoin on nyt tapahtuva kuten Baabelissa aikoinaan, eli ekumenian ja uuden maailman uskonnon on tarkoitus taas yhdistä kaikki kansat ja kaikki eri uskonnot yhdeksi uskonnoksi !
Ja vesihän kuvastaa myös luonnollista ihmistä eli luonnollista syntymistä, eli puhutaan siis uskosta osattomista.
No, tämä toki on vain minun tämänhetkinen näkemykseni näistä asioista, sen perusteella, mitä itse olen Herralta opetusta saanut.- Anonyymi
On ihan eri asia asua meren vieressä kuin meren keskellä. Suurten vesien keskellä on Rooma.
- Anonyymi
Tulkintasi ei ole varmaankaan kovin pahasti harhatiellä. Lienet uskovaisia kun ajattelutavan tunnistan.
- Anonyymi
Ilmestyskirja kertoo Antikristuksen pääkaupungista, kun hän nousee valtaan. Se on Välimeren keskellä oleva Rooman kaupunki, joka Raamatun aikana oli Välimeren rannikkoseutujen hallintokeskus. Rooman imperiumi käytännössä ulottui Välimeren rantavaltioihin. Kauppalaivat kulkivat meritse hakemaan verot ja kauppatavarat. Rooma tunnetaan myös siitä, että se on seitsemän kukkulan kaupunki. Kun Herra Jeesus on vienyt oman seurakuntansa pois Jerusalemin kolmannesta temppelistä, niin sen jälkeen Antikristus siirtyy Roomasta Jerusalemiin, mutta tämä kaupunki ei ole suuren meren keskellä, vaan korkealla vuoristoalueella, joka on kuivaa maata.
Ilm 17:
1 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemän maljaa, tuli luokseni ja sanoi: "Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille suurelle portolle, joka asuu suurten vesien äärellä,
----
9 "Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta. Seitsemän päätä tarkoittaa seitsemää vuorta, joilla nainen istuu. Myös kuninkaita on seitsemän.
----
18 "Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kaikkia hallitsijoita."- Anonyymi
Vesistä sanotaan suoraan: "Ja hän sanoi minulle: 'Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä'" (Ilm. 17:15). Kyse on käsittääkseni pohjimmiltaan henkivallasta, joka maailmaa hallitsee. Paavitkin vaihtuu, mutta henkivallat pysyy.
Porttonainen, joka oli juopunut pyhien verestä, herätti Johanneksessa ihmetystä. "Nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin" (Ilm. 17:6). Syy Johanneksen ihmettelyyn saattoi olla se, että portto näytti Johanneksen hyvin tuntemalta Marialta.
https://youtu.be/-w6ovOiXwpY?t=382 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesistä sanotaan suoraan: "Ja hän sanoi minulle: 'Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä'" (Ilm. 17:15). Kyse on käsittääkseni pohjimmiltaan henkivallasta, joka maailmaa hallitsee. Paavitkin vaihtuu, mutta henkivallat pysyy.
Porttonainen, joka oli juopunut pyhien verestä, herätti Johanneksessa ihmetystä. "Nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin" (Ilm. 17:6). Syy Johanneksen ihmettelyyn saattoi olla se, että portto näytti Johanneksen hyvin tuntemalta Marialta.
https://youtu.be/-w6ovOiXwpY?t=382Tiedän, että Rooman paavi edustaa pimeyttä, tuleehan Vatikaanista myös portton ensimmäinen pääkaupunki, mutta Tapani Suonto on myös eksyttäjä, joten en ryhdy katsomaan hänen opetusvideoitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://youtu.be/-w6ovOiXwpY?t=382Ihmeteltävää riittää siinäkin kun kristityt ovat antaneet palkkapaimenuuksia jumalattomille piittaamatta Jumalan vaatimuksista paimeneksi.On iljettävää mennä seurakuntaan jossa liberaalit ovat esittämässä papinrooleissaan irvokkaissa tekopyhänäytelmissään eri seurakunnissa kun esim. sukulainen kuolee ja joutuu hautajaisjärjestelujen tiimoilta tekemisiin korppikotkien ja lepakonkaltaisten kanssa.
Kartan näitä liberaaleja verenpaineeni takia. Kun kävin hautajaisjärjestelyjen takia seurakunnassa niin koinnsen erittäin epämiellytyäväksi. Minulta vainajasta kyseli naispaimen ja vastailu ja tilanne oli kuin tervanjuontia.Koin olevani Helvettiin joutunut.Toki läheisen kuolema herkisti olotilaa herkemmäksi kin normaalisti mutta naisia ev.lut kirkon joka työntekijä kirkkorakennuksessa. Oksetti, teki hyvää päästä rikinkatkuisesta kirkosta Helsingin hetken raikkaalta tuntuvaani ilmaan.
Omaista ikävöiden,jälleennäkeminen unelmatoiveena, ihan itkettää , haluaisin ylösotot mahdollisimman pian tapahtuviksi, itkee ja nenästä kutittaa, ei kutita enää kun kutitin kutisevaa kohtaa, itkukin loppui nyt just jees, t:Commandohauis Anonyymi kirjoitti:
Ihmeteltävää riittää siinäkin kun kristityt ovat antaneet palkkapaimenuuksia jumalattomille piittaamatta Jumalan vaatimuksista paimeneksi.On iljettävää mennä seurakuntaan jossa liberaalit ovat esittämässä papinrooleissaan irvokkaissa tekopyhänäytelmissään eri seurakunnissa kun esim. sukulainen kuolee ja joutuu hautajaisjärjestelujen tiimoilta tekemisiin korppikotkien ja lepakonkaltaisten kanssa.
Kartan näitä liberaaleja verenpaineeni takia. Kun kävin hautajaisjärjestelyjen takia seurakunnassa niin koinnsen erittäin epämiellytyäväksi. Minulta vainajasta kyseli naispaimen ja vastailu ja tilanne oli kuin tervanjuontia.Koin olevani Helvettiin joutunut.Toki läheisen kuolema herkisti olotilaa herkemmäksi kin normaalisti mutta naisia ev.lut kirkon joka työntekijä kirkkorakennuksessa. Oksetti, teki hyvää päästä rikinkatkuisesta kirkosta Helsingin hetken raikkaalta tuntuvaani ilmaan.
Omaista ikävöiden,jälleennäkeminen unelmatoiveena, ihan itkettää , haluaisin ylösotot mahdollisimman pian tapahtuviksi, itkee ja nenästä kutittaa, ei kutita enää kun kutitin kutisevaa kohtaa, itkukin loppui nyt just jees, t:Commandohauis>>> Se on Välimeren keskellä oleva Rooman kaupunki, joka Raamatun aikana oli Välimeren rannikkoseutujen hallintokeskus.
Ilmestyskirjasta suorastaan huokuu peittämätön viha Rooman valtakuntaa kohtaan. Juutalaisia syrjittiin koko Rooman valtakunnan ajan joten ymmärrettävistä syistä Ilmestyskirja sisältää myös Rooman kaupungin tuhoa povaavia ennustuksia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://youtu.be/-w6ovOiXwpY?t=382Niin tuota Raamatunpaikka itse etsinkin, eli sen kautta olin asiat ymmärtänyt, kuten edellä olen kirjoittanutkin.
"Ja hän sanoi minulle: 'Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä'" (Ilm. 17:15
Mutta minulla on hieman eri käsitys asiasta kuin sinulla.
Minä näen niin, että on kyse vain tämän maailman ihmisistä, kun puhutaan vesistä.
Siis kun Herra puhuu vedestä ja Hengestä syntymisestä, niin se vedestä syntyminen tarkoittaa siis luonnollista syntymistä ja siten uskosta osatonta kuvastaa vesi.
Sen sijaan uskova on Hengellinen, eikä silloin enää vain vedestä syntynyt, eikä kuva ole enää vesi, vaan Raamattu käyttää sanaa Hengellinen:
Gal. 6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, HENGELLISET, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
Eli ne "vedet" koostuvat siten nähdäkseni uskosta osattomista ja uskosta osattomien joukoista, johon siis Hengelliset eivät kuulu !
Eivätkä Hengelliset siis ole tukemassa ja kannattelemassa porttoa ! - Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Se on Välimeren keskellä oleva Rooman kaupunki, joka Raamatun aikana oli Välimeren rannikkoseutujen hallintokeskus.
Ilmestyskirjasta suorastaan huokuu peittämätön viha Rooman valtakuntaa kohtaan. Juutalaisia syrjittiin koko Rooman valtakunnan ajan joten ymmärrettävistä syistä Ilmestyskirja sisältää myös Rooman kaupungin tuhoa povaavia ennustuksia."Ilmestyskirjasta suorastaan huokuu peittämätön viha Rooman valtakuntaa kohtaan."
Johannes karkotettiin Patmokselle roomalaisten toimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuota Raamatunpaikka itse etsinkin, eli sen kautta olin asiat ymmärtänyt, kuten edellä olen kirjoittanutkin.
"Ja hän sanoi minulle: 'Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä'" (Ilm. 17:15
Mutta minulla on hieman eri käsitys asiasta kuin sinulla.
Minä näen niin, että on kyse vain tämän maailman ihmisistä, kun puhutaan vesistä.
Siis kun Herra puhuu vedestä ja Hengestä syntymisestä, niin se vedestä syntyminen tarkoittaa siis luonnollista syntymistä ja siten uskosta osatonta kuvastaa vesi.
Sen sijaan uskova on Hengellinen, eikä silloin enää vain vedestä syntynyt, eikä kuva ole enää vesi, vaan Raamattu käyttää sanaa Hengellinen:
Gal. 6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, HENGELLISET, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
Eli ne "vedet" koostuvat siten nähdäkseni uskosta osattomista ja uskosta osattomien joukoista, johon siis Hengelliset eivät kuulu !
Eivätkä Hengelliset siis ole tukemassa ja kannattelemassa porttoa !Portto on kristittyjen murhaaja. Jonkin sortin uskoperäistä mielleyhtymää ylläpitävä valehtelija, murhaaja. Portto on saatanan morsian sisältäen valitun vallankäyttäjän sekä hänen jokaisen tukijansa, pahuuden syntihyväksyjän.
Jokainen voi koetella itseään onko murhaaja vai eikö ole. Veljen vihaaminen on murha Raamatun mukaan:
" Jokainen, joka VIHAA VELJEÄÄN, on murhaaja. "
Ja murhaaja ei pelastu ilman parannuksentekoa. Synnit on anottava ja saatava anteeksi Häneltä, jolla valta ja voima on synti anteeksi.
Portti on avara ja lavea tie Helvettiin. Raamattu kertoo Jeesuksen olevan Portin (Oven), ja Tien. Porttia kuvataan ahtaaksi ja tietä kapeaksi, joka ei vie Helvettiin.
Mikä tekee tiestä leveän kuin moottoritie , mikä tekee tiestä kapean kuin tunturissa polku, missä erot näkyvillä?
Mikä tekee portista avaran , mikä tekee portista kaidan?
Lyhyesti uskosta Jeesukseen Raamatun opetuksessa pysyen, Raamatun mukaan.Moni sanoo ettei näin ole, mutta Raamattu sanoo että niin se on. Joka toisin sanoo on valehtelija.Liberaaleja riittää eksyttämässä.Raamattu ei eksytä.
Matteus 7: 13 - 14 Jeesus neuvoo menemään sisään ahtaasta Portista.
Usko kokosydäminen usko Jeesukseen on sisäänpääsytapa ikuiseen Pelastukseen, uuteen Maahan.
Kiitän Jumalaa että olen uskon Jeesukseen saanut. En puhu kielillä mutta minäkin uskon Jeesukseen kaikesta sydämestäni. Tiedän olevani vanhurskas ja tiedän matkalla eksytyksen vaanivan polkuni loppuun asti. Siksi rukoilen Jumalaa minua varjelemaan kaikilta pahuuden juonilta. Oikeus on siirtymässä vääryyden valtaan määrätyksi ajaksi. Totelkaa Herraa jumalattoman lainmuutoksen sijaan. Valinnanvapaus pysyy vaikka uskonvapaus vangittuna on/olisi pian.
Voipuneena, Commandohauis
Paavia kumartaa paljon kansaa ja valtioita.
Portto huora ,jota ihmeteltiin on uskonto ,joka on huorannut valtiaiden kanssa eli muidenkin kuin rooman eli saatanan henkivalta.
Jeesushan sanoi siitä lusteesta ja sen viljelijästä eli saatana ,joka kylvää omiaan kristittyjen joukkoon.
Kun kristinusko joutui kulkemaan rooman ns halki eli pääsi sen suojelukseen niin johan kuin kuppa olisi tarttunut kristinuskoon.
Muutosta tuli rankasti verrattuna alkuperäiseen uskoon ,jossa pyrittiin kokoontumaan kodeissa ja sitten vaan tekemään sitä evankeliumin julistusta.
Tuli tilalle hierarkiat ..aseet ja tappaminen kristinuskon nimissä.... kristittyjen murhaaminen ja kiduttaminen ,koska portto halusi pitää vallan tiukasti itsellään ja ohjata korkealta.
Kuinka monta uskovaa joutuikaan tapetuksi pelkästään jo siitä ,että halusi lukea tai opetella raamatun ,mutta sekin riitti babylonille.Lasten raiskaukset ja miten paljon sitä saastaa kultaisessa maljassa ,joka ulkoa on kaunis onkaan.
Nyt kun siihen porttoon liittyy muitakin eli islam ..hindut.. yms niin siinä se pohja saatanalla alkaa olla koossa.
Sitten siirrytään seuraavaan vaiheeseen eli taas kristityt joutuvat ahtaalle.- Anonyymi
Antikristus tulee Roomasta.
Jo 1500-luvulla eräs Lutherin kannattajista kiinnitti huomiota siihen, että kun nimen vicarivs filii dei latinalaisten kirjainten lukuarvot lasketaan yhteen, saadaan tulokseksi Raamatussa mainittu "pedon luku" 666, joka Ilmestyskirjassa on antikristuksen tunnus.[2]
Kirjainten lukuarvot (V=5, i=1, C=100, D=500, L=50) Kirjaimet joilla ei ole lukuarvoa (a, r, f, s ja e) lasketaan nollaksi. (5 1 100 1 5 1 50 1 1 500 1) = 666
Lukuarvo 666 voidaan saada monista muistakin nimistä, mutta havainto sopi hyvin yhteen yleiseen uskonpuhdistuksen aikana vallinneeseen käsitykseen, jonka mukaan Roomalaiskatolinen kirkko, tai Paavi itse, oli Ilmestyskirjan peto. Nykyään Protestantit näyttävät pitkälti luopuneet tästä käsityksestä, vaikka yksilötasolla mielipiteitä on monia. Kirkkokuntana mm Adventistit katsovat Paavin vallan edelleen täyttävän Raamatun kuvaukset pedosta.
Ainakin paavit Leo IX ja Paavali VI ovat käyttäneet virallisissa asiakirjoissa arvonimeä Vicarius filii dei.[3]Arvonimi on nähty paavin kruunussa vuonna 1845 Gregorius XVI:n aikana, mutta sen jälkeen arvonimi on poistettu kruunuista, eikä kruunuja ole tallella aiemmalta ajalta.[4] Vicarius filii dei on muunnos arvonimestä Vicarius Christi ("Kristuksen sijainen"), joka on virallinen paavin arvonimi. "Anti-" sanassa Antikristus tarkoittaa "olla jonkun sijasta" tai "jotakuta vastaan". Paavin arvonimellä Vicarius Christi on sama merkitys kuin antikristuksella, kun se käännetään vaihtoehtoisessa merkityksessä "Kristuksen sijainen". Aiheesta ollaan käyty useita debatteja.- Anonyymi
Paaviin sopisi paremmin väärän profeetan titteli. Antikristus saattaa tulla politiikan puolelta, euroopasta kuitenkin. Esimerkiksi nämä kaksi:
https://api.time.com/wp-content/uploads/2018/06/pope-francis-emmanuel-macron.jpg?quality=85&w=594&h=396&crop=1 - Anonyymi
Miten selität porton ja pedon ?
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
17 Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät.
18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."
Kumpi on siis onkaan antikristus, portto vai peto ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paaviin sopisi paremmin väärän profeetan titteli. Antikristus saattaa tulla politiikan puolelta, euroopasta kuitenkin. Esimerkiksi nämä kaksi:
https://api.time.com/wp-content/uploads/2018/06/pope-francis-emmanuel-macron.jpg?quality=85&w=594&h=396&crop=1Tällä hetkellä on sellainen kummallinen tilanne, että KAKSI PAAVIA ON ELOSSA. Toinen paavi jäi ihmeellisesti eläkkeelle, vaikka yleensä paavi vaihtuu vain kuoleman kautta. Käsitykseksi mukaan katolisuudessa ei voi luopua paavin tehtävästä, mutta nyt siihen löytyi jokin kiertotie.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä on sellainen kummallinen tilanne, että KAKSI PAAVIA ON ELOSSA. Toinen paavi jäi ihmeellisesti eläkkeelle, vaikka yleensä paavi vaihtuu vain kuoleman kautta. Käsitykseksi mukaan katolisuudessa ei voi luopua paavin tehtävästä, mutta nyt siihen löytyi jokin kiertotie.
Siinä lukee, että YKSI nainen !
Ja seitsemän KUNINGASTA !
9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
12 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
Eli yksi noista seitsemästä kuinkaasta on peto, ei nainen/portto ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä lukee, että YKSI nainen !
Ja seitsemän KUNINGASTA !
9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
12 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
Eli yksi noista seitsemästä kuinkaasta on peto, ei nainen/portto !Tuossa Johannes kirjoittaa, että parhaillaan on kuudes kuningas, millä hän tarkoitti kuudetta Rooman keisaria. Tämä tarkoittaa, että Ilmestyskirja on kirjoitettu 60-luvun lopulla, kuten teologit ovat muutenkin arvelleet. Kysymys ei ole vain Rooman keisareista ja Nerosta, vaan nehän olivat lopullisen Antikristuksen esikuvia. Jos halutaan leikkiä laskelmilla, niin nyt on muuten kahdeksas paavi vallassa laskien siitä, kun Vatikaani sai itsenäisen valtion aseman Mussoliinilta.
- Anonyymi
Hyvä kysymys, johon en osaa vastata muuta kuin arveluilla. Peto, eli antikristus on uskoakseni poliitikko, joka nousee euroopan kymmenvaltioliiton keskeltä. Portto, joka istui niiden vesien päällä, josta peto nousi (Ilm. 13:1), istui myös pedon selässä (ilm. 17:3).
Merestä noussut peto oli leopardin, karhun ja leijonan hybridisekoitus. Nainen istui helakanpunaisen pedon selässä, jonka täytyy tarkoittaa samaa petoa, koska niillä molemmilla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Näköjään uusi Rooma tulee Jumalan tahdosta riisumaan katolisen kirkon nykyisestä kunniastaan. Kyllähän jo nyt on paljon katolisuutta koskevia pedofiiliskandaaleja, joita media mielellään korostaa. Katolilaisuus ei siis ole erityissuojelussa oleva uskonto, kuten Islam, jota kohdellaan silkkihansikkain.
Onko väärä profeetta sittenkin joku imaami tai uuskarismaattinen Benny Hinnin tyylinen eksyttäjä? Sillä oli ikään kuin karitsan sarvet ja se tekee suuria ihmeitä. Sopisi siis uuskarismaatikkoon.- Anonyymi
Ilmestyskirjassa ei käytetä antikristus sanaa, joten ei voi sanoa, että peto on antikristus. Antikristuksen tuntomerkit sopivat ennemminkin toiseen petoon ("kristillinen johtaja") ja väärään profeettaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirjassa ei käytetä antikristus sanaa, joten ei voi sanoa, että peto on antikristus. Antikristuksen tuntomerkit sopivat ennemminkin toiseen petoon ("kristillinen johtaja") ja väärään profeettaan.
Antikristuksia on paljon, minä puhuisin tässä kohtaa "kadotuksen lapsesta", jotta ei sekoiteta asioita ja käsitteitä.
- Anonyymi
Nyt meni sekaisin.
Lue kunnolla se Raamatunkohta !
Eli ei yksi kymmenestä vaan yksi seitsemästä !
Ja hän nousee siis noiden seitsemän joukosta viimeisenä ja on kahdeksas.
Ne kymmenen kunigasta tulee vasta sen jälkeen:
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni sekaisin.
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.Lisään vielä tähän sen ikävän tosiasian, että uskovat lukevat todella huolimattomasti Raamattuaan ja kun joku "arvostetu opettaja" väittää jotakin totuudeksi, niin se otetaan suoraan vastaan tutkimatta sitä ollenkaan kunnolla Raamatusta.
Eli Raamatun kehoittama arvosteleminen puuttuu kokonaan.
Sitten toistellaan sokeana niitä oppeja ja tulkintoja ja uskotaan ne tosina, vaikka nytkin siis kun asioita vähänkin tutkii tarkemmin, ne osoittautuvat valheiksi.
Siis kuinka paljon olen minäkin kuullut tuota tulkintaa 10 valtion liitosta !
Sanottakoon nyt siis se, että minua ei ole kiinnostanut alkaa selvittää näitä profetioita ollenkaan enkä ole tätäkään asiaa aiemmin itse tutkinut, vasta nyt sitä hieman tutkailen.
Miksi näin ?
No, kun Herra avaa profetiat kelle tarpeelliseksi näkee, eikä niitä OMIN VOIMIN JA KEINOIN AVAA KUKAAN !
2. Piet. 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
Mutta monella "opettajalla" tai sellaiseksi itse itsensä korottaneella on kova tarve nämäkin asiat "tietää" ja siksi on maailma pullollaan ihan silkkaa valhetta, kun Herra ei ole itse profetioita näille "opettajille" avannut ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni sekaisin.
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.Tuossa Johannes kirjoittaa, että parhaillaan on kuudes kuningas, millä hän tarkoitti kuudetta Rooman keisaria. Tämä tarkoittaa, että Ilmestyskirja on kirjoitettu 60-luvun lopulla, kuten teologit ovat muutenkin arvelleet.
Kyse ei ole vain Rooman keisareista ja Nerosta, vaan nehän olivat lopullisen Antikristuksen esikuvia. Jos halutaan leikkiä laskelmilla, niin nyt on muuten kahdeksas paavi vallassa laskien siitä, kun Vatikaani sai itsenäisen valtion aseman Mussoliinilta. - Anonyymi
>>Peto, eli antikristus on uskoakseni poliitikko, joka nousee euroopan kymmenvaltioliiton keskeltä.<<
Danielin kirja kertoo pienestä sarvesta, joka kasvaa suureksi. Pieni sarvi on Vatikaani. Paavi on Vatikaanin valtion kuningas.
Kyllä nykyinen paavikin on osannut politikoida. Kun Antikristuksen aika alkaa, niin hänen valtansa kasvaa niiden ihmeiden voimalla, mitä hän ja hänen väärä profeettansa tekevät. Pedon merkistä tulee uusi maksuväline, koska maailman valuutat romahtavat.
Dan 7:
19 Sitten minä halusin saada selvän tiedon neljännestä eläimestä, joka oli erilainen kuin kaikki muut, hyvin pelottava, jonka hampaat olivat rautaa ja kynnet pronssia, joka söi ja ruhjoi kaiken ja tallasi tähteet jalkoihinsa.
20 Halusin myös tietää niistä kymmenestä sarvesta, jotka olivat sen päässä, ja vielä siitä sarvesta, joka kasvoi esiin ja jonka tieltä putosi pois kolme sarvea, tuosta sarvesta, jolla oli silmät ja suuria sanoja puhuva suu ja joka näytti muita sarvia suuremmalta.
21 Minun katsellessani tuo sarvi ryhtyi sotaan pyhiä vastaan, ja se voitti heidät ja piti heitä vallassaan,
22 kunnes Ikiaikainen saapui ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa ja tuli hetki, jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan.
23 Ja minulle vastattiin: -- Neljäs eläin tarkoittaa neljättä valtakuntaa, joka on syntyvä maailmaan. Se valtakunta on erilainen kuin muut valtakunnat, ja se syö koko maailman ja tallaa ja murskaa sen.
24 Ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka tulevat hallitsemaan sitä valtakuntaa. Heidän jälkeensä nousee vielä yksi. Hän on erilainen kuin edelliset ja kukistaa kolme kuningasta.
25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa Johannes kirjoittaa, että parhaillaan on kuudes kuningas, millä hän tarkoitti kuudetta Rooman keisaria. Tämä tarkoittaa, että Ilmestyskirja on kirjoitettu 60-luvun lopulla, kuten teologit ovat muutenkin arvelleet.
Kyse ei ole vain Rooman keisareista ja Nerosta, vaan nehän olivat lopullisen Antikristuksen esikuvia. Jos halutaan leikkiä laskelmilla, niin nyt on muuten kahdeksas paavi vallassa laskien siitä, kun Vatikaani sai itsenäisen valtion aseman Mussoliinilta.Ei Johannes kirjoittanut omasta ajastaan !
Se on profetia tulevista, eikö kertomus menneistä ja hänen aikanaan olleista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Johannes kirjoittanut omasta ajastaan !
Se on profetia tulevista, eikö kertomus menneistä ja hänen aikanaan olleista.Niihän minä sanoin, että Johannes kirjoitti sekä omasta ajasta että tulevasta ajasta. Ne kun menevät yksiin, kuten Raamatun profetiat yleensä tekevät mallilla profetian esitäyttyminen ja lopullinen täyttyminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Peto, eli antikristus on uskoakseni poliitikko, joka nousee euroopan kymmenvaltioliiton keskeltä.<<
Danielin kirja kertoo pienestä sarvesta, joka kasvaa suureksi. Pieni sarvi on Vatikaani. Paavi on Vatikaanin valtion kuningas.
Kyllä nykyinen paavikin on osannut politikoida. Kun Antikristuksen aika alkaa, niin hänen valtansa kasvaa niiden ihmeiden voimalla, mitä hän ja hänen väärä profeettansa tekevät. Pedon merkistä tulee uusi maksuväline, koska maailman valuutat romahtavat.
Dan 7:
19 Sitten minä halusin saada selvän tiedon neljännestä eläimestä, joka oli erilainen kuin kaikki muut, hyvin pelottava, jonka hampaat olivat rautaa ja kynnet pronssia, joka söi ja ruhjoi kaiken ja tallasi tähteet jalkoihinsa.
20 Halusin myös tietää niistä kymmenestä sarvesta, jotka olivat sen päässä, ja vielä siitä sarvesta, joka kasvoi esiin ja jonka tieltä putosi pois kolme sarvea, tuosta sarvesta, jolla oli silmät ja suuria sanoja puhuva suu ja joka näytti muita sarvia suuremmalta.
21 Minun katsellessani tuo sarvi ryhtyi sotaan pyhiä vastaan, ja se voitti heidät ja piti heitä vallassaan,
22 kunnes Ikiaikainen saapui ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa ja tuli hetki, jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan.
23 Ja minulle vastattiin: -- Neljäs eläin tarkoittaa neljättä valtakuntaa, joka on syntyvä maailmaan. Se valtakunta on erilainen kuin muut valtakunnat, ja se syö koko maailman ja tallaa ja murskaa sen.
24 Ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka tulevat hallitsemaan sitä valtakuntaa. Heidän jälkeensä nousee vielä yksi. Hän on erilainen kuin edelliset ja kukistaa kolme kuningasta.
25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi."Danielin kirja kertoo pienestä sarvesta, joka kasvaa suureksi. Pieni sarvi on Vatikaani. Paavi on Vatikaanin valtion kuningas."
Höpö höpö. Paavi on maailman pienimmän valtion päämies, Rooman piispa ja katolisen kirkon hengellinen johtaja. Joskus 1000-luvulla paavi oli myös valtionpäämiehenä vaikutusvaltainen. Hän teki valloitusretkiä ja kävi sotia. Nykyään Vatikaanilla - tai paavilla - ei ole minkäänlaista poliittista saati sitten sotilaallista vaikutusvaltaa. Vatikaani ei edes ole YK:n jäsen, ainoastaan äänivallaton tarkkailija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Danielin kirja kertoo pienestä sarvesta, joka kasvaa suureksi. Pieni sarvi on Vatikaani. Paavi on Vatikaanin valtion kuningas."
Höpö höpö. Paavi on maailman pienimmän valtion päämies, Rooman piispa ja katolisen kirkon hengellinen johtaja. Joskus 1000-luvulla paavi oli myös valtionpäämiehenä vaikutusvaltainen. Hän teki valloitusretkiä ja kävi sotia. Nykyään Vatikaanilla - tai paavilla - ei ole minkäänlaista poliittista saati sitten sotilaallista vaikutusvaltaa. Vatikaani ei edes ole YK:n jäsen, ainoastaan äänivallaton tarkkailija.Sen takia Vatikaani on Danielin tarkoittama pieni sarvi, joka kasvaa suureksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dan 7:
25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.Jakeessa 25 löytyy islam:
1. Jumalaa vastaan puhuminen.
2. Tuhoaa korkeimman pyhiä. ( kristittyjen murhia )
3. Pyrkii muuttaman juhla-ajat ja lain. ( kieltää suvivirsi, sharialaki)
Jos ylöstempaus olisi ennen 7v vaivanaikaa niin
keitä ovat 3,5v. ajan korkeimman pyhät, kristityt?
1.Joko syntyy uusi kristittyjen lauma kristittyjenylösoton jälkeen heti 7v ahdistuksen ajan aluss.a
Tahi
2.Jumalan kansa, Korkeimman Pyhät , Kristityt ovat 3,5v pahan hallinnon armoilla jona aikana tapahtuu suurin luopumus ja uskoontuloakin, ja silloin Jeesus palaa pyhineen kun 3,5v on kulunut.
Kun Raamattua luen ja mietin kehoituksia kestävyyteen, suureen luopumukseen vaikuttavista tekijöistä ym. niin en voi muuta valita kuin kakkosvaihtoehdon. Mitä enemmän Raamattua tutkinut olen, sitä ilmeisemmäksi tämä kakkosvaihtoehdon todennöisyys vahvistuu.
Rohkaisu on yksi Herran päivän sana. Ja rohkaisua tarvitsevat Korkeimman pyhät.Niitä näyttää olevan suhteettoman paljon niun että heitä syntyisi jumalattomista pahimman vainon aikana Korkeimman pyhiä.
Ellei sitten tässä olisi juutalaisten edessäpäin oleva hengelkinen peitteenpoista ja he yhtenä kolmanneksisena sodassa tuhoutuneena kansanjäännöksenä ole tuo mahdollinen uusi Korkeimman pyhien evankelioiva joukko. Se on muistettava että evankeliointi ei lakkaa pedon hallitessakaan.
Loppuunasti on oleva evankeliumia , sitten tulee ajanjaksoa koskeva loppu. Ei maailmanloppu vaan 1000v valtakunnan alku.
Jerusalemin kolmanteen temppeliin jos antikristus, epäjumala, menee
julistautumaan jumalaksi ja kristityt sen näkevät niin silloin 3,5v ylösoton skenaario on " voittanut"?
Jumala on hyvä, tuumasi Commandohauis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129026Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883590- 202033
- 811256
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661071Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791055- 551023
- 65950