https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4953801/Valvira selvittaa kahden Turun sosiaalityontekijan patevyytta tyontekijan nimea ei aina loydy viranomaisen rekisterista
Turun lastensuojelussa valesosiaalityöntekijöitä.
Turun lastensuojelu
5
862
Vastaukset
- Anonyymi
Voitko ottaa kopion? Tuo näkyy vain tilaajille...
- Anonyymi
Turun sosiaalitoimessa järkyttävää mielivaltaa ja valehtelua. Lasten romahtanut fyysinen ja psyykkinen vointi ei kiinnosta sossuja pätkääkään. Kumpa joku alkaisi selvittää näitä asioita koska asianajajille nämä jutut ovat vain kukkaron täytettä ilman mitään vastuuta.
- Anonyymi
Näinhän se ikävä kyllä on. Että lasten vointi ei kiinnosta. Sitten kuitenkin niitä huostaanottoja tehdään, ja mikä keskimäärin on se lopputulos? Syrjäytetty ihminen, ilman mitään selkeitä juuria ja identiteettiä! Tausta leimaa koko loppuelämän. "Asia"kirjoista voi sossu plarata, että näidenkin lapset ovat riskivyöhykkeellä. Jne.
Sossulla on kertakaikkiaan liikaa valtaa vastuuseen nähden. Ja sijaishuollon puolustajien ala-arvoisia kommentteja lukiessa näkee sen totaalisen ennakkoasenteen mitä lapsiin kohdistuu. Luottamus pitää lähteä aikuisesta käsin; aikuisen on ensin oltava luottamuksen arvoinen - sijaishuollon edustajat kun rientävät heti oitis esittämään epäilyksensä ja peräti syytöksensä mikäli lapsi kertoo huostapaikan loukkaavista rankaisukeinoista...tyyliin "mitäs oikein teit kun sinua rankaistiin?"
Tuollaisten hoiviin sossu päästää lapsia! Ja kyllä, monella voi tosiaan olla käytöshäiriötä ja traumaa; vuosien kiusaaminen jättää rumat arvet pieneen ihmiseen, samoin opettajan epäreilu käytös - ja ohittaminen.
Autismin kirjon lapsia ei useinkaan kohdata koulussa niin, että heidän aistiyliherkkyys ja kuormitus otetaan todella huomioon - näin ollen lapsen, ja kenen tahansa, kuppi täyttyy! Autismin kirjo ei useinkaan näy ulospäin, mutta yhtälailla kirjolla oleva kärsii esteistä kuin näkyvän vamman omaavakin, eli ei voi olettaa, että esim pyörätuolia tarvitsevan oppilaan pitäisi kulkea yhtä nopeasti kuin tervejalkaisten; se herättäisi (oikeutettua) raivon tunnetta!! Käytöshäiriö vaatii selvittelyä. Täällä kommentoineet sijaishuollon edustajat eivät ole päteviä kohtaamaan lasta ilman, monasti hyvinkin karkeaa, ennakkoasennoitumista.
Se on törkeää, että tutkimuksiin viety, tasapainoinen, mutta tukitoimia tarvitseva, lapsi päätyykin huostaan, ja paikkaan, missä häntä kohdellaan kuin jotakin massaa, missä kunkin yksilöllisyys huuhdotaan pois jo ovella...kyllä terveydenhuollossa riittää niitä leiman keksijöitä, kun yksinhuoltajuuskin lasketaan Helppoheikkien luomalla huoliasteikolla riskitekijäksi. - Anonyymi
Kansalaisaloite
Lastensuojelun mielivaltainen oikeus lapsiimme korjattava.
Suomessa kodin ulkopuolelle sijoitettuja lapsia oli vuonna 2019 lähes 19000.
Kasvua vuoteen 2018 verrattuna oli 4%.
Vuonna 2018 lapsia sijoitettiin kiireellisesti 6,9% enemmän, kuin vuonna 2017.
Tilastojen perusteella kodin ulkopuoliset sijoitukset ovat aiempien vuosien tapaan edelleen kasvussa. Ajantasaista tietoa ei ole saatavilla, kuitenkin vuoden 2019 tilastot osoittavat, että lapsia sijoitetaan kodin ulkopuolelle joka toinen tunti.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391