Neliveto ei lähde pois päältä

Anonyymi

Vipu vaihtaa hahloa nostaessa ja laskiessa ja pysyy kummassakin kolossa kun alustan puolelta itselle uuden traktorin pulmaa pika vilkaisulla tutkin. Pitää vielä tutkiskella liikkuuko itse tanko joka menee kyljestä varmaankin arpomaan rattaita. Aika pienen oloinen liike millä veto kytketään liekkö säätö juttu? Pitää sunnuntaina aamusella tutkia lisää. Zetor 4340. Neliveto on hyvän oloinen muuten näin ensi kokemuksen mukaan kun eturenkaat kumpikin vetää tuli havaittua mudassa ja tasauspyörästö lukittu myös. Jännää havaita edesmenneen takapotku traktorin jälkeen. Iso ero vetokyvyssä ja kankeampi kääntyminen korvautuu kyllä etupään vetäessä renkaiden suuntaa. No ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia vikoja.

7

908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

CRS sumuttaa hiukan niin notkistuu mekaaniset osat?

• Anonyymi

Vaseliini spraytä on pari vuorokautta aiemmin joka niveleen ja vivustoon ruiskutettu ja samalla hirveä määrä nippoja rasvattu ja ostan yhden käden puristimen vielä.

• Anonyymi

Tuon Zetorin tunnen huonosti, mutta joissakin traktoreissa neliveto kytketään "lihasvoimalla" ja irroitus hoituu jousella joka irroittaa hammaspyörät toisistaan. Tai sitten päinvastoin. Jos etu- ja takarenkaiden kehämitat ovat sopimattomat, esim. kuluneet eturenkaat, niin nopeusero puristaa hampaat tiukasti toisiaan vasten eikä jousivoima jaksa irroittaa kytkentää. Kymmenen sentin peruuttaminen usein riittää jännityksen poistamiseen.
      Näin ainakin omassa erimerkkisessä traktorissa.
      Voi siinä jokin vivuston säätökin toki olla pielessä. Neliveto on kyllä sellainen että kun sellaisen saa niin ilmankaan ei enää halua olla.

• Anonyymi

Nyt on muutaman tunti sunnuntaina ajeltu edes ja takas nopealla ja hitaalla puolella ilman nelivetoa joka on kokoajan päällä vaikka on takaveto asennossa ja pitääkin kyllä olla toisaalta mudassa. Ei toimi masinisti kikka nyt vaan joku vika on jota en ehtinyt katsoa eikä huvittanutkaan mutakylpy zetorilla ja palaan aiheeseen tarkistamaan sen vivun lohko-osuuden että liikuuko se ettei luista akselilta. Hellävaraisen painepesuri käsittelyn jälkeen mukavempi tutkiskella asiaa.

• Anonyymi

Käyttöohjeita ei tietenkään suomalaisen miehen tarvii lukea...

• Anonyymi

Minua taas sattuu kinnostamaan.
        Koulukirjojen tavaaminen oli aikoinaan pakkopullaa...

• Anonyymi

Ja olen katsonut kuvatkin monta kertaa ihan jo aiemmin uteliaisuuttani kun kiinnostaa oma zetor. Käyttöoheissa ei ole yleensä tämmöisiä tapauksia. Miksihän käyttöphjekirjan kuvat on aika rakeisia ja epäselviä. Ehkä siinä pian ostamassani fentissä on paremmat kuvat.... Ei vaan irtoa neliveto ja lähipäivinä pitää lähteä asfaltille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe