Ilmaston lämpeneminen

Anonyymi

Kovaa vauhtia ilmasto lämpenee, joka yö useita asteita pakkasta, eikä kesäkuuhun ole pitkää aikaa. Missä on ilmaston muutoksesta vouhottajat, taitavat istua piilossa Lapin majalla takkatulen ääressä satuja keksimässä, ympärillä yli metriset lumikinokset.

29

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvähän sitä on vähinsä ain ilmastoa aatella, mutta maapallo olisi jo aikoja tuhoutunut jonsei isoherra olisi laitanut tähän kaikki hienosääöt jo alkuhetkallä alku jytkyssä, kuin myös laskelmat mukaan nyky tekniikasta, missä vasta nyt ollaan alku metreillä matkassa, niinkuin sanotaan vasta lähtö telineissä, kaikki on suuniteltu piirua myöten

      Kun ai tuolla meijän suunitelijalla ole aikaa elikkä ajan kulkua, tämähän voi siis kokeilla vaikka mitä eikä aika kulu ollenkaan, meillä on sellainen suunitelija joka on ajankin luonut

    • Anonyymi

      Mahtaa olla ilmasto aktivisti Tiilikainen Lapissa hiihtämässä, kun ei ole näkynyt vouhottanassa, että väittääkö toimittaja, etteikö Lapissa pystytä hiihtää tai kaalaa lumessa polviaan myöten.
      Ohisalo on riemuissaan, kun corona hoiti äkkiä ilmaston kuntoon, nyt sitten vaan niitä pakolaisia lennättää, Finnair saikin jo 700.000.000 euroa lentorahaa, että mikäpä ei, niin vielä tulee nekin ihmioikeuskysymyksetkin hoidettua.
      Mari järjestelee asiantuntijoineen rahoituspaketteja tulijoille...hii..hiii.hiiiii...
      Vappusatanen

    • Anonyymi

      Maapallon lämpötila on vaihdellut vuosimiljardien ja -miljoonien aikana auringon vaikutuksesta, aiheuttaen välillä jääkausia ja välillä kuumia jaksoja. Ihmisillä vaihteluihin ei ole ollut mitään mahdollisuuttaa vaikuttaa, koska ihmisiä ei edes ollut vielä maapallolla ensimmäisten satojen vaihtelujaksojen aikana. Ihminen on asustellut maapallolla vasta hyvin pienen hetken, kun sitä verrataan maapallon olemassaolon historiaan. Myös muilla lähiplaneetoilla on havaittu samankaltaisia lämpötilojen muutoksia. Marsin napojen jäätiköt ovat parhaillaan sulamassa ilman ihmisen läsnäoloa. Maapallolla ollaan menossa tällä hetkellä kylmempää ajanjaksoa kohti. Se nähdään muutaman kymmenentuhanne vuoden kuluessa. Ei pidä sortua ihmettelemään muutaman vuoden takaisia aikoja. Pitää seurata vähintään kymmenien tuhansien vuosien jaksoja.

      • Anonyymi

        Kyllähän tuo saisi jo tälle kesälle ruveta lämpenemään, on niin viileät kelit.


      • Nytpä onnii ensimmäinen kerta kun ihmisellä on mahdollisuutta vaikuttaa ilmastoon ja ihminen vaikuttaa. Aina vaan ronkitaan enemmän ja suuremmalla voimalla maailman tasapainoa. Nyt on jo kuulemma mikromuovia hengitysilmassakin niin se on varmasti terveellistä hengitellä.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Nytpä onnii ensimmäinen kerta kun ihmisellä on mahdollisuutta vaikuttaa ilmastoon ja ihminen vaikuttaa. Aina vaan ronkitaan enemmän ja suuremmalla voimalla maailman tasapainoa. Nyt on jo kuulemma mikromuovia hengitysilmassakin niin se on varmasti terveellistä hengitellä.

        Joko bensadieselissäkin on mikromuovia?


      • Anonyymi

        Saataapi olla että näin pietään mailma asutuna, kun välillä tämä käyvään pakasin läpi jot ei jää eloon kuin häiveniä ain välein


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko bensadieselissäkin on mikromuovia?

        Joka paikassa on mikromuovvii. On juomaveessä ja hengitysilimassa. Näin on immeinen kiäntänny ympäristösä myrkyliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saataapi olla että näin pietään mailma asutuna, kun välillä tämä käyvään pakasin läpi jot ei jää eloon kuin häiveniä ain välein

        Olako vai eikö ola mailma asutuna läpi pakasin ain häiveniä ei jää eloon. Saataapi tai ei.


    • Anonyymi

      Maapallo olis hieno ja kaunis paikka iliman ihmistä. Ihminen on ruapinu ja raiskannu joka paikan. Tuhonnu valtameret ja paskantanu ilmaston.

      • Anonyymi

        On hyvä, että kaikki kylmät pitää nyt toukokuulla, kuten pääskyn pohjoset, Urpon vilut ja Helluntainkin kylmät. - Sitten näiden jälkeen tulee oikein lämmin ja hyvä kesä. Marjasadostakin voi odottaa runsasta, koska kesäkuun halloja ei tule, sillä ne on jo nyt toukokuulla.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt on suomessa kolomenkymmenen astteen käristysheltteet. Myö tyhmät immeiset ee vaen sitä älytä. Kysykkee vaekka ylleisnero reetalta ja muilta asijantuntijoelta. Nyt pitäs äkkijä lopettoo aattoelu ja lihan mässyttäminen ja mökin korventaminen ja tietysti saanan varistaminen. Kaekki mukkaan talakkoessiin.

      • Anonyymi

        Missä Reetta luuraa? Nyt äkkiä selittämään tätä hellettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Reetta luuraa? Nyt äkkiä selittämään tätä hellettä!

        Hallå! Detta är Saint Greta. Vad vill du veta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallå! Detta är Saint Greta. Vad vill du veta?

        Jag Bill vetta varför er det snöär onte I Lieksa. Tacl så mycket.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Jag Bill vetta varför er det snöär onte I Lieksa. Tacl så mycket.

        Tack för att du frågar. Snön har smält eller det har inte funnits någon snö.


    • Anonyymi

      Kuukauen päästä päivä jo rupeaa lyhenemään ja vielä paikotellen on talven lumia jäljellä, uuttakin välillä pukkaa, kasvihuoneilmiökö se tämmöstä touhuaa.

    • Anonyymi

      Kyllä luonto hoitaa ilmaston. Jos maailman ihmismäärä putoaisi puoleen, luonto toipuisi ja puhdistuisi pelkästään sillä. Nyt näyttää, että maailman köyhimmät alueet työntävät uutta porukkaa ilmoille sellaisella vauhdilla, että vaikka sivistyneessä maissa ei syntyisi ainuttakaan uutta ihmistä, elämä pallollamme käy ahtaaksi ja köyhäksi.
      Kunhan nämä avustettavat ja tuettavat ovat levittäytyneet joka puolelle, mitä sitten tapahtuu? Sitä voi kukin tykönänsä mietiskellä.

      • Se mitä sinä kutsut köyhäksi elämäksi on normaalii elämmöö mitä Suomessakin elettiin 100 vuotta sitten. Nyt eletään lyksyselämmöö viimeistä päivvöö ja viiään viimesettii tuhkat pesästä tässä viimesessä kulutuksen loppuryssäyksessä. Se mitä tapahttuu on se et kun juhlat loppuu, kaikkien on palattava normmaalliin elämmään.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Se mitä sinä kutsut köyhäksi elämäksi on normaalii elämmöö mitä Suomessakin elettiin 100 vuotta sitten. Nyt eletään lyksyselämmöö viimeistä päivvöö ja viiään viimesettii tuhkat pesästä tässä viimesessä kulutuksen loppuryssäyksessä. Se mitä tapahttuu on se et kun juhlat loppuu, kaikkien on palattava normmaalliin elämmään.

        Köyhien alueiden ihmiset levittäytyvät ympäriinsä valmiisiin pöytiin jättäen jälkeensä tuhotut maansa. Tämä porukka vie sivistyneet maat perikatoon ennenpitkää. Kun heitä on ruokittava, autettava ja elätettävä, se on pois maksavan maan omilta asukkailta. Missään raha ei kasva puussa, sitä on rajoitettu määrä ja kun sitä joudutaan jakamaan, jää jakajalle lopulta luu kouraan. Tämä vie meidät sinne sadan vuoden takaisiin aikoihin, jonne kukaan tuskin haluaa. Tällainen negatiivinen kehitys johtaa levottomuuksiin ja sekasortoon. Kansojen sekoittuminen on erittäin huono asia, varsinkin kun uudet tulijat ottavat vain oleilijan roolin.
        Mitä tapahtuu niille alueille, joilta lähdetään elintasoa etsimään? Ne alueet ovat tuhottu ja raiskattu, menee kauan, ennenkuin ne ovat toipuneet, jos toipuvat ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhien alueiden ihmiset levittäytyvät ympäriinsä valmiisiin pöytiin jättäen jälkeensä tuhotut maansa. Tämä porukka vie sivistyneet maat perikatoon ennenpitkää. Kun heitä on ruokittava, autettava ja elätettävä, se on pois maksavan maan omilta asukkailta. Missään raha ei kasva puussa, sitä on rajoitettu määrä ja kun sitä joudutaan jakamaan, jää jakajalle lopulta luu kouraan. Tämä vie meidät sinne sadan vuoden takaisiin aikoihin, jonne kukaan tuskin haluaa. Tällainen negatiivinen kehitys johtaa levottomuuksiin ja sekasortoon. Kansojen sekoittuminen on erittäin huono asia, varsinkin kun uudet tulijat ottavat vain oleilijan roolin.
        Mitä tapahtuu niille alueille, joilta lähdetään elintasoa etsimään? Ne alueet ovat tuhottu ja raiskattu, menee kauan, ennenkuin ne ovat toipuneet, jos toipuvat ollenkaan.

        Sadan vuoden takaisiin aikoihin meidät vie se, että elämme yli varojemme, rahallisesti ja luonnonvarojen muodossa. Kun öljy loppuu, luonto hajoaa, jäätiköt sulaa ja puhdas vesi loppuu, kulutusjuhlat on ohi ja palaamme elämään kestävällä tavalla, sen verran kuin luonto kestää. Esmes Suomi käytti oman osuutensa maapallon luonnonvaroista tältä vuodelta jo joskus maalis- huhtikuussa. Loppuvuosi me kulutetaan Suomen jälkipolvien ja muun maailman kontista.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Sadan vuoden takaisiin aikoihin meidät vie se, että elämme yli varojemme, rahallisesti ja luonnonvarojen muodossa. Kun öljy loppuu, luonto hajoaa, jäätiköt sulaa ja puhdas vesi loppuu, kulutusjuhlat on ohi ja palaamme elämään kestävällä tavalla, sen verran kuin luonto kestää. Esmes Suomi käytti oman osuutensa maapallon luonnonvaroista tältä vuodelta jo joskus maalis- huhtikuussa. Loppuvuosi me kulutetaan Suomen jälkipolvien ja muun maailman kontista.

        Luonto kyllä kestäisi, mutta jos vielä luettelisit alkajaisiksi kolme asiaa, jotka olivat yksittäisen nettimeuhkaajan henkilökohtaisesta näkökulmasta paremmin vuonna 1920? Siis asioita, joita olet erityisesti omaan elämääsi toivonut, jotka silloin olivat paremmin? Olethan varmasti toki miettinyt omavaraistalouden vaatiman ravinnon-, vaatetuksen- ja lämmityksenhankinnan jo valmiiksi, kuten myös terveydenhoidon ja muun, jonka varassa voisit kuvitella eläväsi vielä vaikkapa vuoteen 2025?


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Sadan vuoden takaisiin aikoihin meidät vie se, että elämme yli varojemme, rahallisesti ja luonnonvarojen muodossa. Kun öljy loppuu, luonto hajoaa, jäätiköt sulaa ja puhdas vesi loppuu, kulutusjuhlat on ohi ja palaamme elämään kestävällä tavalla, sen verran kuin luonto kestää. Esmes Suomi käytti oman osuutensa maapallon luonnonvaroista tältä vuodelta jo joskus maalis- huhtikuussa. Loppuvuosi me kulutetaan Suomen jälkipolvien ja muun maailman kontista.

        Kauko- tai öljylämmitetystä kämpästä onkin helppo huudella, kun sähkö tulee seinästä, vesi hanasta ja bitti vie idioottimaisuudet kaiken kansan luettavaksi. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että paluu sadan vuoden takaiseen maailmaan pistäisi mm. sinut tekemään itsemurhan vuodessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonto kyllä kestäisi, mutta jos vielä luettelisit alkajaisiksi kolme asiaa, jotka olivat yksittäisen nettimeuhkaajan henkilökohtaisesta näkökulmasta paremmin vuonna 1920? Siis asioita, joita olet erityisesti omaan elämääsi toivonut, jotka silloin olivat paremmin? Olethan varmasti toki miettinyt omavaraistalouden vaatiman ravinnon-, vaatetuksen- ja lämmityksenhankinnan jo valmiiksi, kuten myös terveydenhoidon ja muun, jonka varassa voisit kuvitella eläväsi vielä vaikkapa vuoteen 2025?

        Nimenomaanhan luonto ei kestä nykyistä elämänmenoa, eikö niin? Tämä ei ole meuhkaamista vaan ihan rauhallisesti sanon tämän asian. 1920 elämä oli varmasti paljon ankeampaa. En sellaista missään nimessä toivo, koska nautin nykyisestä yltäkylläisestä elämästäni niin kovasti. Jonkinlainen alasajo nykyisest tuhlailusta tulee kuitenkin tapahtumaan. Ehkä tekniikkakin kehittyy ja tuo uusia ratkaisuja joiden ansiosta meidän ei tarvitse ihan nyt palata 1920-luvulle, vaikka joistakin asioista joudummekin luopumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauko- tai öljylämmitetystä kämpästä onkin helppo huudella, kun sähkö tulee seinästä, vesi hanasta ja bitti vie idioottimaisuudet kaiken kansan luettavaksi. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että paluu sadan vuoden takaiseen maailmaan pistäisi mm. sinut tekemään itsemurhan vuodessa.

        Voi hyvinkin olla. Joka tapauksessa sanoin, että en missään nimessä kaipaa 100 vuoden takaista elämänmenoa. Totesin vain, että nykymeno ei voi jatkua loputtomiin.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Nimenomaanhan luonto ei kestä nykyistä elämänmenoa, eikö niin? Tämä ei ole meuhkaamista vaan ihan rauhallisesti sanon tämän asian. 1920 elämä oli varmasti paljon ankeampaa. En sellaista missään nimessä toivo, koska nautin nykyisestä yltäkylläisestä elämästäni niin kovasti. Jonkinlainen alasajo nykyisest tuhlailusta tulee kuitenkin tapahtumaan. Ehkä tekniikkakin kehittyy ja tuo uusia ratkaisuja joiden ansiosta meidän ei tarvitse ihan nyt palata 1920-luvulle, vaikka joistakin asioista joudummekin luopumaan.

        "1920 elämä oli varmasti paljon ankeampaa. En sellaista missään nimessä toivo, koska nautin nykyisestä yltäkylläisestä elämästäni niin kovasti."

        Koitappa nyt jälleen kerran päättää kantasi, sillä tässäkin ketjussa olet käyttänyt ilmauksia kuten:

        "kaikkien on palattava normmaalliin elämmään" ja
        "palaamme elämään kestävällä tavalla"

        vai meuhkaatko täällä vaan lämpimiksesi?


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla. Joka tapauksessa sanoin, että en missään nimessä kaipaa 100 vuoden takaista elämänmenoa. Totesin vain, että nykymeno ei voi jatkua loputtomiin.

        Ihan kuin voisit valita vain mieltymyksiesi mukaiset asiat katoavan, mikäli ilmastonmuutosta alat oikeasti toivomaan jarrutettavan. Todellisuudessahan toivot vain sellaisten asioiden katoavan, mihin sinulla ei ole varaa, eikö niin?


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla. Joka tapauksessa sanoin, että en missään nimessä kaipaa 100 vuoden takaista elämänmenoa. Totesin vain, että nykymeno ei voi jatkua loputtomiin.

        Nettifoorumeilla harrastettu harkitsemattomien heittolaukausten ampuminen vähän sinnepäin on nähtävästi degeneroinut ajattelukykysi sille tasolle, ettet varmaan ole vähään aikaan käynyt debattia näistä asioista kenenkään kanssa kasvotusten, eikö niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettifoorumeilla harrastettu harkitsemattomien heittolaukausten ampuminen vähän sinnepäin on nähtävästi degeneroinut ajattelukykysi sille tasolle, ettet varmaan ole vähään aikaan käynyt debattia näistä asioista kenenkään kanssa kasvotusten, eikö niin?

        Onneksi taitaa tänään ruveta ilma lämpiämään! On tuota kylmässä jo kärvistelty ihan tarpeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe