Tarvitesen apua kanini kanssa!!

Anonyymi

Moi meille tuli eilen kani ja hän on erittäin utelias ja välillä myös säikkyy.Olen hänen antanut nuuhkia ja tutustua minuun ja tänään hän antoi minun silittä häntä mutta hän menee sillain maata vasten niin stressaako sitä va mikä hänellä on? Miten pystyisn nostaa hänet syliin mutta hän rimpuilee olen siis kerran koittanut nostaa häntä.Hän on jo 2 ja puol vuotta vanha joten mitä teen? Hän käyttäytyy kuin olisi aina ollut täällä.Tarviiko hänelle antaa aikaa että tottuisi paremmin.Kun hän rimpuilee en uskalla ottaa sitä vaikka rimpuilisi koska pelkään että hän puree ei ole siis kertaakaan purrut minua.Olen antanut hänen melkein olla kokoajan vapaana paitsi jos en ole ollut kotona joten mitä teen? Odotanko että paremmin tottuu minuun?Pitääkö minun ottaa se vaikka rimpuilisi? VINKKEJÄ

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meidänkin kani menee monesti silitettäessä maata vasten. Kai se on vain joku silitysasento. Ehkä rauhallisesti tutustumalla olisi hyvä?

      • Anonyymi

        okei.Päiväpäivältä se tottuu ja alkaa luottaa minuun tänäänkin hän tuli ekaa kertaa syliin vapaaehtoisesti ja nukkumaan kanssani.Minusta tuntuu että jokin päivä tunnemme toisemme kuin omat taskut


    • Anonyymi

      Kun kani laittaa pään maata vasten se voi tarkoittaa että haluaa silitystä otsasta.Ja on ihan ok jos kani on ekoina päivinä säikky ja arka kaniin ei ekana päivänä saisi koskea!että se tottuu

    • Anonyymi

      Anna kanin tutustua ympäristöön rauhassa ja tulla itse luoksesi. Älä heti reagoi kaniin kun se tulee lähelle, vaan anna sen tutustua sinuun omalla painollansa. Anna sille kädestä herkkuja, esim porkkanaa tai kurkkua mutta mikäli haluaa mennä sen piiloon syömään niin anna sen tehdä näin. Jos kani antaa silittää niin silitä. Voi mennä pitkä aika ennen kuin kani antaa ottaa syliin ja voi olla ettei se tule koskaan viihtymään sylissä. Kani pitää kuitenkin osata ottaa syliin ja pitää sitä, esim kynsiä leikatessa joten jos hän ei sylikaniksi totu niin se vaatii nopeat ja varmat liikkeet - kanin jahtaaminen ja rimpuilu vaan stressaa sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe