Tarvitesen apua kanini kanssa!!

Anonyymi

Moi meille tuli eilen kani ja hän on erittäin utelias ja välillä myös säikkyy.Olen hänen antanut nuuhkia ja tutustua minuun ja tänään hän antoi minun silittä häntä mutta hän menee sillain maata vasten niin stressaako sitä va mikä hänellä on? Miten pystyisn nostaa hänet syliin mutta hän rimpuilee olen siis kerran koittanut nostaa häntä.Hän on jo 2 ja puol vuotta vanha joten mitä teen? Hän käyttäytyy kuin olisi aina ollut täällä.Tarviiko hänelle antaa aikaa että tottuisi paremmin.Kun hän rimpuilee en uskalla ottaa sitä vaikka rimpuilisi koska pelkään että hän puree ei ole siis kertaakaan purrut minua.Olen antanut hänen melkein olla kokoajan vapaana paitsi jos en ole ollut kotona joten mitä teen? Odotanko että paremmin tottuu minuun?Pitääkö minun ottaa se vaikka rimpuilisi? VINKKEJÄ

4

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meidänkin kani menee monesti silitettäessä maata vasten. Kai se on vain joku silitysasento. Ehkä rauhallisesti tutustumalla olisi hyvä?

• Anonyymi

okei.Päiväpäivältä se tottuu ja alkaa luottaa minuun tänäänkin hän tuli ekaa kertaa syliin vapaaehtoisesti ja nukkumaan kanssani.Minusta tuntuu että jokin päivä tunnemme toisemme kuin omat taskut

• Anonyymi

Kun kani laittaa pään maata vasten se voi tarkoittaa että haluaa silitystä otsasta.Ja on ihan ok jos kani on ekoina päivinä säikky ja arka kaniin ei ekana päivänä saisi koskea!että se tottuu

• Anonyymi

Anna kanin tutustua ympäristöön rauhassa ja tulla itse luoksesi. Älä heti reagoi kaniin kun se tulee lähelle, vaan anna sen tutustua sinuun omalla painollansa. Anna sille kädestä herkkuja, esim porkkanaa tai kurkkua mutta mikäli haluaa mennä sen piiloon syömään niin anna sen tehdä näin. Jos kani antaa silittää niin silitä. Voi mennä pitkä aika ennen kuin kani antaa ottaa syliin ja voi olla ettei se tule koskaan viihtymään sylissä. Kani pitää kuitenkin osata ottaa syliin ja pitää sitä, esim kynsiä leikatessa joten jos hän ei sylikaniksi totu niin se vaatii nopeat ja varmat liikkeet - kanin jahtaaminen ja rimpuilu vaan stressaa sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe