Itse en ole ollut mukana, ikä sen verran nuori, mutta kiinnostaisi millaista oli maatalous 1970 - luvulla. Olen kuullut ajanjaksosta puhuttavan jopa maatalouden kulta-aikana? Oli varmaan paljon toisenlaista tuohon aikaan?
Vastaukset 11
- Anonyymi
No ei silloin kummoista aukkoa tarvinnut metsään tehdä, että sai traktorin ostettua tai navetan rakennettua. Paljon tehtiin silloin tiilisiä, noin 24 lehmän putkilypsynavetoita, joita on käytössä vieläkin. Mataliahan ne on sisältä, vaikea koneellistaa sen enempää ja usein myös ajan tyylin mukaan niin matalalle kivijalalle tehtynä, että vedet tilee etuovesta sisään keväisin. Parin sonnimullikan teurastilillä sai jo uuden henkilöauton ostettua.
- Anonyymi
Kyllähän tuo vaikuttaa sitten olleen suhteellisen rentoa. Olen tosiaan kuullut aikaa hyväksi mainitun ja kuvauksesi oli mukava lukea.
- Anonyymi
Vielä 80 luvun alussa 30 hehtaarin viljatilalla eli nelihenkinen perhe vuoden.
- Anonyymi
Mutta ei pitempään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei pitempään?
Jaahas. Em. "Mutta ei pitempään?"- kommentti ei ollut siis minun/aloittajan esittämä. Meikäläistä kiinnostaa ihan oikeasti asialliset tiedot kyseisestä maatalouden ajanjaksosta.
- Anonyymi
Joskus vähä harmitti, ku naapurilla oli ittepurkavat sontakärryt ja meillä vaan ittepuriittavat. Siihen aikaan vielä naapuri naapuria opetti uusille koneille ja viljelys tavoolle. Mitenkää tieten opettanu, mutta mallia otettiin toisiltansa.
- Anonyymi
vaarallisin eläin oli mansikki,
siitä maksettiin tapporahaa... - Anonyymi
voi-vuoresta,
tuli hyvin rahaa... - Anonyymi
pellot pantiin pakettiin,
ja voi kyllä sitä rahaa tulikin...- Anonyymi
Ja kyllä luonto kukoisti, lintua oli pellot pullollaa, kuovia, töyhtöhyyppää, ruisrääkkää ja pyitä vaika kuin paljo.
- Anonyymi
70-luku, 80-luvun alku, yleensä maatalouden kannalta ilmeisestikin hyvänä muistettu.
Olen muutaman kerran sivukorvalla kuullut myös tuossa edellä mainitusta "pellot pakettiin" jutusta , mutta mistä tuossa oli kyse?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43925
- 95878
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19765- 116711
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80638- 43611
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45590- 19576
- 46568
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔33568Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke19532- 32509
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66499- 25482
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476- 34457
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok103456Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka130448- 44434
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi6421