https://www.theseus.fi/handle/10024/338770 "Opinnäytetyön tuloksena tuotettiin kannattavuuslaskuri, jolla pystyy muuttujia muuttamalla tarkastelemaan kohteelle parhaan ratkaisun peruskorjauksen tai purkamisen ja uuden rakentamisen välillä."
1970 -80-luvulla rakennetun rivitalon peruskorjaamisen kannattavuus
3
211
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt on ennätysmäärä palstojen aktivointeja näillä opinnäytetöillä !
- Anonyymi
Jos 70 - 80 luvuilla rakennettu rakennus pitää purkaa niin on tehty todella sutta ja sekundaa.
- Anonyymi
Tarkastelussa oli 1986 rakennettu rivitalo. Tekstissä mainittiin jotain käyttöajan loppumisesta.
Minulla on samana vuonna valmistunut omakotitalo. Suurimmat jutut ovat olleet kylpyhuoneen seinä- ja lattialaatoituksen uusinta (mukana saunan ovi). Itse tehtynä hinta vähän yli tonnin. Talo on kerran maalattu uudestaan 2015 (ei ollut lateksia vaan öljymaalia, ei tarvinnut raapata), hinta itse tehtynä alle 1 000 euroa. Lämminvesivaraaja Parca M300VS on alkuperäinen, ehkä seuraava uusittava sitten kun ei enää toimi. Käyttövesiputkisto kuparia on alkuperäinen, uusinta ehkä joskun 30-luvulla jne. Talon purkaminen ei ole käynyt mielessä, en tiedä miksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-257495Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite986146Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin1174240- 1554204
- 1631951
Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.501867- 631822
Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1391724- 451534
- 401519