Minulla on Topfield-digiboksi, jonka kaukosäädin ei toimi. Malli on Topfield CRC-1410CT. Nyt kuulin että kun Topfieldejä ei enää valmisteta, ei myöskään saa enää kaukosäädintä siihen! Ei voi olla totta, boksini on vain pari vuotta vanha, ei kai nyt ole pakko kaukosäätimen takia hankkia koko boksia.
Olisin kiitollinen, jos saisi asiallisen vastauksen/neuvon?
Topfield-kaukosäädin
7
552
Vastaukset
- Anonyymi
Veikon kone myy: https://www.veikonkone.fi/merkki/topfield/TOPFIELD/
Vaihtoehtoisesti tilaus englanniksi Saksan Amazonista:
https://www.amazon.de/s?k=topfield remote&ref=nb_sb_noss- Anonyymi
Kiitos neuvosta, kuka oletkin. Kuvan kaukosäädin on aivan identtinen, menin oman säätimeni kanssa Veikon Koneeseen Konalaan, jossa myyjä kokeili jollain laitteella ja sanoi että kyllä sen pitäisi toimia, oli kyse vain yhdestä nappulasta, kaikkia tosin hätäpäissäni olin painellut. Ostin kuitenkin uuden ja kotona ei heti tapahtunut mitään mutta kas, rupesikin pelittämään. Taas tuli Konalan reisu, vein avaamattoman Topfield-paketin takaisin ja rahatkin palautettiin.
Kiitin myös Veikon Konetta/myyjää siitä, että hän ensin selvitti vanhan toimivuuden eikä suoralta kädeltä kaupannut uutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos neuvosta, kuka oletkin. Kuvan kaukosäädin on aivan identtinen, menin oman säätimeni kanssa Veikon Koneeseen Konalaan, jossa myyjä kokeili jollain laitteella ja sanoi että kyllä sen pitäisi toimia, oli kyse vain yhdestä nappulasta, kaikkia tosin hätäpäissäni olin painellut. Ostin kuitenkin uuden ja kotona ei heti tapahtunut mitään mutta kas, rupesikin pelittämään. Taas tuli Konalan reisu, vein avaamattoman Topfield-paketin takaisin ja rahatkin palautettiin.
Kiitin myös Veikon Konetta/myyjää siitä, että hän ensin selvitti vanhan toimivuuden eikä suoralta kädeltä kaupannut uutta." oli kyse vain yhdestä nappulasta, kaikkia tosin hätäpäissäni olin painellut."
Ahaa! 👍 Muuan iäkäs naistuttavani teki kerran saman mokan. Hän oli huomaamattaan painanut jotakin kaukosäätimen nappulaa, ehkä "Auxia". Topfield lakkasi toimimasta ja hän soitti minulle kertoen haluavansa uuden digiboksin, koska "vanha on mennyt rikki". (Rahapulaa hänellä ei ole.)
Lupasin tutkia asiaa. Tutkin oman kaukosäätimeni toimintaa hetken kokeillen eri nappuloiden vaikutusta Topfieldin toimintaan. Pian arvasinkin, mistä oli kysymys, soitin takaisin tuttavalleni ja pyysin painamaan nappuloita ohjeideni mukaisesti. Kappas vaan: "rikkinäinen" Topfield heräsi toimimaan ja toimii yhä.
Nykyisin Topfieldejä ei näemmä enää juuri myydä ainakaan Suomessa. Omistan kohta kahdeksan vuotta vanhan hd-Topparin, jossa ei ole koskaan ollut pienintäkään vikaa ja joka on käytössä usein 8-12 tuntia päivässä.
Kun se joskus hajoaa, täytyy elää ilman digiboksia, jolle nykyisin on tallennuskäyttöä hyvin vähän, mutta siihen on helppo asentaa käyttöön kymmenet maksukanavat loogisesti ryhmiteltyinä eri otsakkeiden alle. Sony-televisiossani on vain neljä "Suosikit"-valikkoa, joihin kaikki kanavat pitäisi ahtaa ilman mahdollisuutta tarkempaan ryhmittelyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" oli kyse vain yhdestä nappulasta, kaikkia tosin hätäpäissäni olin painellut."
Ahaa! 👍 Muuan iäkäs naistuttavani teki kerran saman mokan. Hän oli huomaamattaan painanut jotakin kaukosäätimen nappulaa, ehkä "Auxia". Topfield lakkasi toimimasta ja hän soitti minulle kertoen haluavansa uuden digiboksin, koska "vanha on mennyt rikki". (Rahapulaa hänellä ei ole.)
Lupasin tutkia asiaa. Tutkin oman kaukosäätimeni toimintaa hetken kokeillen eri nappuloiden vaikutusta Topfieldin toimintaan. Pian arvasinkin, mistä oli kysymys, soitin takaisin tuttavalleni ja pyysin painamaan nappuloita ohjeideni mukaisesti. Kappas vaan: "rikkinäinen" Topfield heräsi toimimaan ja toimii yhä.
Nykyisin Topfieldejä ei näemmä enää juuri myydä ainakaan Suomessa. Omistan kohta kahdeksan vuotta vanhan hd-Topparin, jossa ei ole koskaan ollut pienintäkään vikaa ja joka on käytössä usein 8-12 tuntia päivässä.
Kun se joskus hajoaa, täytyy elää ilman digiboksia, jolle nykyisin on tallennuskäyttöä hyvin vähän, mutta siihen on helppo asentaa käyttöön kymmenet maksukanavat loogisesti ryhmiteltyinä eri otsakkeiden alle. Sony-televisiossani on vain neljä "Suosikit"-valikkoa, joihin kaikki kanavat pitäisi ahtaa ilman mahdollisuutta tarkempaan ryhmittelyyn.Saisko vinkkiä, että mitä nappuloita pitäisi painaa? Kitos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisko vinkkiä, että mitä nappuloita pitäisi painaa? Kitos!
"Saisko vinkkiä, että mitä nappuloita pitäisi painaa? Kitos!"
Oma Topparini lakkasi toimimasta oikein tosissaan aika pian sen jälkeen, kun kirjoitin yllä olevan. Olen vienyt itse laitteen ja sen kaukosäätimen kierrätykseen. Muistaakseni kyseessä kuitenkin oli jokin säätimen ylimmän rivin näppäimistä.
Kun jotakin niistä tuli painaneeksi vahingossa, tai tietysti tahallaankin, säädin lakkasi toimimasta. Saman näppäimen painaminen uudestaan palautti toiminnan ennalleen. Kokeilemalla asian pitäisi selvitä, ja jos ei selviä, säätimessä tai itse boksissa lienee ihan oikea vika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma Topparini lakkasi toimimasta oikein tosissaan aika pian sen jälkeen, kun kirjoitin yllä olevan. Olen vienyt itse laitteen ja sen kaukosäätimen kierrätykseen. Muistaakseni kyseessä kuitenkin oli jokin säätimen ylimmän rivin näppäimistä.
Kun jotakin niistä tuli painaneeksi vahingossa, tai tietysti tahallaankin, säädin lakkasi toimimasta. Saman näppäimen painaminen uudestaan palautti toiminnan ennalleen. Kokeilemalla asian pitäisi selvitä, ja jos ei selviä, säätimessä tai itse boksissa lienee ihan oikea vika.Toppareissa on yleisesti konkkavikoja joten sekin saattaa olla syynä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun jotakin niistä tuli painaneeksi vahingossa, tai tietysti tahallaankin, säädin lakkasi toimimasta. Saman näppäimen painaminen uudestaan palautti toiminnan ennalleen. Kokeilemalla asian pitäisi selvitä, ja jos ei selviä, säätimessä tai itse boksissa lienee ihan oikea vika.Kannattaa tutkia myös onko kaukosäätimessä ehkä kontaktihäiriö. Ajan kuluessa nimittäin likaa ja kaikenlaista töhkää saattaa kertyä estämään kontaktia paristojen napojen ja säätimen metalliosien välillä. Itselläni on aikojen kuluessa käynyt näin parikin kertaa.
Kontaktia voi parantaa kotikonstein. Esimeriksi raaputtaa paristojen napoja ja säätimen metalliosia vaikka ruuvimeisselillä ellei teräsvillaa ole taloudessa saatavilla. Sitten ne voi pyyhkiä koskealla rievulla pölyn poistamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566349
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875