Luottotiedoton vuokralainen

Anonyymi

Mitkä on perusteet sille että, ette vuokraa asuntoa henkilölle jolla on luottotidot menneet.

Itse on saanut kyllä siitä huolimatta asunnon vaikka ei ole luottotiedot kunnossa, tässä kämpässä tulee muutaman kuukauden kulutta tulee 2vuotta.

7

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos on niin paljon ulosotossa, ettei saa eikä halua niitä maksaa, ei vuokralaista silloin haittaa, vaikka jättää jatkossakin vuokrat maksamatta ja hajottaa koko kämpän. Jos on asiansa hoitava työssäkäyvä asunnonhakijana, se menee automaattisesti jonon kärkeen. Hakijoita on aina ollut enemmän kuin tarpeeksi, joten on joutunut tiputtamaan jonosta pois vakituisessa työssä oleviakin. Varmasti jossakin muuttotappiopaikkakunnalla voi olla niin kova puute vuokralaisista että mikä tahansa nisti on otettava vuokralaiseksi.

    • Anonyymi

      Jos on vuokravelkaa jollekkin toiselle vuokranantajalle, oli sitten yksityinen tai esim kaupungin vuokra kämppä.

      • Anonyymi

        Toi on kyllä ensimmäinen asia minkä haluan tietää, jos luottotiedot ei oo kunnossa


    • Anonyymi

      Mulla viime vuonna vuokralainen joka ei maksanut ensimmäistäkään vuokraa eräpäivänä. Luottoridot oli puhtaat sopimusta tehdessä mutta välittömästi sen jälkeen tuli merkintöjä.
      Rakenteli ilman lupaa huoneistoon kaikenlaista ja vuokrat maksamatta loppuvuonna useammalta kuukaudelta.
      Myin huoneiston vuokralaisineen sijoittajille ja ne laittoivat vuokralaisen pihalle.

    • Anonyymi

      Miksi toiset vuokranantajat vuokraa vaikka on luottotiedot menneet ja sitten taas toiset ei vuokraa. Niin yksityiset kuin myös firmat/kaupunki

      • Anonyymi

        Koska mulla on vain yksi asunto, josta maksan joka kuukausi lyhennystä eikä mulla ole juuri ylimääräistä rahaa ja olen riippuvainen vuokratuotosta. Olisi myös taloudellinen katastrofi, jos katkera häädetty vielä sotkisi tai hajottaisi kämpän kostoksi. Jos rahaa ja asuntoja olisi enemmän en ehkä olisi niin tarkka. Tottakai tiedän, että luottotiedottomissa on paljon kunnollistakin porukkaa, mutta lähes kaikki niistä muista on menettäneet tietonsa.


    • Anonyymi

      Pari hutia on käynyt vuokralaisen valinnassa ja nyt olen jo niin vanha konkari, että näen päältäpäin keille en vuokraa.
      Yksi ratkaiseva tekijä on lemmikit eli koirat ja kissat ja niiden lukumäärä. Ihmiset myös helposti valehtelevat koulutustaustaansa ja ammattinsa. Eläinten kanssa tekemisissä olevat ovat yleensä siivottomia ja esim. viiden vuoden asumisen aikana asuntoa ei siivota kertaakaan. Yliopistokoulutuksen saaneet ovat siivottomampia vuokralaisia kuin siivooja tai kiinteistöhuoltomies - luonnoliisesti. Työnantajalta voisi olla hyvä saada suositukset, mutta se ei nykypäivänä ole mahdollista kuin hyvillä suhteilla pienellä paikkakunnalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe