Itse asiassa tämä ei ole tavallinen novelli, sillä kyse on vaimostani ja minusta, ja siitä minkä olisimme suoneet tapahtuvan toisin.
Olen jo iäkäs, joten katsaus taaksepäin lienee luvallinen. Suurin ero todelliseen on, että olisimme toivoneet elinikäisen ystäväpariskunnan, jonka kanssa ystävyys olisi laajentunut heteroseksiksi toisen puolison kanssa.
Mitään erityisiä kokemuksia emme olisi pyrkineet saamaan, vaan seksi olisi ollut samankaltaista kuin avioliitossa, jatkuvaa ja tavallista, koko elämän kestävää. Olisi kuulunut luonnollisena osana ystävyyteemme.
Kiinnostuksen kohteet olisivat olleet ennen kaikkea tieteellisiä, mutta laajalti eri aloilta, kosmologiasta, kvanttifysiikasta, fysiikasta, kemiasta, biologiasta, etologiasta, evoluutiopsykologiasta ja sosiobiologiasta, mutta emme olisi jättäneet pois myöskään historiaa, kielitiedettä, kulttuuriantropologiaa ja arjen asioita.
Kaikenlainen seksuaalinen ujostelu olisi ollut meille täysin vierasta. Tavatessamme tytöt olisivat ilman muuta avanneet tervehdykseksi herttaisen vittunsa sievillä sormillaan. Tytöt olisivat saaneet määrätä, miten me miehet toimimme.
Tytöt olisivat olleet koko visiitin ajan nätissä puserossa ilman pöksyjä ja näyttäneet usein avaten sukupuolielimiään. Olisimme olleet yhdynnässä vain toisen puolison kanssa koko tapaamisen ajan, koska toisen miehen sperma ei innosta. Se tarkoittaa, että pitemmän yhdessäolon aikana esimerkiksi mökkilomalla vain vieraan kanssa. Kotona sitten oman kanssa.
Olisimme varautuneet siihen, että elämän kuluessa seksikiinnostus vähenee. Pitäisimme sitä luonnollisena asiana, emmekä uskoisi, että tempuilla saadaan pysyvää jytyä elämään. Kaiken kaikkiaan uskomme enemmän rutiineihin kuin "vaihteluun".
Emme myöskään usko, että johtava asema tai menestyksekäs virkaura tuo onnea. Paras on elää kohtuullista elämää, mutta sivistystä ei ole syytä halveksia, jos siihen on vetoa.
Oikeastaan olemme saavuttaneet kaiken muun kohtuullisen, mutta erityishyvää tuttavapariskuntaa vaille olemme jääneet. Sen sijaan ihan tavallisia tuttavuuksia on enemmän kuin kylliksi. 🌹
Jos olisin voinut elää toisin
5
2577
Vastaukset
- Anonyymi
Ei oikein auennut.
- Anonyymi
Tämä oli hieno ja inspiroiva tarina. Kiitos. Tekisi mieli kirjoittaa oma kertomus siitä mitä itse olemme vaimon kanssa jääneet paitsi. Meillä on ollut pitkä ja lämmin, eroottisesti palkitseva suhde, johon vaimoni on ollut tyytyväinen. Ja käsittääkseni vaimo on ollut minulle totaalisen uskollinen. Samaa en voi sanoa itsestäni, vaikka siitä jo kauan aikaa onkin. En vain voinut vastustaa kiusausta. Sekin tapaus, jossa harrastimme toisiamme erään omalla tahollaan naimisissa olevan upean naisen kanssa. Nainen oli päästä varpaisiin pelkkää intohimoa ja naimisen iloa. Ja minä - kuinka huikea onkaan kokea siemensyöksy toisen miehen vaimoon. - Ja tämän saman kokemuksen, vapaan ja estottoman yhdynnän vieraan miehen kanssa, olisin halunnut ja yhä haluaisin vaimolleni...
Vielä tärkeämpää, kuin haaveemme toteutuminen, oli se, että se on ollut meidän yhteinen toiveemme. Olemme poikkeuksellisen tyytyväisiä toisiimme ja edelleen läpirakastuneita yli 50 vuoden avioliiton jälkeen. 🌹
- Anonyymi
Joskus harmittaa kun tekisi mieli sellaista mitä ei ole saanut. Olen uskollista sorttia mutta antaisin vaimoni mielelläni myös toisille mutta vaimo ei halua. Itse haluaisin kokea myös muita mutta vaimo ei hyväksy. Olen jäänyt vaille muita kokemuksia uskollisuuteni vuoksi. Olenko menettänyt jotain? Kannattaisiko vielä kokeilla? Kysyntää olisi....lähes 40 v saman naisen lakanoissa.
Ei sitä noin vain voi kokeilla, vaan täytyy myös olla erityiset mahdollisuudet ja sitten vielä niin venyvä ja paukkuva omatunto kuin Jenkki-purukumi. Vaikka nuoret siskot herättävät meissä miehissä suunnatonta kiihotusta, ei se kuitenkaan käy, koska nuoret inhoavat "setiä" ja "vanhuksia" kuin ruttoa.
Ja vaikka kävisikin, tuntisi itsensä siaksi, jos kajoaisi nuoriin siskoihin. Ei edes osaisi puhua sellaisista asioista, mikä heitä kiinnostaisi. Henkinen muuri on aivan liian korkea. Mutta ei voi olla ihailematta, kuinka kauniita he ovat, ei vaikka kuinka yrittäisi ajatuksiansa suunnata. Emme hallitse ajatusmaailmaamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k263908- 453066
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323034- 512806
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262176Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2711968Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511908- 361803
- 291746