Vaikeat pettymykset.

Anonyymi

Minulla on suuri ongelma. Yritän pettymysten keskellä uskotella, että ei tässä mitään hätää. Yritän kirjoittaa muuta. Silti se tuntuu kovalta. MIstä tämä ilmiö johtuu? Tuntuu, että sotisi itseään vastaan.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä kirjoittamidessa tuntuu kovalta? Tarkoitatko niitä hylsyjä?
      Tämä on kyllä rankka laji minustakin. Mutta minkäs teet, aina voi yrittää oppia lisää ha parantaa taitojaan!

    • Anonyymi

      Tein eräälle bändille kevääseen mennessä monia sanoituksia. Vaikka minulla on hyvät välit heihin, niin silti tuntuu kurjalta, ettei viestejäni edes lueta, eikä niihin vastata. Se vetää mielen matalaksi, vaikka en saisi olla surullinen.
      Tuntuu, että en olisi taiteellisesti yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Miksi pitää uskotella, ettei tässä mitään sen kummempaa. Jos reilusti pettyy, niin menee nopeammin ohi. Kieltämisellä vain pitkittää.

    • Anonyymi

      Ei pettymyksen tunteesta kannata pyristella väkisin eroon. Pettymys tunteena vain kertoo, että jokin asia on meille tärkeä. Ja sinulle sanoittaminen on tärkeää. Se on hienoa. Jos kirjoittaminen tuntuu nyt liian vaikealta, niin keksi jotain muuta tekemistä ja palaa kirjoitushommiin uusin voimin.

    • Anonyymi

      Kiitos paljon lohduttavista sanoista. Kyllä sanoitusten lisäksi minulla on tekeillä jännäri. Tänään ajattelin, että satsaan taas esivuoteen.

    • Anonyymi

      Pettymyksiä tulee, kaikkihan me toivotaan elämältä onnistumisia ja hyviä kokemuksia ja onnenpotkuja, mutta niitä harvoin toivomalla saa. Kirjoittaminen on siitä hankala laji, että vaikka me kaikki kirjoittajat toivomme, että joskus kirjoitamme teoksen joka on "se suuri juttu!" ainakin edes niin, että saisimme kustannussopimuksen, jos emme sitten Finlandiaa, niistä lähtökohdista kirjoittaminen aiheuttaa lähinnä kärsimystä.

      Mieti mikä on se perimmäinen syy, miksi kirjoitat. Jos kirjoitat, koska toivot, että jonain päivänä saat teksteistäsi kiitosta, kunniaa, rahaa tai mitä tahansa ulkoista, varaudu siihen, että pettymyksiä tulee ja ne sattuvat aina yhtä pahasti, ja todennäköisesti palat kohta loppuun ja katkeroidut. Mutta jos otatkin sen asenteen, että kirjoitat, koska nautit kirjoittamisesta itsessään ja tekstien valmiiksi saamisesta, pettymyksiinkin on helpompi suhtautua: "No tätä nyt ei sitten julkaistu, mutta ainakin mulla oli hauskaa, kun tämän kirjoitin ja olen taas vähän parempi kirjoittaja kuin tätä ennen."

      Mitä tulee siihen, ettei sun viesteihin liittyen noihin sanoituksiin ole vastattu, niin jotkut ihmiset vain on kusipäitä :)

      • Anonyymi

        Ok no pieni lisäys tähän (kirjoitin siis tuon ylemmän). Jos sanoitusasia oli sellainen, että olitte etukäteen puhuneet bändin kanssa, että olisiko jees jos tekisin sanoituksia teille, niin sitten joo: jotkut ihmiset kusipäitä tai vain ajattelemattomia. Tällaisissa tapauksissa vähintäänkin pitäisi jaksaa vastata "kiitos, mutta ei nyt ihan sitä mitä etsittiin". Älä anna muiden ihmisten käytöstapojen puutteen mitenkään määritellä omia taitojasi tai arvoasi.

        Mutta jos tää meni niin, että äkkiseltään lähetit heille sanoituksia ilman mitään aiempaa keskustelua asiasta, niin sitten ei välttämättä kannata odottaakaan mitään. Tämä on sama kuin jos lähettäisi oman käsikirjoituksensa suosikkikirjailijalleen, että "luepa tämä ja kerro mitä pidät. Ei näin. Useimmat kirjailijat eivät halua lukea muiden kässäreitä paitsi ajanpuutteen takia, myös siksi, ettei myöhemmin tulisi mitään kähinää siitä, että olisi kopioinut jonkun toiveikkaan fanin ideoita. Ehkä musiikissa on sama ajatus. Ehkä bändi ei kaipaa ulkopuolista apua.

        Mutta muutoin, jatka kirjoittamista, koska pidät kirjoittamisesta :)


    • Anonyymi

      Niin, kirjoittaminen on kyllä todella epäkiitollinen homma. Olen tehnyt paljon sisällöntuottoa ja kun tekstistä taiteilee helppolukuista ja sujuvaa, se vaikuttaa vähemmän kirjoittaneista nopeasti ja helposti tehdyltä. Puhumattakaan siitä, miten absurdeja "korjauksia" he teksteihin haluavat.

      Kirjojen kirjoittamisen olen ymmärtänyt kaikista epäkiitollisimmaksi ja typerimmäksi ajankäytöksi. Kirjan kirjoittamiseen menee yleensä vapaa-ajalla tehtynä useampi vuosi. Esikoiskirjailijoiden kirjoja julkaistaan alle 1% eli voisi sanoa, että se on täysin hukkaan heitettyä aikaa!

      En ole kuitenkaan pystynyt lopettamaan kirjoittamista. Lehtijutut tuottavat parhaiten, sisällöntuottoa teen lähinnä vaihtelun vuoksi töissä ja kirjojenkin kirjoittamista olen jatkanut, koska pidän siitä ja kirjani ovat minusta aidosti hyviä. Ehkä siirryn omakustantamiseen kun saan kirjoitettua sarjaa vielä pidemmälle ja pystyn markkinoimaan sitten seuraavaa kirjaa jos onnistun saamaan lukijoita.

    • Anonyymi

      Itsensä elvytyksessä viihteen ja kulttuurin parissa niin ei voi käydä.

      • Anonyymi

        En ymmärrä koko kommenttia, avaisitko vähän?


    • Anonyymi

      Kirjoittaminen on halvin harrastus. Jos häpeää tekstejään, tulitikku on myös halpa.

      • Anonyymi

        Itse en ainakaan häpeä tekstejäni, olen saanutkin niistä paljon hyvää palautetta kustannustoimittajilta. Ikävä kyllä en kustannussopimusta.


    • Anonyymi

      Kyllä nautin kirjoittamisesta. Kamera on valjastettu toimimaan apuna kirjoittamisessa. Kesällä on mukava kerätä aineistoa ulkona. Valokuvin ja pienin ideanpätkin.

    • Anonyymi

      Joskus tulee taiteellinen turhautuminen. Minusta ei ole mihinkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe