Miten ihmeessä tuota Finnairin varausta muutetaan verkossa

Anonyymi

"Voit siirtää matkasi ajankohtaa 31.5.2021 asti Varaukseni-palvelussa ilman muutoskulua. Mikäli muutos ei onnistu Varaukseni-palvelun kautta, niin asiakaspalvelumme auttaa sinua. Voit muuttaa varaustasi, kun
Olet tehnyt varauksesi Finnairin kanavien kautta. "

Varaus kyllä löytyy Varaukseni palvelusta, mutta ei tuolla sivulla ole missään "Muuta varausta" tms, pelkästään "Peru varaus" painike löytyy.

22

3316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeile toisella selaimella.

      • Anonyymi

        Kokeilin Chromella, IE:llä ja Firefoxilla, ainakaan millään näistä kolmesta ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin Chromella, IE:llä ja Firefoxilla, ainakaan millään näistä kolmesta ei onnistu.

        Finnair pelkkä kusettsjs......veronmaksajat maksaa kusetukseta....

        Miettikää


    • Anonyymi

      Soita (ei maksullinen!) asiakaspalveluun tai ota yhteys chatissa. Chat on auki muistaakseni klo 23 asti, joten turha chattiin on keskellä päivää jonottaa. Jos sulla on uudet päivät ja lennot valmiina tiedossa, sekä pari vaihtoehtoa päiville, niin ei siinä lentopäivien vaihdossa 5 min kauempaa mene.

      • Anonyymi

        Chatissa ei pääse läpi. Itse olen saanut yhteyden asiakaspalveluun vain ja ainoastaan lähettämällä Finnairin Facebook-sivun kautta viestin. Näin oli jo ennen korona-aikaa. Tosin sekin vaati valtavasti kärsivällisyyttä.

        Jos lähetän suomenkielisen viestin, tulee englanninkielinen vastaus: "valitettavsti ymmärrän vain englantia", ja toisinpäin: jos kirjoitan englanniksi, tulee suomenkielinen automaattivastaus jossa minulta pyydetään suomenkielistä tekstiä.

        Kun lähetät viestin Facebookissa, liitä siihen seuraavat tiedot: sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero, koska jos joku näistä puuttuu, saat heti automaattivastauksen jossa pyydetään puuttuvaa tietoa. Jos alkuperäisestä vietsistä puuttui sähköpostisoite mutta nuo muut kolme oli mainittu, saat vastauksen jossa sinua pyydetään kertomaan sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero. Älä erehdy vastaamaan viestillä jossa kerrot vain tuon puuttuvan sähköpostiosoitteen. Silloin vastaus että viestistäsi puuttui vielä varausnumero ja lennon numero.

        Hankalaa on, mutta ainakaan minä en ole saanut yhteyttä asiakaspalveluun millään muualla tavoin. Facebookissa vastaa aina eri henkilö jolle koko juttu ja asia ja ongelma pitää selittää alusta asti uudestaan, mutta siellä yleensä kumminkin joku lopulta vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chatissa ei pääse läpi. Itse olen saanut yhteyden asiakaspalveluun vain ja ainoastaan lähettämällä Finnairin Facebook-sivun kautta viestin. Näin oli jo ennen korona-aikaa. Tosin sekin vaati valtavasti kärsivällisyyttä.

        Jos lähetän suomenkielisen viestin, tulee englanninkielinen vastaus: "valitettavsti ymmärrän vain englantia", ja toisinpäin: jos kirjoitan englanniksi, tulee suomenkielinen automaattivastaus jossa minulta pyydetään suomenkielistä tekstiä.

        Kun lähetät viestin Facebookissa, liitä siihen seuraavat tiedot: sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero, koska jos joku näistä puuttuu, saat heti automaattivastauksen jossa pyydetään puuttuvaa tietoa. Jos alkuperäisestä vietsistä puuttui sähköpostisoite mutta nuo muut kolme oli mainittu, saat vastauksen jossa sinua pyydetään kertomaan sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero. Älä erehdy vastaamaan viestillä jossa kerrot vain tuon puuttuvan sähköpostiosoitteen. Silloin vastaus että viestistäsi puuttui vielä varausnumero ja lennon numero.

        Hankalaa on, mutta ainakaan minä en ole saanut yhteyttä asiakaspalveluun millään muualla tavoin. Facebookissa vastaa aina eri henkilö jolle koko juttu ja asia ja ongelma pitää selittää alusta asti uudestaan, mutta siellä yleensä kumminkin joku lopulta vastaa.

        Soittaminen on sitten ylivoimaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soittaminen on sitten ylivoimaista?

        Soittaminen on helppoa. Puheluun vastaaminen on Finnairille mahdotonta.


    • Anonyymi

      Peruminen ehdottomasti kätevin tapa. Varausten muuttamisessa tulee hankaluudeksi perutun ja uuden hintaerot. Eli rahat takaisin ja aikanaan uusi lento puhtaalta pöydältä. Nimimerkki kokemusta on

    • Anonyymi

      Kyllä mä olen päässy Finnair chatissa useaan kertaan läpi ja hoitanut muutokset sitä kautta. Sehän kysyy ekana liittyykö asia koronaan. Sen jälkeen mistä lennot varattu. Sitten tulee vaihtoehto muuta painike puuttuu. Tämän jälkeen chätti kysyy haluatko että yhdistetään asiakaspalveluun. Tämä kaikki suomeksi. Muistan joskus päässeen myös läpi asiakaspalveluun , vastaamalla pari kolme kertaa peräkkäin asiakaspalvelu, asiakaspalvelu, asiakaspalvelu.

      Mitä tulee lentojen vaihtamiseen myöhempään ajankohtaan ja siitä johtavaan hinnankorotukseen. Jos oot ostanut satasen maksavan menopaluu LHR ja muutat sitä syksyyn tai talveen, ei mitään lisämaksua tule, vaikka sitä satasen tarjoushintaa ei enää ole saatavilla vaan halvin hinta on jotain 120-140 euroa menopaluu. Riittää että valitset sen päivän halvimman lennon. Välttämättä kaikki 4-6 päivän eri lentoa ei oo samanhintaisia. Jos sun alkuperäinen paluu on ollut klo 18 lähtevä ja se ei ole uudessa päivässä halvin, valitse 1-2 tuntia aiempi tai myöhäisempi lento.

    • Anonyymi

      Kyllä Finnairin chattiin pääse ongelmitta.

    • Anonyymi

      Kusettaavat minkä kerkeevät.

      • Anonyymi

        Peruuntuneen lennon korvaukset haettu tasan 3 kk sitten. Ei ole näkynyt. Uskovat Finnairissa että asiakkailta unohtuu. Ei meiltä


    • Anonyymi

      Onko ideoita, miten saa raha takaisin Finnairilta?
      Kuluttajan viranomaiset?
      Ministerit jotka hallitsevat Finnair (se on valtion firma)
      Poliisit? (varastaminen on rikos)
      Sanomalehdet?

      Finnair alkaa olla kansan häpeä, ja ihmetelen, miksi Presidentti Niinistö ei puutu asiaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kun tää reissu on ohi etin toimarin....


    • Anonyymi

      Miten ois luottokorttiyhtiö, se jolla lennot on maksettu

    • Anonyymi

      Kyllä, luottokortti maksut takaisin luttokortin firman kautta on todennäköisesti nopeampi kuin Finnairin menetelmä - mutta jos on maksettu 'debitillä' (suoraan pankkitilistä), mitä sitten?
      Voi aina marssia Finnairin pääkonttorille ja vaatia rahat takaisin siellä.

    • Anonyymi

      No se on nämä debitti maksajat odottakoon ja älköön narisko. Oppirahat on joskus maksettava. Ehkä ensi kerralla muistuu mieleen se luottokortin käyttö. Joo ja kohta tulee palautetta että kaikilla ei oo luottokorttia tai kaikki eivät halua luottokorttia. Se vaan kertoo elämänhallinnan puutteesta jos ei maksutonta luottokorttia saa pankista tai uskalla lompakkoon ottaa.

      • Anonyymi

        No röyh,röyh! Jokos ole muka saanut luottofirmalta matkan hinnan takaisin? No etpä tietenkään, koska et minnekään ollut menossakaan, kuten iltiksen nyyhkijät maakunnista, joita kadehtituttaa toisten tekemiset ja ovat niiin huolissaan siellä pitkospuiden päässä.


    • Anonyymi

      Amex tulee luottotilille hyvitys parissa päivässä kun toimittaa pyydetyt asiakirjat (e-lippu, lentoyhtiön vastaus takaisinmaksu pyyntöön) sähköpostilla heille. Näin mulla kolmen eri lentoyhtiön tapauksessa, joista tosin yksikään ei ollut Finnair.

    • Anonyymi

      Mä etin den tj.lupaan antaa isän kädestä

    • Anonyymi

      Ei mitynkään, se rahaa kankkulan kaivoon koko leti... nto, miäs os

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1518
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1159
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1114
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1092
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1002
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe