Miten ihmeessä tuota Finnairin varausta muutetaan verkossa

Anonyymi

"Voit siirtää matkasi ajankohtaa 31.5.2021 asti Varaukseni-palvelussa ilman muutoskulua. Mikäli muutos ei onnistu Varaukseni-palvelun kautta, niin asiakaspalvelumme auttaa sinua. Voit muuttaa varaustasi, kun
Olet tehnyt varauksesi Finnairin kanavien kautta. "

Varaus kyllä löytyy Varaukseni palvelusta, mutta ei tuolla sivulla ole missään "Muuta varausta" tms, pelkästään "Peru varaus" painike löytyy.

22

4641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeile toisella selaimella.

      • Anonyymi

        Kokeilin Chromella, IE:llä ja Firefoxilla, ainakaan millään näistä kolmesta ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin Chromella, IE:llä ja Firefoxilla, ainakaan millään näistä kolmesta ei onnistu.

        Finnair pelkkä kusettsjs......veronmaksajat maksaa kusetukseta....

        Miettikää


    • Anonyymi

      Soita (ei maksullinen!) asiakaspalveluun tai ota yhteys chatissa. Chat on auki muistaakseni klo 23 asti, joten turha chattiin on keskellä päivää jonottaa. Jos sulla on uudet päivät ja lennot valmiina tiedossa, sekä pari vaihtoehtoa päiville, niin ei siinä lentopäivien vaihdossa 5 min kauempaa mene.

      • Anonyymi

        Chatissa ei pääse läpi. Itse olen saanut yhteyden asiakaspalveluun vain ja ainoastaan lähettämällä Finnairin Facebook-sivun kautta viestin. Näin oli jo ennen korona-aikaa. Tosin sekin vaati valtavasti kärsivällisyyttä.

        Jos lähetän suomenkielisen viestin, tulee englanninkielinen vastaus: "valitettavsti ymmärrän vain englantia", ja toisinpäin: jos kirjoitan englanniksi, tulee suomenkielinen automaattivastaus jossa minulta pyydetään suomenkielistä tekstiä.

        Kun lähetät viestin Facebookissa, liitä siihen seuraavat tiedot: sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero, koska jos joku näistä puuttuu, saat heti automaattivastauksen jossa pyydetään puuttuvaa tietoa. Jos alkuperäisestä vietsistä puuttui sähköpostisoite mutta nuo muut kolme oli mainittu, saat vastauksen jossa sinua pyydetään kertomaan sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero. Älä erehdy vastaamaan viestillä jossa kerrot vain tuon puuttuvan sähköpostiosoitteen. Silloin vastaus että viestistäsi puuttui vielä varausnumero ja lennon numero.

        Hankalaa on, mutta ainakaan minä en ole saanut yhteyttä asiakaspalveluun millään muualla tavoin. Facebookissa vastaa aina eri henkilö jolle koko juttu ja asia ja ongelma pitää selittää alusta asti uudestaan, mutta siellä yleensä kumminkin joku lopulta vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chatissa ei pääse läpi. Itse olen saanut yhteyden asiakaspalveluun vain ja ainoastaan lähettämällä Finnairin Facebook-sivun kautta viestin. Näin oli jo ennen korona-aikaa. Tosin sekin vaati valtavasti kärsivällisyyttä.

        Jos lähetän suomenkielisen viestin, tulee englanninkielinen vastaus: "valitettavsti ymmärrän vain englantia", ja toisinpäin: jos kirjoitan englanniksi, tulee suomenkielinen automaattivastaus jossa minulta pyydetään suomenkielistä tekstiä.

        Kun lähetät viestin Facebookissa, liitä siihen seuraavat tiedot: sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero, koska jos joku näistä puuttuu, saat heti automaattivastauksen jossa pyydetään puuttuvaa tietoa. Jos alkuperäisestä vietsistä puuttui sähköpostisoite mutta nuo muut kolme oli mainittu, saat vastauksen jossa sinua pyydetään kertomaan sähköpostiosoitteesi, varausnumerosi sekä peruuntuneen lennon numero. Älä erehdy vastaamaan viestillä jossa kerrot vain tuon puuttuvan sähköpostiosoitteen. Silloin vastaus että viestistäsi puuttui vielä varausnumero ja lennon numero.

        Hankalaa on, mutta ainakaan minä en ole saanut yhteyttä asiakaspalveluun millään muualla tavoin. Facebookissa vastaa aina eri henkilö jolle koko juttu ja asia ja ongelma pitää selittää alusta asti uudestaan, mutta siellä yleensä kumminkin joku lopulta vastaa.

        Soittaminen on sitten ylivoimaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soittaminen on sitten ylivoimaista?

        Soittaminen on helppoa. Puheluun vastaaminen on Finnairille mahdotonta.


    • Anonyymi

      Peruminen ehdottomasti kätevin tapa. Varausten muuttamisessa tulee hankaluudeksi perutun ja uuden hintaerot. Eli rahat takaisin ja aikanaan uusi lento puhtaalta pöydältä. Nimimerkki kokemusta on

    • Anonyymi

      Kyllä mä olen päässy Finnair chatissa useaan kertaan läpi ja hoitanut muutokset sitä kautta. Sehän kysyy ekana liittyykö asia koronaan. Sen jälkeen mistä lennot varattu. Sitten tulee vaihtoehto muuta painike puuttuu. Tämän jälkeen chätti kysyy haluatko että yhdistetään asiakaspalveluun. Tämä kaikki suomeksi. Muistan joskus päässeen myös läpi asiakaspalveluun , vastaamalla pari kolme kertaa peräkkäin asiakaspalvelu, asiakaspalvelu, asiakaspalvelu.

      Mitä tulee lentojen vaihtamiseen myöhempään ajankohtaan ja siitä johtavaan hinnankorotukseen. Jos oot ostanut satasen maksavan menopaluu LHR ja muutat sitä syksyyn tai talveen, ei mitään lisämaksua tule, vaikka sitä satasen tarjoushintaa ei enää ole saatavilla vaan halvin hinta on jotain 120-140 euroa menopaluu. Riittää että valitset sen päivän halvimman lennon. Välttämättä kaikki 4-6 päivän eri lentoa ei oo samanhintaisia. Jos sun alkuperäinen paluu on ollut klo 18 lähtevä ja se ei ole uudessa päivässä halvin, valitse 1-2 tuntia aiempi tai myöhäisempi lento.

    • Anonyymi

      Kyllä Finnairin chattiin pääse ongelmitta.

    • Anonyymi

      Kusettaavat minkä kerkeevät.

      • Anonyymi

        Peruuntuneen lennon korvaukset haettu tasan 3 kk sitten. Ei ole näkynyt. Uskovat Finnairissa että asiakkailta unohtuu. Ei meiltä


    • Anonyymi

      Onko ideoita, miten saa raha takaisin Finnairilta?
      Kuluttajan viranomaiset?
      Ministerit jotka hallitsevat Finnair (se on valtion firma)
      Poliisit? (varastaminen on rikos)
      Sanomalehdet?

      Finnair alkaa olla kansan häpeä, ja ihmetelen, miksi Presidentti Niinistö ei puutu asiaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kun tää reissu on ohi etin toimarin....


    • Anonyymi

      Miten ois luottokorttiyhtiö, se jolla lennot on maksettu

    • Anonyymi

      Kyllä, luottokortti maksut takaisin luttokortin firman kautta on todennäköisesti nopeampi kuin Finnairin menetelmä - mutta jos on maksettu 'debitillä' (suoraan pankkitilistä), mitä sitten?
      Voi aina marssia Finnairin pääkonttorille ja vaatia rahat takaisin siellä.

    • Anonyymi

      No se on nämä debitti maksajat odottakoon ja älköön narisko. Oppirahat on joskus maksettava. Ehkä ensi kerralla muistuu mieleen se luottokortin käyttö. Joo ja kohta tulee palautetta että kaikilla ei oo luottokorttia tai kaikki eivät halua luottokorttia. Se vaan kertoo elämänhallinnan puutteesta jos ei maksutonta luottokorttia saa pankista tai uskalla lompakkoon ottaa.

      • Anonyymi

        No röyh,röyh! Jokos ole muka saanut luottofirmalta matkan hinnan takaisin? No etpä tietenkään, koska et minnekään ollut menossakaan, kuten iltiksen nyyhkijät maakunnista, joita kadehtituttaa toisten tekemiset ja ovat niiin huolissaan siellä pitkospuiden päässä.


    • Anonyymi

      Amex tulee luottotilille hyvitys parissa päivässä kun toimittaa pyydetyt asiakirjat (e-lippu, lentoyhtiön vastaus takaisinmaksu pyyntöön) sähköpostilla heille. Näin mulla kolmen eri lentoyhtiön tapauksessa, joista tosin yksikään ei ollut Finnair.

    • Anonyymi

      Mä etin den tj.lupaan antaa isän kädestä

    • Anonyymi

      Ei mitynkään, se rahaa kankkulan kaivoon koko leti... nto, miäs os

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7111
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7063
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      17
      3477
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe