Onko täällä kyykkypyöräilijöitä jolla ikää 50 v ? Eli jos on kerro ikäsi ja millä ajat ja kestääkö paikat:)
Tekis vaan mieli ostaa kyykky mutta ilkeääkö näillä vuosilla enää sellaisella ajaa ja kykeneekö ees:)
Kyykkypyörä + 50 vuotiaalle
44
866
Vastaukset
- Anonyymi
Joku sähköinen esim. Zero:
https://www.bikeworld.fi/sahkomoottoripyorat/zero-sahkomoottoripyorat
Ei tarvitse juurikaan huoltaa ja äänetön.
Itsellä SR/S Premium ja hyvin kestää paikat.- Anonyymi
Tuon on varmaan hyvä peli muttei kyykkyä nähnytkään:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon on varmaan hyvä peli muttei kyykkyä nähnytkään:)
Juu ajon 250km ja jotta ehtoolla niskaja hartiat jumitti 54v
Alla Susuki Gs 1100 -83
Päivä huilia ja takas Honda VF 1100 sarviin kruisaileen...
- Anonyymi
Mitähän seuraavaksi?
- Anonyymi
Kawa ZZR1400.
Ikääkin on riittävästi ;)
- Anonyymi
Onne kyykyt vaan parhaan näköisiä. Enpä itse voisi kuvitellakaan muuta pyörää.
- Anonyymi
Muovisia ja ei tunnu oikealta prätkältä. Triumphin uusi rocket 3 on hieno ja jättää 0-100 kaikki kyykkypyörät oikeassa elämässä. Tuo ei nimittäin keuli millää. Ja kyykky vaatii sitten oikeasti sitä taitoa jotta saat sen tuohon rocketin 2,73sek/100kmh aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muovisia ja ei tunnu oikealta prätkältä. Triumphin uusi rocket 3 on hieno ja jättää 0-100 kaikki kyykkypyörät oikeassa elämässä. Tuo ei nimittäin keuli millää. Ja kyykky vaatii sitten oikeasti sitä taitoa jotta saat sen tuohon rocketin 2,73sek/100kmh aikaan.
Aika helppoa, kääntää vaan kahvasta ja pitää kiinni. Elektroniikka hoitaa hommat eikä tartte vielä edes vaihdetta vaihtaa. Vielå kun muistetaan että pisimmänkin suoran päässä on mutka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika helppoa, kääntää vaan kahvasta ja pitää kiinni. Elektroniikka hoitaa hommat eikä tartte vielä edes vaihdetta vaihtaa. Vielå kun muistetaan että pisimmänkin suoran päässä on mutka.
Kyllä. Esim rocket 3 R tio uusi malli on hyvä eka pyörä. Sillä kun saa kaasuttaa miten tahtoo eikä tarvitse pelätä selälleen menoa. Vaikka lähdet ykkösellä täysiä niin ei keuli millään mutta jättää kaikki kyykyt 99% 0-100kmh matkalla jos tuo on jollekkin tärkeää. Tiedän joo että kyykyt kiihtyy mutta 99,9% kuskeista ei niitä osaa ajaa edes alle 3sekunnin 0-100kmh. Vaatii todella paljon taitoa niillä annostella kaasua. Toki joku janne uskali osaa mutta uskaleita ei ole kuin yksi suomessa. 120kmh jälkeen kiihtyvyydet prätkällä on aikalailla turhia mittateita suomen teillä ja jokainen prätkällä ajanut tietää kuinka tuuli ottaa 120kmh vauhdissa katteettomaan pyörään. Ja ottaa se siihenkin jossa on katteet. Prätkällä ajo on hienointa alle 100 nopeuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Esim rocket 3 R tio uusi malli on hyvä eka pyörä. Sillä kun saa kaasuttaa miten tahtoo eikä tarvitse pelätä selälleen menoa. Vaikka lähdet ykkösellä täysiä niin ei keuli millään mutta jättää kaikki kyykyt 99% 0-100kmh matkalla jos tuo on jollekkin tärkeää. Tiedän joo että kyykyt kiihtyy mutta 99,9% kuskeista ei niitä osaa ajaa edes alle 3sekunnin 0-100kmh. Vaatii todella paljon taitoa niillä annostella kaasua. Toki joku janne uskali osaa mutta uskaleita ei ole kuin yksi suomessa. 120kmh jälkeen kiihtyvyydet prätkällä on aikalailla turhia mittateita suomen teillä ja jokainen prätkällä ajanut tietää kuinka tuuli ottaa 120kmh vauhdissa katteettomaan pyörään. Ja ottaa se siihenkin jossa on katteet. Prätkällä ajo on hienointa alle 100 nopeuksissa.
Näissä nykykyykyissä ja jopa soranorsuissa on luistonestot yms elektroniikkalelut jotka hoitaa homman jos ei itse osaa tai viitsi. Kyykyt alkaa vasta pelaamaan tikkarinopeuksien yläpuolella, siksi ne ei ole mun juttu maantielle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Esim rocket 3 R tio uusi malli on hyvä eka pyörä. Sillä kun saa kaasuttaa miten tahtoo eikä tarvitse pelätä selälleen menoa. Vaikka lähdet ykkösellä täysiä niin ei keuli millään mutta jättää kaikki kyykyt 99% 0-100kmh matkalla jos tuo on jollekkin tärkeää. Tiedän joo että kyykyt kiihtyy mutta 99,9% kuskeista ei niitä osaa ajaa edes alle 3sekunnin 0-100kmh. Vaatii todella paljon taitoa niillä annostella kaasua. Toki joku janne uskali osaa mutta uskaleita ei ole kuin yksi suomessa. 120kmh jälkeen kiihtyvyydet prätkällä on aikalailla turhia mittateita suomen teillä ja jokainen prätkällä ajanut tietää kuinka tuuli ottaa 120kmh vauhdissa katteettomaan pyörään. Ja ottaa se siihenkin jossa on katteet. Prätkällä ajo on hienointa alle 100 nopeuksissa.
Tässä kohtaa lienee sopivaa muistuttaa, että kaasussa on yleensä melkoinen joukko muitakin asentoja kuin on ja off.
Entä mitä sitten tehdään, jos 0-100km/h ei olekaan se kaikkein tärkein asia?
Eikä pidä unohtaa niitä mutkia. Lähes 300kg kuivapaino asettaa mutkissa omat haasteensa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Esim rocket 3 R tio uusi malli on hyvä eka pyörä. Sillä kun saa kaasuttaa miten tahtoo eikä tarvitse pelätä selälleen menoa. Vaikka lähdet ykkösellä täysiä niin ei keuli millään mutta jättää kaikki kyykyt 99% 0-100kmh matkalla jos tuo on jollekkin tärkeää. Tiedän joo että kyykyt kiihtyy mutta 99,9% kuskeista ei niitä osaa ajaa edes alle 3sekunnin 0-100kmh. Vaatii todella paljon taitoa niillä annostella kaasua. Toki joku janne uskali osaa mutta uskaleita ei ole kuin yksi suomessa. 120kmh jälkeen kiihtyvyydet prätkällä on aikalailla turhia mittateita suomen teillä ja jokainen prätkällä ajanut tietää kuinka tuuli ottaa 120kmh vauhdissa katteettomaan pyörään. Ja ottaa se siihenkin jossa on katteet. Prätkällä ajo on hienointa alle 100 nopeuksissa.
No jaa..empiirisen kokemukseni myötä kyykyt ja niiden katteet alkavat toimia nopeuksista 120 reilusti ylöspäin, sitten alkaa tulle kehoa kannattelevaa virtausta peliin, ja ajaminen on kyllä miellyttävää: Ainoastaan piskuinen ongelma tuppaa olemaan kun ne niille pyörille "sopivat" nopeudet ovat koti-suomessamme jo huimasti ylinopeuksia.
On totta että katteettomalla pärrällä ajo on miellyttävintä siinä alle satasen vauhdeissa, jaksaa vielä pidellä sarvista kiinni - 120 kyyti pystyasentoisessa mopossa on jo tuskaa taivaltaa, eihän sitä jaksa pirukaan.
Niinpä jokaisella nuorella miehellä tai sellaiseksi itsensä vielä mieltävällä (iäkkäämmällä) tulisi olla kaksi menopeliä, kyykky ja mahdollisesti custom kuten minulla on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä kohtaa lienee sopivaa muistuttaa, että kaasussa on yleensä melkoinen joukko muitakin asentoja kuin on ja off.
Entä mitä sitten tehdään, jos 0-100km/h ei olekaan se kaikkein tärkein asia?
Eikä pidä unohtaa niitä mutkia. Lähes 300kg kuivapaino asettaa mutkissa omat haasteensa...Rocket 3R on täysin eri pyörä kuin vanha rocket. 291kg paino jostain syystä häviää kun pääsee liikkeelle ja pyörä tuntuu paljon kevyemmältä kuin vaaka näyttää. Omassa pihassa kyseinen pyörä ja erittäin helppo pyörä juuri käsitellä mutkissa. Kai se pyörä on painoltaan niin oikeessa kohdassa että siksi on helppo🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rocket 3R on täysin eri pyörä kuin vanha rocket. 291kg paino jostain syystä häviää kun pääsee liikkeelle ja pyörä tuntuu paljon kevyemmältä kuin vaaka näyttää. Omassa pihassa kyseinen pyörä ja erittäin helppo pyörä juuri käsitellä mutkissa. Kai se pyörä on painoltaan niin oikeessa kohdassa että siksi on helppo🤔
Jo,, minulla vanha malli, mutta sen verran kuitenkin mielipidettä asiaan, uusi on oikeasti ruma kuin hyönteinen liiallisen modernine muotoineen. Ei minulle. Ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä nykykyykyissä ja jopa soranorsuissa on luistonestot yms elektroniikkalelut jotka hoitaa homman jos ei itse osaa tai viitsi. Kyykyt alkaa vasta pelaamaan tikkarinopeuksien yläpuolella, siksi ne ei ole mun juttu maantielle.
Ne elektroniikkalelut leikkaa just sen parhaimman kiihtyvyyden heti lähdössä. Ihmiskäsi on vielä toistaiseksi paras kaasunkäyttäjä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muovisia ja ei tunnu oikealta prätkältä. Triumphin uusi rocket 3 on hieno ja jättää 0-100 kaikki kyykkypyörät oikeassa elämässä. Tuo ei nimittäin keuli millää. Ja kyykky vaatii sitten oikeasti sitä taitoa jotta saat sen tuohon rocketin 2,73sek/100kmh aikaan.
Puhuttiin kyykystä. Se tarkoitta silloin että nautitaan g-voimista eteen-taakse-sivuille. Nyt puhut vain g-voimista taaksepäin. Muuhun tuo rocket ei kykene. Ei se ole ns. ajajan pyörä. Vertautuu harrikkoihin. Harrikkatyypille en antaisi omaa ZX-12Rää koeajoon. Ei se sitä osaisi ajaa ja kaatuisi aivan varmaan liikennevaloissa.
Ehkä vertaus vanha jenkkiauto vs. euro/japani urheiluauto on lähelle osuva vertaus. Jenkillä mennään mölisten suoraa. Jarrutus ja kääntyminen on sitten heikompi juttu.
Etukenomiehet on ajomiehiä. On pakko olla tai heikosti käy. Takakenomiehet on pöristelijöitä, ja liivipeelojakin. Nautinto lähtee ympäristön katseista, etukenomiehellä kypärän sisäisistä fiiliksistä ihmisistä vapaalla asfalttitiellä.
Avaajalle: olen 54 ja ostin tuon Kawan pari vuotta sitten. Nyt alkaa jo pyörä saamaan kyytiä niin kuin se suunniteltiin. Mutta osta ensin joku helpompi entrylevel pyörä. Kevyt 600 tarjoaa huimat kyydit helpommin.
Itsellä ei ikää ole vielä niin paljon mutta aion kyykyttää loppuun saakka, toki se jää nähtäväksi miten fysiikka kestää...
Mutta aktiivisella ajolla ja kuntoilullahan se parhaiten pysyy kunnossa.- Anonyymi
Kyykkypyörällä ajaessa ainoa todellinen ongelma tulee vastaan pään pitämisessä ikäänkuin luonnottomasti "takakenossa" vai miten sitä kuvaisi, muutenhan sama millä mopolla ajaa, mulla ikää 64 ja kyykky. Korkeita ovat sporttipyörät ja jalkaa saa jo tosiaankin nostaa että satulaan pääsee, saati yltää jalat maahan.
Yllätyksenä tuli laatukypäränä pidetyn Schubertin sopimattomuus kyykyllä ajamiseen, kääntyy silmille omia aikojaan koska niskan osuus laskeutuu kovin alas ?- Anonyymi
Sinähän puhut kuin minun suullani!
Olen myös 64- vuotias. Ajan Ducati SuperSport 750:ä.
Alle 100 km vetoja kerralla vain, sillä ajoasento on silkkaa murhaa niskalle.
Kymmenkunta vuotta taaksepäin ajoin sillä 350 km vedon. Seuraavana aamuna pää ei kääntynyt ollenkaan sivuille ja Lapinmatka oli keskeytettävä.
Onneksi minulla on toisena pyöränä Bemarin 850 bokseri. - Anonyymi
Shubertissa yllätti sen yliturvallisuus. Oli niin raskas ja paksu että oli kuin istuisi autossa. Vei ympäröivän elämän todella kauas. Hiljainen kyllä. Mutta enemmän matkapyöräilyyn kun kanttailuun.
- Anonyymi
Hanki itsellesi juuri sellainen laite kuin mieli tekee.
- Anonyymi
Voisitko Jutustelija1 pysyä poissa ja mennä enemmän sun omalle alueelle missä omia vehkeitä mainostetaan ?
- Anonyymi
Jutustelija1 kirjoitti:
Kiitos muistamisesta :-)
Jutustelija1 ulos palstalta, kiitos !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jutustelija1 ulos palstalta, kiitos !
Miksi? Aika positiivisia kommentteja Jutustelija1 tänne on kirjoitellut! Toiset vaan huutelee puskista ilman tunnisteita! Kyllä ylläpito siivoaa asiattomat kommentit!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Aika positiivisia kommentteja Jutustelija1 tänne on kirjoitellut! Toiset vaan huutelee puskista ilman tunnisteita! Kyllä ylläpito siivoaa asiattomat kommentit!
Sulla ei varmaankaan ole pitempiaikaista kokemusta tästä ihan joka ketjussa spämmänneestä, huomiota hakevasta äijästä ?
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei varmaankaan ole pitempiaikaista kokemusta tästä ihan joka ketjussa spämmänneestä, huomiota hakevasta äijästä ?
Täällä voi jakaa omia kokemuksia ja oppia muilta uusia niksejä, huumoria unohtamatta. - Se on aina ollut kiinteä osa Suomi24-palstaa.
- Anonyymi
Kyllä ajelen kyykyllä , kaikkien kropat on erilaisia jotkut hiihtää satakilsaa mutta kyllä tankillinen pitää päästellä menemään ilman taukoaja tälläisin 56 vuotiaankin ,no harrikalla ei pystyisi.
Vähän sillalailla tyhmä kysymys, asenteellinen kuin kuusikymppinen ei voisi kuunnella rokkia ehkä mahdollisesti ihan pakosta räppiä ja kuin joskus ennenmuinoin alle kolmikymppisellä ei voinut olla neliovista autoa nykyään farkkumallikaan ei ole nuorilla mitää ihmeellisitä.- Anonyymi
Joo, taitaa olla monilla kyse siitä "elintasokummun" kasvaneesta mitasta, onhan toki vaikeata yltää sporttipyörän sarviin jos vatsa tankkiin tekee tenän?
Siksi toisekseen, sportit ovat oikeasti korkeita verraten johonkin customin satulankorkeuteen,,,vaikeaksi menee varsinkin jos pers, jalkainen malliltaan?
- Anonyymi
Ei kannata "kyykkyä" laittaa, haet Harrikan apinankiikku stongalla, kasvatat parran ja pukeudut nahkoihin, siinä oiva resepti sinulle, niin ja muista olla hymyilemättä, äläkä sitten missään nimessä morjesta muita motoristeja, sitten olet uskottava.
- Anonyymi
kyllähän ne siitä ekasta Rocketistakin väitti, että kyykyt jättää 0-100kmh. Penkissä siitä painavasta malmiläjästä irtosi sitten 110 hp takaselta ja 0-100kmh oli lähempänä neljää sekuntia ! Oisko tuossa uudessa sitten jotain 150rwhp ? Tuskin menee alle 3 sekuntiin kuitenkaan tuokaan, superkyykyissä lähtöjä 0-100kmh rajoittaa tarve luistattaa reilusti kytkintä koska ykkönen välitetty 130-170kmh vauhtiin.
- Anonyymi
No joo, johtunee useimmiten kyykkykuskien taitamattomiuudesta mutta pakko on sanoa: Kyllä se vanhakin Rocketti lähtee siihen malliin että viivalle kertyneet katemopot ei nollasta sataseen pärjää, toki menevät sen jälkeen ohi että viuhahtaa.
No, ei maailman tärkein asia tietenkään, Roksussa sattuu olemaan 0- 100 välitys kohdallaan!
Tuossa tapauksessa ne "hevoset" eivät sitä kiihtyvyyttä tee, vaan vääntö ja sopiva välitys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, johtunee useimmiten kyykkykuskien taitamattomiuudesta mutta pakko on sanoa: Kyllä se vanhakin Rocketti lähtee siihen malliin että viivalle kertyneet katemopot ei nollasta sataseen pärjää, toki menevät sen jälkeen ohi että viuhahtaa.
No, ei maailman tärkein asia tietenkään, Roksussa sattuu olemaan 0- 100 välitys kohdallaan!
Tuossa tapauksessa ne "hevoset" eivät sitä kiihtyvyyttä tee, vaan vääntö ja sopiva välitys.https://www.google.fi/amp/s/www.motopinas.com/motorcycle-news/watch-triumph-rocket-3-does-0-100-km-h-in-2-7-seconds/amp Kyllä se rocket suomen nopeuksilla järkyttävän nopea on. Tuota käytännön kiihtyvyyttä parantaa myös se että voit lähteä melkein millä vaan vaihteella nopeasti kun tarve vaatii eikä tarvitse olla silmässä pienempi vaihde. Uusi rocket 3 repäsee hyvin 80 nopeudesta niin 1,2,3 ja nelosvaihteellakin. Ja jaksaa vielä vitosellakin mennä oikeen hyvin. Eli myös tuo vaihtamistarpeen vähyys lisää sitä nopeutta kun tulee esim se ohitustilanne. Eli vääntöä tosiaan on. Makuja on toki monia ja jollekkin se oikea on HD ja joku tykkää kyykystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, johtunee useimmiten kyykkykuskien taitamattomiuudesta mutta pakko on sanoa: Kyllä se vanhakin Rocketti lähtee siihen malliin että viivalle kertyneet katemopot ei nollasta sataseen pärjää, toki menevät sen jälkeen ohi että viuhahtaa.
No, ei maailman tärkein asia tietenkään, Roksussa sattuu olemaan 0- 100 välitys kohdallaan!
Tuossa tapauksessa ne "hevoset" eivät sitä kiihtyvyyttä tee, vaan vääntö ja sopiva välitys.Jos tarkkoja ollaan niin 0-100kmh vanha Rocket vaatii jo kakkoselle vaihtamisen joka taas vie aikaa varsinkin ilman quickshifteriä. 0-80 on selvästi kilpailukykyisempi kyykkyjä vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkkoja ollaan niin 0-100kmh vanha Rocket vaatii jo kakkoselle vaihtamisen joka taas vie aikaa varsinkin ilman quickshifteriä. 0-80 on selvästi kilpailukykyisempi kyykkyjä vastaan.
Jos tarkkoja ollaan menee just 100 ykkösellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkkoja ollaan menee just 100 ykkösellä.
Mulla uusi menee päälle 100 ykkösellä. Mutta lähtee kyllä repivästi 20kmh-140kmh kakkosella esim. Näähän on sinänsä pikkupoikien juttuja mutta jostain syystä itselle on aina merkannut ainakin takaraivossa että laite on nopea just 0-100🤣 kyllähän todellisuudessa kaikki täystehoset kulkee aivan riittävästi jokatapauksessa. Enempi sitä fiilistä saa lopulta siitä kruisailusta hienoissa maisemissa. Repivä ajotyyli on pidemmän päälle stressaavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkkoja ollaan menee just 100 ykkösellä.
Niin meneekin MITTARINSA mukaan, muttei todellista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.google.fi/amp/s/www.motopinas.com/motorcycle-news/watch-triumph-rocket-3-does-0-100-km-h-in-2-7-seconds/amp Kyllä se rocket suomen nopeuksilla järkyttävän nopea on. Tuota käytännön kiihtyvyyttä parantaa myös se että voit lähteä melkein millä vaan vaihteella nopeasti kun tarve vaatii eikä tarvitse olla silmässä pienempi vaihde. Uusi rocket 3 repäsee hyvin 80 nopeudesta niin 1,2,3 ja nelosvaihteellakin. Ja jaksaa vielä vitosellakin mennä oikeen hyvin. Eli myös tuo vaihtamistarpeen vähyys lisää sitä nopeutta kun tulee esim se ohitustilanne. Eli vääntöä tosiaan on. Makuja on toki monia ja jollekkin se oikea on HD ja joku tykkää kyykystä.
Ducati Diavelkin jättää uuden Rocketin !
https://www.youtube.com/watch?v=SA9JPERaYVA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin meneekin MITTARINSA mukaan, muttei todellista.
En viitsi alkaa kaivamaan totuutta esiin mutta taisin jostakin testistä asian kyllä lukea: Menee tasan sata ykkösellä "vanha mallikin" jonka kyllä löydät jos kaivella jaksat nettiä.
Asia minulle niin vähämerkityksellinen ettei jaksa enemmälti edes kiinnostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En viitsi alkaa kaivamaan totuutta esiin mutta taisin jostakin testistä asian kyllä lukea: Menee tasan sata ykkösellä "vanha mallikin" jonka kyllä löydät jos kaivella jaksat nettiä.
Asia minulle niin vähämerkityksellinen ettei jaksa enemmälti edes kiinnostaa.Juu ja siinä testissä toi sanottiinkin, että ei mene ihan satasta niin joutuu vaihtamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarkkoja ollaan niin 0-100kmh vanha Rocket vaatii jo kakkoselle vaihtamisen joka taas vie aikaa varsinkin ilman quickshifteriä. 0-80 on selvästi kilpailukykyisempi kyykkyjä vastaan.
Esim saksalaisen Motorradin testissä 3.5 sekuntia. Triumph valehtelee jatkuvasti moottoreistaan.
Puolueettomat faktat:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fastest_production_motorcycles_by_acceleration
- Anonyymi
1,5 x number of the beast, ja ikää 59v. Ei tule tehtyä matkaa, ei se matkapyörä olekaan. Kauniin päivän leikkikalu, hyvä sellainen.
- Anonyymi
Osta härley, muistat lisätä päivittäin öljyä ja kiristellä pulteja niin hyvä peli. Eikä karkaa käsistä.
- Anonyymi
En tiedä voiko ZZR1400 lukea ihan kyykkypyöräksi, mutta sillä itse, jo muutaman vuoden yli 50 vuotias, olen ajellut ja parisataa kilometriä menee mukavasti ilman tarvetta tauoille.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464