+27 ulkona KESÄ.

arvo.e

Auringon otto sujuu parhaiten varjossa. Juuri leikatun nurmen tuoksu kukkaloisteen keskellä auringon hohtaessa kuumasti. Vielä kylmä juoma ja olo on täydellistä.

15

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo 27 ei ole mikään varjolämpötila mistä oikeasti päivälämpötila mitataan. Kyllähän lämpötila auringossa nousee helposti vaikka 50 asteeseen.

      • En käynyt auringossa. Talomme eteläpihan terassilla eilen oli lämmintä ja tänään 16.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        En käynyt auringossa. Talomme eteläpihan terassilla eilen oli lämmintä ja tänään 16.

        Eilen oli tosi mukava sää.
        Aioin tänään siivota paremmin terassin ja pestä lasit. On sunnuntai, niin empä kehtookkaan.
        Ihan silmissä aukeavat takametsän puiden lehdet.
        Kirjosieppo lauleskee. Mukava vuodenaika.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eilen oli tosi mukava sää.
        Aioin tänään siivota paremmin terassin ja pestä lasit. On sunnuntai, niin empä kehtookkaan.
        Ihan silmissä aukeavat takametsän puiden lehdet.
        Kirjosieppo lauleskee. Mukava vuodenaika.

        Beng

        Maanantaiksi viileni hieman. Pihassani kukkii puu, jonka nimeä en tiedä, mutta jo suureksi kasvanut n. 3,5 m. puu täynnä valkoisia kukka terttuja - kaunista.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Maanantaiksi viileni hieman. Pihassani kukkii puu, jonka nimeä en tiedä, mutta jo suureksi kasvanut n. 3,5 m. puu täynnä valkoisia kukka terttuja - kaunista.

        Olisiko tuomi. Täällä kukkii. Tuoksuu hyvälle.
        Nyt ihan kuin ajettuisi sadetta. Saisikin tulla vähän ilmaista vettä.
        Kohta käynnistyy hurja vauhti kukkien kukkimisessa.
        Esikot ja lemmikit ovat niin söpöjä.
        Karkulais esikot pitäisi sorvata ylös ja etsiä niille uusi suunnitelmallisempi paikka.
        Eivät ne saa riehaantua kuin voikukat.
        Beng


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Maanantaiksi viileni hieman. Pihassani kukkii puu, jonka nimeä en tiedä, mutta jo suureksi kasvanut n. 3,5 m. puu täynnä valkoisia kukka terttuja - kaunista.

        taitaa olla koristeomenapuu
        njj


      • Anonyymi kirjoitti:

        taitaa olla koristeomenapuu
        njj

        Pihlajanmarja vaahtera löytyi Guuklesta lähinnä näköinen.


    • Minä leikkasin tänään nurmea ensi kerran tälle kesälle. Lisäksi kaksi tammea on saanut lähdön tänä kesänä koska lehdet ilahduttivat naapureitakin molemmin puolin.

      Ihanaa että viimein tuli kesälämpötilat ja vaikka välillä viilenee, viikonlopuksi taas lämmin. Grillikin on jo tälle kesälle korkattu.

      • Niin ja lisään vielä että innostuin laittamaan kesäkotia. Olkkariin ja makkariin keäverhot, ah niin ilmavan kevyttä.


      • siilivain kirjoitti:

        Niin ja lisään vielä että innostuin laittamaan kesäkotia. Olkkariin ja makkariin keäverhot, ah niin ilmavan kevyttä.

        Verhojen pesu on vähintään edessä. Kummasti pölyyntyvät lähes asumattomissakin huoneissa. Perusteellinen kevät siivous on edessä. Auringon kirkkaassa valossa pölyt näkyvätkin erinomaisesti muistuttaen siivous tarpeesta.


      • arvo.e kirjoitti:

        Verhojen pesu on vähintään edessä. Kummasti pölyyntyvät lähes asumattomissakin huoneissa. Perusteellinen kevät siivous on edessä. Auringon kirkkaassa valossa pölyt näkyvätkin erinomaisesti muistuttaen siivous tarpeesta.

        Totta. Ja ikkunanpinnoista huomaa että pesun aika on tullut. Pesaiain viikonloppuna ikkunat, tovi jos toinenkin siinä vierähtää. En ihmettele yhtään jos jotkut teetättävät sen homman muilla maksua vastaan.


      • siilivain kirjoitti:

        Totta. Ja ikkunanpinnoista huomaa että pesun aika on tullut. Pesaiain viikonloppuna ikkunat, tovi jos toinenkin siinä vierähtää. En ihmettele yhtään jos jotkut teetättävät sen homman muilla maksua vastaan.

        Kiinteiden ulkoikkunoiden pesussa voi tottumaton pudota korkealta ja pahasti.
        "Villakoirien" hätistelyyn riittää kova ahkeruus ja tahto.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Kiinteiden ulkoikkunoiden pesussa voi tottumaton pudota korkealta ja pahasti.
        "Villakoirien" hätistelyyn riittää kova ahkeruus ja tahto.

        Ähelsin eilen terassilla ja sain muutoin siivottua paitsi korkeat lasit.
        En tiedä onko siivousjärjestykseni fiksu.
        Kenties pesen ne tänään, mutta onko tänään sateenuhka, niin sitten en toteuta 2. vaihetta.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ähelsin eilen terassilla ja sain muutoin siivottua paitsi korkeat lasit.
        En tiedä onko siivousjärjestykseni fiksu.
        Kenties pesen ne tänään, mutta onko tänään sateenuhka, niin sitten en toteuta 2. vaihetta.

        Beng

        Viileä päivä. Lämpenee ja 5 päivää lämpenemistä - ehtii pestä ikkunat.


    • Anonyymi

      käenkin olen kuullut ja kestänyt kukunnan, vihtua kun vielä saisi kesän ensimäisistä lehtioksista
      njjj

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe