Denialistit viittaavat täällä usein Roy Spencerin julkaisemiin satelliittimittauksiin globaalin lämpötilan kehittymisestä. Nuo mittaukset ovat äärimmäisen epäluotettavia ja väite, että ne kuvaisivat pintalämpötilan kehitystä, on täysin vastuuton.
Sääsatelliitit lentävät vähintään 850:n kilometrin korkeudessa ja mittaavat itsensä ja maanpinnan välistä lämpötilaa, Se ei kerro mitään troposfäärin eli alimman ilmakehän lämmöstä, josta ilmastonmuutoksessa on kysymys.
Kun hiilidioksidi pidättää maan ja meren pinnasta ylöspäin lähtevän lämpösäteilyn troposfääriin, seuraa siitä ylempien ilmakehien kylmeneminen. Niin alkeellisella kikalla yrittää Roy Spencer teitä denialisteja hämätä.
http://www.astro.utu.fi/zubi/space/weather.htm
Muutenkin satelliittimittausten luotettavuutta heikentää satelliittien lentoratojen muutokset.
Roy Spencerin täysin ääliömäinen tilasto tuolla:
https://www.drroyspencer.com/wp-content/uploads/UAH_LT_1979_thru_March_2020_v6.jpg
Denialistien lämpötilastot
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
https://en.wikipedia.org/wiki/Roy_Spencer_(scientist)
Spencerin julkaisuista on tuossa hieman tietoa... - Anonyymi
Mikäs nyt vaivaa, kun piti oikein hakemalla hakea oikeutustaan vain omille adjustoiduille linkeilleen.
Satelliittimittauksista et näytä tietävän mitään, ja muutenkin tuo epätoivoinen propagandasi on huvittavuudessaan jo itseään parodioiva. - Anonyymi
Toivottavasti huijari jons on vielä silloin kokemassa häpeäpaalun. kun vihdoinkin on riittävästi mittaustuloksia, jotka todistaa hänet huijariksi.
Ainoa ero jonsin linkittämien ja Roy Spencerin käyrien välillä on asteikko pystyakselilla. Molemmissa lämpötiladata on aivan sama. Spencerin käyrässä vain asteikko on rehellisempi ja siis vastaa paremmin todellisuutta.
Yritin löytää Helsingin yliopistolla pidetyn ilmastoluennon tarkistaakseni, mainittiinko siinä Spencer. Muistikuvani on, että hänet mainittiin kriitikkona, jolla oli suuret aurinkopaneelit amerikkalaisittain vaatimattoman talon katolla ja pihassa sähköauto, jonka hän latasi aurinkopaneeleilla. Siinä näytettiin myös Al Goren palatsi.
Kävi kuitenkin ilmi, että luennon katseluun onkin pääsy estetty. Tulee vain teksti: Miten tyä tänne löysittä. Peli on näköjään kovaa mutta epärehellistä. On siellä netissä muitakin muutoksia tapahtunut sen jälkeen, kun olen jonkin asian täällä maininnut.
Näyttää AGW porukalla olevan hirveä tarve pönkittää harhaoppiaan, josta virallinen ilmastotiede on jo pyristelemässä eroon. Eilen viimmeksi katselin meteorologien haastattelua. Siinä ammuttiin alas AGW porukan houreita.
Ammattilaiset kuitenkin yhä etsii totuutta. AGW porukka taas uskoo sen jo tietävänsä, vaikka kulkee täysin harhapoluilla. Uskonkiihkoilua pahinta laatua. Se denialismi kukoistaa AGW porukassa, joka kieltää tieteen laboratoriossa varmennetut tulokset.
Onko jälleensyntymä totta. Onko hindut sittenkin oikeassa. Onko AGW porukka uudelleen synynyt 1800 luvulta puolustamaan 1800 luvun pseudotiedettä, joka esitti tieteelliseltä tuntuvia hypoteeseja, jotka nykytiede on kumonnut jo 1900 luvulla.
Aivan siltä tämä on tuntunut, kuin menneisyys olisi noussut haudastaan. Onko zombit ottaneet vallan. Nykytiede on uhattuna, ja koko maailma toimii sen nykytieteen varassa. Nyt kaikki se kehitys on tuomiolla AGW sakin taholta.
Kun minä nousin puolustamaan nykytiedettä 1800 luvun pseudotiedettä vastaan, niin minä muka olen tieteenkieltäjä. Millään ei mene perille, että olen nimenomaan tieteen kannattaja.
Minä vain kannatan nykyistä tieteellistä faktaa, ja kyseenalaistan sitä, mikä ei ole tieteellistä faktaa. Kokemukseni mukaan jopa 10-20 vuotta vanha tieto voi olla jo vanhentunut elikkä kumottu. Siihen on syytä varautua. - Anonyymi
Nythän sinä jönssi puhuit itsesi pussiin. Jos ei kerran satelliittimittaus ole luotettavaa niin silloinhan myös Nasa GISS ei ole luotettava.
Siellä sanotaan näin: "The GISS Surface Temperature Analysis (GISTEMP v4) is an estimate of global surface temperature change. Graphs and tables are updated around the middle of every month using current data files from NOAA GHCN v4 (meteorological stations), and ERSST v5 (ocean areas)" Eli samaa satelliittidataa käytävät myös muut.- Anonyymi
Spencer on muiden kanssa eri mieltä satelliittien mittaustulosten ja todellisen lämpötilan välisestä suhteesta. Kun satelliittien raakadata tukee paremmin hänen rahoittajansa ajatuksia niin hän ei haluaisi että mittaustuloksissa otettaisiin huomioon satelliittimittauksen ja muulla tavalla suoraan mitatun lämpötilan todellinen ero. Sen eron huomioiminen kun olisi Heartland - porukalle myrkkyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3311630Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2361561Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281549Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2461114- 73973
- 58954
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60725- 47716
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25679- 118644