Kokemuksia Suomen Talokatsastuksesta

Anonyymi

Haluan tehdä talolle kuntotarkastuksen. Käsittääkseni kaikki on kunnossa mutta haluan turvaa sekä ostajalle että itselleni mahdollisten ongelmien vuoksi. Nyt minua hämmästyttää sellainen asia, että Suomen Talokatsastuksesta ei ole mistään löydettävissä kokemuksia heidän palvelustaan. Esim. Raksystem on jättänyt näkösälle niin moitteet kuin kehut. Onko kellään kokemuksia kyseisestä yrityksestä ?

8

8417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuntotarkastuksen voi tehdä kuka tahansa. Todella vaikeeta valita hyvää ja luotettavaa tarkastajaa. Sama pätee myös välittäjään. Kivilinnaan ei kannata luottaa,

    • Anonyymi

      Raksystemsiin en luottaisi.

    • Anonyymi

      Hei,
      Ostimme rintamamiestalon Helsingin Tapanilasta elokuussa. Talokatsastus teki kuntotarkastuksen. Rakenteita avattiin , tutkittiin ja vikojakin löytyi, joiden korjaamiseksi saimme tarkastajalta hyviä vinkkejä. Tarkastaja suoritti mielestämme tarkastuksen todella kattavasti (4h) ja meille maallikollekin asiat kerrottiin riittävän selkeästi. Raportti oli myös helppolukuinen. Suosittelen.
      -Sari Lampinen-

    • Anonyymi

      Asuntooni tekivät kosteuskartoituksen ja kaikki oli papereissa ok ennen ostoa. Ostin jälkeen keittiössä oli kuitenkin koskeusvaurio yli neliön alueelta lattialla ja vanhinko oli pidemmältä ajalta syntynyt eikä ns putkirikko. Meni viikko kuivatellessa ja koko lattia uusiksi. En itse ottaisi tuolta kosteuskartoitusta tämän jälkeen.

    • Anonyymi

      Google tällainen viritys löytyi tuomas enbusken talosta.. Ja kukahan oli asialla :))

    • Anonyymi

      Kuntokartoitukset ovat turhia. Ei niillä havaita kaikkia talossa piileviä vikoja. Myyjä on kuitenkin niistä vastuussa seuraavat viisi vuotta.

      Ostaja helposti löytää talosta viiden vuoden aikana virheitä joiden perusteella voi haastaa myyjän oikeuteen. Tuomitut korvaukset ja oikeudenkäyntikulut ylittävät helposti talon myyntihinnan.

      Kukaan järkevä ihminen ei taloaan myy. Ainoa järkevä teko on purkaa talo jos tontilla on jotain arvoa. Jos tontti on arvoton, talo kannattaa jättää kylmänä ränsistymään.

    • Anonyymi

      Valitettavasti on. Talokatsastus kävi tekemässä meillä kuntotutkimuksen, jossa etsittiin kosteusvaurioita. Homma meni muuten ihan hyvin, mutta he eivät tehneet minkäänlaisia suojauksia. Homeet ja sienet - mitä sieltä löydettiinkään - levisivät koko asuntoon. Jouduimme muuttamaan pois kotoa kun oireet kävivät viikossa niin rajuiksi. Saa nähdä mitä pystytään pelastamaan ja mitä joudutaan heittämään roskiin. Tällä kokemuksella en voi suositella Talokatsastusta ainakaan tämän tyyppisen kuntotutkimuksen tekijäksi.

    • Anonyymi

      Meillä on vain hyviä kokemuksia, tarkastus eteni sujuvasti ja pieniä vaurioitakin löytyi.
      Vanhassa talossa piilee aina mahdollisia rakennusvirheitä, joita rakennusvaiheessa ei niiksi luokiteltu.
      Ostaja on ollut tyytyväinen jo 5 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3550
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2952
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2840
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2728
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      2058
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1773
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      165
      1723
    Aihe