Opinnot ohi

Anonyymi

Valmistun perjantaina ja olen nyt kuukauden sitkutellut ilman rahaa kun tukikuulaudet loppuivat huhtikuuhun. Säästin tammikuun opintolainoista siivun kattamaan koko toukokuun menot. En ajatellut ihan loppuun, koska olisikin pitänyt säästää kahden kuukauden rahat. Tajusin nimittäin äskettäin että enhän saa ennen heinäkuuta vielä edes työttömyys rahoja, joten nyt ottaisin vinkkejä vastaan, kuinka vielä toinen tuloton kuukausi selvitään?

Ja vielä selvyydeksi että puolisoni on työelämässä mutten tiedä hänen rahatilanteestaan mitään. Eli tukia en todennäköisesti muualta saa kun kela yms huomioi puolison tuet muttei sitä että todellisuudessa jään hänelle velkaa x määrän euroja, jos hän alkaa minun elämääni maksamaan.
Eli siis yhteinen asumus menot jaettu mutta tulot eivät.

11

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis yhteinen asumus mutta omat elämät, tulot ja menot! Puolisoilla?

      • Anonyymi

        No siis menot on jaettu ja kauppareissut maksetaan vuoronperään suunnilleen. Nyt vaan alkaa omat varat olla lopussa.


    • Anonyymi

      Nyt se rakkaus punnitaan. Jos puoliso sinusta vähääkään välittää, niin ei tee tiukkaa hänelle yhden kuukauden ajan sinua elättää. Jos jäät heti ”velkaa” hänelle elatuksesta, ei teidän välillä ole kämppäkaveruutta kummempaa. Muuta takaisin vanhempien luokse, ja luo oma elämä jonnekin, kunhan pääset jaloillesi ja saat työkuviot järjestykseen.

    • Anonyymi

      Oletko ajatellut hankkia työpaikkaa? Se olisi hyvä vaihtoehto. Jos tyttöystäväsi ei sinua elätä, onko se silloin yhteiskunnan velvollisuus?

      • Anonyymi

        Ei ketään saa pakottaa työhön!


    • Anonyymi

      Hmm, melkein aloin avaamaan asiaa enemmän mutta en taida jaksaa. Ei se auta nyt ongelmaani vaikka kertoisin suoraan kuka olen ja miten elämä on tähän pisteeseen päätynyt.
      Sen verran oikaisen että tyttöystävä ja vanhemmille takaisin muutto kommentteihin että olen nainen ja minulla ei ole vanhempia joiden luokse voisin muuttaa.
      Kiitos vinkeistä!

    • Anonyymi

      Sanot, että jäät puolisolle velkaa, jos hän alkaa sinun elämääsi maksamaan.
      Missä yhteinen elämä? Puolisot ovat lain mukaan velvolliset elättämään toisensa. Siihen viittaatkin Kela-kommenteillasi.
      Ehkä katsot nopeasti itsellesi toisen puolison, joka on halukas rahoittamaan yhteisen elämän, kunnes sinäkin kykenet osallistumaan yhteisen elämän rahoittamiseen. Ilman velkakirjoja.

    • Anonyymi

      Ihan vaan kysyisin:miksi ihmeessä et hae työpaikkaa. Olet ilmeisesti valmistunut johonkin ammattiin?

    • Anonyymi

      Ratkaisu ongelmaan on työpaikka! Ihan mikä hyvänsä näin aluksi. Siitä sitten ponnistat eteen päin.

      Je sellaisen puolison, joka ei halua sinua elättää hetkeäkään, voit kyllä jättää. Sellainen ei ole mikään oikea puoliso, hän käyttää sinua hyväkseen.

      • Anonyymi

        Ikuisena opiskelijana ei normi elämä kiinnosta. Mieluummin lukee kiinnostavia aiheita. Perheestä ei puhettakaan, ystävät missä lie.

        Opiskelu avaa uusia ovia elämään, suosittelen. Viimeksi opiskellut humanistisia oppiaineita, tosin niistä en koskaan nk. valmistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikuisena opiskelijana ei normi elämä kiinnosta. Mieluummin lukee kiinnostavia aiheita. Perheestä ei puhettakaan, ystävät missä lie.

        Opiskelu avaa uusia ovia elämään, suosittelen. Viimeksi opiskellut humanistisia oppiaineita, tosin niistä en koskaan nk. valmistu.

        Saanko kysyä, kuka maksaa? Toivottavasti rahoitat elämäsi itse, ei verorahoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe