Welho laajakaista & Mac

Uusi Mac käyttäjä

Olen hankkinut vasta hiljattain Macin ja hieman vielä hukassa sen käytön kanssa. Eilen sitten hankin siihen laajakaistan Welholta. Laajakaistan asentaminen ei kuitenkaan onnistunut yrityksistä huolimatta. Onko muilla ollut tällaisia ongelmia?

13

9404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiX

      kaikki samankaltaiset ongelmani johtui palveluntarjoajasta (sen myönsi mainittu osapuoli) mutta jos kertoisit tarkemmin, niin apuja varmaan löytyisi täältäkin.

    • 1stMacFinn

      Siis mikä Welhon laajakaista, kaapeli vai ADSL?

      Ja mikä päätelaite? Onko kaapelit kunnossa?

      Systeri laittoi viime kesänä Welhon kaapelimodemin ja sillä aikaa kun luki asennusohjetta, iBook meni jo verkkoon.

      • Paddy

        Mitä muuta Welholla voisi olla kuin kaapeli?...
        sehän tulee antennin kautta.
        Ethernet päälle , TCP/IP: Verkko (IPv4/auto) /DHCP/AppleTalk päällä.
        Tiedostojaot sun muut pois "Jako" osiossa. Hommaa parempi palomuuri - vaikka BrickWall jonka voi ohjelmoida.


      • walter
        Paddy kirjoitti:

        Mitä muuta Welholla voisi olla kuin kaapeli?...
        sehän tulee antennin kautta.
        Ethernet päälle , TCP/IP: Verkko (IPv4/auto) /DHCP/AppleTalk päällä.
        Tiedostojaot sun muut pois "Jako" osiossa. Hommaa parempi palomuuri - vaikka BrickWall jonka voi ohjelmoida.

        > Mitä muuta Welholla voisi olla kuin kaapeli?...

        ADSL
        http://www.welho.fi/?l=1&f=275

        >sehän tulee antennin kautta.

        tai sitten ei...


    • Suosittelen vähän toisenlaista otetta kysymiseen. Tuo vaikuttaa trollaamiselta, eli voisin puhtaasti kysymyksestäsi arvioiden vaikka sanoa että et ehkä ole uutta Macia nähnytkään kovin läheltä.

      Jopa useimmat palveluntarjoajat tietävät, että Macille ei yleensä tehdä mitään muuta kuin pannaan piuha kiinni verkkoporttiin ja siinä se. "Yrityksiä" ei tarvita. Sinun pitää kuvailla paljon tarkemmin mitä ihmettä olet tehnyt ja mikä on laitteistosi, jotta olisit meidän "tietäjien" vinkkelistä edes uskottava. Kyllähän nääs kuka vaan voi täällä paiskoa, että mulla on Mac eikä mikään toimi, mutta totta se ei todennäköisesti ole. Kyllä sua autetaan jos sulla on todella tuollainen hätä, mutta nyt voi vain alkuun kysyä että haloo, onko siellä oikeasti ketään...

      • Uusi Mac käyttäjä

        Tarkoitukseni ei ollut mollata Macia eikä myöskään Welhoa. Edellisen illan turhan pähkäilyn jälkeen vain olin hiukka ihmeissäni mitä tehdä. 1:llä kerralla Welholle soittaessani en saanut mitään apuja kun kerroin että kyseessä on Mac OS X G4. Eilen sitten rohkaistuin soittamaan uudelleen ja nyt yhteys toimii. Vaikka kaikki asetukset olivat kunnossa niin IP osoitetta ei vain tahtonut löytyä. Edes Welhon tuki ei loppujen lopuksi osannut sanoa missä vika piili. Vihdoin viimein auttoi niinkin yksinkertainen asia että otin virtajohdot modeemista irti ja kytkin takaisin ja yllätys, yllätys se toimi. Tämän olin kyllä tehnyt jo edellisenäkin iltana vaan ei auttanut silloin...


      • Uusi Mac käyttäjä kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut mollata Macia eikä myöskään Welhoa. Edellisen illan turhan pähkäilyn jälkeen vain olin hiukka ihmeissäni mitä tehdä. 1:llä kerralla Welholle soittaessani en saanut mitään apuja kun kerroin että kyseessä on Mac OS X G4. Eilen sitten rohkaistuin soittamaan uudelleen ja nyt yhteys toimii. Vaikka kaikki asetukset olivat kunnossa niin IP osoitetta ei vain tahtonut löytyä. Edes Welhon tuki ei loppujen lopuksi osannut sanoa missä vika piili. Vihdoin viimein auttoi niinkin yksinkertainen asia että otin virtajohdot modeemista irti ja kytkin takaisin ja yllätys, yllätys se toimi. Tämän olin kyllä tehnyt jo edellisenäkin iltana vaan ei auttanut silloin...

        näin. Tällä tavalla kun selität, ei tarvitse epäillä trollausta. Mac menee nimittäin nyt niin lujaa eteenpäin että trollejakin tulemme valitettavasti näkemään yhä enemmän. Se eteenpäinmeno nääs ärsyttää suuresti joitakuita.


      • 1stMacFinn
        Uusi Mac käyttäjä kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut mollata Macia eikä myöskään Welhoa. Edellisen illan turhan pähkäilyn jälkeen vain olin hiukka ihmeissäni mitä tehdä. 1:llä kerralla Welholle soittaessani en saanut mitään apuja kun kerroin että kyseessä on Mac OS X G4. Eilen sitten rohkaistuin soittamaan uudelleen ja nyt yhteys toimii. Vaikka kaikki asetukset olivat kunnossa niin IP osoitetta ei vain tahtonut löytyä. Edes Welhon tuki ei loppujen lopuksi osannut sanoa missä vika piili. Vihdoin viimein auttoi niinkin yksinkertainen asia että otin virtajohdot modeemista irti ja kytkin takaisin ja yllätys, yllätys se toimi. Tämän olin kyllä tehnyt jo edellisenäkin iltana vaan ei auttanut silloin...

        Veikkaisin, että Welhoa ei tosiasiassa ollut kytketty vielä eilen. Ei olis ensimmäinen kerta kuin näin käy.


      • Paddy

        Näkee tuota maccia vilä muuallakin, asensin X:n kokeeksi 2.4Gh3DBoxxDualOpteroniini ihan mielenkiinnosta ( omaan XServen jha 3xG5) ja hyvin toimii.


      • Laapiskynä
        1stMacFinn kirjoitti:

        Veikkaisin, että Welhoa ei tosiasiassa ollut kytketty vielä eilen. Ei olis ensimmäinen kerta kuin näin käy.

        Welho kytketään jo kaupassa. Se modeemi validioidaan siinä yhteydessä. Sitten kun se laitetaan verkkoon, HTV:n palvelin löytää sen automaattisesti ja tunnistaa numeron.

        Jos kysyjä ei ole saanut sitä 1. iltana toimimaan kyse ei luultavasti ole kysyjän viasta tai alustasta. Ensimmäisellä yhteydenottokerralla motun rekisteröityminen saattaa kestää kauan. Siis tyyppiä 30 min.


    • minäkö tyhmä

      mihin ottaisin yhteyttä kun en tunne ketään joka neuvois.....osaan tallentaa tekstiä rompulle mutta jos muokkaan samaa tekstiä ja yritän tallentaa uudelleen sanoo palkki minulle ettei minulla ole käyttö oikeutta tallentaa,,, missä vika...tietokone uusi , viikon vanha ja velho laajakaista asennettu....en ymmärrä ,,, vaikka hyvä apu missä henkilö joka osais neuvoa.....

      • Mäkkitupalainen

        Jos avaat sen dokumentin rompulta, niin oletusarvoisesti muutosten tallennukset tehdään samaan paikkaan, mutta sehän ei onnistu, koska rompulle voi kirjoittaa vain kerran.
        Avaa siis dokumentti koneen omalta levyltä tai kopioi se ensin sinne, jos olet sen jo poistanut. Silloin muutosten tallennuksetkin onnistuvat.
        Tai valitse Arkistovalikosta: Tallenna nimellä, jolloin voit vaihtaa tallennuslaitetta.


    • neuvoton

      mihin ottaisin yhteyttä kun en tunne ketään joka neuvois.....osaan tallentaa tekstiä rompulle mutta jos muokkaan samaa tekstiä ja yritän tallentaa uudelleen sanoo palkki minulle ettei minulla ole käyttö oikeutta tallentaa,,, missä vika...tietokone uusi , viikon vanha ja velho laajakaista asennettu....en ymmärrä ,,, vaikka hyvä apu missä henkilö joka osais neuvoa.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe